One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












14-03-2012

15.03.Als je de weg kwijt bent









*KLIK*





Jawel hé,


we lopen vaak door de peel en


er zijn dagen dat we haast geen wild zien,


Brabant wordt leeggestroopt,


door vulgaire stropers,


die op laffe wijze dieren aan hun eind brengen


door middel van strikken etc,






ohhh ik kan ze met blote handen wel der nek wringen,


maar.. ik denk dat ze mij eerder te pakken hebben ;-)


af en toe,


als we door de peel lopen en ik een ree zie denk ik, YES YES YES


weer een die de dans ontsprongen is, :-)



ben ik dan negatief....


ja ik denk het wel, maar helaas,


door de idioterie van overal maar op te willen bezuinigen


komt ook de natuur handen te kort,


en kunnen slechtgezinden rustig hun slag slaan,


er is immers tóch geen toezicht,





Maar goed,


vandaag maakte mijn hart weer overuren,


want we zagen een reebokje,


en dat bokje dacht dat wij hem niet zagen:-)


dat was zó aandoenlijk, zó lieflijk,


ik kreeg er een brok van in mijn keel,


het zachte fluweel op zijn jonge geweitje,


glinsterde in de zon,






en het lieve dier bleef zó stil staan en bewoog zo langzaam met ons mee


dat,


als ik niet geweten had dat hij er stond ....


"ik niet geweten had dat hij er stond...ja dúh "


nou flappie, dat lijkt me nogal wiedes:-)


ehh ja, ik weet niet hoe ik dat uit moet leggen webbies:-)


maar in ieder geval...


als ik een jager was geweest, of een stroper....




wel ehhhh


dan had ik nou een piepjong geweitje aan de muur.


ik heb ook geschoten, maar digitaal...


da's de mooiste schietkunst die der is,




Aan de horizon schitteren mijn idealen,


mens en dier in vrede naast elkaar..





9 bijna identieke foto's.


daar gaat mijn theorie aan gort dat ze stil blijven staan


zolang je niet beweegt:-)


het diertje bewoog enkel zijn koppie, en wij liepen door: -)




en nu...


als de wiedeweerga de dekking in....


op weg naar morgen


dag lief ding ,


ik hoop je gauw weer te zien

onze paden leiden toch steeds weer naar elkaar toe,




xxx













41 opmerkingen:

  1. Heel erg mooi heb jij op dit bijzondere reekalfje `geschoten`
    En wij genieten mee van je foto-trofeeën.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. yes, weer eentje die in de Peel mag blijven huppelen!
    huppel jij ook maar vrolijk verder Roosje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fantastisch deze ontmoeting. Blijkbaar zei zijn intuïtie dat hij jou volkomen kon vertrouwen. Hopelijk kruisen jullie paden elkaar nog vaak.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha Klaproos, dat zijn toch plaatjes die een mens gelukkig maken kun je na gaan jij hebt ze in het echt gezien prachtig mooi.
    Groetjes Christiene.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha Klaproos,

    De toezicht in de natuur is ook weg bezuinigd, zoals je zegt.
    Nu zijn vissen, vogels en viervoeters een leuke ongestrafte bijverdienste geworden. oma

    BeantwoordenVerwijderen
  6. 't Beessie heeft gelukkig wel een beetje schutkleur hè. Maar of dat genoeg is...
    Maar dit zijn mooie ontmoetingen Dien, en jij hebt ze! Volgens mij willen beessies ook wel bij jou zijn :)

    BTW ik zal de vijf lessen ter
    harte nemen.. Die van hieronder.

    Hartelijk donderdag!
    Liefs, Clemens. En een roosje ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fantastisch! Wat een mooie ontmoeting.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Shirel zag een kikker.... Ik zoeken en zoeken in je plaatjes... blijkt het die kikker bovenaan je bericht te zijn ;-)

    Love As alwyas
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo lief om te ontmoeten...zelfs mijn hart gaat er sneller van kloppen en dat door je mooie foto`s. Fijn dat je ze bent tegen gekomen, groetjes Cristien.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De liefde die je aan de Peel schenkt geeft deze overvloedig terug ! bedankt voor de lieve woordjes aan de mensen die het nu hard nodig hebben ! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Tja, jagers. Hier zie je ze ook. Laf met 13 man achter een haas aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik denk dat het beter is om naar geluk en wijsheid te kijken dan naar de jagers. Ik weet dat het verkeerd is al die jagers, maar geniet gewoon wat je wel hebt - leuk he om die reeen tegen te mogen komen

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dit zijn de momenten die een hele dag goed kunnen maken.....

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Er is maar één goede straf voor een stroper: zet hun enkel in een strik, span hem lekker stevig aan en laat de onverlaat daar nu eens 24 in liggen. Daarna vrijlaten en beboeten. Bij hernieuwd stroopgedrag, straf verzwaren.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat vreselijk dat er zo gejaagd wordt. Dit was even een geluksmomentje, koester het! x

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ja idioten zijn het die dat doen...ik kan er ook zo kwaad van worden...
    Laten ze gewoon met hun poten van de natuur afblijven...Hoe kunnen zo'n gaaf dier..en dat alleen voor het geld...
    De graai cultuur is nog lang niet afgelopen en de tijd dat we met dieren in vrede naast elkaar leven is een mooie gedachte, maar of wij dat ooit eens meemaken Roosje...ik hoop het...
    Mooie opnames..kan bijna de zelfde zijn, maar wat mij betreft niet vaak genoeg zo mooi vind ik dat...Hoop dat je dromen ooit nog eens uitkomen...

    Lg, Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooie dieren, en jij Roosje, kwam ze tegen.
    das altijd leuk, een wild dier zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Bedankt voor deze 'jaloersmakende' serie Klaproos, top!!!
    Maar ook voor het nieuw gekozen lettertype,
    een uitroepteken is weer een uitroepteken....
    ik plaats ze zo graag...bij iets goeds!!!!
    Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik zou zou die jagers ook wel de nek om kunnen draaien.
    Fijn dat er toch een paar dieren zijn die de dans hebben ontsprongen.
    Fijne dag.

    Groetjes van Ann

    BeantwoordenVerwijderen
  20. mooi roos, je hebt weer genoten dat is me weer duidelijk,
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mooi vastgelegd Dien.
    Maar het zijn niet altijd de stropers die zulke dingen doen.
    Hier op het terrein liepen een stuk of zeven reetjes, maar een paar loslopende duitse staanders hebben hier meerdere malen rondgelopen, met gevolg een ree dood tussen de tralies van een hek en van de andere reetjes is geen spoor meer te bekennen.
    Zulke dingen gebeuren dus ook, jammer genoeg wel.
    Groetjes Leo.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Prachtig Klaproos. Het lijkt me toch zo geweldig om z'n ree zomaar ineens tegen te komen.

    Kan me gewoon niet voorstellen dat je z'n prachtig beest iets wil aandoen.

    Lieve groetjes
    Lia.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik ben tegen stropers en jagers. Zet ze op een rij en dreig er eens naar (don't shoot)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Mooi zeg. Hij weet vast wel wanneer hij stil moet blijven staan.Hoop dat je hem vajer ziet, uniek toch /
    groetjes en gezellig vrijdag !

    BeantwoordenVerwijderen
  25. hij heeft je vast vaker gezien Klap daarom rende hij niet weg(glimlach)Mooie unieke foto`s

    BeantwoordenVerwijderen
  26. jagers hebben vaak een nuttige functie, maar stropers hebben dat niet
    Plezant dat je dat reetje live kon bewonderen, Dien

    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. ...je hebt helemaal gelijk Roosje...een terechte aanklacht..groetjes van rené

    BeantwoordenVerwijderen
  28. meer heb je op een dag niet nodig alleen puur geluk.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Dat zijn echt de momenten met een 'gouden randje' en van mij mag je veel en vaak digitaal schieten en hier je 'jacht trofeeën' showen.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat een lieve beauty an wat fijn dat hij wel even stiekum op de foto wou. Zo mooi.
    Lieve groet van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Bij besparingen trekken de zwaksten altijd aan het kortste eindje...
    Maar ondertussen geniet ik met volle teugen van je digitale jachttrofeeën.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Hoop dat je dit diertje nog heel vaak mag ontmoeten. Natuurlijk heeft Kruidje gelijk, maar ik hoop toch in stilte dat zo'n jager een keer per ongeluk op een collega schiet.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Dat was weer een bijzondere ontmoeting, klaproos. Niets mooier dan elkaar zo een tijdje roerloos te aanschouwen.
    Ik heb hier al zeker een half jaar geen ree of reebok meer gezien. Of dat een direct gevolg is van de afbraakbeleid van Bleker, weet ik niet, maar het huidige beleid zal er zeker geen goed aan doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Ja heel herkenbaar die mengeling van gevoelens. Je bent blij dat de reebok voor je lens stil blijft staan maar o wee als er dan een jager zou zijn. Genieten van de natuur zo he HEERLIJK!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Ik weet niet of je een Facebook account hebt, maar als je die hebt, dan kun je wel reageren op de wordpress blogs. Kwam daar net achter.

    Groetjes van Ann

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Wat eem mooie serie van het bokje met zijn bastgewei. :-)
    En stropen met strikken, bahbahbah! :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  37. ik vind dat stropen heel erg. Geen respect voor de natuur.
    Ik hoop dat alle natuurliefhebbers die zo'n vallen tegenkomen die systematisch om zeep helpen.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. met blogspot is het wel mogelijkheid een antwoord te geven in het reactie vak,
    Onder elke reactie sraat
    Beantwoorden Verwijderen
    Als je op Beantwoorden klikt kan je een antwoord geven

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥