One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












24-03-2012

25.03. paradijselijk wandelen









*KLIK moments in love*





Het sarsven, in nederweert,


Een prachtig gebied





Ik kom er graag,


Want het is er bijna altijd stil


Fijn om je gedachten te laten gaan,


dank je wel voor jullie lieve reacties gisteren

dat doet me goed,

iedereen wiens ouders niet meer leven,


weet wat je voelt op zo'n dag

en dan is het fijn, om wat steun te krijgen






Het sarsven dus,


het is er altijd stil....


Behalve nu:-)







Nu is het voorjaar






Geen tijd om aan stilte te denken de geelgors zit hoog in de bomen


En zingt zijn liedje





De eerste tonen van

Beethoven's 5th Symphony


Het beestje brengt me terug naar mijn kinderjaren,


Daar doet het me aan denken




Het sarsven, een heerlijke plek voor diverse watervogels,


En het is er dan ook een herrie van jewelste




Elke vierkante meter


Moet bevochten worden

’t lijken wel mensen: -)





Alsof er niet genoeg plek is voor ons allemaal


Gakkerdegak gans, maak dat je wegkomt schreeuwen ze: -)


Offf…. Begrijp ik ze niet goed,


Ik weet het niet, ik begrijp soms dingen niet weet je.





Maar rustig en gedwee wachten de merries aldaar




De geboorte van hun veulens af,


En dat doe ik dan ook maar: -)




Ik leer veel in de natuur, elke dag meer: -)





Er is een tijd van gaan , en een tijd van komen,


De tijd van komen is nu hier,




Het heeft geen zin om op zaken vooruit te lopen,


Want wat niet klaar is..




Is niet klaar,


Daar helpt geen lieve moederke aan




Sommige dingen hebben tijd nodig om te rijpen.

om te vergeten,


om te slijten




Dus…. Kijk ik de katjes nog even uit de boom : -)




Laat ik de pimpelmeesje fladderen




En steek ik mijn neus diep in de gagel,






Een plant die op de rode lijst voor komt,

maar bij ons nog wel te vinden is, voor wie weet waar hem te zien: -)


hmmmmmm wat een hemelse luchten verspreid die plant





Paradijselijk is het hier,





En aan het slootje richt het speenkruid,


Massaal haar gele hoofdjes naar de zon




‘k wou….


Da’k hier elke dag wandelen kon.


ach...


da's waar ook,:-)

dat kan ik ook als ik echt wil:-)


Dag webbies,


Geniet je ook zo van de heerlijke lente zon,



Maakt je een heel ander mens hé,


Tot morgen






xxx












34 opmerkingen:

  1. Heerlijk he, dat voorjaar, alles leeft weer en wordt groener. En dat geeft vertrouwen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. zo'n mooi gebied, dat is genieten

    en ja soms begrijp ik ook dingen niet zo goed :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ach wat leuk dat de Geelgors jou ook aan je kindertijd doet denken. Aan lange kampeervakanties in de natuur. Aan de geur van warm zand. He heerlijk dat dit seizoen weer aanbreekt

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nederweert kom ik alleen maar tegen op de snelweg op weg naar het lagere gedeelte van Limboland. Mooie omgeving daar.

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Paradijselijk...je hebt gelijk,
    en dan ken ik slechts je foto's en verhalen, Klaproos!
    Fijne zondag! Gr Jan W

    NB. je reactie heb ik gelezen, ook al is-ie nog niet zichtbaar. Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het voorjaar is zo mooi! Je beelden zijn weer om stil van te worden.
    Groetjes en een fijne zondag, Cristien.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dit is weer een logje om van te smullen. Wat een wonderlijke natuur! En wat heb je die vogeltjes van dichtbij gezien en kunnen fotograferen! Ik geniet er vandaag speciaal van!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja mooi hoor..!!
    Het gaat zo snel allemaal weer met deze mooie lente dagen.
    Dat is echt genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Voor mij fietsen ipv lopen, en wat zijn we dan rijk he lieve Klapper. Geniet van een mooie zondag en dikke knuffel.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ook ik krijg een shot energie van het heerlijk weer en het frisse jonge groen wat opduikt. Prachtige foto's Dien.
    hartelijke groet
    marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat heerlijke voorjaar, we genieten ervan en zeker ook van je mooie foto's Klaproos.
    Lieve groet va n Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Goedemorgen klappertje,

    Wat een prachtige wandeling, dank dat ik met je mee mocht.

    Fijne zondag meis, maak er weer zo'n mooie dag van!

    xx, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Geen dank :)
    Ja, heerlijk al die geluiden die al die beetjes bij elkaar maken. Ik kan er eindeloos van genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Sommige dingen hebben inderdaad tijd nodig om te slijten, maar ik hoop zo, mijn lieve Klapper dat alle nare dingen snel slijten zullen en de goede herinneringen als evenveel regenbogen in je mooie hart zullen blijven!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. ik wilde eigenlijk wat gaan luieren vandaag maar door deze serie krijg ik de wandelkriebels.
    Kom Mus...er uit!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Héérlijk meegewandeld met je, Klaproos...
    Fijne zondag !
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Het is weekend dus dan is het veels te druk hier om te wandelen.
    Morgen, dan gaan wij aan de wandel.
    Ik herken je gevoel Klap, als je in zo een mooi gebied loopt dan is het rondom genieten

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dag klaproosje!

    Ja de natuur is prachtig he!
    Je word er stil van als je naar die foto's kijkt!
    Ja zeker we hebben het weer overleefd om van het winter naar het zomeruur te gaan en ik heb daar tot nu toe geen problemen mee gehad maar van mij mag de zomertijd altijd blijven ipv die verandering elke keer! wat vind jij daar van?
    Wens je een fijne zondag en een zonnige ook!
    Lieve groetjes annemarieke, x

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Het is een schande dat ik die plek niet ken, want mijn ouders voeren wekelijks langs Nederweert.
    Het was in ieder geval een mooie wandeling.
    Fijne dag.

    Groetjes van Ann

    BeantwoordenVerwijderen
  20. wat een heerlijke tijd weer Dien, vogels dieren bloemen hoeft voor mij nooit meer winter te worden :-))

    genieten hier van al dat moois wat je weer laat zien


    Fijne zondag, Bram

    BeantwoordenVerwijderen
  21. lekker uitwaaien in de natuur, naar de stilte luisteren , je een deeltje voelen van dat grote wonder geheel...lentegevoel...en genieten van je mooie foto's...

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Vooral je katjes zijn een streling voor het oog.
    Weer zo'n mooi teken dat het echt volop lente is.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. mooie lentebeelden..

    en de bindteksten spreken me ook aan...

    een knap logje !

    BeantwoordenVerwijderen
  24. ...je hebt gelijk Roosje, we leven op het ritme van de natuur...groetjes van rené

    BeantwoordenVerwijderen
  25. wat is het toch heerlijk om met jou mee te mogen wandelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Lente is voor mij en ik denk voor velen de mooiste tijd van het jaar... zo mooi al dat nieuwe leven...
    Ik zit hier te genieten van jouw plaatjes Rooske... zo mooi en zo sfeervol en ja, de gagel kan ik hier ook helemaal ruiken... ;-))
    Lieve lentegroetjes van Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Dat het er stil is, is wel heel uniek in ons land. Vaak hoor je wel de auto's op de snelweg of een langsrazende trein.
    Het is een prachtige omgeving, je hebt een mooi gevarieerde serie ervan gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Die eerste foto Roosje een echte "quo vadis" Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ha Klaproos,
    mooi dat ik even mee mocht wandelen door het Paradijs
    je foto,s zijn wonder,wonderschoon.
    Groetjes Christiene.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Prachtig logje van de lente. Wat is dat toch genieten als alles ontluikt! En dat heb je buiten je tekst met prachtige foto's geïllustreerd.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  31. ik kom ook graag de natuur in, maar ik heb niet altijd m'n camera mee zoals jij...

    Een streek waar het écht stil is, moet je van genieten.

    Fijne maandag nog, Dien!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Lijkt mij toch wel een prachtige plek, hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat is het toch genieten om door jouw logs te dwalen Klappie. En het is nog informatief ook. :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥