One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












26-03-2012

27.03. Galloway's









*KLIK*




Het is er hemels stil,






zo stil,





dat je voeten niet weten waar ze stappen moeten






als jij ze niet zegt waarheen te gaan: -)






wat een schitterende natuur heeft belgie,


ik overweeg wéér om te gaan verhuizen en ik ben zeker,


het komt er nog eens van : -)





Terwijl we hier uitstappen bij de smeetshof,


kettingdijk en wijfelterbroek,




kruisen we de belgische en hollandse grens een aantal keren,


de mooiste blommekes zijn hier te vinden,


en de allermooiste vlinderkes fladderen hier,




hier kwam ik lang geleden vlindervrouwke tegen,


maar ehhh die lijkt van de aardbodem te zijn verdwenen,






vlindervrouwke, waar zitte gij toch,


ik wil je graag een speciaal vlinderke laten zien :-)






heerlijk weer ook jongens,


niet te koud en niet te heet,





want met een kleine mummo aan je zijde


daar dien je wel rekening mee te houden,




konikspaarden lopen hier vrij rond,


en het zijn allemaal hengsten zo valt ons op,


en tja, dan kan het niet anders of er moet wat gebakkeleid worden







over "wie"hier nu wel de baas is,


er wordt wat geflehmd,

maar ... niks merrie in de buurt




een driesterrenplekje,


en dát was het zeker,


met de kuiten bloot in de zon,:-)








was dát effe schrikken: -)


in de korte benenbroek:-)

dat zeiden we vroeger toen we klein waren:-)





we lopen door,


en gaan op zoek naar het moeraskartelblad



http://nl.wikipedia.org/wiki/Moeraskartelblad




dát hebben we niet gevonden,


maar wel een hele sloot vol met de



gewone dotterbloem





Caltha palustris subsp. palustris


wat een feest,


wat een prachtig boeket,


die vondst:-) doet je "alles"vergeten,


amai wat is het mooi in Belgie,





webbies...


zullen we eens met z'n allen een wandelingske gaan maken,


en er een mooie picknicktocht van maken??






meld je maar aan hé, dan ga ik wat regelen hier of daar,


genieten we met z'n allen:-)





en gaan we dapper tussen de galloways doorlopen,


phewww,


het liep ons dun door de broek:-)


met zo'n dikke stier in de wei,




maatje...


bedankt dat je erbij was..





ik vond het weer fijn, om bij je te zijn.

en morgen....


gaan we een bijzonder wandelke maken...

ik loop een beetje achter,

kan moeder natuur niet bijhouden:-)



Xxx















43 opmerkingen:

  1. de lente is niet bij te houden, zo vroeg als ze er bij is
    wat een mooie streek heb jij weer gevonden
    die 'gewone' dotterbloem blijf ik een mooie vinden hoor, niks is gewoon in de natuur
    zie maar naar die prachtige stoere galloways

    ik doe heel graag wandelkes, maar het aantal km moet haalbaar zijn en dat zijn er niet zo heel veel bij mij

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als jij verhuist, Klaproos... missen wij 'De Peel' !
    Héél mooi logje !
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb van betrouwbare bron te horen gekregen dat je dan wel een inburgeringscurses moet doen.

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lost verhuizen het op? Je gevoel blijft hetzelfde denk ik. Dien, gewoon blijvennnnnnnnnnnn!!!!!
    Lieve groet
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha Klaproos,

    Zeker een heel mooi gebied, daar kun je uren dwalen zonder je te vervelen.
    De natuur loopt uit en de kleuren komen allemaal weer terug.
    Kan me voorstellen dat je daar zou willen wonen. oma

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig de Koninkspaarden en de Galloways. De natuur heeft een heel hoog tempo wat inderdaad nauwelijks is bij te benen. Twee dagen niet gefotografeerd en de wereld een kilometer verder is weer helemaal veranderd. Dus morgen weer op de vélo!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lijkt me een goed plan Rooske, als het net zo'n mooie wandeling is als deze!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik moest door heel wat moois scrollen eer ik bij de Galloway's was. Gaf niks, ik heb nu ook genoten van deze mooie plekjes in België. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoe kun je nu uit de Peel vertrekken. Het lijkt mij toe dat je daar aardig mee vergroeid bent. Ook al is België zo mooi, je zult dan de Peel missen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik zie niet wat er daar nou mooier is dan in Nederland.
    Maar het is zeker mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Verhuizen?!
    Leonard Cohen brengt misschien raad, in ieder geval heeft hij een (mooie) stem
    ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooie plekjes daar Roosje...
    maar om gelijk Nederland voor België te verruilen...dat weet ik niet hoor...
    Zou er toch maar even oven na denken als ik jou was, de Peel is ook mooi toch...
    Mooie foto's heb je weer van je wandeling gemaakt...

    Lg, Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dank u , maar Nederland heeft ook veel mooie plekjes hoor ! Waar ik woon is er bijna geen bos of natuurgebied ;-) Prettige dag verder meiske xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Je moet altijd kiezen... hier of naar daar. Maar als je daar bent blijft de keuze daar of hier.. Kortom geniet maar vanje mooie wandelingen en ik geniet met je mee waar je ook gaat.
    fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Je hebt gelijk lieve Klapper, als mens kan je moeder natuur niet bijhouden, zeker nu niet wanneer alles ineens zo vol groei en bloei zit. Wat een weelde mogen we beleven hé? Dat heb je knap in je blog vertaald!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Je tochten blijven mooi, waar dan ook !!
    Het is hier en over de grens genieten met een grote G
    Zalige tocht weer met zoveel moois
    Dag

    BeantwoordenVerwijderen
  17. een prachtige natuurwandeling Roos...

    en de lente is inderdaad moeilijk bij te houden..

    groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Het was alweer een mooie voorjaarswandeling, klaproos. Maar hoe mooi het daar in het zuiden ook is, het is mij wat te ver van huis, en bovendien ben ik hier in Fryslân nog lang niet uitgekuierd. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Er is ook zoveel te ontdekken nu in de natuur. Genieten weer je foto's haha net nu ik belse filmkes heb staan.
    En dan weet je blijven zitten waar je zit...gras is altijd groener bij de buren haha
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dat was weer een mooie wandeling.
    Fijne dag.

    Groetjes van Ann

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi Roos,
    Wat een genot om met jou deze fotowandeling te maken. Je vertelt steeds weer op een inspirerende wijze wat er op je pad komt. En het lijkt mij leuk om eens een wandeling met je te gaan maken, dus bij deze meld ik mij aan.
    Fijne dag.
    gr.
    Ton

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ge wont op ut skonste plekske, nie goan verheuzen.!!!
    Allein de frietekes zin in den Bels bitter.

    Ik goa ger mi oe mee, ge wit ut mar te zegge.
    Houwdoe,
    Leo.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een mooi logje weer.
    En het paard. 1 grote spierbundel.prachtig

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Genoten weer van je foto's, en ja, wij hebben ons hart ook verpand aan Belgie en gaan er komende zomer weer op vakantie.
    Je mag van mij net zo vaak verhuizen als je wilt, als je blog maar op je oude stek blijft ;-)
    Groetjes,
    Kakel

    BeantwoordenVerwijderen
  25. wat een heerlijke wandeling ,nou wij willen best graag een keer meegaan,lijkt ons heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. eindelijk ben ik weer bijgelopen en genoten ,en klaproos overal is het mooi maar de mensen kijken niet zo ver meer ,jij ziet nog zeer goed hoor ,en als je ooit een tochtje maakt met je blogvrienden en treintje komt die richtig dan zitten we er zeker op

    BeantwoordenVerwijderen
  27. wondermooie droomfoto's van ons mooie landje, of ja, toch een heel klein stukske ervan :-) , de natuur is een wonderlijk iets, zeker als je er zo goed in thuis bent, zoals jij :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Niet gaan verhuizen hoor Dienie
    In belgie eten ze alleen maar patat en drinken bier !!!
    Beide kan je hier OOK doen ENNNN ze hebben jouw mooie Peel niet in Belgie !!!
    En dan OOK nog Vlaams praten ,nee blijf maar hier !

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Het is heerlijk om op dit blogje mee te wandelen. Wat een prachtige foto's !
    Groetjes !

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ik was hier deze nacht komen kijken en van al die schoonheid van mijn stoel gevallen! Nee ik kon geen verbinding maken en potverdorie bijna vergeten van terug te komen. Dit zijn echt wel heel mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. ...als je verhuist moet je de rollen omkeren Roos, helpt dat?
    groetjes van rené

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat een prachtige koeien en paarden,
    zomaar in het wild tegenkomen, niks voor mij zo dichtbij!
    De Dotterbloemem bloeien ook aan ons tuinvijvertje, super om te zien.
    Die vliegende gans is mij favoriet, mooie timing!
    Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wauw, wat mooi! Zie je dat de wereld langzaam weer groen begint te worden? Mijn meest favoriete tijd van het jaar... ik hou van dat verse groen. Je hebt er een prachtige serie van gemaakt, ik heb een fijne digitale wandeling gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wat mooi,ik heb ook genoten van die fijne wandeling.
    Alleen die stier was minder brrrrr!
    xxx groetjes.
    Free.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Fraai logje. Ik weet niet goed wat ik anders moet zeggen. Ze zijn allemaal hetzelfde en allemaal mooi. En ik heb vandaag niet zoveel inspiratie. Maar wat hindert het. Je hebt genoten, zoals elke dag. Ik ga morgen weer naar België. Dat het mooie weer maar moge blijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Lijkt me gezellig hoor maar al die kilometers, jammer dat je zo ver weg bent maar mooi is het daar zeker weten. Wie weet komt het er ooit van. Lieve groetjes Cristien.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. ik twijfel vaak of je nu Nederlander of Belg bent, Dien. Maar blijkt dus wel dat je Nederlands bent.
    Er zijn in ieder land wel mooie, prachtige natuurplekjes te vinden. Die van België en Nederland weet jij dus wel te vinden... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Soooooo.... heeeeee........ wat een heerlijke wandeling heb je voor ons uitgestippeld. En reken maar dat ik genoten heb.

    Daar tussen wonen zou heerlijk zijn, maar ik ik woon al mooi. Jij toch ook ;-) xxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Niet België alleen heeft prachtige natuur, hoor.
    Maar ik snap wat je bedoelt, voel mij hier ook thuis.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥