One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












05-06-2012

06.06 Regende het maar









*KLIK*




Zondag sprak ik iemand

die geeft voorlichting namens het COC op scholen,



En ze vertelde,

dat er anno 2012 nóg steeds enorm gediscrimineerd wordt naar


Homo’s en Lesbiennes toe,


Onbegrijpelijk, de jeugd van vandaag??

Die hebben toch ouders die ze uitleggen van de hoed en de rand??



Vanmorgen was ik in de stromende regen aan het aurawassen zeg maar: -)


En dacht aan dit liedje.



Tot op mijn onderbroek nat….


Maar wél met oerig moooooooooie foto’s;-)


En voor jullie een angstaanjagend mooi lied…..


Om over na te denken….



Regende het maar…..







Regende het maar


zodat zij met elkaar


lopen konden


onder moeders paraplu.





Niemand nam aanstoot


ook al liep je


arm in arm


in de stromende regen


toch lekker warm.




Als twee mannen vrijen


op een of ander feest,


dan vragen vele gasten


of er een doelpunt is geweest.





Als een meneer wil sterven


voor een andere meneer,


dan mag dat nergens anders


dan op het veld van eer.




Regende het maar


zodat zij met elkaar


lopen konden


onder moeders paraplu.




Niemand nam aanstoot


ook al liep je


arm in arm


in de stromende regen


toch lekker warm.





Herman van Veen






Mooi hé,


Voor al die mannen en jongens, hoop ik…..


Dat het nog even door blijft regenen





Tot morgen webbies,




xxx









97 opmerkingen:

  1. Wanneer leren mensen nu toch eindelijk eens dat een mens een mens is, ook al is hij blank of zwart, rijk of arm, moslim of christen, homo of hetero etc. etc. Wanneer leert men nu toch eindelijk eens respect voor elkaar te hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als regen iets op zou lossen zou ik dat prima vinden.
    Maar dat is niet zo, alles wordt er alleen maar natter van, en de haat en onbegrip blijft.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Regen of geen regen, mijn zegen hebben ze... mijn broer én zijn vriend ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik sluit me helemaal bij Hanny aan Roozsie.
    Vanmiddag zag ik op een marktplein een man op een stuk karton en blote voeten knielen en bidden richting het oosten.
    Niemand die hiervan opkeek en respectvol doorliep.
    Een mooi voorbeeld van je eigen ding doen.
    ,)
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. mooi hé ajeetje, ( blij dat je er weer bent)
      en zo hoort het ook

      xxx

      Verwijderen
  5. Homo's heb ik geen moeite mee... die blijven tenminste van "mijn" vrouwen af. Maar Lesbiennes snap ik beter. Wat is er nou mooier dan een vrouw. ;-)

    Love As always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. whaahahhahahaha
      marioooooooooooo,

      wat ben je toch een heerlijke vent,
      kom hier dat 'k je grijp:-)
      xxx

      Verwijderen
  6. arm in arm onder een stralende zon, toch iets leuker denk ik :-)

    tja, je zou denken dat iedereen het nu toch wel al 'gewoon' is
    maar discriminatie zal blijven bestaan, op welk vlak ook
    er zijn altijd mensen die moeilijk moeten doen en geen respect voor anderen hebben
    mssch moeten we die maar mijden hé

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. laten we proberen ze te laten zien, dat respect, zo gewoon is ann,
      en het begin al zo dichtbijhuis, in je eigen relatie....

      xxx

      Verwijderen
  7. Ha Klaproos,

    De reactie van Di Mario vind ik wel erg leuk.
    Ik hou van alle mensen. oma

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hey Klaproos,
    Vandaar je reactie op mijn bloggie,
    die kwam er toch heel mooi achteraan !
    XXXX

    BeantwoordenVerwijderen
  9. en zelfs met regen kun je dus mooie foto's maken, en er dan ook nog een prachtige tekst bij plaatsen
    maar dat fotograferen begin ik zelf maar niet aan, ben veel te bang dat mijn elektronica in de camera daar niet zo van gediend is
    zal dus wel een "mooi weer" fotograaf blijven, en geniet dan van jou foto's om dat jij zoiets weer wel aandurft

    en heel erg bedankt voor je geweldig fijne compliment Dien.

    Groetjes, Bram

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja bram je moet soms wat risico durven nemen :-)
      en waar zou ik zijn zonder camera:-)

      zo bloot als een pageboren babytje:-)

      gráág gedaan bram

      Verwijderen
  10. Prachtige plassen!! Ik zou er zo doorheen lopen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gezellig samen onder de plu en door de plassen.
    Fijne dag vandaag meis.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gezellig samen onder de plu en door de plassen.
    Fijne dag vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. 't is hier nu ook terug aan 't gieten.
    Terug met de wagen naar 't station, slecht voor mijn conditie.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mijn beste vriend in mijn jeugd was homo , beste vrienden van mij zijn homo en jij bent ook een beste vriendin
    En ik ben trots vriend van hen te zijn ! Sans Rancune !
    En nog nooit meer liefde van hun allemaal gekregen :-) xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dat soort kortzichtige mensen is (helaas) van alle tijden. Gewoon lekker je ding doen, als je maar gelukkig bent
    toch?! En van die regen heb ik inmiddels mijn neus vol, je mag de buien wat mij betreft wel hebben hoor ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-)
      hier ook were van datte,
      maar vanmiddag komt er een vriendinneke
      en dan gaat de zon schijnen wil ik wedden:-)

      xxx

      Verwijderen
  16. Elegant als een vrouw deint hij voort,
    als een koningin, door niets gestoord.
    En de mensen rondom bleven staan
    en keken mekaar grijnzend aan.
    "Zeg, moet je die homo zien gaan."

    Je werd door de massa aangegaapt,
    en toen heb ik mijn moed bij elkaar geraapt
    en ik sprak je aan en vroeg: "Mag ik mee?"
    En je lachte en zei toch niet nee,
    en toen waren we homo met twee.

    Je kookt als de beste, je kookt perfect.
    De was is gewonnen, de tafel gedekt.
    Ik weet niet wat ik meer vragen zou,
    ik heb eindelijk al wat ik wou:
    een pracht van een homo als vrouw.

    We hebben een mooie tijd gehad.
    Ik leerde je kennen in bed en in bad.
    Je hebt van het huis waarin ik woon
    het huis gemaakt waarin ik droom,
    en we noemen het ‘homo sweet home.'
    © Hugo Raspoet

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Haha, die Mario...
    ik zit hier nog na te lachen van zijn reactie...
    Wat is het toch een leukerd.

    En jij ook en iedereen.
    Ik ben vandaag zo vrolijk... zo vrolijk...zo vrolijk.

    Wij hebben hier binnenkort roze zaterdag.
    Jawel, in Haarlem.
    Iedereen die breien kan is druk bezig allerlei rozes te breien.

    zal de stad er dan mooi utizien!

    Dag Klappertje..
    Dikke pakkerd van Marlou

    .

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Allereerst wilde ik je even zeggen dat je schitterende regenfoto's hebt gemaakt.
    Je houd altijd mensen die dit niet accepteren net als zo vele andere dingen,
    maar hier hoeft het gelukkig niet alleen maar te regenen en lopen ze ook gearmd in het zonnetje.
    Neem de mensen zo als ze zijn en veroordeel niet, want het zijn mensen net als jij en ik alleen houden ze van het zelfde geslacht.
    Fijn Klaproosje dat je dit onder de aandacht brengt.
    Fijne dag xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  19. I Love Rain. Velen begrijpen dat niet maar ooit enkele jaren geleden had ik mors dood kunnen zijn, en nooit geen regen meer op mijn lijf kunnen voelen.
    En mensen zijn wreed. Accepteren nog steeds niet dat ieder mens uniek is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja redstar,
      soms moet een mens iets meemaken om hélmaal anders in het leven te komen staan,
      ik ken dat uit ervaring:-)

      je geniet dan van "alles"

      xxx

      Verwijderen
  20. Dacht ik toch van de week toen ik de bellen in de plassen zag: Daar wil ik nog eens foto's van maken! Haha 2 zielen Klaproos! En ja je hebt helemaal gelijk! Een vrouwelijke kennis van mij is getrouwd met een vrouw en zij zegt ook dat het voor hen makkelijker is om hand in hand te lopen als voor hun mannelijke getrouwde vrienden. Zij worden meer geaccepteerd om een of andere reden. Kennelijk vinden de 'jongeren' het 'stoer'. Maar ik heb die van mij altijd van begin af aan geleerd dat het niet stoer is, maar dom! Betekend het woord HOMO niet gewoon MENS? Dom én stom ook nog dus! En dat heb ik die van mij altijd gewoon ook gezegd. Maar het woord 'homo' is een tijdje een 'heel normaal' scheldwoord geweest zoals wij vroeger iemand voor stommerd uitmaakten of voor oen. Het slaat nergens op en rijm het maar eens aan elkaar! Nederland verhard! Bah bah bah! Maar als niemand er wat aan doet, wordt het al langer hoe erger!

    Knuffel! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. precies kati,

      we moeten ergens beginnen hé,

      2 zielen zeg je, dat heb ik ook al eens gedacht:-)

      xxx

      Verwijderen
  21. Het is een kort tijdje redelijk geaccepteerd dat mannen/vrouwen hand in hand liepen, maar intolerantie viert weer hoogtij. :-(
    Ho, Les of He, je wordt geen ander mens door je seksuele voorkeur.
    Nah, je regenfoto's zijn weer top!
    @ Klapperdeklappertje, je hebt zeker aandelen in foto zaken??? Of loop je toevallig onder een plu te fliepsen????

    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. whaahahha
      zou je haast denken hé marjolein,
      nee toch niet, maar ik ga der vanuit wat ik kan dat dingetje ook kan :-)

      Verwijderen
  22. Ik denk altijd waarom toch een mens mag toch gelukkig zijn en trots zijn op zichzelf.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. precies ada, een ander klein maken om zelf groter te worden is wel verachterlijk hé.

      Verwijderen
  23. verdraagzaamheid is soms ver weg in onze maatschappij...

    groeten..

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Belachelijk toch dat je gediscrimineerd wordt omdat je homo of lesbo bent.
    Je bent mens en daar gaat het om. xx

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ja...ook hier regent het...
    laat nog maar even doorregenen dan!!
    voor iedereen die gewoon lekker onder een paraplu wil lopen ..
    goed dat je het weer even aankaart..
    niet veel veranderd dus nog in onze moderne wereld..

    Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hoi nieske,
      ook hier water in bakken enmeer:-)
      maar het komt goed:-)
      xxx

      Verwijderen
  26. Tegen de vrijheid van een gedachte kan geen mens op!
    Jammer dat er mensen zijn die daar geen rekening mee houden!

    Je regenfotoverhaal is inderdaad prachtig.
    Ik zou bijna zeggen regende het maar elke dag! :-)
    Maar geef mij toch maar een vrij zonnetje hoor!

    Knuf

    P-TER

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Kende dit liedje totaal niet.
    Mooie combi zo met je foto`s.
    Wat gek dat er nog zo `ouderwets` gedacht wordt door de jeugd.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Klaproos,
    Als "iedereen", iedereen nu eens in zijn/haar waarde liet,
    wat was het dan een stuk aangenamer om overal te gaan en te komen waar JIJ wilt.
    Vroeger was het er ook heus wel, maar stopte men veel dingen in de doofpot,
    uit schaamte voor en het geloof speelt ook sommigen parten en vooral "vroeger"...
    Men wist het geen plek te geven
    en ik kan mij ergeren aan iedereen die er geen "goede" woorden voor hebben,
    die zijn respectloos en neem ik mijn petje niet voor af !!!
    Dien, petje af voor jou...
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dank je wel minke, maar ehh waarom ikke wel :-) ik heb niks gedaan,
      herman van veen zingt het zó mooi,

      wat een geweldige man is dat toch.

      * tik tene m'n petje geef*
      dag minke groetje en een knuufel daar bij jou hé,
      xxx

      Verwijderen
    2. Petje af voor jou, omdat je dit onderwerp aansnijdt en open bent...
      welterusten, Minke

      Verwijderen
    3. ahhhhhhhhhhhhhhhhh minke,
      'dát bedoel je, wel minke,
      ik heb er nooit moeilijk over gedaan dat ik lesbies ben,
      heb ook weinig nae zaken meegemaakt moet ik zeggen
      als ik soms verhalen hoor.....
      heb ik het héél gemakkelijk gehad denk ik....

      ik geef het petje door voor wie het moeilijk hebben:-)

      xxx

      Verwijderen
  29. Het regent hier heel goed al de hele dag ;(
    Het lied is mij ook onbekend. Dat homo of lesbie gedoe, ik snap het allemaal niet. De voorkeur voor je liefde maakt je nog niet minder als mens.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. ha dharson...
    dan heb ik een héél nieuw liedje voor jou hier:-)

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Home, lesbies, hetero of iets anders, we worden allemaal nat onder die regen van je. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  32. En met subsidie was er tot voor kort nog veel te 'genezen' Vreselijk he!
    Zo jammer als je niet gewoon overal je liefde voor de ander kunt tonen

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Zo erg dat dit nog steeds voor mensen niet te snappen is...en dat in 2012.
    Heel veel regen vandaag en laat het nog maar even doorgaan...
    Pracht lied en super mooie opnames!
    Lieve groetjes Cristien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dank je wle cristien,
      uit jouw mond met jouw foto's, klinkt dat als een liedje:-)

      Verwijderen
  34. Ja Roosje, het gebeurt nog steeds, nooit anders geweest!! Helaas pindakaas. Ouders en mensen die vervent hetero zijn discrimineren.
    Een enkeling niet hoor...dat wel maar zijn op een hand te tellen als je 20 mensen ontmoet...de meeste mensen haten homo's man of vrouw don't care...
    En waarom......

    Hier komt Henk Krol in de kamer (tenminste dat wil ie graag...) Hoop dat het lukt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik zag het op het nieuws,
      ik hoop dat het gaat lukken voor hem, iemand met hart voor de zaak zeg maar

      Verwijderen
  35. laten we het met zijn allen leefbaar maken .dan hebben we onze handen vol.laten we ruimte laten en liefde geven en er zijn voor elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. da's een mooie geste bas,
      dara ben ik het helemaal mee eens,

      Verwijderen
  36. Tegenwoordig worden er aanvallen gepleegd op homo's en worden ze in mekaar geslagen. Ik dacht zelfs dat er iemand laatst overleden was na zo'n slag. Niet te doen, waar is men mee bezig.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Vreemd, als je hier in Amsterdam overdag kijkt bij de grachten parade zou je anders denken, maar nachts is het in de hoofdstad ook vaak als in een klein burgerlijk dorp.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja han dat beeld van die grachten dat lijkt allemaal zó overdreven eigenlijk,
      maar misschien dé enige dag dat het zo kan .

      Verwijderen
  38. Nog steeds worden homo's en lesbo's in elkaar geslagen en waarom??? Alleen omdat ze elkaar de liefde verklaren net als tussen man en vrouw. Op mijn werk hebben we een jonge homo die nu overal voorlichting geeft over het accepteren van homo's en lesbo's. Ik kan er werkelijk met mijn verstand niet bij waarom deze mensen anders behandeld zouden moeten worden dan hetero's xxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Alles goed en wel maar van mij mag het zomer worden Klapper.

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Wat een mooie regendruppelfoto's ! Maar de beekjes staan nu vol genoeg en de planten zijn ook al heel mooi groen. Laat het zonnetje nu toch maar terugkomen Klaproosje !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. da's waar , de regen viel vandaag met bakken uit de lucht , maar vanmiddag toen er een lief vriendinnek aan kwam,
      verscheen de zon en die is niet meer weggegaan,
      een feest :-)

      Verwijderen
  41. Zelfs tijdens regenbuien laat jij op je blog de zon doorbreken. Wat een prachtige tekst, die kende ik nog niet! Dank je wel daarvoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Soms lijkt het wel of homo's en lesbiennes minder geaccepteerd worden dan een aantal jaren geleden.
    De maatschappij verhard wel heel erg.
    Mooie tekst en foto's om het te illustreren.
    Maar van de regen hebben we toch wel genoeg gehad!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  43. ja margreet,
    dat vind ik ook,
    misschien morgen wat meer zon:-)
    ik steek een kaarsje aan ,
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Oeh ja... dat is wel een serieuze zaak. Je hebt veel reakties gekregen, maar ik denk dat ik toch ook nog even reageer hoor...
    Ik denk nl. dat er in principe heel veel heteromensen zijn die zich dat voortschrijdend inzicht hebben eigen gemaakt. Heel logisch, want mijn moeder hoorde in het dorp aan het begin van de vorige eeuw al fluisteren dat een bepaald stel samenwonende dames misschien wel iets met elkaar hadden.. Vroeg het aan haar moeder en die zei, nou dat is gewoon hun manier, niks aan de hand. Oké zei ze, en accepteerde het. En wij leerden dat ook heel simpel. Met meer vrijheid in de maatschappij en beter onderwijs, ook daarover, zou dat begrip alleen maar moeten zijn toegenomen.
    Maar nu is er een probleem in de huidige maatschappij... Het is zo gewoon geworden dat iedereen er maar elk vaag, ongefundeerd en zeker onrespektvol tot beledigend onderbuikgevoel te pas en te onpas uit mag gooien, omdat dat "die mening nu eenmaal je recht is", dat ook de acceptatie van homoseksualiteit daar weer onder lijdt.
    Dat vind ik nu verschrikkelijk onacceptabel. Grrr. (ik heb altijd lieve - en niet lieve- homo's en lesbiënnes gekend, moet er niet aan denken wat ze soms meemaken)

    Mja. Voor jou een roosje,
    en liefs. Clemens.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. zie je clemens,
      zulke ouders,

      da's toch simpel....
      zo zou dat gewoon moeten gaan in een huishouden...
      geweldig
      xxx

      Verwijderen
  45. het is erg dat de dag van vandaag nog zo gereageerd wordt tegen homo's en lesbiennes

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Leven en laten leven. Wat is er nou mooier dan oprechte liefde??
    Ik woon nu in een dorp en daar zijn de mensen veel bekrompener dan in de stad.
    Zelfs in mijn nabije familie zitten mensen die homo's niet uit kunnen staan. Ik kan er met mijn pet niet bij...

    BeantwoordenVerwijderen
  47. nee mirjam,
    da's ook ongelofelijk..
    ik ben in een klein dorp komen wonen en de mensen kunnen niet vriendelijker zijn...

    familie van jou???
    niet te geloven, hebben ze iets geks meegemaakt misschien??

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Niet over oordelen.
    Het kan ook jouw zoon of dochter zijn die op een dag thuiskomt en zegt ....

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Een prachtig blog Klaproos, de reacties tonen dat je niet alleen staat...
    Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Goeie en mooie blog....jammer dat het zo gaat in onze maatschappij x!

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Er zal nog veel regenwater naar de zee stromen eer ieder mens zich mag uiten en aanvaard zal worden zoals hij is...

    BeantwoordenVerwijderen
  52. mensen lijken wel bang geworden...
    van elkaar.

    Mooi blog, lieve Klaproos en wat een hartverwarmende reacties!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥