One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












10-06-2012

11.06. walk & talk









*KLIK*




Wat een lekker weekeinde hé.

"dank jullie wel voor de felicitaties"


ik zal ze doorgeven


zijn jullie bijgekomen,


dan gaan we wandelen...








Als een liedje wervelen we door het landschap



zetten ons neer in het gras om een sinasappelke te delen,


en ondertussen delen

we ook ons leven met elkaar...




moet dat meer zijn...

nee ik denk van niet.




genieten met een hoofdletter,





van mij mag dat wel even duren,





de veldleeuwerik

vliegt hoger en hoger de lucht in

terwijl hij zijn riedelke

laat horen,



elk vogelke zingt zoals het gebekt is,

en wij....

wij zingen ons eigen liedje,

daar laat ik niet aan komen : -)



de schaapskooi, in heeze

een paradijs voor ruiters,

ik was hier van de winter

en kiekte daar ruby met haar paard adventure,




nu een man en een vrouw,

zij op een trotse fries.

wat een prachtig paard is dat toch..



gaat jullie hart nou ook sneller kloppen




als je zoiets ziet:-)



laat de wolken maar komen,

ze waaiden zo hard over ons heen

daar kan geen regen in zitten


of ja misschien een paar druppels,

maar ehhh

in to ietsj laaif some reejn most foll :-)



en hier gaat de zon schijnen,

dag webbies,



geniet van het leven,

met alles wat er zich voordoet..



morgen gaan we der weer voor hé, ja toch??






Jij toch ook :-)



"ikke wel "


baai de weej...

wanneer heb jij voor het laatst in de hei zitten picknicken:-)



♥♥♥











86 opmerkingen:

  1. Donkere wolken of heldere hemel..., een genietlogje, Klaproos. Om te kijken, en nog eens te kijken, en nog eens...
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. neem je tijd lies,
      het is ervoor:-)

      * picknick deken neerleg*

      Verwijderen
  2. Veel te lang geleden.
    Het is ook een prachtig gebied om daar met het paard te banjeren.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. een héél erg mooi gebied

      niet te vergelijken met friesland hé jetske.

      Verwijderen
  3. heel lang geleden, ik zou niet meer rechtgeraken ;-)
    maar op dat bankje moet het wel genieten zijn met zo'n mooi uitzicht!
    genieten dat doen we zoveel mogelijk want t kan plots gedaan zijn

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. da's zeker ann
      meaar wees gerust ik trek je wel overeind...


      geen zorgen hé
      xxx

      Verwijderen
  4. Ha Klaproos,

    Wat een mooie dag en luchten, het blijft een mooi gebied de Peel.
    Dacht even dat het mesje van de vorige logjes aan kwam. oma

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. whaa ja oma dat zou kunnen,

      maar het loopt toch altijd nét even anders als je verwacht had hé.

      xxx

      Verwijderen
  5. Om heel precies te zijn was dat 20 jaar geleden...
    en ik weet nog zelfs met wie.....

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ohh heerlijk mario:-)

      dat is zó speciaal hé,

      dat vergeet je niet meer: -)

      xxx

      Verwijderen
  6. Picknicken op de hei heb ik bij mijn weten nooit gedaan. In Den Haag en omgeving was weinig hei. Gaan we dat morgen doen? Ja? Ja? Ja? Ik verheug me erop.
    Maar de omgeving die je ons nu laat zien, is ook schitterend. En die paarden zijn prachtig. Zeker de Fries!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. nee hanny, verder als hier gaan we niet:-)

      hihi
      da's ver genoeg denk ik ,

      xxx

      Verwijderen
  7. Ah, ja... dat is een mooi avontuurlijk gebied he! Zeker als je dat op verschillende niveau's ervaart.
    Tjaaaa.... ik heb ooit gepicknickt op de hei, maar dat was niet echt iets voor mij hoor. De beestjes komen nl altijd alleen op mij af. Nou ja, en mijn boterham of limonade. Maar ik heb goede herinneringen aan mijn crosstochten over de hei, met de fiets.

    Liefs en een goede start van de week Dien!
    En een roosje voor onderweg.
    Clemens.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. whahaha
      clemens och arm,

      nou wees gerust hoor, als ik naast je zit heb jij rust:-)
      dan moeten ze mij hebben:-)

      Verwijderen
  8. Mooie reeks foto's over de hei.
    Gisteren, maar niet op de hei, wel in de bergen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Veel hei is er in onze streken niet te zien, maar hé, ik heb mijn tuin en daar picknicken we regelmatig in, als het weer maar een beetje mee wil. En dat deed het niet veel de laatste tijd...
    Gelukkig heb ik jouw blog, ik breng altijd mijn picknickmandje mee als ik hier kom, om al dat fraais in te verzamelen en mee te nemen, de dag in. Dag die hopelijk ook voor jou goed zal zijn lieve Klapper!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. picknicken in je eigen tuin gerda:-)

      da's het toppunt van romantiek:-)
      hihi
      heerlijk

      Verwijderen
  10. Ik zit nu lekker te picknicken hier bij jouw blog.
    Fijne dag vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zag het even zwaar in met die regenwolken, maar gaandeweg zie ik hier en daar een plukje blauwe
    hemel verschijnen en wordt het toch nog een mooie wandeling! Heerlijk om te paard de heide te verkennen
    al ziet het er te voet ook mooi uit! Hopelijk vandaag wat meer blauwe hemel en minder regen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. de wolken waren braaf en speelden met ons monique,

      een heerlijke wandeling onder dit soort wolken hoor:-)

      Verwijderen
  12. Ondanks het betrokken weer prachtige foto's @->--

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lang niet op je weblog gekeken, verwonder ik me weer over de mooie foto's! Heb er weer even van genoten en me voorgenomen toch weer wat vaker naar weblogs te gaan kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik denk dat ik nog nooit op de hei heb zitten picknicken maar wie weet...
    In ieder geval ga ik ervoor vandaag en eigenlijk alle dagen en nu maar hopen op in ieder geval droog weer.
    Nu ev en genieten van je foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. doe maar ada,
      hier regen je niet nat da's zeker

      heb het goed hé,
      xxx

      Verwijderen
  15. Hee poppedee...

    voor het laatst op de hei gepicknickt???
    Geen idee.....
    Wordt de hoogste tijd!!!
    Die mooie koetjes hebben oortjes om in te bijten.
    Ze zouden wel van me schrikken...
    ♥♥♥

    Dagdag!
    sie tomowoe:-)

    marlou

    .

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. oei loutjelief

      dat koetje ziet je aankomen, een dikke stier:-)

      whahahaha
      morgen breng ik je erheen als je wilt:-)

      xxx

      Verwijderen
  16. Hoi Klaproos,
    Op de hei gepicknickt, nou dat is voor mij minstens60 jaar geleden samen met mijn ouders op de motor.
    Dat waren heerlijke momenten.
    Je foto's zijn weer prachtig.

    Lieve groetjes
    Lia.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. och lia,
      dat is toch prachtig
      wat een mooie herinnering,

      de herinneringen voor later moet je nu maken hé,

      gaat het met je??


      xxx

      Verwijderen
  17. Een heerlijke wandeling is dat geweest,
    picknicken? lekker op vakantie in de bergen, heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Gepicknickt op de hei??? Ehhh volgens mij nog nooit, mag ik wel 's mee beginnen voor het te laat is :-)
    Nah voorlopig ga ik via je blog met je mee, ook heel leuk en gezellig, toch?
    Mooie foto's van beetje dreigende wolkenluchten! Ik heb met je mee genoten Klapperdeklappertje!
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dat klinkt goed marjolein,
      jij mag elke dag met mij mee:-)

      xxx

      Verwijderen
  19. Hoi Dien,
    Een schitterende wandeling met hele mooie foto's.
    Dat is echt genieten. En....picknicken, de laatste keer is nu ruim 2 weken geleden.
    Wat is er mooier dan met je geliefde een heerlijke picknick te hebben in het mooie lange gras,
    genietend van de natuur, de zingende vogels, de vergezichten, het ruiken van de bloemen, het gras, de bomen....
    Dát is echt genieten!
    Fijne dag.
    gr.
    Ton

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hoi ton,
      precies, zo denk ik er ook over,
      controleer je wel elkaar even op teken als je thuis bent??
      want die zitten er ook hé,
      jammer genoeg

      Verwijderen
  20. daar vraag je me wat...

    moet wel heel lang geleden zijn...

    groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Blij voor je Klapper, dat je zo kunt genieten. Zelf heb ik ook enorm genoten...65 kilometer gefietst, geef toe dat het een bietje veul is .....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. da's een hele tocht mussie,
      jawel genieten móet je doen in het nú:-)
      en dat doe ik ook :-)
      ever zitten en dan gras maaien:-)
      óók genieten:-)

      xxx

      Verwijderen
  22. Een prachtige wandeling heb je gemaakt en nog lekker gepicknickt.
    Meestal eet ik mijn broodjes lekker buiten op als ik in de vakantie rondtoer op mijn gewone fiets of racefiets.
    Dus geen echte picknick, maar wel lekker op bijv. de Drentse hei!
    Groetjes
    OT Mijn stadsfiets is niet nieuw hoor, want deze heb ik nu ruim een jaar. Maar had alweer een lekke achterband, dus is er een beter exemplaar opgelegd en de 2e servicebeurt was nodig. Vorig jaar kreeg ik deze fiets niet op de fietsdrager, ook niet met hulp van anderen. De fietsenmaker zette hem er zo op, dus als het goed is kan die nu wel mee. Je kunt op een bungalowpark wel fietsen huren, maar ik heb liever mijn eigen fiets.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dank je wel margreet ik begrijp het van je fiets,
      hij zag er zo nieuw uit:-)

      op de drentse hei zeg je ...
      dát moet ik ook nog eens doen :-)
      xxx

      Verwijderen
  23. Picknicken.....even hard terug denken...meestal zitten we op bankjes en dat geldt niet :-)
    Maar je wandeling was weer heerlijk en uitnodigend

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. whahaha
      een bankjespicknick kan ook héél erg knus en romantisch zijn hoor,
      dat doe ik ook wel vaker:-)
      hoeft niet veel te zijn, als het uit een goed hart komt toch,


      xxx

      Verwijderen
  24. Zo'n mooie wandeling , zo jammer' van dat grijs weer !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hey ollieke bollieke,
      hélemaal niet:-)
      het was geweldig mooi weer man :-)

      kom maar gauw dan laat ik het jou ook zien:-)

      Verwijderen
  25. Zware maar mooie Hollandse luchten, stevige dikbillen en fraaie paarden. Een prima aantal ingredienten om een leuk en lekker lees en kijklogje mee te boetseren...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. da's echt zo hé clint we hebben alles wat we nodig hebben
      hiero,
      gezellig

      Verwijderen
  26. Tja, ik blijf lekker thuis of ga schuilen bij een boekwinkel. hebben jullie niet enorm veel buien op de kop gehad?

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Als gebruikelijk weer de mooiste fotó's.
    Wat is er mooier dan het leven te beleven.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. mooie luchten!heerlijk om in te wandelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. mooi wandel log, hier was het even wat minder om te wandelen, gisteren morgen ging het nog wel, maar ik had even andere bezigheden :-)

    RE: baai de weej... wanneer heb jij voor het laatst in de hei zitten picknicken:-)

    baai de weej... geen idee, nog nooit denk ik (of mijn dienst tijd moet meetellen :-)) daar moesten we verplicht picknicken op de hei)

    Groetjes en hele fijne week, Bram

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja bram jij had feest :-)

      ik hoop dat je gauw een leuk stukkie hei kan vinden :-)

      Verwijderen
  30. Mooie wandeling, met mooie lucht, gelukkig dat de zon nog door kwam.
    Ziet er toch iets vrolijker uit.Wanneer ik voor het laatst gepicknickt heb, heel lang geleden.
    Mooi vogel de veld leeuwerik, nog nooit in het echt gezien.
    Groetjes en gezellig avond, al onweer daar ??

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. een beetje rommelen hier tiny,
      geen zwaar weer,

      wordt tijd:-) picknicken bij jou in de hei:-)
      geweldig :-)
      xxx

      Verwijderen
  31. Je had geluk dat ik er niet bij was, want dan waren we niet verder gekomen dan het bankje op die eerste foto.
    Dan had je natuurlijk veel moois gemist, maar het was er vast niet minder gezellig om geweest. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. whahaha jan, jawel hé,
      ik zou der genoegen mee nemen hoor:-)
      het gaat vooral om de gezelligheid:-)

      Verwijderen
  32. Ik lees in een van je vakjes van: Laat de druppelkes maar komen
    nahhhh...... die vallen hier nu met veel gerommel uit de lucht whaaaaaa..

    Weer heel mooi blog lieve Dien en de veldleeuwerik zing zijn
    liedje daarbij en wij inderdaad ons eigen lied ;-.

    Voor het laatst gepicknickt!?!?!?!? Ik zou het werkelijk niet weten,
    of je moet het meegenomen broodje bedoelen wat we tijdens een wandeling even snel naar binnen gewerkt hebben.
    Is wel een soort van picknick toch :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. oké helma die meegenomen broodjes doen het ook goed hé,
      vooral wanneer je honger hebt,
      :-)
      hier heeft het ook gegoten vandaag hoor:-)

      blijven zingen helma:-)
      xxx

      Verwijderen
  33. aahhhh dit lijkt het leven zelf wel.heerlijk laat maar komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Dat was een zalige wandeling Klapperke!
    Bijna net zo zalig als in de Amsterdamse
    Waterleidingduinen :-) Een paard met ruiter
    "doet" mij ook altijd wat, altijd weer een
    indrukwekkend gezicht!
    Picknick in de hei......
    je brengt me op een idee!!

    xxx
    beuzeblaadje

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Mooie reeks Dien, zo te zien heb je er ook super van genoten.

    gr,
    jan

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Nee, ik kom liever geen paarden tegen. Ik kom liever helemaal niemand tegen.Maar ik vind het wel prachtig om ze dan hier tegen te komen! Een mooi gezicht.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. whahahaha rene, hoe dan ook, als je hélemaal alleen samen daar loopt zonder iemand is dat wel het mooist hé.:-)

      Verwijderen
  37. He wat een heerlijk stuk natuur heb je hier weer laten zien. Ik hoor de veldleeuwerik hier helemaal zingen

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Ik zing lekker mee en moet nu te lang nadenken zo lang is dat picknicken geleden...dus dat wordt tijd!
    Heel erg mooi weer om hier bij je te zijn, groetjes Critien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. whaha jawel cristien, dan word het weer hoog tijd om te gaan hé.

      dank je wel weer voor je bezoek

      Verwijderen
  39. voor alles is een eerste keer, Dientje, ook voor een picknick op de hei...

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Picknick op de hei
    Het is anders dan in de wei
    Het prikt zo hard in mijn bil
    Dat ik er even van ril

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. whaahahha
      wat ben je in een rijmerige stemming joke
      beetje prikken kan geen kwaad:-)

      Verwijderen
  41. op de heide was het niet, maar wel in een bos... pas enkele dagen geleden :-)
    Je fotografie is elke dag weer een zonnetje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. fantastisch dirk ook een bos leent zicht er erg goed voor,:-)

      Verwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥