One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












12-06-2012

13.06. Geloven in het leven









*KLIK*

Ik hou de jaren niet meer tegen


Ik tel de vogels in mijn hand


Ik streel de wind en drink de regen als hij valt


Omdat de waarheid nooit veranderd


Omdat het licht niet eeuwig brand


Overheerst toch nooit een ander mijn verstand


voor eeuwig vrij leef ik in mij





Liever weten wat ik wil dan dat ik alles weet


Liever schamen voor mijn fouten dan mijn goedheid vergeten


Liever sterven in het vuur dan langzaam aan gedoofd


Mijn hart en hoofd, geloven in het leven




Liever hard op mijn bek gaan dan wachten op een duw


Liever recht tegen de wind in dan een leven in luwte


Als ik niet meer mag genieten was ik liever dood


Mijn hart en hoofd geloven in het leven




Laat alle zekerheden varen


Steek alle schepen maar in brand


Ik wil gevoel niet meer verklaren met verstand


Zoek in haar ogen naar de liefde


Vraag aan haar handen naar de weg


Wanneer je luistert naar je hart


als wat ik zeg


Dan ben je vrij, voor altijd vrij




Liever weten wat ik wil dan dat ik alles weet


Liever schamen voor mijn fouten dan mijn goedheid vergeten


Liever sterven in het vuur


dan langzaam aan gedoofd


Mijn hart en hoofd,


geloven in het leven










TWOO blijft berichtjes sturen,


ook ik heb er last van,


jullie ontvangen ze in mijn naam,


maar ik weet van niks...


het spijt me,


merk ze maar als spam,



sorry voor de overlast












71 opmerkingen:

  1. Kwetsbaarder dan een (klap)roos en toch geloven in het leven..., soms moeilijk hé, Klaproos...
    Lie(f)s.
    @De mailtjes van TWOO krijg ik ook..., dan denk ik eens extra aan je...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ohhhhh lies,
    wat vind ik dat toch vervelend.......

    het spijt me...
    nee hoor lies,
    Leven is het meervoud van lef,en ik ben een lefroos:-)


    laat me door niks of niemand tegenhouden:-)

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. je kan beter van iets minder alles weten,dan van veel, weinig weten.

    De mailtjes van TWOO krijg ik niet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-)
      da's leuk gezegd liliane,
      toch weet ik van veel een héél klein beetje,
      dat is toch ook wel gezellig hé eigenlijk :-)

      Verwijderen
  4. Haha, jullie verschillende invalshoeken! Er is voor beide iets te zeggen denk ik. Ik weet van zoveel dingen niets of weinig, dat ik blij ben dat er iets is waar ik wat meer van weet dan gemiddeld. Dus daaraan ontleen ik toch veel van mijn nut in dit leven.
    Je logje en meteen al de openingsuitspraak, is prachtig Dien!
    En liever sterven in het vuur dan langzaamaan gedoofd, daar voel ik me wel erg toe aangetrokken. Neil Young zong het ook al zo wijs: "it's better to burn out, than to fade away, my my, hey hey ". :)

    Liefs en een strak roosje!
    Clemens.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. P.s. eigenlijk heeft zo'n meiboom veel weg van een droomvanger hè?

      Verwijderen
  5. hé clemens,
    da's waar hé.
    we voelen elkaar wel aan:-)
    eigenlijk zouden we elkaar eens moeten treffen clemens
    of zouden we dan de spell breken,
    neil young had het goed...want zó wil ik niet leven...

    als een lammende fakkel.... zo wil ik zijn:-)
    en om vuur te maken heb je maar een lucifer nodig: -)

    cleeeeeeee.
    ik spreek je gauw:-)

    dank voor die roosjes hé jongen ze bloeien hier tegen de klippen omhoog: -)

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. whaaaa. ja clemens,
      hij stond daar mijn dromen ook te vangen alleen pakte het anders uit:-)

      ( long story)
      xxx

      Verwijderen
  6. Een mooie dromenvanger in de buitenlucht.
    Fijne dag vandaag .

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. als dromenvanger doet hij het lang niet slecht hé marjolijn,

      veel plezier vanavond

      Verwijderen
  7. Laat ze gewoonweg verdwijnen die berichtjes van twoo ! Niks van aantrekken ! Jou lieve blogs zijn belangrijker ! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik word gewoon benadeeld hier... Ik krijg gewoon geen berichten van 2o. Nou dan geniet ik wel lekker van mijn eigen leven ;-) Maak er een feest van.

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. whahahaha lekker ding ben je toch mario,

      ikz al ze vragen of jij ook wat mag hebben:-)

      xxx

      Verwijderen
  9. Gewoon een @->-- omdat ik het met je motto van vandaag helemaal eens ben :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik krijg ze niet, dus heb ik er geen last van. Niet aan je hart laten komen Klappertje!
    Blijf gewoon verder mooie logjes plegen en geniet er van zou ik zo zeggen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. goeiemorgen lieve gerda,
      dank je wel.
      ik ben blij voor jou,

      xxx

      Verwijderen
  11. Mooie tekst meissie!
    Ik ben er door geroerd...

    WIJ GELOVEN IN HET LEVEN!

    En dat van die TWOO...hoppa... in de vuilnisbak!

    Jij niet hoor....
    Jij mag nog 100 jaar genieten van het leven, recht tegen de wind in!~!!

    Diokke pakkerd van Marlou

    .

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. whahaha da's ook een liedje marlou,

      rechtop in de wind:-)

      wel als een klaproos ga je mee met de wind, dat houdt langer stand:-)

      dag lieverd,
      xxx

      Verwijderen
  12. Heerlijk fladderen in de wind en kleurrijk je wimpels laten zien.
    Dat wordt een feestje vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. een LEF, ROOS komje zelden tegen is een speciaal soort niet tegen te houden lief,teer en oersterk.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heerlijk hartjes op een gebogen rij
    Leuke vrolijke foto`s van de meiboom
    En wees jezelf en volg je hart

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Met dit liedje en met de foto's van de vrolijke meiboom erbij kun je niet anders dan geloven in het leven!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ah Klapperdeklappertje wat ben je toch een hartjes vanger/vinder ! Overal zie je ze en leg je ze vast! Met zo'n instelling doof je niet zomaar uit. Dus girl vlam!!!
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ze liggen ook voor het oprapen voor wie z ezien wil marjolein,

      vlammen zeg je:-)


      xxx

      Verwijderen
  17. Leve het leven, dus geniet!
    xx
    ik kreeg je berichtjes ook, ik ga ze spammen!! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Tegen de wind in is heerlijk in alle opzichten.
    Het leven hoeft niet van een leien dakje te gaan. Als we maar weer opstaan na elke klap.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Je hebt een prachtige meiboom voor ons opgezet Roosje. Zie je me dansen? Tussen de hartjes? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Prachtig en ik geloof je :-) net als ook ik in het leven geloof :-))
    Dikke knuffel (beetje weinig maar nog steeds geen verbinding thuis, vandaar)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mooie foto's, maar tekstueel zijn we het toch niet op alle fronten helemaal eens ...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. geeft niks jan,
      we hoeven het niet eens te zijn toch,
      we respecteren elkaar toch wel :-)

      Verwijderen
  22. Ik houd van slingers omdat ze meestal blije mensen om zich heen hebben. Leuke plaatjes van een bijzonder moment.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Mooi blogje weer, Roosje.
    FIjne middag nog!!
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Beter één vogel in de hand dan tien in de lucht!
    Kleurrijke linten wapperend in de wind zoals de jaren van ons leven.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Blij zijn met wat je bent, met wat je hebt... niet meer willen als je nodig hebt... 't is een hele kunst

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik ben een heel tevreden mens dirk,
      zou met niemand willen ruilen,

      xxx

      Verwijderen
  26. zolang er maar een hart in je dag zit, dan kan niks meer stuk

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. yessssssss ann
      YES YES YES :-)

      een hartje is genoeg hé.
      om je dag te kleuren:-)

      xxx

      Verwijderen
  27. Geloven in het leven en houden van jezelf.
    Gaat het goed komen.
    Vrolijk liedje, heerlijk.
    Groetjes en gezellige avond.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Helaas kan ik op de i pad de muziek niet openen.
    Ik meen hier een meiboom te zien...moet kunnen in juni.
    Ja twoo mailt mij ook geregeld namens jou.......nou ja...zo hoor ik nog eens van je 

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. da's nou jammer mussie.

      een meiboom jawel hé:-)
      whahaahahahha wat zeg je dat weer subtiel:-)

      stelde ons laatste gesprek dan maar zó weinig voor mussnkind: -) * snik*

      xxx

      Verwijderen
  29. Mooie woorden met slingers en een muziekje en vrolijke mensen gaan hand in hand.
    En jou lukt het elke weer een blog te maken en denk dan bij me zelf
    Klaproos dat is er een die dat kan..
    Groetjes Christiene.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lieve christiene wat ben je toch een lieverd
      en altijd zó ontzettend aardig,
      dank je wel heel erg bijzonder

      xxx

      Verwijderen
  30. Weet even niet goed hoe te reageren op dit blogje Dien,
    dus let maar even niet op mij, al ben ik het voor het grootste
    gedeelte wel met het schrijfsel eens :-)

    Ik kreeg nu van een andere blogger een uitnodiging voor twoo?!?!?

    Liefs van mij, xxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hoi lieve helma,

      oei, dat klinkt niet goed.....
      hopen maar dat het gauw stopt,

      wat een lummels toch hé.

      xxx

      Verwijderen
  31. Zie het leven als een groot feest Klapper, en speel er in mee, en blijf niet aan de kant staan (wat jij dan ook niet doet)!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. My my, hey hey ! Yep, een groot feest gaat me te ver, maar van wat vuur krijg je het lekker warm en geeft je leven zin. Voilà.

    Treffen, tjaaa.... dat zou zeker veel kunnen bederven! Tegelijk heb ik je al eens uitgenodigd, kan ik op zich niet terugdraaien toch. Je kunt hier prachtig wandelen alleen kan ik dan niet mee vanwege te weinig beweeglijkheid. Maar ik heb dan weer lekkerder koffie dan op een terras onderweg.
    Hm....

    By the way: je kalender was echt een sukses bij mijn zus! Goed gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hey clemens. wauw
      da's leuk om te horen,
      jawel het gaat er wel een keer van komen dat geloof ik zeker:-)
      en jawel we gaan dan wat doen waarbij jij erbij kunt zijn hé,
      ik wil niet zonder jou:-)

      heerlijk dat je zus het zo leuk vond, da's fijn om te horen clemens
      dank je wel

      xxx

      Verwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥