One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












18-06-2012

19.06. Hart van mijn gevoel









*KLIK Hart van mijn Gevoel*


elk nadeel heb se voordeel,


vraag maar aan kruyff



Liefdesverdriet,

serieus liefdesverdriet ook hoor,


met de radio op 130,


en elk liedje meebléren,





inmiddels zijn al mijn muren weer wit,


loop ik met een zonnebril op door het huis:-)


en denk ik ,






Ach gassie,


lieve mevrouw,


in het hart van mijn gevoel ,


mag ik u tóch bedanken,


voor wat er speelde,






want zonder dat...


had ik lekker lopen lanterfanten en wat lopen klieren


en niks lopen doen, en gaan wandelen,


en nóg meer fanteren....


en sinds gisteren is er een woord bijgekomen,


"kuddelen" en wat dat is.....


dat ga ik wel een keer voordoen:-)







schilderijtjes stralen weer,


als hoofdrolspelers









mijn plafonds lachen naar me,


en pap en man kijken tevreden in een witte keuken


naar me

als ik sta te koken,






en jawel hé,


toen ik me snel omdraaide,zag ik zelfs maria,een glimlachje verstoppen,


met een beetje vertrouwen schreef ik op,


kom je een heel eind,








En dáár geloof ik in,

M’n schoonmaak zit erop,


Ik ga weer lanterfanten: -)



* zingend naar morgen ga*



In het hart van mijn gevoel, zal ik je nooit vergeten


In het hart van mijn gevoel mis ik je lach


Had ik kunnen weten dat het leven zonder jou me breken zou


Vanaf de eerste dag



dag webbies,


hou je goed,





xxx









80 opmerkingen:

  1. Zo jij hebt jezelf bij de haren overeind getrokken en aan het werk gezet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wit, Klaproos, zo keurig..., en ietsje anders bij elke andere lichtinval...
    En toch denk jij vaak in de kleur van je 'Klaprozen'hart...
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. jawel lies,
      klaprozen rood zie ik ook graag,
      maar niet aan de muren :-)

      Verwijderen
  3. Is dit de echte klapper kleur? Leuk dat bord aan de muur... en die andere dingen ook.

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Yes mario:-)
      wit met wat dingen aan de muur dat is het :-)
      en een paar stoelen en een tafel en wat kasten, en ....
      ach mario.... teveel eigenlijk:-)

      dat bord..... zelf gemaakt, 100 jaar geleden :-)

      xxx

      Verwijderen
  4. wat heb jij mooie werkjes hangen!
    lanterfanten is zalig Roosje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha Klaproos,

    soms moet je het even helemaal uit je vandaan blerren.
    Een schone lei, maakt veer blij.
    "kuddelen" daar ben ik benieuwd naar. oma

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. jawel oma,
      het móet eruit hé,
      gek dat dat niet eenvoudig is...

      Verwijderen
  6. 't ziet er gezellig uit bij jou Dien...
    Met je ouders in de buurt... wat een huiselijke foto van hun beiden. Prachtig en waardevol.
    Las ik dat jij dat schoonmaak al klaar hebt?
    Dan kun je hier je hart ophalen bij mij... Kom ik er ook eens door. :)
    groetjes, Minke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-)
      jawel minke lekker klaar,
      nu vind ik mijn weg naar de boven verdrieping wel hoor:-)
      jij hebt toch pas een nieuw huis gekregen??:-)

      dat kan vast nog niet aan schoonmaak toe zijn:-)
      xxx

      Verwijderen
    2. De woonkamer en de keuken zijn sinds april 2011 nieuw en kan ik aardig bijhouden qua schoonmaak,
      maar de rest van al die hokjes en kamertjes wat nog niet is zoals wij
      graag willen... daar zou je mij best een handje mee kunnen helpen...
      't huis is van 1885 Dien. Een zalig huis, en dan buitenom nog eens wat bijhouden.
      In ruil voor 't helpen krijg je kost- en inwoning gratis, waar vindt je dat nog. :)
      Timmer je ook aan de weg? alle handige handjes zijn welkom en zonder handjes ook hoor!
      xxx

      Verwijderen
  7. Knoeperhard je huis kuisen is een goede remedie tegen muizenissen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. zouden het muizenissen zijn hanny,
      dat klinkt zó ..... klein, voor wat ik voel...

      Verwijderen
  8. Liefdesverdriet
    Opgeruimd staat netjes ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zucht... dat is grote schoonmaak he... Goed gedaan Dien! En die klaproostegeltjes zijn fantastisch!

    Liefs en tegelloos roosje,
    Clemens.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-)
      ja clemens daar ben ik ook erg gek op,
      gekregen van een dierbaar iemand.
      xxx

      Verwijderen
  10. Na gedane zaken is het weer goed rusten meis.
    Fijn dat alles weer netjes is.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Daar waar je rust is is het goed toeven....xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Opgeruimd staat netjes , geniet nu maar van deze mooie dag ! ;-)xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Aan elke schaduwzijde zit wel een zonnige kant lieve Klapper, en jij haalde die zon in huis door het witten van je wanden, zo kan ze nog beter weerkaatsen op al die mooie dingen die er hangen! Voor jou:

    I only know what I can see
    So I imagine what could be
    Where the horizon cuts the air
    Look for me out there

    Someday I’ll touch the blue blue sky
    Someday I’ll touch the blue blue sky
    © Ian Bairnson

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ziet er weer mooi en rein uit. Heel sfeervol wat je aan de muur hebt hangen.
    Het zal je weer innnerlijk rust geven, je kan weer genieten.
    Fijn gevoel zal dat zijn.
    Mooie zonnige dag !!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dat doet het ook wel tiny,
      je moet wat hé:-)

      ook voor jou een zonnige dag gewenst

      xxx

      Verwijderen
  15. Het ziet er weer mooi uit .... en nu dus weer maar wat lanterfanteren :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Met een beetje vertrouwen kom je overal Dien.
    En liefdesverdriet met de radio op 130 is me nogal wat..
    Daar kom je wel weer overheen. :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. zou je denken redstar.....

      de radio zo hard dat je jezelf niet hoort denken ..
      da's de bedoeling:-)

      Verwijderen
  17. Ja maar denken gaat altijd door Dien...de radertjes draaien altijd
    ook al staat de radio nog zo hard...
    maar geloof me Dien je komt er wel over heen!!
    ga maar weer lekker lanterfanten en wandelen en er
    komt vanzelf weer een nieuwe liefde in je leven...wie
    weet is dat wel de ware...de schoonmaak zit er op...dus geniet
    weer van het leven...het komt goed!!

    Lg, Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. jawel nieske,dat denk ik ook,
      maar de radio,
      goed hard zetten, maakt dat je afgeleid wordt:-)
      jezelf voor de gek houden...
      ken je dat,
      daar ben ik goed in...
      ik geniet nieske, en alles komt goed.

      Verwijderen
  18. Als ik met 'n likje verf m'n liefdesverdiet kon wegpoetsen, zou ik ,vandaag nog, m'n tuin in de verf gaan zetten. . . .
    Zou die daar wel groot genoeg voor zijn?
    Jij zit in ieder geval weer strak in de lak, mooi gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Moederke natuur geeft je tuin kleur,
      die hoef jij niet te verven,
      maar alleen van te genieten

      Het tuintje in je hart kleur je zelf
      en hoeveel verf je daar voor nodig hebt?

      Onze wegen gaan over ... "geverfde wegen"
      maar we gaan ervoor!

      sterkte.

      Verwijderen
  19. Komt er een wit klein straaltje `plezier` weer terug ?
    Maar je muren hangen `vol` met prachtige spullen
    Heel mooi lief, fijn, simpel en ingetogen zijn ze.
    Genietse van je `uitzicht` !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vast marjolein,
      dat zit ergens verstopt,
      maar da's niet weg...
      dat wil ik niet geloven..

      xxx

      Verwijderen
  20. Hey roosje -klap , merci voor het schrijfbord idee dat ik nu van je heb overgenomen .5 of 6 blaadjes klappen ( geven applaus ) voor je , dat het je goed mag gaan in je zonnebrillen licht huisje .
    liefs maria

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ha leuk Maria,

      elke keer een postivieve gedachte opschrijven, "super"

      dank voor je bezoek

      Verwijderen
  21. Mooi hoor allemaal en dat lanterfanten lijkt me heerlijk...

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ben gewoon jaloers, moet hier allemaal nog gebeuren, jaiks!
    Ziet er prachtig uit meis.
    Knuff;
    Dreamer

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. wel dreamerke.
      je mag dan jaloers zijn op het feit dat het klaar is,
      maar op dat liefdesverdriet, hoef je dan weer niet jaloers te zijn:-)

      dank je wel voor je bezoek

      Verwijderen
  23. wat lanterfanten en kuddelen...

    het ziet er goed uit voor vandaag Roosje

    fijne dag !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja hé willy,
      ben net terug van het lanterfanten:-)

      moet er weer inkomen:-)

      Verwijderen
  24. Ha klaproos,alles weer strak en wit de kunst spat van de muur
    een schoon opgruimd huis.
    lanterfanten en kuddelen moet je toch maar even uit leggen
    voor ik de mist in ga.
    Groetjes Christiene.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. da's goed christiene,
      ik leg het je wel een keer uit:-)

      't is allebei fijn:-)
      xxx

      Verwijderen
  25. Als het om je heen helder (en wit) is, krijg je ruimte om ook je hoofd en hart helder te krijgen. Dat heb je dus goed gedaan Klapperdeklappertje!! Lekker je zonnebril op in huis, want buiten hoeft het helaas niet zo vaak !! ;-(
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. wahahha
      jawel hé, ik heb met zonnebril gelopen marjolein,
      heir schijt íe wel hoor:-)

      xxx

      Verwijderen
  26. Lief Klappertje,

    wat ben ik trots op je.
    Je doet het hartstikke goed!
    geweldig, zoals jij de draad weer hebt opgepakt.
    En.... iets goeds bent gaan doen, iets waar je jarenlang plezier van hebt.
    Een geweldige therapie.

    En nu... weer lekker lanterfanten en als je eer eens dat rottige gevoel krijgt, dan....


    mag je bij mij komen witten!
    Hoera!!!

    Dikke zoen van Marlou

    .

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hey lieve loutje.
      jawel hé, dat dacht ik ook,
      ik woon hier nu bijna 4 jaar en het was wel nodig dacht ik:-)
      nu kan ik er weer even tegen:-)

      bij jou witten??

      laten we het daar volgende week maar eens over hebben:-)

      xxx

      Verwijderen
  27. heerlijk zulke waardevolle dingen aan de muur dat geeft warnte en die hebben we allemaal nodig.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat jij achter de rug hebt, heb ik nog over een paar weken voor de boeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Alles lekker schoon en wit, het komt vast wel weer goed.
    Gevoel gaat door net als denken, soms mis ik een knopje om alles uit te zetten.
    Geef het niet op!

    Lieve groetjes Cristien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja hé, dat denken zet je niet stil,
      soms lukt het me wel even,
      maar dan hoor ik weer iets en zit er weer middenin weet je.

      tijd....

      opgeven???

      "never" dat woord ken ik niet.

      xxx

      Verwijderen
  30. Leuk handschrift heb je Roosje!!
    Je idealen kunnen toch wel veranderen..denk ik..
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja maantje,je idealen veranderen zeker,
      da's goed ook, stel je voor,
      stilstaan is ook achteruitgang hé.

      dank je wel maantje,
      xxx

      Verwijderen
  31. Waar liefdesverdriet al niet goed voor is, Roosje. Wat een werk heb je verzet! Prachtige dingen aan de muur, maar Maria sprong er voor mij uit hoor! Zag t glimlachje ook! :) Schitterend! xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  32. :-)

    mooi hé kati,
    ze is me zó dierbaar

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Jammer dat je ver weg woont, klappertje, want als dat schoonmaak- en schilderklussen heilzaam voor je werkt, dan hebben we hier ook nog wel wat therapeutische werkjes liggen ...
    Maar jij gaat intussen waarschijnlijk liever fanteren en kuddelen. En dat is dan ook wel weer een goed teken. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Zo klappie dus jij bent al klaar !!
    wij nog niet ....mens wat valt het tegen...even een nieuwe keuken plaatsen....ik denk geloof ik dat ik 18 blijf !!!
    Even snel bijlezen bij je en dan weer verder.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja ria, dat soort werkzaamheden willen weleens uti de hand lopen,
      18??

      niet slecht:-)

      xxx

      Verwijderen
  35. Wel het resultaat mag er zijn. Geniet ervan @->--

    BeantwoordenVerwijderen
  36. met zijn ups en downs... en vooral de ups ...
    alles is weer klaar en in orde...
    dan kan je terug lanterfanten :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  37. jawel dirk,
    het goeie weer komt eraan precies op tijd hé,

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Mooi beschreven en omlijst met mooie dingen uit je huis.
    Het is wat met de liefde soms he?
    Maar het is ook mooi. En dat is lanterfanten ook :-)
    Groet, Fokko

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Wat een leuk woord: Kuddelen!
    Ik kuddel, jij kuddelt!
    Leuke Blognaam ook! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Amaai, de oranjegekte bij jou toegeslagen?
    Je bent toch niet ziek hoop ik?
    haha Dien toch, het is morgen zomer!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥