One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












02-09-2012

03.09. Waarover spraken zij










*KLIK*

Openen in nieuw scherm, en venster klein maken





Het was een mooie dag voor een wandeling



op de strabrechtse heide,





een heerlijk warm zonneke,



een versnapering,



een stukje fruit,




Ace,



en goed gezelschap,





meer heb ik niet nodig



om het gelukshormoon aan te maken

en te voelen stromen,





Waarover spraken zij?



wel....



daar liepen twee oeverlopers aan de rand van de plas,





onzichtbaar voor het blote oog,



zien wie zien wil,




wij zagen een kleine pasgeboren hagedis :-)



da's ook een feest,



wat een kleine jongen nog,




de strabrechtse heide is altijd mooi



in elk jaargetijde,





maar nu met de supermooie heide in bloei



loop je daar wel anders te genieten,




alsof het slagroom op de koffie is,




een paar stukken afgezaagde bomen dienen als stoeltje



en Ace maakt dankbaar gebruik om even in de schaduw te liggen




harten drijven over,





mensen fietsen ons voorbij,




de stier van schilder potter



poseert voor me, alsof hij niet anders doet,




even...


en dan sjokt hij met de kudde mee naar de waterplas




aan de andere kant van de heide,




en....wij..

wij fladderen weer richting auto,

de kleine is moe,




waarover spraken zij...

dat het leven zó eenvoudig lekker en gemakkelijk kan zijn,

als je het maar ziet,




een boterham met spek,
en een slokje water..




meer niet.



hey...gaode mee?




dan gaan we een eindje lopen : -)





dag webbies,


geniet van je dagen,



tot morgen,




xxx















55 opmerkingen:

  1. genieten is kunst dat moet je voelen en ruiken .

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig Klaproos, top. Heerlijk gebied, je had alles mee zo te zien,
    Ace, het weer, het vogel- en hagedissennieuws en het gevoel van YES......
    Toch sla ik je aanbod om een eindje te lopen af, helaas.
    Maar.....je volgende wandelfoto's kom ik graag weer bekijken.
    Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vrijheid blijheid jan dat weet je wel hé, morgen ben ik weer van de partij.
      Dank je wel voor je trouwe bezoek,

      Verwijderen
  3. je weet je foto's zo goed van woorden te voorzien, Dien
    Dat ik vaak niet weet wat ik er nog kan aan toevoegen...
    Prettige kennismaking met de Strabrechtse Heide!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk om te zien dat het zo goed gaat met Ace. En wat een held ben je om zomaar dicht langs zo'n wilde stier te gaan. Ik zou me even achter mijn oor krabben. hahahaha. Maar een schitterende foto hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als je klam blijft en niet de wei in gaat elly, en de stier niet ophitst, dan kan er weinig gebeuren,
      Wel een mooi fotomodel hé

      Verwijderen
  5. Weer een hemels logje, Klaproos !
    Lie(f)s.
    @Dankjwel voor 't aanbod. Kan niet hé..., spijtig...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk met je mee te kunnen/mogen lopen.
    Mooie plaatje vullen ook liefdes gaatjes niet waar?
    Liefs,
    Attie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ache de kleine Ace kan jou natuurlijk nauwelijks bijbenen.
    De beide mensen aan het picknicken vind ik erg mooi.
    En de rest van de je serie natuurlijk ook.
    Ace met het paars van de heide, ook treffend.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Kan Ace al zo ver mee wandelen? Dat is knap van hem. Wat is hij een knappe gast !
    Je hebt weer heel mooie foto's kunnen maken. Heb je soms geen handen tekort om alles in goede banen te leiden ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heel soms wel ja rita, maar dan lijn ik ace aan en komt het weer in orde hij is mijn grootste zorg op dit moment, met hem moet het goed gaan weet je,

      Verwijderen
  9. Wat zijn de dieren die je op de plaat hebt gezet toch stuk voor stuk plaatjes. Ik ben zwaar onder de indruk. Dat mag je wel van me aannemnen.

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dit was een prachtige wandeling. Het valt me op dat Ace op de foto's niet aangelijnd is. Knap van dit jonge knaapje om al 'los' te lopen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat komt omdat hij nog zo jong is hanny, als hij een maand verder is, wordt het moeilijker hem mee te krijgen, dat moet hij. Nu al leren

      Verwijderen
  11. ...slaap wel Roosje, dank voor de raad omtrent het bloemetje...rené

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Reacties
    1. Ja wim ;-) daar móet je goed rekening mee houden hé ,
      In deze periode kun je maar stukjes lopen met zo, n puppie,

      Verwijderen
  13. Meer is niet nodig.
    Lekker van genieten..!!
    Vandaag nog maar zo'n dagje.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Jij hebt me weer blij gemaakt met deze schitterende foto's lieve Klapper, vooral die drie koeien konden mijn hartje bekoren. Maar ook de hartjes die daar zo parmantig boven je hoofd dreven zonder te spreken van je lieve schat die nu al studeert voor fotomodel!
    Fijne nieuwe dag en dito week meid, geniet er van zoals je van deze wandeling genoot...

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtige log weer met schitterende plaatjes
    Hartverwarmend :-)
    Echt een log om de hele dag op te teren, omdat ie blijdschap uitstraalt
    Dag

    BeantwoordenVerwijderen
  16. In dit log komt echt van alles voorbij: Potter; vogelfliepsers (met statief); koeien; hartjeswolken; bloeiende heide én vooral niet te vergeten een puppy. Die trouwens al een groeispurt gemaakt heeft, wat een kleine hartendief Klapperdeklappertje!!
    T was een heerlijke wandeling en ik heb zo voor mijn pc mee genoten!
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Het was een heerlijke dag gister. Ook de avond was geweldig lekker.
    Je was weer op een mooi plekje. Eindeloos genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat heb je maar weinig nodig om echt te genieten en gelukkig te zijn. Waarom zouden we dat toch zo vaak vergeten ???

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ha die Klappertje,

    ohoh, wat klink je weer gelukkig en wat heb je een liefje bij je en wat is de heide mooi
    en de stier van Potter met zijn enorme lijf.
    Prrrrrachtig allemaal.
    Ik word er zelf ook blij van!

    Ik ga een keertje mee!!
    Tot gauw!
    Liefs van Marlou

    .

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik herinner me die sterreclame. Waarover spraken zij, 't was over biotex......ploem ploem.
    Moest ik aan denken tijdens het lezen en kijken.

    Mooie foto's, ja het wordt lastig om steeds iets anders te zeggen, maar het is toch maar zo.
    Die Ace is wel een aanwinst hoor. Wat een lekker wollig beestje.

    Mooie rapportage Klaproos. Zoals altijd eigenlijk. En je hebt toch wel heel vaak het mooie weer aan je zijde.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ;-) jawel plaat het mooie we komt met ons mee, en Ace is zó zacht...... Een bolleke wol ;-)

      Verwijderen
  21. Het leven kan toch zo mooi zijn ........................

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een heerlijk log Klapper, een heerlijk stukje natuur!!
    Laat je Ace al los? wij hebben Fien afgelopen weekend voor het eerst
    los laten lopen in de duinen, eng!! Ze bleef gelukkig bij ons.
    Ace is wel wat jonger geloof ik.
    Fijne maandag!! xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja yvonne ace is 10 weken, dat maakt wel een verschil hé die zal ook nog wel praatjes skrijgen denk ik hoor
      Maar niet té bang zijn het komt meestal wel goed,

      Verwijderen
  23. Mooi is het daar he Klapperke
    Zoals jeweet waren wij er ook geweest.
    Prachtige diep paars was de heide.
    Heerlijk om nog even met je mee te dwalen over de hei

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nja ria, je vertelde het, en inderdaad het is oval even mooi, en diep paars in de schaduw, wat een feeest hé

      Verwijderen
  24. Dat is idd genieten, wat een mooi stukje
    natuur..heerlijke opnames heb je weer kunnen maken..
    in gedachten heb ik met jullie meegelopen en genoten van alles wat ik gezien heb onderweg..
    bedankt voor het delen,

    lg Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Daar is het zeker geweldig mooi,ik elk seizoen.
    Gaat goed met Ace zo te zien, wat is het toch een dotje..
    Wat zul jij ervan genieten, blijf dat lekker doen.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hoe mooi toch , hoe mooi toch waar jullie wonen , gewoon schitterend !

    BeantwoordenVerwijderen
  27. dat hagedisjes zo klein waren, ... echt wel heel klein

    BeantwoordenVerwijderen
  28. leuk die foto`s en wat is het hondje al goed gegroeid zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ha Klaproos,het is genieten en gewoon met jou mee lopen en luisteren naar de natuurgids
    je verteld als of ik er bij ben.
    Het is prachtig en jou kleine vriend gaat al lekker mee aan de lange loop lijn .
    mooi om je foto,s te bekijken.
    groetjes Christiene.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Zo Roos het is al een flinke rakker om je ze vergezellen op je lange wandelingen. Kan hij ook tegen autorijden?

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat een prachtige foto's weer Roosje! Leuk zo'n hagedis tegen te komen! Klein cadeautje. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  32. wat een prachtig wandelgebied...

    heel knappe foto's Roos !

    groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Dat taaltje van jullie zo mooi, ik zing er bij maar ja dan in het Gronings haha!
    Heerlijke wandeling en wat is Ace verstandig, hier breekt de pubertijd aan, alles uitproberen van hoever kan ik gaan...
    Groetjes Cristien

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Het moet heerlijk zijn om daar met dit mooie nazomerse weer te wandelen met Ace.
    Je hebt er weer een prachtige serie van gemaakt, die me het idee geeft alsof ik er zelf bij was.
    Maar dat natuurlijk niet, want ik was in Nederland. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  35. OP een mooie warme dag in september. Ze zitten alleen niet op een hek en het zijn er ook geen drie... Leuk om nu met Ace op pad te kunnen; erg wennen lijkt me? Een boterham met spek... Nee, dank je wel!Ik neem dan mijn eigen lunchpakketje wel mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. prachtige serie en foto's, heel mooi die foto's met die koeien

    groetjes, Bram

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Hier heb ik maar één woord voor Klappie: prachtig! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Ah, ja, ik zie het, Ace loopt echt al zulke stukken ! Geweldig ! En hij komt mooi uit tegen de hei :)

    Reportage waar de lol vanaf spat Dien. En dan ook nog mooi !

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Die laatste koeien foto vind ik een dijk van een prent.
    Prachtig!
    Het is daar toch mooi, hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  40. die hagedisjes... zo piepklein... dat wist ik niet...
    Je kent er veel van he, en je moet het zien en weten...
    Zo prachtig Roos !

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥