One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












10-09-2012

12.09. You are my sunshine










*KLIK*

Openen in nieuw scherm, en venster klein maken





op een vroege zonnige zondagmorgen


vertrokken Ace en ik op een peel expeditie,:-)





dachten we heerlijk alleen te zijn in het immens grote gebied ..


pff vergeet het maar





de eerste leeuwen en beren


liepen al meteen bij het binnenkomen op ons ponypaadje,





ons ponypaadje klaproos???





jawel, als er niemand anders is is het onze peel en ons ponypaadje,:-)


ohh. oké dan ga verder





jawel, dus we liepen door naar een ander pad,

binnendoor zeg maar


alwaar we overvallen werden door het geweldige uitzicht :-)


het uitzicht naar de herfst die zijn intrede al aan het doen is,




en lekker overal webbies hangt


waar je met het grootste gemak inloopt met je snuffer


brrrr,


vies hé ? :-)




nou... neuh, ik ken wel viezere dingen,





awel, we gaan verder,


we hebben een prachtig pad in het vizier,





de heuvel op en dan weer naar beneden


door de paarse hei van de peel,




maar wat zien we daar toch in de verte,


wat zijn dat??


vijandelijke troepen roos???




awel nee joh, in de peel, ga heen, die hebbie hier niet,


dat bunne vögeleurs, die kieken naor veugelkes...




ik heb niks gezien als een graspieperke of tig,


maar ja, ik loop ook niet met zón toeter:-)




nu ja,


we gaan gewoon door,


en letten niet op hullie dan letten hullie ook niet op ons,




zie je ....


ze zien ons niet eens:-)




kom manneke ,aan de lijn moet ook kunnen,


kijk eens naar je schaduw naast je, die is ook verdrietig nu:-)




ik stel voor... maatje Ace,


dat we naar huis gaan en daar verder van onze stiltedag gaan genieten:-)




en roos....


is dat gelukt??




jawel hé,


we hebben een zalige dag gehad,


en ik hoop jullie ook,





maak er nog zo een van,

want dan gaat het regenen


geloof ik,: -)




dag dag


tot morgen



* webje voor m’n deur span*










xxx


















41 opmerkingen:

  1. De herfst doet inderdaad stilaan zijn intrede, Klaproos... Krijgen we andere kleuren in jouw logjes...
    Lie(f)s.
    @Knap van Cheet !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. de kleuren zijn er magnifiek zie ik
    en Ace doet dat goed hoor zo aan de lijn meewandelen, beetje met tegenzin misschien :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ace weet nu al hoe die je moet bespelen als ie aan de lijn moet. Ik lig in een deuk om die uitdrukking op z'n snuit!!
    Wat een heerlijk ding is ie. :-) Enne jah, ik heb ook al met mijn snuffer in een webbie gezeten, dus het is echt herfst!!
    Mooie plaatjes van je Peel Klapperdeklappertje!!!
    Knikke duffels uit Enkhuizen. :-) XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een cadeautje deze zonnige zondag. Dat je genoten hebt en Ace ook, behalve toen hij aan de lijn zat, laat je luid en duidelijk zien op de foto's. Wat is het schitterend momenteel in jouw Peel. Dank dat ik mocht meegenieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha Klaproos,

    Heb je dat ook wel, wil je samen lekker wandelen kom je te veel mensen tegen.
    Acer heeft geen last van de spinnen, meestal lopen wij er in.
    Wel een mooie wandeling, beide voldaan weer thuis. oma

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ...mooi, slaap wel Roosje...rené

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja, de kleuren beginnen al te veranderen hé.
    Mooi wel.
    Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja langzaam gaan we afscheid nemen van de zomer, maar je wandeling was weer fijn zo samen met Ace!
    Wat is het toch een scheetje, lieve groetjes Cristien.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een heerlijke wandeling samen met Ace. Als de herfst verder zijn intrede maakt en de bladeren beginnen te vallen dan lijkt het me dat Ace de tijd van zijn leven heeft met al die blaadjes om hem heen. Ace is bevoorrecht met zo'n baasje die zulke fijne wandelingen met hem maakt. Of is het andersom? Beiden natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Buon giorno,

    Ja dat gaat een feest worden als de blaadjes echt gaan vallen
    en als je die dan wil vangen.
    Maar wat denken jullie als er een pak sneeuw ligt,
    dat vinden onze borders echt helemaal het einde.
    Zo veel plezier als ze dan hebben, dat gaat een aardigheid worden,
    wat ik je zeg.
    Een fijne dag en geniet ervan............

    Liefs Alexandra
    Buf Bee en Abby

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Blij met de regen vrouw ben ik .... jaja je word er nat van .... en dan ? ( m'n man is ook zo'n vogelkijker ) ik ook , maar met de zuivere ogen ... natuurlijk zie ik niet half zoveel van zo'n vogel maar veel meer van z'n omgeving .... waar ik dan weerom zo van geniet.De klokken in onze kerktoren luiden ... slaan 7 x .... Belselenaren word wakker er is een nieuwe dag begonnen .... de zon slaapt uit achter de wolken, ze zijn zwaar geladen en donker gekleurd , bijna hebben ze hun bestemming bereikt en zullen dan hun lading posten over onze velden ...... zalige geuren .....dankjewel daarvoor .
    Dag roosje-klap.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat beestje is toch zo om op te eten. Wat een schat zeg.

    Leuke serie heb je aan elkaar gepraat...

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  13. De zomer schoof voorbij, de herfst komt langzaam dichterbij en dat laat zich voelen aan korter wordende dagen en killere nachten. Meer regen ook, dus gauw gauw nog wat genieten op de hei. Mooie beelden zette je weer neer @->--

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hai Klappert!

    maar je weet toch, dat de Japanse Geelgerande Yokowa in het land is?!
    Daar komen de vogelaars op af.
    Dat die in de Peel is terechtgekomen om uit te rusten en dan weer verder want straks die enorme oceaan over...

    Ik denk, dat die foto van jou van de veugelaars een hele bijzondere is.
    Nog bijzonderder dan de Japanse Geelgerande Yokowa!!

    ((H)) voor Ace ...
    en voor jou een dikke pakkerd,

    Marlou

    .

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat zal Ace genoten hebben van deze wandeling! Ik baal er ook altijd van als ik veel
    mensen tegen kom op mijn wandeling, maar op zondag is de kans natuurlijk ook groot!
    Fijne dag Klapper!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Schitterend die foto van de vogelspotters Klappertjelief. Maar ook de rest van je reportage mag er natuurlijk zijn. Jouw lieve Ace groeit precies als kool hé, wat een dotje! Je hebt er heel goed aan gedaan deze nieuwe vriend in je leven toe te laten!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hier bij de inlagen staan ze ook wel eens met zulke toetercamera's.
    Ze maken er vast prachtige foto's mee, maar ze verpesten het landschap, en dat vind ik eigenlijk doodzonde.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Kan me voorstellen bij het zien van deze mooie natuur foto's,dat je een fijne dag hebt gehad.
    De spinnen zijn hier in overvloed, maar die houden ons niet tegen bij het wandelen in de natuur.
    Moest wel even slikken toen er een slang voor m'n voeten langs schoot.
    Ga nog even genieten van je mooie heide en Ace.
    Zie nog steeds de kudde schapen met de herder en z'n hond voor me op de heide.
    Een prachtig gezicht en ook zo mooi om de samenwerking tussen hond en herder te zien.
    Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een prachtige foto's van de heide die paarse gloed geweldig.
    En wat is Ace gegroeid, hij ziet er erg mooi uit.

    lieve groetjes
    lia

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Héhé wat is die Ace al een grote vent geworden. Euh griezelig al die webben in je gezicht, uren later haal je er nog uit je haren :)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Dat van een web voor de deur is misschien beter dan een slot er op.....?
    Mooie serie van deze PeelAce-stiltedag.
    Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  22. die schoenen komen me bekend voor :-) heb er ook zo'n paar of twee van helemaal afgetrapt in een jaar tijd...
    mooi log en foto's en ja die toeter mannen kom je steeds vaker tegen, heb wel een flinke lens maar vergeleken met deze is dat speelgoed

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Zijn dat je wandelschoenen bovenaan het blog ?
    Moeilijk he, om s'morgens nog als eerste ergens te zijn. ?
    Ace zat er zo te zien op de laatste foto er wel een beetje doorheen.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Dag Klaproos!

    Mooi verteld! Was er precies bij
    Ace doe je toch aan de leiband he? Want dat moet hij zeker leren!
    Hij zit goed in zijn velleke en hij is groter geworden en hij is wel mooi he!!!!
    Het puppy is er aan het afgaan die donsharen zijn aan het verdwijnen, het word een hele vent!
    Ik wou dat ik ook zoveel plek had om met liske te gaan wandelen!

    lieve groetjes annemarieke, x

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Iedere keer als ik iets zie over de "Peel" , klopt mijn hart sneller ! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  26. ace voelt zich goed hé daar zo samen met jou in de peel

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ha Klaproos,ik dacht dat jij zo,n beetje de baas was op de hei.
    wat is het door schoon.Die schoentjes hier boven aan wil ik graag
    van lenen.
    En het web voor je deur is zo,n gek idee nog niet.

    Groetjes Christiene.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Dat vind ik tijdens vakanties nou zo heerlijk, dat je tijden niemand tegen komt, en de hei of bos echt van jou lijkt te zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. bedankt voor die mooie wandeling alweer!
    Regen werd voorspeld, maar het valt allemaal nog wel mee hier...

    BeantwoordenVerwijderen
  30. wat heb ik heerlijk met je mee gewandeld en de peel is volgens mij echt van jou hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Je bent een perfecte gids op de Peel, en met Ace zou ik ook heeel graag een wandelingetje willen maken. Prachtige foto's heb je weer gemaakt. En weet je...na regen komt ook weer zonneschijn. Ooit ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Zo'n zonnige najaarsdag is een cadeautje, zeker als je met je maatje over de kleurrijke heide loopt.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Je hebt zoals altijd weer hele mooie foto's
    en de natuur vertegenwoordig je ook altijd met veel plezier.
    Dit keer ben ik gevallen voor de foto's van Ace die er tussen staan.
    Wat is het een moppie.

    Maar goed, jullie hadden een super wandeling dus :-)
    Heerlijk nog ff. Dikke kus van mij en geef Ace ook een lekker knufffffff

    BeantwoordenVerwijderen
  34. wat is dit medium toch mooi...na een lange dag even langs jou te gaan en dan een rust puntje en mezelf er wanen en stiekem ook een beetje verliefd worden op Ace xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wat een heerlijke wandeling Klappie. :-)
    En wij hebben van het weekend ook zo genoten van de hei op de Veluwe.
    En ja, het is weer spinnentijd. machtig mooi al die 'webbies'.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Ze vallen ook helemaal niet op he, die vogelaars.

    Nou ja, mooi is het er toch wel om.
    Is waar ja, dit zou de laatste zomerreportage kunnen zijn geweest. Maar dat is het mooie: dan komen er wel mooie herfstreportages :) Toch?

    Ace moet toch worden uitgelaten...

    Liefs, en een herfstroosje erbij!
    Clemens.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Let maar op dat je z'n pootjes niet verslijt :-)
    Ben daar ook redelijk vies van van in spinnewebben lopen.
    Een goede week terug nog liep ik door een bos in Geldenaken en tussen de bomen had ik het dikwijls vlaggen.
    Bweek...

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Ace geniet van zijn wandeling blijkbaar. Maar aan de lijn lopen is vast niet zo prettig.
    Je foto's zijn weer zalig om naar te kijken. Jij hebt zoveel variatie in al wat je doet.

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Ik heb geen hekel aan spinnewebben.
    Een mooie tocht. Ace is een mooie kameraad.

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Geweldige serie van de bloeiende heide. Die is nu zo mooi, hoewel ik dat in Zeeland natuurlijk niet zag, maar ja je kunt niet alles tegelijk hebben. Prachtig die foto's van de vogelaars. Daar kun je nog een grassprietje op de maan mee fotograferen (als die er zouden groeien!). Wij doen het toch iets bescheidener! Leuke en lieve foto's van Ace. Spinnenwebben overal, zeker na even weggeweest te zijn!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥