One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












14-09-2012

15.09. In het juiste licht










*KLIK*

Openen in nieuw scherm, en venster klein maken





In het juiste licht is alles en iedereen bijzonder,



denk je ook niet,?





van de week liep ik s'morgens vroeg al met Ace een wandelke te doen,



want ja,





die kleine man moet goed zijn omgeving kennen



en weten hoe hij zó snel mogelijk weer naar huis kan als hij de weg



effe kwijt is:-)





Nu zal dat niet zo snel gebeuren want ik waak goed over hem,



tot hij oud genoeg is om die taak over te nemen: -)





Maar goed, ik dwaal af,




we liepen dus over een paadje waar errrrg veel spinnenwebben hingen



en ik dacht brrrrrr,




een aantal jaren geleden griezelde ik bij de gedachte dat daar zo'n



vette knaap in hing,





maar inmiddels,



heb ik m'n spinnenangt onder controle en vind ik ze zelfs wel mooi om te zien,



al zal ik er niet zo snel een op pakken, maar goed dat hoeft ook niet hé.




als je daar zo loopt en het licht valt op de beginnende herfstbladeren, varens,



de ragfijne draden van hun web,




dan denk ik ja, in het juiste licht is "alles"bijzonder



ook de dingen die we zo verafschuwen.




we hebben lopen genieten, en snoven de herfstgeuren op,



de zon die steeds minder kracht heeft,




maar nog wel een beetje kan toveren....



met het kleurenspectrum... een dauwdruppel en wat zon,



en .....



je ziet een wonder:-)




Webbies,


ik wens jullie een zalig weekend,




en hoop dat jullie ook de dingen in het juiste licht


mogen bewonderen,





En je je angst, kunt vergeten.






een ferme poot van Ace


en een dikke knuffel van mij,



de blijste mens van Neerkant.


xxx
















42 opmerkingen:

  1. Wat een wonderlijk mooie log heb je vandaag weer gemaakt... Een pareltje.

    Love As Always
    Di mario

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat kan ik anders zeggen dan: Prachtig! Prachtig! Prachtig!
    Dat licht, de herfstkleuren, ja zelfs de spinnen zijn prachtig. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heleba het is nog geen herfst hé, ik wil nog een dikke nazomer!
    Het is genieten van je log was het niet dat ik hier met mijn gezicht in al die spinnenwebben ben terecht gekomen en al de spinnen gevlucht zijn :)
    PRACHTIG!

    Mijn hondje moet woensdag geopereerd worden aan een gescheurde kruisband .

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha Klaproos,

    Zeker goed om Acer de omgeving te leren, met of zonder spinnen.
    vind de webben ook erg mooi, maar minder als je er in loopt.
    De paddenstoelen zijn er weer, mooi hoor, jammer dat ze vandaag alweer waren weggemaaid. oma

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk de herfst. Alle kleuren worden anders. De ochtendnevel zorgt voor pareltjes. Dit is puur genieten.
    Geniet jij ook dit weekend samen met Ace!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Waarom zou ik bang zijn van spinnen, als jij ze op zo'n kunstige manier aan ons voorstelt.
    Dat moet een heerlijke ochtend geweest zijn. Is Acel één lieve, nieuwe vriend(je).
    Sorry, ik kom niet zo vaak meer lezen of schrijven, waarschijnlijk heb ik wat gemist.
    Als ik alles met mate doe, gaat het redelijk met mij.
    Ik heb genoten van je prachtige foto's. Je weet ze altijd zo uitnodigend te brengen.

    tot later, en een fijn weekend,
    ria39

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige reeks foto's over dit vernuftig stukje spinnenvlijt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een genot om zulke mooie foto's van spinnewebben te zien. Ik kijk er altijd met verwondering naar hoe ingenieus zij hun webben hebben gemaakt. Zo'n perfectie en schoonheid.

    Een heel fijn weekend, lief blij mens.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja, er zijn veel spinnewebben hé.
    Fijn weekend meis, geniet volop.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Spinnenwebben zijn prachtig zo met het zonnetje erop maar die grote joekels van spinnen, oh wat een griezels. Het is weer mooi vandaag llieve Klaproos.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Cool! Een kombinatie van mooie photo's en gedachten. Lezen en photo's bekijken is precies een reis, schitterend!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zo vroeg is alles nog mooi. Het licht, en alles is nog heel en nat. Mooi!
    Een goed w-end.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je hebt de wonderen der natuur weer knap in je foto's weten te vangen lieve Klapper! En zo te lezen ben je blij met je Ace hé, en daar ben ik dan weer blij om! Fijn weekend meid!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wauwww Klapperdeklappertje wat laat je ons prachtige foto's zien in een bijzonder licht!
    Koppies van Dirkje en Lotje voor je grote vriend Ace, een knikke duffel van mij voor jullie alle2.
    Fijn wandelweekend XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dag Klaproos!

    Mooie foto's weer!!!!
    Heb geen schrik van spinnen en ons klein Liske vangt ze en speelt ermee tot ze dood zijn! ocharme spin... hihii
    Ik moet er mijn voet niet meer opzetten dus het kraakt niet meer onder mijn schoen, bahhhh
    De dauw brengt die webben mooi in beeld!
    Veel wandelplezier met Ace en ik wens je een fijn weekend!
    Lieve groetjes annemarieke, x

    BeantwoordenVerwijderen
  16. ...zo is dat Roosje...alles in het juiste daglicht, kontekst...wat een prachtige fotografie, je bent me er eentje...knuffel, rené

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Zo op foto's en op grote afstand heb ik er geen moeite mee.
    Jij ook een fijne dag.

    Groetjes van Ann

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Prachtige foto's van de parelende spinnenwebben.
    Zo lang ik er niet met mijn snufferd in loop, kan ik wel van die webben genieten.
    Eens kijken of ik er vanmiddag ook nog wat kan vinden ... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. De blijste mens van Neerkant ! Mooier kan een webbie-logje niet afgesloten worden, Klaproos !
    Prachtige foto's (alweer) !
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen

  20. ik neem ze ook liever niet op,
    maar bewonder hun weefkunsten evenzeer!

    Fijn weekend, Dien!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik moet bekennen dat ik hier nog nooit geweest was. Een grote fout van mij zo blijkt bij het zien van jou onvoorstelbare mooie foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Super Klaproos, webben vanuit verschillende hoeken en allemaal top.
    Jij bent echt wakker zo vroeg....weet niet of ik dat kan...ik slaap dan nl nog.
    Geniet van het weekend. Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Prachtig die spinnenwebben, ik vind het altijd net kanten kleedjes zo rag fijn.
    Ik ben niet echt een spinnen mens maar zal ze ook geen kwaad doen.
    En zo op de foto kan ik er ook best van genieten.
    Ik wens je een hele fijn weekend.

    Lieve groetjes
    Lia.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Angst los laten dat valt me even niet mee maar
    het mooie licht en al deze webjes zijn mooi om naar te kijken.
    Je laat weer een pracht stukje fotografie zien.
    Heel fijn weekend, lieve groetjes Cristien.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ha Roosje ook een heel fijn weekend van ons en de groetjes en een knuffel ook voor ace
    milo en co

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha co en milo, ;-) gezellig dat jullie er ook zijn, bgeniet van d

      Verwijderen
    2. Van de laatste mooie dag bedoel ik, morgen wordt het weer minder,
      Maak er een feest van elke dag hé, xxx

      Verwijderen
  26. Wat een heerlijk blog. Wat een prachtige foto's Dien mijn complimenten. En ik vindt die weefsels altijd een kunstwerk van moeder natuur al moet ik niks van spinnen hebben brrrrr.
    Een dikke knuffel van hier voor jou en Ace.
    Lieve groetjes
    marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Nou, ik hou ook niet van spinnen, maar je hebt er wel prachtige foto's van gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat mooi, Dien! De juiste beelden bij de juiste woorden... Ja het klopt, dat juiste licht, dat moet je kunnen vinden. En zo mooi hoe je aansluit bij m'n eigen gedichtje :)

    Dankjewel voor je reaktie !
    Ja, de veerkracht van de mens, van de natuur, van het leven, is het grootste wonder hè? We hebben allemaal de feniks in ons, geweldig is dat . Als je het licht maar kunt zien.
    Dat gedicht heeft lang geduurd, trouwens, heb er lang aan moeten schaven om precies dit onder woorden te brengen. Pfff...

    Liefs en fijne zondag !
    Clemens.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Je hebt een heerlijke wandeling
    gemaakt met de kleine lieve Dien, en je
    foto's zijn weer ontzettend mooi, maar.......
    vertel mij hoe je angst over de spinnen
    ben kwijtgeraakt, want ik gril nog steeds
    van deze monsters arghhhh........
    Afgelopen week ineens een enorm
    rioolmonster in mijn wastafel.
    heb geloof ik de hele buurt bij elkaar geschreeuwd!!!!

    Heel fijn weekend meis, xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat een enorm mooie foto's van een spinrag! Hoe krijg je het voor elkaar. Als je er zo naar kijkt, dan is zo'n spin in het web ineens niet eng meer!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Hier hangt een zweem van herfst. Jij kan dat zo poëtisch aankondigen Dien.
    Heel mooie foto's van echte kunstwerkjes !
    Wat een spin zo in haar eentje kan maken hé ! Een echt wonder!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat een tere schuinheid die webben.....en als er dan ook nog zo.n langpotige in een carnavalspak on zit! Super!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Alles in het juiste licht zien ja, relativeren zelfs...
    Je toont ons een zachte poetische herfst...
    samen met onze 8 potige wondertjes der natuur

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Jij kunt toveren met betoverend licht....

    BeantwoordenVerwijderen
  35. whaw Roos, prachtig
    wat zijn die draadjes fotogeniek hé

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Heel mooie reeks Dien, spinnen zijn prachtig.

    gr,
    jan

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Het weekend is al voorbij, maar ik kan op maandag ook genieten van je foto's. Pareltjes weer...

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥