One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












27-09-2012

28.09. Loeigoed





*KLIK*
Openen in nieuw scherm, en venster klein maken

Loeigoed jongens
was het er weer
in Haspengouw,

waar de appelkes hangen te blinken aan de bomen
appelkes met de welluidende namen als.

court- pendu- boskoop- cox- Jaques lebel
Rode Schone van Boskoop,Elstar

Golden Delicious... en véle véle meer:-)
Haspengouw, wat daar hangt te lachen naar je,

Zelfs Ace liet zich een valappelke smaken,:-)

het was een uitgelezen dagje met 3 druppels regen
en 120 stralen zon,
en wij... liepen er middenin,

sommige neuzen staken eens nieuwsgierig buiten de heg,

om te zien wie daar kwam,
awel zunne, it is us....

het blijven heerlijke tochten door het limburgse landschap,
daar in het Belgische Haspengouw

waar de kapellekes voor het oprapen liggen

morgen weer.....

wel ehh
wat mij betreft wel ..

maak me maar wakker,
of beter..
smeer maar vast een krentenbol met boter én
kaas van de boer,

dan ik ben der,
pik joe up at eejt.

Loeigoed hier hé.:-)
Maar de nieuwe Belgische appesoort, de belgica…..
Niet gezien, jammer,
We zoeken door: -)
xxx


42 opmerkingen:

  1. zo jij was op zoek naar blozende appeltjes in België
    wel, hier zit er ook eentje hoor :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Klaproos,

    Mooie appels, haarlijk om daar warme appelmoes van te maken.
    Benno is ook gek van appels, er staat in de wijk een appelboom en de appeltjes die er afvallen eet hij graag.
    Limburg blijft een mooie stukje Nederland. oma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Soms lijkt het alsof je vanaf een wolkje zit te schrijven, Klaproos....
    Prachtige foto's en teksten.
    Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk toch die appels.... uit een boom, zoals het hoort.

    Love As Always
    Di mario

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dag Klaproos!

    Haaaaaaa, Ace eet ook graag appeltjes!
    Ons Liske eet graag prinsessenboontjes rauw of gekookt!
    Ace heeft zo van die ondeugende ogen he!!!

    Wens je een fijne en gezellige nacht toe!
    Lieve groetjes annemarieke, x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Schitterende stukjes natuur, Klaproos !
    En Ace-delicious... !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk roos

    Je genoot, plukte die appeldag.
    Met een stralende glimlach.
    Camera in je hand.
    Kom je door het hele land.

    liefs,
    Attie xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Vorige week zijn wij volgeladen met heerlijke appels bij een teler vandaan naar huis gereden. Vers van de boom zo veel lekkerder dan uit de winkel.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. De koeien keken wel, maar erg ongerust konden ze niet zijn hè, ze kenden je !
    Geweldig he die fruitoogst. Kleur en fleur op het land, en aktiviteit. Enne... vlaaien ! Mmmmm...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. An apple every day keeps the doctor away :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een zalig blogartikel. Mooie foto's zoals we van je gewend zijn.

    Ace geniet van zijn appeltje. En ik geniet van je blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ja, loeigoed mijn lieve Klapper, en je alweer zo knappe log is dat ook! Jij hebt geluk met het weer gehad op je uitstap hé? Blij voor je én blij voor ons die er weer mogen van meegenieten!
    Voor jou:

    Ik ben 'nen appeljunk, en me dunkt
    Da ik 't landelijk gemiddelde umhooghaal
    Want m'n konsumptie ligt
    Op enen dag toch dicht
    Tegen de tien a twintig appels in totaal
    Zo ga da alsmaar dur, Bellefleur
    Cox's Orange, Jonathan en Gala
    Ik lust ze hullemol, mee pit en al
    Alleen 't steeltje magde vur mijn part houwen

    refrein:
    Want er gao niks, qua kicks
    Niks boven 'ne goeien appel
    Niks, nee niks
    Niks boven 'ne goeien appel

    Ik snap die Eva wel, want 't spel
    Van de verleiding is bij voorbaat al verloren
    As ge 'nen appel ziet, en van 't sap geniet:
    Leid ons, Heer, nog dikwijls in bekoring
    En ben nou maar nie bang, want die slang
    Is maar 'n wormke op zijne weg naar binnen
    Happen maar, geen bezwaar
    As ge 'm ziet, dan bijt er maar omhene

    refrein

    Ik ben al levenslang aan appels verslaafd
    En as ge me op 'nen dag begraaft
    Dan zalde zien, na 'n jaor of tien
    Da't er 'ne groten boom mee appels
    Op m'n graf stao

    Want de leste pit, die 't er nog in me zit
    Die ik nie uitgepoept ha vur ik in de grond gao
    Da wordt 'ne schonen boom en in z'n wortels
    Droom ik van de appels, die ge hier kunt eten
    Dus kom mer op 'nen draf, naar m'n graf
    Dan zalde mij ook nie zo gauw vergeten
    © Gerard Van Maasakkers

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ja, tijd dat de appeltjes geplukt worden.
    Mooi log.
    Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel mooi he Haspengouw ! En de Belgica ook nog niet gezien ! Prettig weekend meis !

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik ken Haspengouw alleen maar van jouw logies, maar ik moet er toch echt een keertje heen,
    als dochter van een groenteboer kan ik de appeltjes wel waarderen!
    Fijn weekend! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Je eerste foto's had je zo hier genomen kunnen hebben.
    Grappig dta het zo op elkaar lijkt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Appels genoeg gezien de laatste twee weken maar het verveelt nooit. En lekker zo van van de boom, heerlijk.
    Maar zo'n krentenbol is ook niet te versmaden.
    Een loeigoeie dag Roos.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. ja z,on appelserie in deze oogsttijd gaat er wel in en zeker op deze manier

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Appels... Haspengouws goud... mmmm heerlijke foto's om in te bijten ;-)
    Nog een fijne dag @->--

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heerlijke appelke`s komen er allemaal langs.
    Met mooie rode wangetjes
    Vrolijke fruitige serie weer

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een onwijs mooie fotoserie van de appel oogst heb je hier geschoten. Ronduit meesterlijke werkjes, echt super...

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Weer een pracht van een wandeling heb ik met je
    gemaakt Roos..mooie foto heb je..
    Vind de foto van Ace met het appeltje echt super mooi..
    maar ook de rest hoor..prachtige belichte opname...
    fotovakwerk, complimenten

    lG, Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Een heerlijke log om van te genieten!
    En dat deden jullie ook zo te zien.
    Prachtig de altijd nieuwsgierige koeien, maar Ace steelt de show met zijn appeltje.
    Groetjes en een fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik heb heerlijk met je mee gewandeld door dit
    prachtige gebied. De koe die tussen de struiken nieuwsgierig
    naar jou kijkt vind ik er bovenuit springen!
    Fijn weekend.
    gr.
    Ton

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat heb je weer mazzel dat je daar bij kan zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. An apple a day keeps the doctor away, zelfs Ace weet dit al. :-) Een appelig blogje Klapperdeklappertje met hele leuke koeiensnuiten, dat weer wel!
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Je hebt weer een mooie wandeling gemaakt in Haspengouw e.o.
    De appeltjes lachen je toe ... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Haspengouw en zijn fruit..

    een ware lofzang Klapper..

    een loeigoed logje

    fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Appels plukken, je brengt me op een idee! En wat een mooie wandeling!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. De Rode Schone van Boskoop vind ik wel wat hebben , alleen voor de naam zou ik ze al kopen. Heerlijk al die appeltjes,en ace heeft de smaak ook al te pakken. Wat een heerlijke wandeltochten maak je toch lieve Klaproos en wat is het daar toch mooi.
    Liecve groet van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Oooo die foto van Ace...met zijn eigen appeltje :-)
    Wat is het toch een schatje Dien
    Prachtige serie, en ja de Elstar is mijn favorieten appel, dat kon je wel zien de kist was leeg :-)
    Ik heb weer genoten van je mooie wandeling

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ha Klaproos,je komt hem vast nog tegen.
    Je had alles weer mee drupje regen
    maar daar kan jij tegen
    en de appeltjes
    een fijne wandeling met jou hond
    en de zon.
    Een mooie geniet serie
    Fijn weekend
    Groetjes Christiene.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. ...ach Roosje, weer zo mooi daar..niet bij je zijn dat is spijtig...ik heb zo weinig tijd om afspraken te maken, dat komt nog wel..fijn wee-end van rené

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Die Boskoop appels zijn het lekkerste, dat kan je zien aan de lege kist. Jij snoept gezond Dien!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Haspengouw is een prachtige streek,

    maar dat hoeven we jou nu niet meer te zeggen hé... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Ik ben wel aan een appeltje toe hihi...
    Ik vind het werkelijk een heel leuk blog
    met al deze appeltjes, weide, bos, koeien,
    boer, bomen en...... ACE!!
    Hele fijn avond nog lieve Dien xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Heb ook verse appels gekocht Roozs
    Ze lachten me hier toe.
    Bij het lezen van dit heerlijk fruitig log wil ik alle appelgerechtjes maken
    :-))))))
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Een mens heeft niet veel nodig, met zo nu en dan een appeltje voor de dorst.

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Ik vind niets terug van "appeltaart met koffie " Lust Ace dat niet ?? Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  40. appeltjes.... het lekkerste fruit dat er is
    en Haspengouw... het mooiste stukje Belgie :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Wat een mooi logje! Ik geniet van de appeltjes, Ace!!!, de koeien.
    Heb net ééntje geplukt in de tuin als avondmaal, een dikke wel.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥