One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












29-09-2012

30.09 Alles wat een begin heeft





*KLIK*
Openen in nieuw scherm, en venster klein maken

kom,
zet je naast me,
en vertel me nou eens wat je denkt,

waar je je zo druk over maakt,

want feitelijk,
schiet je daar niks mee op,
en heb je alleen je zelf maar te pakken,

kijk naar de natuur,
die doet de dingen écht niet sneller
of langzamer omdat wij dat willen,

de seizoenen, nemen hun tijd,
de regen valt wanneer zij dat wil,

en de zon....
gaat echt niet harder stralen omdat jij dat zo zegt,
de natuur leert je geduldig te wachten,
alles op z'n tijd,

een mooiere les in het leven is er niet,
dat wat móet gebeuren zál gebeuren,
of je nou hoog of laag springt,

dus,
vrouwke, kijk naar moederke natuur,
en leer van haar,
laat alles maar gaan en komen,
en neem een besluit,

en laat ondertussen de herfst aan je ogen voorbij trekken,
geniet van de kleuren,
de geuren,

en bedenk aan alles komt een eind...
want was het niet boeddha die zei,
Alles wat een begin heeft, heeft ook weer een einde.
Sluit daar vrede mee en alles komt goed.

alléz dan moet ik niks meer zeggen zeker hé:-)
tot morgen webbies,
niet téveel tobben hé,
hou het hoofdje maar lekker luchtig en leeg : -)

xxx


46 opmerkingen:

  1. Wat een wonderschone combinatie weer: foto's, tekst en muziek. Heerlijk herfst!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een mooi herfstpostje!
    wat moet gebeuren zal gebeuren, zoveel is zeker, dus geen nut van ons druk te maken

    BeantwoordenVerwijderen
  3. (-_-) Leeg en stil...nou ja, net wel 2 stroopwafels naar binnen gewerkt! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een variatie in paddestoelen.

    Groetjes,
    Filip

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha Klaproos,

    Kom helemaal in de herfst stemming, heerlijk weer de geuren.
    Snuf en Benno snuffelen weer wat af.
    Ace houdt ook wel van buiten spelen. oma

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooier serie paddestoelen Klaproos, de vliegenzwam heb ik dit jaar nog niet gezien
    maar ook de parelstuifzwam niet en....ach genoeg gezwam, ik wens je voor morgen een mooie dag.
    Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dit is weer een prachtige les in nederigheid Roosje. Ja ik zal me op zo'n paddenstoeltje nestelen en je wijze woorden goed overdenken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Schitterende Herfstlog Dienie!
    Wat zijn de paddenstoelen mooi vastgelegd.
    Gezellig om zo maar een beetje te "zwammen " :-)
    Fijn Weekend nog meis.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hey klaproos,

    Ik zie je naam regelmatig bij de blog van Hendrike en ik dacht zal ik eens aanklikken??? Op een gegeven moment kwam op op een mooie hompage met prachtige foto's. Mijn complimenten...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De herfst! Mooi in beeld gebracht Dien. Het is binnenkort weer tijd om kanterellen te gaan zoeken in het bos :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. In de vrije natuur kom je tot jezelf. Wat een fijne tekst van Nietzsche heb je geplaatst.

    En de foto's van jou knallen eruit, wat mooi. (ik ben gek op paddestoelen, niet om te eten, maar om te bewonderen)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Is ook zo ! Natuur heeft rust, biedt rust. Een voorbeeld. En heel mooi logje !
    Maarre.. dat helemáál luchtig en leeg zie ik niet zo zitten hoor :) D'r moet nog wel íets gebeuren daar !

    Liefs, en een herfstroosje,
    Clemens.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Luchtig mag wel, maar leeg? Nee, zo heb ik mijn hoofdje liever niet, er zitten al zo veel gaten in tegenwoordig *wink, big smile*
    Wat een mooi ogend herfstlog mét een wijze boodschap er bij! Bedankt Klappertje en ik hoop dat je zondag even mooi zal worden als gisteren, met je vriendinneke!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Was je wijze raad maar zó simpel, Klaproos...
    Een heel mooi logje (alweer). Als stadsmensje kom je weinig paddenstoeltjes tegen...
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik ga op stap om eens te kijken hoe de herfstkleuren er buiten voorstaan.
    Je log nodigt mij daarote uit.

    tot morgen

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Weer en wijze les...en dat op de zondagmorgen..
    begeleid door prachtige herfst opnames..Dien ze zijn super!!
    ik beloof je dat ik in ieder geval vandaag ga genieten van de herfst,
    samen met mijn lief vanmiddag even op pad...koppie leeg maken, kan wel weer eens!!
    bedankt voor je foto's en woorden..

    Lg, Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik wens je net zo'n mooie zondag toe Dien :-) xx

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Da's weer super genieten Klaproos Dien. Ah die natuur is zo geweldig. Daar kan niets tegen op ! En nu de computer verlaten en hup naar die natuur, ze is weer zo mooi vandaag ! Ook een hele fijne geniet-zondag Dien. Met je prachtige hondje natuurlijk !! Groetjes liefs Ina

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dit is er weer een om nog eens te lezen en te genieten van deze herfstplaten.

    Klaproos ik hop dat je er weer een hele mooie dag van maak doen wij ook.

    Frans en Erica

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Mooie hersftblog, en de boodschap begrepen, je hoeft verder niks meer te zeggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Weer een heel mooi geheel de foto's en de tekst.
    Nog een fijne zondag.

    groetjes
    lia

    BeantwoordenVerwijderen
  22. ik wil best naast je komen zitten, maar ik maak me nergens druk om.. Vandaag tenminste niet.

    Love As always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Prachtig he Roosje, de herfst, ik geniet er ook zo van! Vanmorgen er ook al vroeg op uit getrokken op zoek naar Zonnedauw dit keer (en gevonden zie fotoblog) geniet ze he! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Als je dat allemaal heel bewust kan meedragen en voelen,
    dan moet je wel heel wijs zijn, ontdaan zijn van beslommeringen
    een grote vrijheid en rust vinden in je zelf

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Dag Roosje!

    Jij kan echt heel mooie foto's kieken!
    En wij genieten mee van die mooie foto's, bedankt!
    Wens je een gezellige en zonnige zondag!
    Lieve groetjes annemarieke, x

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ik kan er zo gaan zitten en een hele poos naar zitten staren. :)
    Dat heb je dan toch voor elkaar

    BeantwoordenVerwijderen
  27. en dit voorlopig alvast een herfst lang volhouden.om te bebinnen??

    BeantwoordenVerwijderen
  28. mooi herfstlogje Klapper...

    met alles er op en er aan..

    fijne zondagavond

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Jouw paddenstoelen zijn juweeltjes, nr. 5 wat een schoonheid!
    Alles wat een begin heeft, heeft een einde of het is oneindig. Niet?

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Is het alweer zo laat, hier heb ik ze nog niet gezien. Maar ik kijk ook minder goed als jij. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Heerlijke herfstfoto's waar ik erg blij van word!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Bospaddestoelen... dat is echt zo typisch herfst hé! Prachtige foto's @->--

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Verwondering en bewondering voor de natuur...
    Alleen de natuur neemt de tijd Roozs
    Prachtig zoals je de herfst weer laat zien.
    je kunt het bijna ruiken ,)
    :)

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Je tovert toch steeds weer de mooiste foto's uit je toestel ! Knappe herfstfoto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wat een mooie reeks paddo's die je prachtig in beeld weet te brengen Roosje!
    De herfst is in het land! (Allez in de lage landen! :-) )
    Gr.
    P-TER

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Prachtig al deze herfstfoto's. heerlijk al die paddestoelem weer om te fotograferen.
    heb er hier nog maar weinig gezien.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Mooie reeks Dien, de herfst is altijd een kleurrijk seizoen.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Klaprooske hier eb ik zo van genoten bedankt daarvoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  39. ...het wordt helemaal herfst voor mij Roosje, kan wel genieten van je blog maar moeilijk volgen met reacties...en wat dan van begrijpen?...knuffel van blogmaatje rené

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Dát is nog eens relativeren! En ik spaar foto's van paddenstoelen, dus mij hoort niemand klagen vandaag. Genoten weer van je blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Het onvermijdelijke gebeurt, je neemt ons mee de herfst in.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥