One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












04-06-2015

05.06. Egoïst








*KLIK*
Frédéric Chopin - Marche Funèbre
Openen in nieuw venster en klein maken








Mooi hé...

Ja,
dat is dan ook alles wat er nog te zien is,

Dit zijn foto's van het internet

want het vogeltje is gevlogen,
De overmatige brutale aandacht
van de zogenaamde "vogelaars"

is hun téveel geworden,
ze zijn vertrokken naar een rustigere plek,

"hoop ik"
Maar of ze nog een broedsel zullen hebben??

Ik doe een oproep aan "alle" échte natuurliefhebbers
om "NOOIT" een locatie door te geven aan waarnemingen,
of andere vogelsites,
waar je een speciale vogel hebt gezien,
of vlinder of plant,

want dit is het trieste gevolg,
van opdringerige lui:-(

Egoïstische klootzakken...

zij hebben de foto,
en de natuur heeft wéér NIKS

Je hoort het ze denken "ja duh boeien "
bah,
Ik heb me vandaag écht woest gemaakt,
op zo'n hufter,

Ik zou hier een resem aan scheldwoorden neer willen zetten,
maar ik hou me in,

próbeer een dame te blijven,
maar ohhhhhhh,


wat heb ik een hekel aan jou die zoiets doet :-(

Ik wens je een hele week fikse diarree toe.
zo een van de ergste soort








36 opmerkingen:

  1. Het is best lastig een vogel goed voor de lens te krijgen.
    Als men met grote groepen komt, dan is de vogels snel gevlogen.
    Gelukkig krijgen steeds minder mensen geduld om een vogel te fotograferen. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, zo gaat dat Klaproos, misschien iets voor het programma 'vroege vogels'? Een stukje extra aandacht hiervoor in de uitzending?
    'k Hoop dat je ondanks dit toch nog kunt genieten van het weekend. Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik heb alle vogelsites aangeschreven jan,
      en ja natuurlijk gaan we genieten:-)

      Verwijderen
  3. Het is dat het onderwerp zo triest is Klapper.. maar ik schoot bijna in de lach van je diarree... bijna he...echt. niet maar ehhh ja maar.. nee echt.. ;-)

    Ik vind het zo triest.. ik zeg nog liever op een km afstand tegen Shirel en Yaron.. kijk daar in de verte.... zie je dat stipje.. nou die is bijzonder. En dan op internet de foto's opzoeken. Omdat we niet dichtbij kwamen.

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. zo zou het eigenlijk iedereen moeten doen Mario,
      maar helaas het is de droeve waarheid die ik schrijf,
      "alles voor de foto"

      Verwijderen
  4. Afschuwelijk vind ik het dat al die vogelaars zo op een melding afgaan. Foto's zijn voor deze mensen belangrijker dan het met rust laten.
    Praat me niet van diarree, want dat is een perfecte straf (weet ik nu na 5 maanden ervaring).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. nu dan hanny, ik hoop voor jou dat het over is, en voor de vogelaars in kwestie dat het écht van start mag gaan :-)

      Verwijderen
  5. Hopelijk ben je na een nachtje slapen je boosheid weer een beetje kwijt, want de dag is te mooi om hem boos voorbij te laten gaan.
    Geniet er van Klappertje, de vogels fluiten op dit uur er alweer lustig op los.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. tuurlijk mijn boosheid is over dat duurt nooit lang zonde van m'n tijd:-)
      ik moest het even kwijt marjolijn

      Verwijderen
  6. I intend to enjoy life
    It is a simple thing
    today it is not a complicated day.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goede morgen Roos, ik snap die mensen ook niet, maar
    ik vrees dat ze niet zullen veranderen. Ze zouden het
    liefst in het nest kruipen. Arme vogeltjes, zo opgejaagd
    door idioten die niet nadenken. Verbodsborden zouden
    niet helpen, je kunt ook geen agent bij elk nest plaatsen.
    Gister zag ik dat mensen nu zelfs uilskuikens uit nesten
    stelen om te verkopen als huisdier. Veel mensen deugen
    gewoon niet, zeker niet als er geld te halen is.
    Toch wens ik je een fijne vrijdag toe.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. niet te geloven he haba, wat een gekke wereld hebben we toch :-(
      mensen zijn door alles heen

      Verwijderen
  8. ... en hopelijk komen die egoïsten de pot niet meer af, dat wens ik mét jou lieve Klapper!
    Maar om je eventjes op te vrolijken, dit:

    Vogels spotten/voeren

    Roodborst, koekoek, goudplevier
    Fuut, boomklever, Vale gier
    Roerdomp, meerkoet, Jan van Gent
    kieviet, ara, eider-end
    Zwaluw, pelikaan, kluut, kauw
    Merel, mus, duif, wulp, wouw
    Wever, kwikstaart, kolibrie
    Meer ken ik niet zo één twee drie…
    Alhoewel er zoveel is
    Vink, parkietje of Ibis
    Uren kan ik blijven noemen
    En die mooie beestjes roemen
    Om hun prachtig donzig vacht
    Of hun zang tot in de nacht
    Ik geef het toe, het is waar
    ik ben een vreemde vogelaar
    Echt genieten kan ik uren
    Van het vogels tureluren
    Door dat kijkertje van mij
    Maar het liefste van dichtbij
    In de tuin van m’n kasteel
    En lieve Klapper, wat zijn er veel
    Valk, emoe, goudfazant
    Ja het loopt zo uit de hand
    Vetbollen zijn niet aan te slepen
    Ook bij jou heb ik begrepen
    Havik, Pieper, Vlaamse Gaai
    Jij vindt geen van alle saai
    En ik wist zelfs te herkennen
    Jij kunt ze ook zo goed verwennen
    Jij maakt die beestje jaren blij
    Met een hapje en een huis erbij
    Nou ik heb wel in de gaten
    Dat ze daar nu nog over praten
    Ekster, griel en vele mezen
    Ja bij jouw moeten ze wezen
    Die passie nou die deel ik met je
    Maar het is niet altijd een pretje
    Want nog een raad voor ik stop
    Pas wel voor schijtlijsters op!
    naar © Piet van Beurden
    *wink, big smile*

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ach wat erg, hopelijk hebben ze een rustige plaats gevonden en kunnen ze gaan broeden
    want zo'n mooi diertje mag niet uitsterven hé
    en zo, jij bent alvast je ergernis kwijt en kan je nu genieten van al het moois

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mogguh Dien,
    Precies. Daarom zeg ik ook nooit wat. En ik zie daarom best hier en daar wat zitten.
    Ik vind dat die beestjes de rust verdienen die ze nodig hebben.
    IK sta dan ook helemaal achter je wens dat deze mensen diarree krijgen :D

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Verschrikkelijk....om zo de rust en hun woonplek te verstoren/-verzieken.
    Toch een fijn vrolijk weekend toegewenst

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Klaproosje.

    Het mooie en leuke van de natuur is juist, je wandelt, ziet wat en maakt een foto, nooit opdringerig naar de dieren toe altijd met respect naar de natuur en hun gebied toe.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Voor een bloemetje te fotograferen vernielen ze er tien, dat soort figuren kunnen beter de Domtoren fotograferen.
    Zo'n diarree dat twee stappen van de pot al te ver is, om op tijd terug te zijn op de pot en hij via de benen ...... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ben het met Jou volledig eens klappertje En bedenken dat het volwassen "mensen" zijn Iedereen die zoiets doet moest groen uitslagen minstens een week + die schi...................je weet wel Groetjes Ps hier broeien ook beestjes maar 'k maak er geen beelden van hopelijk zie ik ze uitvliegen Grts

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Kan je alleen maar gelijk geven! Hopelijk een hele week het vliegend sch....

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ben het 100% met je eens ... een mens zou van minder uit zijn krammen schieten...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dat us zo balen. Ik heb mijn Keesje wel geleerd. Mondje dicht, snaveltje toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik ben ook natuurfotograaf, maar mijn moto is liever geen foto dan ook maar iets te verstoren, het zijn die dikke egoisten die de hele hobby naar de vaantjes helpen, alleen die foto telt voor hen en verstoren staat niet in hun woordenboek. Ze zouden beter ipv diarree de kramp in hun vingers krijgen zodat ze niet meer kunnen afdrukken.
    vriendelijke groetjes Geert

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Goed dat er mensen zijn zo als jij die het van de daken willen schreeuwen!!
    Dien met dit weer diaree is echt geen pretje.............
    nou even genieten van het lekkere weertje
    knijper op je neus groetjes
    Christiene.......

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ja, ik had eerder deze week een vergelijkbare reactie bij het lezen van dit bericht: http://tiny.cc/uzx2yx
    "Afgelopen weekend werd een dode reegeit met kalfje aangetroffen in het Goois Natuurreservaat op het Gebed zonder End. Boswachter Leo van Malsen constateerde dat de ree en haar half geboren jong gedood zijn door loslopende honden."

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik begrijp dat je dit boos maakt, ik kan daar ook niet zo goed tegen.
    Ben het helemaal met je eens, heb al zoveel voorbeelden gezien van hoe mensen met dieren omgaan voor die ene foto, walgelijk.

    Maar hopelijk toch een fijn weekend Dien

    BeantwoordenVerwijderen
  22. ik ben het met je eens Dien..

    respect voor de natuur is sommigen vreemd..

    een week de pot op lijkt me een strenge straf, zeker met een danse funèbre er boven op

    groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  23. ja het is gewoon hufterig ,heb toch wat respect voor de natuur en denk niet alleen aan jezelf.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Zoiets kom je wel vaker tegen, het eigen gewin primeert. Jammer natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. :-( :-( :-( Waarom, waarom, waarom?
    Ik zag de bovenste foto en keek vertederd naar het kleine vogeltje dat zo dapper zijn pootjes naast de prikkel op het draad heeft staan...
    ...en toen jouw tekst. Eén troost: aan jou heeft het niet gelegen. Kom, dan gaan we de fotografen mores leren...
    Maar wij houden het netjes, hè?
    Slaap lekker vannacht!
    Liefs en een knuffel <3

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Je foto vind ik schitterend maar ik ben het helemaal met je stelling eens Dien.
    ik zet nooit wat op waarnemingen laat staan dat ik aan iemand anders iets vertel van wat ik zie of tegenkom.
    Echt heel jammer dat de vogel gevlogen is want niets is mooier dan een vogelpaartje in rust zijn gezinnetje te laten grorien
    en opvoeden.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥