One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












13-06-2015

14.06 Vandaag is een mooie dag









*KLIK*
Bridgit Mendler - Ready or Not
Openen in nieuw venster en klein maken




Die glimlach wil ik jullie graag geven:-)




we parkeerden de auto midden in een veld vol kamille:-)




en de jongens mochten daar ook wel even in liggen,
om hun jasje lekker te laten ruiken,
ohhh wat een zalige lucht is dat toch:-)




En toen kon onze wandeling beginnen




méteen dikke pret aan de koeienwei,




eerlijk is eerlijk,
ik hou niet van de dikbil fok..
die dieren zijn zó fors,




de kalveren zijn zó groot,
dat ze nooit op natuurlijke wijze geboren kunnen worden,
altijd een keizersnee




een hele vlezige koe,
daar wordt ze op gefokt,




soms kan ze nauwelijks op haar poten staan,




monsterlijke mensen verzinnen zoiets




en het zijn tóch zulke prachtige dieren hé




supernieuwsgierig ook:-)




maar dat geeft niet,
dat mag,
da's geen schande nieuwsgierig zijn,




ik ken iemand,
die is zó nieuwsgierig :-)




die zou het liefst de telefoonlijn aftappen,
om toch maar niks te hoeven missen:-)




Kom webbies,
pluk een vers bosje kamille




diep ademhalen en dan....
ready or not

dan gaan we verder:-)

wat dacht je dan :-)

xxx





47 opmerkingen:

  1. Dikbilkoeien vind ik afzichtelijk. Mensen moeten niet manipuleren met dieren. Ieder levend wezen is geschapen naar eigen aard. Daar verandering in aanbrengen is niet goed.
    Dank voor je glimlach. En ik kan bijna de geur van de kamille ruiken. Zalig.


    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zou je dat echt doen Klapper.. dat van die lijnen? ;-)
    Bedankt voor je glimlach.. daar kan ik lekker op slapen zo meteen.

    Love As alwyas
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Koeien in de wei, altijd een plezier om te zien...!
    Fijne zondag meis.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Als je dergelijke mooie en machtige dieren ziet, gaat de zin in vlees vanzelf over! Maar de mens fokt ze nu eenmaal daarvoor, jammer genoeg want voor die koeien moet het beslist niet fijn zijn zo gemanipuleerd te worden. Gelukkig hebben die welke je zo mooi op de foto wist te vangen nog even respijt en mogen ze van het sappige gras genieten...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goede morgen Roos, ik word helemaal blij
    van die twee lachende honden in de kamille.
    Een prachtbeeld om de zondag mee te beginnen.
    En die arme dikbillen. . . mensen zouden niet zo
    hebberig moeten zijn, de dieren lijden eronder.
    Je foto's met allerlei lijnen erop zijn ook prachtig.
    Geniet van de zondag, maak er een gelukkige dag van.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dank je wel haba dat is helemaal gelukt het was een meer dan zalige dag :-)

      Verwijderen
  6. ja zie dat nu, Ace en Damian te midden de kamille, zo mooi
    en de koetjes blijven leuk al is het jammer van het opgefokte
    prachtig stil landschap waar jullie daar zijn

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Toch prachtig die trouwe viervoeters tussen de kamille, het zijn plaatjes . Tja...lijntjes aftappen....gewoon facebook openen...dan hoor je ook alles... :-) :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een glimlach is altijd fijn Dien,
    Tja, die dikbillen... Hier worden er nog gefokt zonder dat gemanipuleer. Dat kalf dat pas geboren werd kwam ook op een natuurlijke manier.
    En zo hoort het. De natuur de natuur.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Die koeien vind ik niet zo denderend mooi Deze zien er wel héél proper uit en kunnen buiten lopen wat een geluk En natuurlijk die twee zien er ook héél proper en goed gezind uit Men zou voor minder Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. whahaha ja willy wat dacht jij dan :-)

      ik zal goed voor ze zorgen :-)

      Verwijderen
  10. Hoi Klaproosje.

    Een dikke glimlach terug voor je super leuke en mooie blog.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een glimlach is nooit weg, dus ik geef hem terug Klapperdeklappertje! Ow de jongens in de kamille, heerlijk. Enne ja die dikbillen hè, zo sneu!
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  12. dikbillen.. hoe is het mogelijk, vraag ik me af...

    prachtige foto's die ik met de glimlach bekeken heb

    prettige zon-dag

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooie serie, Klaproos. De honden in een veld kamille, schitterend. Het spel met de lijnen en de kamille, top.
    De foto's van de koeien zijn mooi, maar daar hou ik dan ook bij. Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heerijk, die glimlach... en natuurlijk gaan we verder xx

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Glimlachen is iets wat we dagelijks zouden moeten doen en dan liefst ook nog eens schaterlachen. Hoeveel deugd kan een mens daar niet van hebben ?

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zo'n mooie zonnige serie doet een mens goed op een moment dat het hier in het noorden voor de tweede dag op rij grijs en bewolkt is. Die glimlach is dus wel gelukt,

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Als ik je twee heren daar in het veld zie, dan krullen mijn mondhoeken vanzelf.
    Fijne zondag nog....

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Je hebt dar twee prachtige honden lopen tussen de beesten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Je blogs vanuit de Haspengouw zijn zo mogelijk nòg iets geïnspireerder! Mooimooi! En ja de gezondheid van die koeien, dat is me wat.
    Dankje voor je snelle reaktie, waha! Geintje, toch, die lucifers. Nee hoor ik keek niet terug tot de kerst, maar tot februari :) Da's héél anders...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. whahaahahahhahaha clemsne, je mag niemand voor het lapje houden hé, :-)
      xxx

      Verwijderen
  20. ik vind ze wel altijd zo'n domme blik hebben, Dien
    Maar als ik er voorbij rij met de fiets krijgen ze steevast een goeiendag toegewenst van mij!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Schitterende foto's! Ik geniet van elk beeld maar wat een koe die hier mijn laptop komt opgestapt! IK GENIET!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Heerlijk je naar kamille geurende vriendjes.
    Dat zijn zeker dikke billen, mensen bedenken wel meer vreemde dingen om de voedselproductie te verhogen.
    Het zijn de stalen mensen in het veld, met een stelen blijk in de ogen. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ze zouden daar idd iets aan moeten doen aan die onnatuurlijke kweek.
    Maar ja, geld hé.
    Prachtig dubbelportret die eerste foto!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Alles voor de vlees industrie. Zelfs lelijke koeien die niet natuurlijk kunnen bevallen.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Prachtige natuur, mooie dikbillen (ben ik ook hihi.....)
    Heerlijk de hondjes tussen de bloemen en dan de schitterende foto's.
    Echt weer genieten hier
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥