One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












25-06-2015

26.06. C 'est la vie








*KLIK*
Hozier - Work Song
Openen in nieuw venster en klein maken




Daar liggen de gebouwen dan
van de mijn te Beringen in Belgie,





Hekken versperren ons de weg




er wordt hard gewerkt




het lijkt wel een pretpark te worden:-(




verboden toegang.....




zo vertellen de borden her en der,




hier wordt gewerkt,




Dit moet een attractiepark worden,
veel mensen moeten hier komen,
herrie, geluid, veel muziek,............geld moet rollen...




nou jongen,
dan denk ik dat je mij hier voor het laatst gezien hebt:-)
ik zoek de stille plekken wel op :-)

xxx







25 opmerkingen:

  1. zoek jij die stille plekken maar op Klapper, want daar hoor jij thuis. Met die boeven van je tenminste.
    En daar moet je lekker van genieten. En ik weet dat je dat doet.

    Lvoe As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Waar is de Klaproos van het zware motorgeronk gebleven? De mensen die straks naar Beringen komen doen dit niet voor de rust, maar om indoor te duiken.
    Er komt dus toegangsweg en een parkeerplaats en de rustige paadjes blijven voor de natuurliefhebbers...iedereen tevreden, of ben ik nu te optimistisch?
    Ik wens je een prachtig weekend. Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Rooske de stille plekjes zijn jou ding dus laat ze maar ik geniet wel van je wandelingen in de natuur.

    ik wens je een heel fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Voor lk wat wils dus, de stilte voor jou een eindje verder op, voor de sporters wordt hier dus hun paradijsje.
    Mooi toch, krijgen die oude mijnfabrieken toch nog een tweede leven.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O jee... ja, zo'n moderne pretfabriek, in oude industriële gebouwen (of hier in een oud ziekenhuis)... Mooi bedacht voor de liefhebbers, maar ik zou me er altijd een beetje onveilig voelen, zouden ze echt goed gerenoveerd worden zodat ze massale drukte kunnen verwerken? En dan die drukte, da's ook niet echt my cup of tea!
    Verrassende reportage weer Dien, leuk. Fijn weekend! ☼

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Tja...ik ben dan altijd zo benieuwd welke verhalen er achter al die kapotte ruitjes zitten....
    Wens je een mooie stille vrijdag Dien; ook net even meer mijn ding vandaag xx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goede morgen Roos. Ja rust is fijner lijkt me.
    Maar oude industriële gebouwen behouden dat
    kost geld dat zo'n duikcentrum op zal brengen.
    En onder water maakt niet erg veel herrie vermoed
    ik tenminste. Wel mooie foto's zeker met die kolen
    bakken trein erbij.
    Ik wens je een fijne vrijdag toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ooo lieve Klapper,, ben jij daar net als wij naartoe getrokken? Dit is industriële archeologie op zijn best hé, een prachtig, ietwat desolaat site waar je, zoals je hierboven toont, prachtige foto's kan maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. laat de liefhebbers maar duiken Dien, elk z'n ding
    daarboven zal het vast wel rustig blijven, hoop ik toch met je mee

    BeantwoordenVerwijderen
  10. En zo worden we langzaam steeds meer verdreven........
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heeee Klappernootje...

    eens even koekeloeren om te kijken wat ik allemaal mis...
    Nou.... een heleboel dus!
    Maar toch nog steeds geen zin/tijd om te bloggen...

    Het leven is wel iets anders dan.
    Alle impulsen worden wat sneller opzijgeschoven, terwijl ik anders altijd overal een verhaaltje in zag...

    Komt wel goed...

    Dagdag!
    Heb het goed en fijn dit weekeinde!

    Dikke pakkerd van Marlou

    .

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gelukkig is iedereen anders en dan blijft het lekker rustig op de `mooie` stille paadjes

    Hele mooie topkaart bij dit log trouwens

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Waarom maken ze daar
    geen stilte gebied,
    waar alleen de vogels zingen
    over het voorbije leven
    en het grote verdriet.

    Vergane glorie, of toch niet?
    Hard labeur, zo zou ik zeggen,
    die mijnwerkers vergeten,
    dat mag nimmer, nooit, niet....

    Indrukwekkende reportage Dien.
    Fijn weekend,

    ria39


    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoeveel jaren staat dat er zo ?? Hopelijk maken ze er iets nuttigs van Hetgeen zeker een aanvulling van het goede zou zijn Maar "we zullen zien sprak de blinde" Mooie beelden hoor ga er af en toe nog eens langs en zien we hopelijk de voortgang Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Zoals het er nu bij staat, is dat mijncomplex mooi van lelijkheid.
    Niets meer aan doen, zou ik zeggen, alleen zo af en toe wat fotografen oogluikend toelaten ... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. bij de mijnsluitingen in Limburg werden enorme subsidies toegekend om de reconversie mogelijk te maken..

    en 25 jaar later is dit onder meer het resultaat..

    too late, too little

    jammer toch...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooie verrassende foto's heb je hiervan gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. die industriële gebouwen lijken vaak geschikt om er duiktorens van te maken.
    Hier in de buurt is trouwens onlangs de grootste van het land geopend!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Gelukkig dat de gebouwen een bestemming krijgen, zo blijft het behouden, maar mij zullen ze daar niet zien Klapper.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. De eerste foto's van de mijn te Beringen zijn wel spookachtig, maar de aankondiging zegt ook mij genoeg.
    Dat is straks een plek voor de jongeren, niet voor mensen die meer de rust zoeken. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mooie serie van deze spook gebouwen, daar is nog heel wat op te knappen voor dat het een duik centrum is
    maar je schreef er wordt hard gewerkt, merk je niks van op de foto's, maar dat zul je wel buiten beeld hebben gelaten :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Mooie reportage, ingetogen foto's. Ik word er zelfs een beetje stil van.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wellicht een droom voor fotografen die zich er een weg in zoeken.
    Indrukwekkende site.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik dacht al dat je urban fotografie ging doen ;-) 't is bij een klein bezoekje gebleven... er zijn mooiere plaatjes dat dit hé ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥