One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












15-12-2015

15.12. In een ander leven








*KLIK*
Ludovico Einaudi - In un'altra vita
Openen in nieuw venster en klein maken




Kijk ernaar en je ziet niets.
Het gaat de vorm te boven.




Luister en je hoort niets.
Het gaat ieder geluid te boven.




Grijp ernaar en je krijgt geen houvast.
Het ontstijgt ons begrip.




Deze vorm,




dit geluid en dit houvast,
we kunnen er niets mee.




Daarom zijn ze versmolten tot het ene.




De voorkant is niet oogverblindend,
de achterkant niet donker.




Eeuwig beweegt het onbenoembare voort.
En keert terug in het niets.




De vorm zonder vorm,
het beeld zonder beeld.




Het onbenoembare
en onvoorstelbare.




Als je er aan begint,
is er geen begin.




Als je het volgt,
komt er geen eind.



Toch,
als je weet hebt van de tijdloze Tao,




dan kun je omgaan met de werkelijkheid van het heden.




Het oude begin kennen,
dat is de kern van de
Tao.



Mooi hé.
zo simpel...
zo fraai...




het www. is een schatkamer
vol met mooie dingen,
net als jij,

xxx







45 opmerkingen:

  1. Ik vind je foto's schitterend Klaproos, de tekst daar heb ik wat meer moeite mee,
    misschien omdat ik geen weet van de tijdloze Tao heb. Ik ga eens kijken op het grote www.
    Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De Tao bevat fraaie teksten maar is af en toe ook wat zweverig, net als de muziek van Einaudi soms! groet van Tagrijn want ik zal wel weer als Unknown reageren...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie muziek, mooie foto's
    De tekst is voor mij nog een
    tikkie ondoorgrondelijk misschien.
    Ik heb me ook nog nooit met de Tao
    bezig gehouden.Maar inderdaad er
    is een hoop te vinden op het www

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooie beelden Klappertje Die www tao ken ik niet maar ben op zoek en wie weet...................... !!! grtswilly duvel

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie luchten Klappertje, als je die ziet kun je over vanalles dromen...!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige reeks , geweldige foto's, super mooie tekst erbij.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Klapper.. je brengt me weer in verwarring. HOe krijg je het toch voor elkaar elke keer weer.

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  8. in woord en beeld breng je ons een soort beschrijving van het taoïsme..

    en je doet dat bijzonder knap..


    maar aan mij is het taoïsme niet besteed

    prettige avond Dien

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat zegt mij helemaal niets dat tao. Maar je foto's zijn mooi! Zijn we even mee gewandeld door de mooie natuur!

    groetjes Mickey

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ohh ik droom helemaal weg bij deze prachtige luchten. Gebruikte je een filter soms? Schitterend is het met de late herfsttinten en natuurbrand overblijfsels naar ik aanneem

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Schitterende log Dien, prachtige luchten, zo van licht naar donker.
    zo moet alles in het leven een plekje krijgen. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  12. taoïsme ? weet niet wat het is en wat ik me er moet ij voorstellen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Daar zitten ene paar plaatjes tussen Dien. Foto 3 is mijn favoriet.
    De vorm trekt me zo aan.
    En die luchten. Heerlijk gewoon. Je weet je lezers te plezieren.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. prachtig!
    de tekst
    je foto's
    de kleuren
    het oneindige

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Aan alles komt een einde, maar het mooie genieten moeten we koesteren! En volgens mij komt er neerslag aan.

      Verwijderen
  15. Je bent het waarschijnlijk niet gewoon van mij, maar nu sta ik echt met de mond vol tanden Klappertje. De tekst en de foto's vloeien moeiteloos samen tot één schitterend geheel, beklijvend tot en met! Zo ken ik je weer, een meid boordevol schoonheid die het ook nog op een ander weet over te brengen!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooi, die Tao :-)...vooral de zin die bij mij blijft hangen: kun je omgaan met de werkelijkheid van het heden; zoals jij het in deze blog laat zien, in ieder geval wel :-) xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Goede morgen Roos, een eindeloos fijne woensdag gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. "Kun je omgaan met de werkelijkheid van het leven?" Echt een hats-sjik-boem-zin: hij komt binnen. Soms voel ik me net als foto 10 en daaronder. Een klein mensch met een oneindige donkerte boven me. Maar dan denk ik weer aan jou en gaat er van binnen een lichtje schijnven ♥♥♥ Voor mijn liefste Klapper :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dag lieve schat, wat een mooie ontroerende reactie van ons kakelinootje hierboven.
    Ik hoop dat ik snel genoeg reageer want dan blijf ik onder haar staan, toch!
    Ben nu naar de mooie muziek aan het ;uisteren die jij hierboven hebt aangeraden.
    Zou dat ook een beetje Tao-muziek zijn?

    In ieder geval is jouw tekst een mooie, die ik zo dadelijk aan elkaar ga lezen.
    Is wel moeilijk met al die mooie luchten er tussen...

    Dagdag...
    heb het goed vandaag... dikke knuffel van Marlou ♥♥♥

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Tekst nog een keer gelezen: beeldschoon...
    Muziek nog aan het luisteren: beeldschoon
    Foto's nog een keer bekeken: beeldschoon

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Je tekst heb je heel goed geschreven. Gevoelig. Je foto's is echt schitterend geworden. Donkere luchten daar.
    Dank je wel voor reacties.
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hoi Klaproosje.

    Mooie woorden en zeer mooie natuurfoto's.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. PRACHTIGE BEELDEN DIE MIJN HART BEROEREN,
    daarbij woorden als voedsel voor de ziel.

    Heel mooi, lieve Dien,
    hoe gaat het met je?

    Vreugdevolle dagen gewenst,

    ria39

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hoi Klappertje mooie aansprekende tekst bij prachtige foto`s zoals altijd op deze blog

    BeantwoordenVerwijderen
  25. wat ik weet is dat je bij deze boeiende tekst weer fantastisch mooie foto's plaatste, Dien!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Nou, nou, zo simpel.. Maar ik vind het mooi, alles samengebracht in een logje met eeuwigheidswaarde! (voor aan de muur, dus). Ik ben altijd voor een tweesporenbeleid, het nu èn het eeuwige kennen lijkt me wel wat (Brigitta is het met me eens - als je die nog kent). Dus, we doen ons best en genieten van je tijdloze foto's!
    Dankjewel ook voor je bezoekje. Mja, die iemand kan dit gelukkig niet lezen, is er ook niet aan toe, zucht... dus dan is het maar gewoon even een hartekreet van mij, of een verzuchting. Ja, ik denk dat jij goed begrijpt waar het over gaat... (had ik nog niet eens aan gedacht).
    We gaan elkaar toch zeker weer tegenkomen, wat dacht jij!
    Voor nu alle moois en liefs! ☼

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Prachtige reeks foto, met een tekst naar mijn hart.
    En het www... een wereld apart, wat je daar allemaal kan vinden.....

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ik was verwonderd en keek naar boven, stapte in een plas maar bleef in mijn sas door de mooie muziek. Hans

    ot, veel plezier morgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Je was op het juiste moment op de goede plaats. Wat een schitterende luchten boven dit landschap.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. wat een prachtig licht in deze foto's.
    Stuk voor stuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Veel plezier vandaag...
    Hoop dat het droog blijft!
    ♥♥♥

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Goede morgen lieve Klapper. Wat jammer nou dat je zo in de knoop zit, misschien kan deze overdenking jou wel helpen:

    Ik plaatste de zon
    in mijn schaduw en ontving
    licht van de spiegel.
    © Louise

    ... en hopelijk kan jij dat ook meid!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Het zijn tijdloze foto's Roosje
    Tijdloze foto's in een machtig licht en sprekende wolkenpartijen
    Onder begeleiding van tijdloze woordjes...
    Schoonheid zonder tierlantijntjes !

    BeantwoordenVerwijderen
  34. In een woord prachtig!
    Jij weet altijd foto's en tekst tot een geheel te maken.

    lieve groet
    lia.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Geweldige foto's Klapperdeklappertje. Genieten is dit!
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Daar heb ik weinig meer aan toe te voegen. Mooi!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Je blijft hier genieten Dien!
    in woord en fotobeelden
    en nu ben je even de hot op denk ik zo
    en ik hoop dat je ook hier van kunt genieten!!
    lieve groet Christiene.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Lieve Klapper, je zit precies een beetje met jezelf in de knoop hé en zo komt er zo te zien een einde aan je dagelijkse, steeds weer zo mooie logjes.... helaas! Maar weet dat we je allemaal blijven volgen en je steunen waar het maar kan. En ook: mijn virtuele deur stat altijd voor je open hoor!

    BeantwoordenVerwijderen




  39. ♥♥♥
    .*♥*…║║║║╔╗*♥*
    …*♥*.╠╣║║║╗…..**
    *♥*….║║╚╝╚╝……..

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Het begrip Tao is in principe niet te vertalen,
    omdat ieder woord meteen ook een begrenzing bevat.
    De Tao is onbegrensd en eeuwig.
    Het is het oerprincipe, de basis van alles.
    Het is het hoe en waarom, het onzichtbare zichtbare,
    aarde en hemel, het goede en het kwade, de bron,
    de ziel, de oerkracht, de spontane weg der dingen,
    harmonie, yin en yang, de schepping, het samen,
    water, de rivier, het oneindige, het leven, het niets en het alles.

    Geweldig mooi omschreven Dien,
    en zo schitterend uitgebeeld.
    Je bent een kanjer :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  41. prachtig! meer woorden zijn eigenlijk niet nodig...

    BeantwoordenVerwijderen
  42. 'k heb me ook een tijdje met Tao beziggehouden, maar op de duur werd het me een beetje teveel, een beetje te zweverig, iets te ver van de realiteit van het echte bestaan vind ik.
    Ik vind mijn innerlijke rust zeker & wel in de vrije natuur en het kleine wereldje :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥