One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












15-02-2016

15.02. Verdwaald








*KLIK*
A Thousand Years - Christina Perri
Openen in nieuw venster en klein maken




Sta stil.
De bomen voor je en het struikgewas naast je zijn niet verdwaald.
Waar je bent is Hier,
en je moet het behandelen als een krachtige vreemdeling,
en het toestemming vragen het te leren kennen,
en jou te leren kennen.
Het bos ademt.
Luister.
Het antwoord,
ik heb deze plek rond jou gemaakt.
Als je weggaat kom je misschien terug,
en noem je het Hier.
Geen twee bomen zijn hetzelfde voor de Raaf,
geen twee takken hetzelfde voor de Winterkoning.
Als je niet weet wat een boom of tak doen,
dan ben je waarachtig verdwaald.
Sta stil,
het bos weet waar je bent.
Je moet het jou laten vinden.


David Wagoner









23 opmerkingen:

  1. De foto, de muziek, de tekst.. dat alles samen.. geweldig.

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 'n Prachtig gedicht en een heel mooie sfeerfoto, Klaproos. Top!
    Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  3. een mooi gedicht met bijpassende foto Dien..

    "mijn toekomst ken ik niet..." dat is er één om bij te houden

    prettige dag

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi Roos, zowel de foto's als de tekst.
    Ik denk wel dat ik in een bos verdwaald
    zou zijn, ik ben een kind van de zee en
    de weidse ruimte. In een bos voel ik me
    niet thuis. Al hou ik wel van losse oude
    bomen, een bos is me teveel.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een geweldige foto heb je hier van die bosweg gemaakt. Kan ik lang naar kijken. Niet bewerkt?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. David en het bos kunnen me wat ... Het is me vandaag te koud om te wachten tot het bos me wil laten vinden. Maar op een mooie zomerdag zal ik het eens serieus in overweging nemen ... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Niemand kent zijn toekomst, je hoeft alleen maar te vertrouwen dat het goed zal zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je zult maar "Jij " zijn dan is dit een mooie foto met mooie woorden.
    De onderste foto is ook weer een prachtige combinatie met je woorden.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zullen we samen (ver)dwalen in de toekomst ....

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Verdwalen in het bos is niet erg, als het maar niet te lang gaat duren.
    Want zwerven doe je toch wel uren. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooie metafoor voor het leven is dit. En die beeldschone foto's erbij ...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Goede morgen Roos, een fijne dinsdag gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoe jij er telkens weer in slaagt mijn hart te raken... lieve Klapper, je bent en blijft een krak op dit blog! De sfeer die jij hier op weet te roepen... nu ja, jij weet best dat jij het heel goed kan!
    Fijne dinsdag meid, verdwaal maar niet en kom morgen terug!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Een keer verdwalen is niet erg Dien,als je de juiste weg maar terug vind.
    Mooi gedicht en je foto zo als altijd mooi!!!
    groetjes Christiene

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik heb het vaak als ik Rosa uitlaat. Dat ik me verbaas over de natuur. Dat bij grijs weer tóch het riet een mooie kleur heeft. En ik kan niet wachten om een keer de weg kwijt te raken en tegen de brede rug van een grote eik in slaap te vallen... Maak jij me dan wakker ;-)
    Mooi blog, Dien. Zoals altijd, hartje.
    Liefs en een knuffel

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ooooohhhh dank je wel voor deze zo mooie tekst... je raakt me in mijn hart ermee!
    Dikke knuffel!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. leuk gevonden weer dat hartje, en wat een prachtig pad laat je hier zien met die bomen en diepte, schitterende sfeer

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoe je het doet doe je het,
    maar ook deze twee creaties van tekst en foto
    zijn tezamen weer een fantastsich geheel.
    Echt klasse Dien.
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Sfeer !! Wat een sfeer breng je hier !
    Woord en beeld vormen een mooi geheel, ze vullen elkaar aan

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥