One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












24-02-2016

25.02. Liefkoos








*KLIK*
Arthur Baker & The Backbeat Disciples feat. Al Green - The Message Is Love
Openen in nieuw venster en klein maken




geliefkoosd

Onvoltooid tegenwoordige tijd (ott)
 ik liefkoos
jij liefkoost
hij liefkoost
wij liefkozen
jullie liefkozen
zij liefkozen


Voltooid tegenwoordige tijd (vtt) 
ik heb geliefkoosd
jij hebt geliefkoosd
hij heeft geliefkoosd
wij hebben geliefkoosd
jullie hebben geliefkoosd
zij hebben geliefkoosd


Onvoltooid verleden tijd (ovt)
 ik liefkoosde
jij liefkoosde
hij liefkoosde
wij liefkoosden
jullie liefkoosden
zij liefkoosden


Voltooid verleden tijd (vvt)
 ik had geliefkoosd
jij had geliefkoosd
hij had geliefkoosd
wij hadden geliefkoosd
jullie hadden geliefkoosd
zij hadden geliefkoosd


Onvoltooid tegenwoordige toekomende tijd (ottt) 
ik zal liefkozen
jij zult liefkozen
hij zal liefkozen
wij zullen liefkozen
jullie zullen liefkozen
zij zullen liefkozen


Voltooid tegenwoordige toekomende tijd (vttt) 
ik zal geliefkoosd hebben
jij zult geliefkoosd hebben
hij zal geliefkoosd hebben
wij zullen geliefkoosd hebben
jullie zullen geliefkoosd hebb
en
zij zullen geliefkoosd hebben


Onvoltooid verleden toekomende tijd (ovtt)
 ik zou liefkozen
jij zou liefkozen
hij zou liefkozen
wij zouden liefkozen
jullie zouden liefkozen
zij zouden liefkozen


Voltooid verleden toekomende tijd (vvtt)
 ik zou geliefkoosd hebben
jij zou geliefkoosd hebben
hij zou geliefkoosd hebben
wij zouden geliefkoosd hebben
jullie zouden geliefkoosd hebben
zij zouden geliefkoosd hebben


Gebiedende wijs 
liefkoos


et moi ...?
Ik zal jou liefkozen,
restasjoerd

xxx








23 opmerkingen:

  1. Armen op en kom maar op.. ik kan het hebben.

    Love As always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lijkt me fantastisch om te gebruiken bij de Nederlandse taalles

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Knap gevonden lieve Klapper maar ik hoop toch dat je voltooid verleden tijd nooit moet gebruiken, alleen de tegenwoordige, want liefkozen is op jou lijf geschreven!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goede morgen Roos, maar ook jij koos lief.
    Al geeft dat een heel ander werkwoord.
    Ik wens je een liefdevolle donderdag toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tegenwoordige tijd en dan met het hele werkwoord, dat lijkt me het fijnst...!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je zal maar Koos heten, haha, leuker dan Kees.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. geen misse versie van deze klassieker. Oorspronkelijk van Al Green, dacht ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Haha Dien wat een leuke vondst! Hoe kom je er op!?
    Echt een logje a la Dien!

    Lief(koos) Petr@
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ik kies voor de ott..

    een logje zoals jij alleen kunt bedenken Roos

    prettige dag

    BeantwoordenVerwijderen
  10. "Liefkozen," een mooi en warm woord.
    Je proeft de zachtheid, de liefde.
    Kleine, tedere gebaren, met een groot hart.

    Een Vlaamse vervanger is Minnekozen, oud vlaamsch.

    van ver stuur ik je een knuffel, Dien,
    ria39

    BeantwoordenVerwijderen
  11. "Liefkozen," een mooi en warm woord.
    Je proeft de zachtheid, de liefde.
    Kleine, tedere gebaren, met een groot hart.

    Een Vlaamse vervanger is Minnekozen, oud vlaamsch.

    van ver stuur ik je een knuffel, Dien,
    ria39

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een prachtig stukje Nederlandse taal, Klaproos.
    Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat zijn een hoop liefkozingen in welke vorm dan ook...... maar het zijn er nooit genoeg ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Een heel leuk logje, liefkozen, het woord an sich is al een streling.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Kom maar bij mij, Dien, dan zal ik je liefkozen. En ik geef je drie klapzoenen toe (-:

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Liefkozen moet, liefkozen doet je goed :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Je boodschap is van een andere orde, maar ik concludeer dat Nederlands een lastige taal is met al die vervoegingen.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥