One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












05-04-2016

06.04. Tadaaaaaaam









*KLIK*
gregoriaanse gezangen
Openen in nieuw venster en klein maken




Er wordt hard gewerkt,
vanaf maandag wordt er gehakt en gebroken in de voormalige kerk




in Zeilberg, waar op het kerkhof aldaar Grard Sientje begraven ligt,
een bijzonder man,




Rondstruinend door de kerk,
kwam ik in de sacristie terecht,
en daar stond deze doos met prachtige lampjes.




Meneer pastoor even vragen of dat ook verkocht mag worden,
en je ziet,voor geld en goeie woorden is alles te koop.




mooi hé.....
ik ben er erg blij mee
1914.... stok oud....
geboortejaar van mijn vader :-)




en ja,
we maakten nog even gebruik om door het gebouw te sjouwen




genieten hier,
maar dan....
zegt meneer pastoor dat niet het hele gebouw openbaar is....
"oeps"

doeme nog :-)
"jammer "




En dan gaat de sleutel in het slot




De pastorie..... prachtig gebouw,
te koop 425.000,
iets voor jullie ?

kom ik wel helpen klussen :-)



xxx







28 opmerkingen:

  1. Lijkt me een prachtig pand om gepast te restaureren, de lampen te laten hangen en vooral veel terug mijmeren aan toen geluk heel gewoon was. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Owh.. ik zal eens aan Yaron en Shirel vragen of ze nog meer willen klussen, want hun slaapkamer is nog niet klaar.

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi, dat de lampjes veel licht mogen brengen in jouw huis...!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. 425K beetje zwaar voor mijn portefeuille.
    Mooi gebouw wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goede morgen Roos. Mooie lampjes inderdaad.
    Mist er nu eentje? Dat zou jammer zijn.
    En uh. . . nee geen belangstelling om dat
    pand te kopen, ik zit hier naar mijn zin. Het
    is ook nog eens veel te ver van mijn zee.
    Ik wens je een fijne woensdag toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wel triest hoor om de teloorgang van zo'n prachtige kerk te zien.. gelukkig dat het een nieuwe bestemming krijgt. Die lampjes zijn in ieder geval gered!! Die pastorie zou een gave B&B kunnen worden, haha! Zie ik wel voor me.. alleen mist het budget en wat Haba al zegt: die zee he, die zou ik veel te veel missen ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat zijn inderdaad mooie lampjes DIen. Daar had ik mijn oog ook wel op laten vallen denk ik.
    Maar ik was er niet, en jij wel :D
    Die deuren met glas zijn ook prachtig. Iemand heeft geprobeerd die deur open te breken gezien de lichte schade,

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lampjes...ik dacht een bankje voor in de tuin...
    De mooiste foto vind ik "de glimlacht van 'n herdershond"....
    Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jammer dat er 1 lampje ontbreekt, maar wat is ie leuk! 1914, tja dan mag je um antiek noemen!
    Leuke foto's van de werkschoenen en de overall!
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk om daar zo wat rond te struinen en dan ook nog met een paar mooie lampen de deur uit te gaan.
    Dat prachtige huis ligt net wat boven mijn budget, zelfs met bijgeleverde klusser .... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Klaproosje.

    Heb je toch echt iets heel moois kunnen bemachtigen.
    Prachtig.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. met z'n allen kunnen we dat misschien kopen... :-)
    jij hebt al zeker een mooi aandenken

    @ deze maand al zeker niet Dien, verder vooruit kan ik niet kijken
    reken er niet te veel op, meer kans van niet maar als het dan toch nog lukt is het dubbel zo leuk -)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Schitterend pand, maar een koper ben ik niet, iets te groot hè ?
    Maar je lampjes zijn geweldig

    BeantwoordenVerwijderen
  14. geen pastorij meer, geen kerk meer,
    misschien binnenkort geen pastoor meer.
    Toch spijtig.

    Krijgt God nog een plaats in deze moderne wereld?

    veel geluk met de mooie lampjes.
    ria39

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtige lampjes en een leuke fotoserie.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heel erg mooi maar gaat mijn budget te boven. Jij was in elk geval aan het genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Een vliegende kraai vangt altijd iets.....
    Een mooi pandje en met jou hulp Dien
    kom je vast een heel eind.
    Groetjes Christiene.




    BeantwoordenVerwijderen
  18. de pastorie lijkt me wat te groot (en te duur), anders had ik je graag ingehuurd, Dien... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. een heerlijk logje met oog voor detail Roos....

    mijn woning is nu al te groot, dus in dat pand ben ik niet geïnteresseerd..

    maar hier mag je ook komen klussen, ook je mannen zijn welkom ;-)


    prettige dag

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Mooi hoor maar ik hou het maar op iets anders... Prachtige foto's

    BeantwoordenVerwijderen
  21. geweldig mooi, ja dat zou ik best willen kopen,maarrrrrr ik kom nog een paar muntjes tekort.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Werkelijk een prachtig pandje maar euhhhhhh.....
    toch wel enigszins ver boven mijn budget hihi....
    Leuk ie oude lampjes en nog leuker om daar even heerlijk te "strunen".
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Mooie lamp, maar hoe kom je nu aan het ontbrekende glas ? misschien toch achter die gesloten deur :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Een mooi statig gebouw, daar moeten ze zuinig mee zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Zo Roosje die heb je mooi op de kop getikt. Prachtige lamp! Hoop dat je er een mooi plekje voor vindt

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Je hebt daar een prachtige luster op de kop weten te tikken, bovendien dateert die dan nog van je vaders verjaardag! Blij voor je, je zal daar nog heel veel plezier aan beleven!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Die prachtige luster, daar ga je nog veel plezier aan beleven Dien :-) Waarschijnlijk is dat nog manueel geslapen glas ook (onbetaalbaar om dat nog te doen, de dag van vandaag).
    Dat pand... 425K... dat is net iets teveel voor mijn budget :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Jij hebt weer een mooie lamp gescoord.
    Dat heb je met vrouwen die struinen gewoon overal rond en dan moet de sleutel wel eens in het slot. Het overkwam mij vorig jaar ook nog een keer in de tuin in Almen. ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥