One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












15-04-2016

16.04. Gevonden









*KLIK*
Fairground Attraction - Find My Love
Openen in nieuw venster en klein maken




Jaaaaaaa, dan zien we ineens,




de velden met koolzaad,




ik weet het,
we kwamen voor bloesem,

maar ehhhh




Dit is toch wel de pure verleiding om te stoppen vinden we




even een boterhammetje eten




bij dit vrolijke gebeuren,
van wolken blauwe lucht zon en gele blommekes




fantastisch toch




De jongens rennen door het pad heen ...




en terug :-)
ze hebben het heerlijk naar hun zin




"dit is een plek om lief te hebben"




en dat doe ik.....ik heb je lief
liever dan biobrandstof,




ja dúh nogal wiedes,




wahahha,
ik lees dat koolzaadolie ook voor menselijke consumptie is




wat zeg je Dien...




niks kapot maken Ace,
ja ja Dien ik hoor je :-)

ik blijf bij de les




prachtig hé,
hoe zo'n veld het oog blij maakt




je hart laat dansen
of doe jij dat ??




en dan ook nog eens de mens dient




ik weet niet of het schoner is dan diesel




maar bio olie
klinkt in ieder geval wél beter,
en jongens, 't is zo hé,
we moeten allemaal zorgdragen voor een schoner millieu

en dan......
tuffen we vrolijk en blij door de gele velden verder

xxx




22 opmerkingen:

  1. Ja dat is mooi, daar komen de vlinders en de bijtjes wel op af...!
    Mooi weekend meis.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goede morgen Roos. Tijdens de oorlog maakten
    mijn ouders illegaal olie uit koolzaad, zolang
    de Duitsers er maar niet achter kwamen ging dat
    oliemolentje, van de ene naar de andere zodat
    ieder er plezier van had. Laat ik nu nooit aan
    hen hebben gevraagd of het als voedsel of als
    brandstof werd gebruikt. Je kunt er meerdere
    dingen mee doen. In margarine zit ook koolzaadolie.
    Ik word ook altijd blij van die golvende gele velden.
    Voor vandaag wens ik je een heel fijne zaterdag toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat zijn toch mooie velden waar je goed van kunt genieten. Mooi verhaal van Haba over de oorlog. Wat waren ze toen toch creatief. Je hebt er weer een mooie vrolijke log van gemaakt.

    Love As Always
    di mario

    BeantwoordenVerwijderen
  4. whaaa wat een zonnig veld op deze zonnige ochtend
    machtig mooi net zoals de foto's!
    daar zou ik ook voor stoppen hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  5. mooie foto's van de jongens.
    zeer dankbaar in dat veld

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Koolzaad is minstens net zo mooi als bloesem! Schitterende foto's, vooral die met de honden tussen het geel!
    Ik voel al wel de bloesemfoto's aankomen haha.
    Je bouwt het op he Dien?

    Fijn weekend! Wel wat koud nu buiten helaas.
    Liefs Petr@
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja, erg mooi, binnenkort bloeien de koolzaadvelden alhier ook weer, en dat is altijd een schitterend gezicht, als de zon er op schijnt!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Klaproosje.

    Mooi, mooi en mooi.
    Kijken en genieten.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oooooooooooo Dien, bij jullie
    is alles gewoon een stuk voor, scheelt wel 2 weken..
    Prachtige foto's, vooral die ene tegen de helblauwe lucht...super!!
    en de tekst is altijd heerlijk om te lezen..complimenten!!

    Lg. Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  10. prachtige foto's van deze schitterende blowende velden, echt een geweldig mooie lente serie en leuke teksten :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtige serie, Klaproos. Mooie close ups van blommen en honden.
    Geniet van het weekend. Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wow wat een heerlijk zonnig geel. Wat een feest om dit te zien, en de jongens vermaken zich prima! (volgens mij jij ook)
    Fijn weekend meis XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat ziet er al lekker vrolijk uit, maar eh ... pas je er wel voor op dat je niet weer een boer achter je aan krijgt ...? Want we willen die bloesem nog wel zien natuurlijk. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. ??Heel erg mooi Dientje enkel .......................dat puffen !! Grts

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Altijd springen ze in het oog, die gele velden.
    En inderdaad, ik heb vlinders nog nooit zien vechten met elkaar.... een voorbeeld voor de mens.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. die koolzaadvelden zijn dan ook zo fotogeniek!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een VROLIJK-makers Roosje. Ik dartel tussen de blommetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Die gele bloemetjes maken je al blij door er alleen maar naar te kijken! Wat een prachtig gezicht, dat geel dat afsteekt tegen die prachtige blauwe lucht! En dan met die mooie snoetjes van jouw honden ertussen! Een mooi blogje weer!
    groetjes Mickey

    BeantwoordenVerwijderen
  19. wat een feest! dat blauw met geel...heerlijke lente!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dit is een prachtig voorspel op weg naar de bloesem. Je maakt het wel spannend. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Dat weidse Haspengouw is het mooiste plekje in ons landje...zoveel is zeker.
    Als je er dan een fotograaf op loslaat die weet hoe mooie plaatjes gemaakt worden, dat is het helemaal perfect :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥