One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












17-04-2016

18.04. Koekoek








*KLIK*
Koekoekswals
1957, met foto's uit de jaren 30- 50
Openen in nieuw venster en klein maken




Zó daar zijn ze weer,
helemaal uit Afrika over komen crossen,
die hebben wat doorgemaakt
geen grenzen voor hun,

"Hier is de Koekoek...."




Zeg maar nie......
dan krijg je er drie,
maar ja,
als je dan je bril niet ophebt,
zie je dat niet op het schermpje natuurlijk....
doeme nog...



De koekoek is een broedparasiet:
het vrouwtje legt haar eieren
in nesten van andere vogelsoorten
en laat de jongen door die andere soort verzorgen.




ikke blij,
Wat denk je de koekoek
* proest*

leuk hé.
binnenkort hoor je hem weer,

"koekoek, koekoek "

xxx







42 opmerkingen:

  1. De koekkoek... wat een geweldig beest toch... ik zoek hem altijd.. want je hoort hem wel..

    Love As always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige foto's Rooske!!
    Leuk dat ze er weer zijn... Afgelopen woensdag heb ik de eerste boerenzwaluwen weer hier zien vliegen, ook helemaal vanuit Afrika...knap hè :-)))))

    Lieve groetjes Anna

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. helemaal mooi, ik zag de zwaluwen vandaag ook heerlijk hé, zo genieten

      Verwijderen
  3. Dit is de eerste keer dat ik een koekoek zie
    die ergens rond fladdert. De derde foto is een kanjer.

    Horen doe ik ze soms, af en toe,
    is het niet zo dat ze op regen roepen?

    Misschien lig jij al in dromenland,
    ik ga er nu naartoe.

    liefs,
    ria39

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dat weet ik niet ria, ik dacht dat dat de pauw was, mijn vader zei vroeger als je de koekoek hoort roepen legt hij weer een ei ergens in een nest:-)

      Verwijderen
  4. Drie koekoeken op een rij ... en zo dichtbij ... prachtig!
    Hoe is het mogelijk? Ik ken de koekoek alleen als een super schichtige vogel, die meestal al gevlogen is tegen de tijd dat ik mijn camera op hem heb kunnen richten ...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ben vandaag terug geweest waar ze zaten en ze waren er nog :-)

      Verwijderen
  5. denk niet dat ik al ooit eerder een foto van een koekoek zag.
    Ik dacht dat die een beetje camerashy waren :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. doorgaans moet je ook wel snel zijn pieterbie, we hebben nu geluk

      Verwijderen
  6. Ja mooi, je ziet ze bijna niet maar je hoort ze al wel.
    Mooie dag vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goede morgen Roos, nu ik nog verbinding heb,
    even snel goede morgen wensen. Mooi drie keer zelfs.
    Ik heb vaak de koekoek gehoord, maar hem slechts
    één keer gezien hier in de buurt.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. whaha ja dat komt er van zonder brilleke
    maar je hebt ze er toch maar mooi op
    k zag ze nog nooit

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. whahaha jij neemt wraak omdat ik je heb zitten pesten hé an :-)

      Verwijderen
  9. Wat een slimme vogel is het toch, die zorgt voor het nageslacht zonder de echte zorg ervoor op de schouders te moeten nemen *wink big smile*
    En weet je Klappertje, ook zonder bril kon je er knappe foto's van maken!
    Fijn weekend gehad? Ik hoop het en ook dat de hele komende week ook fijn voor je zal zijn...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. jawel gerda, en het wordt weer heel leuk deze week,
      mijn leven is een feestje :-)

      Verwijderen
  10. Goedemorgen klappertje,

    Wat een wereldreizigers die vogeltjes!
    Én dat ze die hele reis overleefd hebben, heel knap van ze!
    En van jou dat je er drie op rij hebt vast kunnen leggen!

    Mooie week gewenst Dien!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat ben ik blij dat ik die eens van dichtbij kan zien. Best groot zo'n koekoek.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Super Klaproos, zelfs met 'n bril op zie ik ze nog niet.....
    Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuke verrassing toch, niet 1 koekoek maar 3!
    Ja ze zijn slim, laten een ander op de kleintjes letten!

    Liefs Petr@
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Klaproosje.

    Wat en leuke koekoek is dit.
    Nooit gezien.
    Super dat je hem/haar op de foto hebt.

    Groettie van Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Nooit eerder een koekoek gezien, wel gehoord, dat dan weer wel. Hij is groter dan ik dacht, ma koekoek is wel van de luie hè, laat haar gebroed bij een ander uitbroeden. Geinig dat je niet hebt gezien dat je drie op een rij had. Voortaan wel je brilletje meenemen hoor!
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Drie koekoeken op een rij ..

    zelf heb ik er bij mijn weten nog nooit én gezien..

    ze laten zich wel horen

    je zou voor minderde koekoekswals gaan draaien

    en die voorlaatste foto is helemaal TOP

    prettige dag

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dank je wel willy, ik vind ze matig maar ben er wel blij mee:-)

      Verwijderen
  17. Hier in het westen zeggen we altijd: dank je de koekoek. Jullie zegen dus: denk je de koekoek,. Maar ik snap vbamn fgeen vanm tgwee waar die uitdrukking eigenlijk vandaan komt. Rare uitdrukking. Toch?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja dacht ik ook, maar als je de uitdrukking intikt op google, kom je bij een mooie uitleg tagrijn

      Verwijderen
  18. Die heb je toch maar mooi gespot Dien,al kunnen ze alleen maar één woord zingen,koek koek.
    Lieve groet
    koek koek...........
    groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Geweldig om die eens met eigen oogjes op het scherm langs te zien komen....en wat kunnen ze toch mooi zingen hè ?

    BeantwoordenVerwijderen
  20. 't is wel een profiteurke hé, die koekoek...

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Kiekeboe riep de koekoek....
    Je hebt ze er mooi opgezet.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. He wat is dit nou? je had me koeien beloofd en koeien kunnen niet vliegen. Echt niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Het zijn prachtige vogels, alleen zou ik ze niet herkennen, hoeft ook niet, leuk zijn ze allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik heb de koekoek vele malen gehoord maar nog nooit gezien. Geweldig Dien dat jij deze kon vastleggen en dan ook nog eens drie stuks.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥