One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












27-05-2016

28.05. Het is maar een hond








*KLIK*
woof woof
Openen in nieuw venster en klein maken




Zo af en toe vertellen mensen mij; "Ach joh, het is 'slechts' een hond!"
of: "dat is wel een hoop geld voor 'slechts' een hond!"

Ze zien de reisafstanden,
de tijd gespendeerd en het geld uitgeven voor 'slechts' een hond en ze begrijpen het niet.

Uur na uur gaat voorbij
en mijn enige gezelschap is 'slechts' een hond.




Mijn meest trotse momenten waren met 'slechts' een hond

en ook mijn droevigste momenten waren samen met 'slechts' een hond.

Maar in de donkere dagen was het de tedere aanraking van 'slechts' een hond
die me sterkten en motiveerden om door te gaan.




Slechts een hond brengt mij pure vriendschap,
vertrouwen en volmaakt geluk.

Slechts een hond brengt medeleven en geduld bij mij omhoog
waardoor ik een beter persoon ben geworden.




Door slechts een hond sta ik vroeg op,
maak ik lange wandelingen en kijk ik verlangend uit naar de toekomst.

Voor mensen zoals ik is het niet 'slechts' een hond!

Maar een belichaming van alle hoop en dromen voor de toekomst,
menige blijde herinnering uit het verleden en de pure blijdschap voor het heden.




Slechts een hond brengt al het goede in mij omhoog
en leidt mij af van alle zorgen van de dag..

bron: www.


Zeg nooit, het is maar een hond,..
je mocht willen dat iedereen het karakter van mijn honden had,

xxx

























































34 opmerkingen:

  1. Het was slechts een mens die het zij Klapper.. nou ja... eigenlijk was het slechts een egoïst. Dat is de ergste mens die er bestaat

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. zei met ei..... wat een fout zeg.. komt natuurlijk omdat het al midden in de nacht is....

      Love As always
      Di Mario

      Verwijderen
  2. De liefde van een hond is onvoorwaardelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. weinigen nog die zoiets zeggen denk ik, hoop ik
    dieren zijn niet slechts dieren
    prachtige foto's! Ace z'n oogjes, vol warmte

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Laat ze maar lekker uit hun nek kletsen. Niks van aantrekken Roos. Jouw jongens zijn je vitamineboost van het jaar :D

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Raar dat anderen daar iets over menen te moeten zeggen. Laat iedereen leven zoals die wil en ook samen met de geliefden die daarbij horen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dieren zijn eerlijker dan de meeste mensen
    en onvoorwaardelijk in hun liefde. Mensen
    die het over, 'ach het is maar een dier'
    hebben, zijn waarschijnlijk nooit echt met
    huisdieren in contact geweest.
    Leuke foto die Ikeahond :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb ook maar "slechts een hond"...... maar wel mijn beste maat.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. mensen die zoiets zeggen zijn arm.
    Dat een hond veel geld kost kies je natuurlijk zelf. Het kan ook anders.
    Dat zijn keuzes die je maakt.
    Ik kan alleen maar zeggen: die 900 euro die ik betaalden om Vinyl te kopen: de beste 900 euro die ik ooit uitgegeven heb.
    Natuurlijk is de aankoopprijs maar een deel van het totale kostenplaatje. bench, autobench, bedje, dierenarts, hondenschool, workshops... maar ik moet jou dat niet vertellen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Rooske, ze weten niet beter en ze weten niet wat ze missen... ;-)))
    Fijn weekend en lieve groetjes Anna knufff

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vergeet ik nog...
      wat een heerlijke geniet foto's van jou geliefde hond...

      Verwijderen
  10. Mensen die het zeggen, of denken weten niet waar ze het over hebben! Niks van aantrekken, maak jij maar veel plezier met je grote vrienden. Als ik de foto's zie van Ace (of Damian) krijg ik de neiging om ze lekker te knuffelen. Trouwens wat zijn je foto's weer plaatjes!
    Fijn weekend, XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Die www heeft mooie teksten, Klaproos. Jij weet ze perfect te vinden én te combineren met je foto's.
    Ik wens je een heerlijk weekend met je jongens! Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een heerlijke reeks Dien, de eerste brengt me wel aan het lachen hoor, onze hond kan ook in zo van die rare houdingen liggen slapen
    groetjes en een prettig weekend Geert

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het is slechts een hond, als je nooit een hond gehad hebt kun je daar niet over meespreken, altijd aan je zijde , zoveel liefde en vriendschap dat je daar van krijgt , niet te betalen, onze Happy( zo heet ze namelijk) zit hier nu naast mij en bekijkt me van baasje wanneer gaan we toch weer naar buiten ?
    groetjes Geert

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik kan je volkomen begrijpen!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Niets zo trouw als een hond wat mooi gezegd

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zo'n vriend en zijn vriendschap zijn niet te vervangen!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Zegt nóóit: "Het is maar een hond." Mensen die dat zeggen, daar wil ik nooit vrienden mee worden. Die missen een gevoelsgen.
    TOen ik in het Sophia was opgenomen, miste ik m'n ouders en broertje maar het meeste nog mijn hond. Omdat ik bij haar geen woorden nodig had... En nu is het Rosa die me diep in de nacht met haar goudbruine ogen aankijkt. En dan voel ik een eruptie van liefde. Anders kan ik het niet noemen.
    Als ik al die nare verhalen op fb voorbij zie komen, denk ik: bestond Pistolen-Paultje nog maar (-:
    Liefs en een knuffel. Van een hondenvriend ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ach ja we weten wie het zegt he, slechts een dom mens. Wij weten wel beter he Dien?
    Me and my shadows zijn gek op elkaar en daar komt niemand tussen!!

    Liefs Petr@
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Klaproosje.

    Wat heb je woord en beeld weer fantastisch bij elkaar gebracht.
    Een hond is fantastisch, trouw, altijd een luisterend oor klinkt gek, maar is wel zo.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een prachtig eerbetoon.. om het helemaal mee eens te zijn (als mag je dan voor mij persoonlijk het woord 'hond' vervangen voor het woord 'kat', hahahahahaha ;o)). Nee gekheid, ik snap precies wat je bedoelt! XX

    BeantwoordenVerwijderen
  21. ik begrijp je helemaal, Dien!
    Ik zie ontzettend graag honden, maar tijdsgebrek om ermee om te gaan doet me besluiten om er geen in huis te nemen. Voor het welzijn van de dieren!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Als men zegt het is slechts een hond, denk ik maar ach het is slechts een mens die dat zegt.
    Want als je geen gevoel of liefde voor een dier hebt, kan het met mensen ook wel een scheef zitten. Hans

    ot, sorry voor de piep stem, ga aan verbetering werken, lol woof, woof, woof, woof :)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Prachtig klappertje!!
    De trouw en de liefde van een hond: Haast niet te evenaarden door mensen.
    Ik wens je nog heel veel fijne wandelingen en gelukkige jaren met je jongens Dien!!
    En morgen een mooie zondag.
    xx, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Je hond mooi in beeld gebracht,met een mooie tekst,je bent een mooi honden mens Dien!!!
    er zijn mensen die niet begrijpen hoeveel vriendschap je van een hond kunt krijgen.
    Een hond merkt als je vrolijk bent,en voelt ook als je verdrietig bent
    dat noem ik nog eens een vriend!!
    Lieve groet Christiene.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wie zo iets poneert weet niet wat dierenliefde is. Liefde voor het dier én vàn het dier, ze begrijpen dat niet. Maar jij (en ik) weten wat zo'n lieveling voor je betekenen kan hé. Ik heb geen hond, wel een resem katten en daar zitten er ook een paar bij die het leven aangenaam voor je maken.
    Schitterende tekst en dito foto's Klappertje!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Eerlijkere wezens zijn er haast niet..mooi beschreven X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Klaproos,

    Ik weet dat zij het goed bij jou hebben en gewaardeerde maatjes zijn.

    Groetjes,

    jeer

    p.s. hierbij een link waarbij jouw steun en van vele anderen gewaardeerd zal worden.
    https://mail.google.com/mail/u/0/#inbox/154b2f392a6b59ad

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klaproos,

      Sorry, het is de verkeerde link. Hierbij een die wel werkt:
      https://secure.avaaz.org/en/stop_the_puppy_slaughter_loc/?bEaxAab&signup=1&cl=9991472121&v=76517

      jeer

      Verwijderen
  28. Mensen die zeggen "dat het slechts" een hond is die weten niet wat echt liefde is.
    Een hond kan ik meer vertrouwen dan menig persoon hoor. Bovendien blijft een hond je ook trouw, je kan hem alles vertellen en ja, hij begrijpt je. Een hond voelt dat je verdriet hebt, een hond voelt als je blij bent en een hond waarschuwt je als er gevaar dreigt. Het is niet slechts een hond het is een kanjer van een maatje!
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Veel mensen kopen een hond als wapen, als beveiliging, als aanvaller... die zijn zeker niet goed bezig.
    Mensen zoals jij kunnen liefde aan hun hond geven en krijgen dan ook veel liefde terug.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥