One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












21-06-2016

22.06. Vrienden








*KLIK*
Bette Midler - Friends
Openen in nieuw venster en klein maken




De tafel wordt feestelijk gedekt,
en ik heb er zin in




Vrienden komen eten
En ik vind het fijn om te "zorgen"

geërfd van mijn moeder :-)




Tapas wordt gemaakt,
de soep voorgeproefd




voorgerechtjes gemaakt




en ondertussen
denk ik aan de lieverds die straks komen
Ik ga ze in de watten leggen




Hoe bijzonder het is,
échte vrienden




De heerlijke gesprekken
die we hebben




pompoensoep mit kürbiskernöl *loutje, loutje,KLIK*
om je tong bij in te slikken




Albondigas, spaanse gehaktballetjes,
een lekker recept van een andere lieverd
*Henry KLIK*




Vrienden.....
waar ben je zonder vrienden




Met de een zing ik liedjes
en bij de ander huil ik tranen met tuiten




er is er een die kent mijn aller donkerste gedachten en gevoelens
al mijn angsten,en m'n pijn

nóg nóóit heeft ze een oordeel uitgesproken...
nóg nooit...




Met een ander heb ik elke dag wordfeut contact,
we maken de gekste dingen mee
dollen rond op ons taalbordje




Met een ander neem ik de hele week door,

en zitten we zelfs het onze vader te oefenen aan de waterkant...:-)

waarom....? geen mens die het weet
wij ook niet :-)
maar we liggen helemaal dubbel
terwijl we op het ijsvogeltje zitten te wachten:-)




Vleesgeworden engeltjes zijn ze:-)

Familie krijg je, en vrienden kies je
je kent dat gezegde vást wel:-)




en het is zó heerlijk
om te weten, dat ze er "altijd" voor me zijn.
zoals ik er voor hun zal zijn




Vergeet ik je, m'n appvriendinneke
voor al je lieve dingetjes die je me laat lezen:-)
jouw naam brengt een lach op m'n gezicht




En dan jij... die de virtuele bakkies koffie met me doet:-)
heerlijk...
ik raak een beetje ontroerd..
Wat ben ik een gezegend mens...




En dan heb ik jullie allemaal nog:-)
m'n eigen webbies:-)
Tjohhh
wat een rijke vogel ben ik

Ik hou van jullie allemaal
waar zou ik zijn zonder
xxx











41 opmerkingen:

  1. Damn Klapper.. het water loopt me in de mond. Hoe ga ik dat water uit mijn mond krijgen zonder nu te gaan snoepen. Rijkdom is goede vrienden toch he.

    Love As alwyas
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. " absoluut " di mario,
      echte vrienden die je kunt vertrouwen, die geen mes in je rug steken....
      achter je rug om ... ehhhh je begrijpt me wel,
      ik ken zulke mensen en dat doet zeer man....
      maar ik kan niks zeggen, 't zijn mijn vrienden niet ....

      Verwijderen
  2. Wat een verwennerij Dien, dat ziet er heerlijk uit allemaal!
    Je lieve vrienden hebben het verdiend en zullen er zeker van genoten hebben!
    Maar waar zouden wij zijn zonder onze Klaproos? Die ons elke dag laaft met mooie foto's, liedjes, spreuken, en mooie woorden!
    ik denk dat al je webbies ook een beetje veel van jou houden, eigenlijk weet ik het zeker :-)

    Liefs Petr@ en tot gauw he?
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  3. whaw Dien, maag en hartje verwend van je vrienden
    dat is een rijkelijke smakelijk gevulde tafel
    t ziet er uit om duimen en vingers af te likken, je hebt meer dan je best gedaan
    en met vrienden kan je echt wel de raarste gesprekken hebben haha
    Klapperdeklap geniet verder van de vriendschappen en het leven!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat was genieten met de juiste vrienden om je heen.
    Ze zijn er nog wel hé Dien...
    Waardevol genietmomentjes zijn het en wat heb jij goed je best voor hun hun gedaan.
    Gezellige opgemaakte tafel.......even een kaarsje en een bloemetje in een vaasje erbij. Attent.
    En ik zag 2 mokjes voorbij komen, leuk zeg. :) Heb er zelf nog 4 en we drinken er koffie uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Als het maar gezellig is, en gelukkig niet alleen met kerst!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat ziet er uit als een lekker maaltje, je bezoekers hebben er vast van genoten....!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goede morgen Roos, dat ziet er heerlijk uit.
    Zonder vrienden kan een mens niet. Ik wens je
    een fijne woensdag toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat prachtig Dien, zelfs ik krijg er even tranen van in mijn ogen; heerlijk! lief mens xx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Haaaa, wat heb je weer iets liefs geschreven!
    Ik hou ook van jou!
    Wie niet!!

    (De maaltijd ziet er perfect uit!)

    Dag lieve schat, dikke pakkerd van Marlou

    .

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. jij ook hé, dank zij joi heb ik zo lekker kunnen koken,
      je bent goud waard m'n loutje xxx

      Verwijderen
  10. Goede morgen lieve Klapper. Ooo, wat heb ik gesmuld, van het lekkere eten (virtueel dan) én van de mooie foto's die jij er van nam!
    En om je daarvoor te bedanken, dit:

    'n Goeie vriend, die heb je voor 't leven,
    'n goeie vriend, staat altijd voor je klaar
    vraagt nooit waarom, dat is 'm om ?t even
    want goeie vrienden die zijn er voor elkaar
    'n Goeie vriend, die heb je voor 't leven,
    'n goeie vriend, staat altijd voor je klaar
    vraagt nooit waarom, dat is 'm om ?t even
    want goeie vrienden die zijn er voor elkaar
    Het klikt vaak als kind al en is dan ook meestal,
    'n jochie bij jou uit de straat,
    't Begint als bij toeval maar dan sluit het tweetal,
    'n vriendschap die nooit meer vergaat
    Ons verdere leven is nemen en geven,
    We weten wat goed is en kwaad,
    We steunen elkander ik weet als geen ander dat de één nooit,
    dat de één nooit de ander verlaat
    'n Goeie vriend, die heb je voor 't leven,
    'n goeie vriend, staat altijd voor je klaar
    vraagt nooit waarom, dat is 'm om ?t even
    want goeie vrienden die zijn er voor elkaar
    'n Goeie vriend, die heb je voor 't leven,
    'n goeie vriend, staat altijd voor je klaar
    vraagt nooit waarom, dat is 'm om ?t even
    want goeie vrienden die zijn er voor elkaar(...)
    © Peter Beense

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat zag er heerlijk en zo smakelijk uit
    Topmaaltijd voor topvrienden van een TOPKOK/FOTOGRAAF/DICHTERES

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Klaproosje.

    Dat ziet er mooi, lekker, goed en zeer verzorgd uit.
    Dat zal gezellig zijn geweest heerlijk praten en lachen.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi verslag van deze verwennerij.
    Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Bij je eerste foto (de onbewerkte) dacht ik meteen: dáár ziet het er huiselijk uit. Om elke dag thuis te willen komen. En aan de spiegel herkende ik meteen wiens huis het is (-: En dan heb je zulke lieve vriendinnekes en vrienden en je legt ze in de watten. Ik heb niet meegegeten maar weet zeker dat het gelukt is. Ik denk dat ze rollend naar huis moesten, haha.
    Ook een ontroerend blog, Dien. Het leven gaat niet alleen over rozen maar ook over doornen. Maar de rozen die voor jou bloeien, heb je ertussenuit gepikt! Ze zijn je meer nog dan van ganser, ganser harte gegund ♥
    Dikke kus op je snoet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. m'n eigen kakeltje....
      dat kan alleen jij maar zo lief zeggen:-)
      xxx

      Verwijderen
  15. Ha ha wist waar terecht te komen :-). Wat een heerlijke hapjes kan jij klaar maken Dientje! Dat ziet er zalig uit en je goede vriendinnen zullen heerlijk smullen. Fijn hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hihi, mn maag begint spontaan te knorren ;o) En wat heerlijk dat jij je lieverds zo in de watten legt, dat hebben ze dubbel en dwars verdiend! Niets zo belangrijk als 'egge friendu' om heel veel van te houden en het leven mee te delen!! Ze boffen met jou :) XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  17. samen met vrienden genieten van een lekkere maaltijd, het liefste wat ik doe!
    Ik had ook wel willen aanschuiven aan die mooie tafel hoor, Dien... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. En dan zijn er die vrienden die alles mochten opeten met hun vingers erbij ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mooi je hebt er werk ingestoken maar voor vrienden doe je veel he

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Met liefde de tafel gedekt,
    Met liefde zorgen
    Met liefde gekookt,
    Met liefde de kaarsjes aangestoken,
    Met liefde het mooie hart neergelegd,
    Met liefde jouw liefde voor je vrienden en webbie's
    Met liefde samen eten,
    Met liefde ....
    Met liefde ....
    Met liefde ....
    We houden van jou.....
    :-)
    XXXXX

    BeantwoordenVerwijderen
  21. We houden ook gewoon van jou, Rooske!!!
    Lieve knuffff groetjes van Anna xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wie zou dat nou niet willen om bij jou aan te schuiven!
    Dien het ziet zo lekker uit,er gaat niets boven echte vrienden
    dit is een echt topstel,en die willen jou ook echt niet kwijt
    liefs een groetje
    Christiene.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Heerlijk Roosje,je hebt vrienden en vrienden,
    dit lijken me de enige echte.
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  24. wow wat een gave serie Dien, wat zal dat gesmaakt hebben, mooie woorden.

    Groet, Bram

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Jij weet vrienden wel te onthalen, Dien. Het ziet er allemaal mooi en uiterst smakelijk uit, het water loopt me in de mond ...
    En behalve lekker zal het ongetwijfeld ook erg gezellig zijn geweest ... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. vind ik bijzonder leuk zo vrienden ontvangen en in de watten leggen

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Deze serie maakt dat we allemaal bij je willen aanschuiven. Wat ziet dit er gezellig en tot in de puntjes verzorgd uit.
    Wij vinden eten met vrienden ook het allerleukste.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Njammie Dien !! Dat is helemaal mijn meug :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  29. wat mooi:
    familie krijg je............ vrienden kies je zelf uit.
    wat nou als familie ook je beste vrienden zijn?
    dan ben je gewoon een dubbele bofkont! <3

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥