One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












25-06-2016

26.06 Brexit








*KLIK*
Tiptoe through the tulips- Tiny Tim
Openen in nieuw venster en klein maken




Tja,
veel weet ik er niet van,




Wat ik wel denk is,
Dat ze de stemmingen van de jongere generatie
zwaarder hadden moeten laten wegen




Als van de ouderen,
het is immers hún toekomst,




En dat is ook alles wat ik erover zeggen wil.
wat het met Nederland gaat doen....

Jelle zal wel zien


( brunella - bijenkorfje)


Nieuws...
ik beschouw het als een noodzakelijk kwaad,
een stoorzender:-)




En ik ben gemakkelijk om te kopen,


( sporen everzwijn)

Als je zegt,
kom...




we gaan wandelen..




dan ben ik al vertrokken:-)




heerlijk hé.
zo genieten samen,




Het jacobs kruiskruid staat al weer in bloei,
gevaarlijk voor de dieren die er van eten,
nee dodelijk..




Grasklokje kan geen kwaad,
staat er sierlijk naar ons te zwaaien




er duikt zelfs een witte variant op :-)
in de natuur kan "alles"
en is niks gek




De lantaarnspin metselt haar coconnetjes stevig in,
goeie bescherming voor haar eventuele kroost




hertshooi siert de akkerrand




en vinkjes fluiten nog steeds in baltskleed...




we hebben het over vrijheid...
"vrij blij en bij elkaar zijn"


en dáár klinken we op
" vrijheid" in de ruimste zijn van het woord


niet omdat het kan....
maar omdat het móet:-)


ik heb er een grondige hekel aan als mijn vrijheid ingedamd wordt
en jij?


xxx





27 opmerkingen:

  1. De deur met je hartjes kijk daar hou ik van.
    och en dat is toch erg!!!! hebben veel mensen spijt van hun nee in de UK
    De ouderen zijn te traditioneel in Engeland ik hoorde een oudere man zeggen dat er zoveel veranderd is!
    Natuurlijk is dat zo het zijn nieuwe tijden maar hun en onze oude tijden komen nooit terug .......
    Sneu voor de jongeren en HUN toekomst !
    Ik trek mijn wandelschoenen aan en wandel met jullie mee door dit mooi gebied.
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige serie, Klaproos. Hel lukt mij niet zoiets te maken.
    'k Geniet bij anderen en kijk ik dan door mijn eigen zoeker of op het schermpje, dan denk ik dat's niks!
    Maar jij hebt dat gelukkig niet, dus blijf ik er hier maar genieten.
    Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  3. vrijheid tja, werk met mensen die het kwijt zijn en hebben moeten vluchten. Je gaat opeens anders kijken naar je eigen leventje. Heerlijke natuurfoto's heb je weer gemaakt! O en snuitjefoto hier links is geniaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vrijheid is niet altijd en voor iedereen vanzelfsprekend.
    Mooie wandeltocht heb je weer gemaakt... :-)
    Fijne zondag, de vogeltjes fluiten alweer...!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je hebt gelijk meid, de stem van de jeugd had zwaarder moeten doorwegen, maar het is ook een beetje hun eigen schuld omdat maar zo'n 37 % van hen die effectief mochten stemmen het ook hebben gedaan.
    En dan deze weer heel knap gefotografeerde wandeling... schitterend! Blij dat ik er even met jou mocht op uit trekken!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heb je gelijk in Gerda! Ik wist het toen het die dag slecht weer zou worden.... ☼

      Verwijderen
    2. sorry clemens je reactie werd onder spam opgeslagen ik zag het nu pas :-)

      Verwijderen
    3. Dan gaat zo'n spontane reaktie wel de mist in, haha. Maakt niet uit hoor. Lastiger is het dat dat zomaar kan gebeuren. Maar misschien niet elke keer !

      Verwijderen
  6. Goede morgen Roos, prachtige foto's weer.
    Dat je die ree daar zag is heel goed, maar
    dat je het ook nog vast kon leggen is geweldig.
    Wat die EU betreft, van mij mogen we terug naar
    de EEG ik heb het idee dat die beter werkte.
    Maar samenwerking is wel nodig zeker op belangrijke
    punten, want de kromming van een komkommer dat is
    helemaal waanzinnig.
    Fijne zondag gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wie heeft er nu graag dat zijn vrijheid beperkt wordt?
    Brexit... Ze hadden een campagne moeten voeren op basis van feiten, alle feiten, en het volk correct moeten informeren vooraleer ze naar de stembus trokken. Nu hebben velen beslist op basis van valse informatie.
    Dat is niet fair.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. volgens mij zijn de mensen gewoon niet genoeg op de hoogte gebracht over de gevolgen,
    wisten ze niet wat het inhield om in de EU te blijven of er uit te stappen

    maar k heb het liever over je foto's, want die zijn heel mooi
    de kleuren zo warm, en de foto van de koetjes is echt machtig mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  9. De EU knabbelt anders aardig aan de deuren van de vrijheid. Meer ga ik er dan weer niet over zeggen :) Ik heb gemerkt dat politiek voor veel onrust kan zorgen. Dan wandel ik liever een stukje met jou mee :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi, Rooske!!
    Ik ben ook zo gek op die natuurlijke vrijheid... je krijgt er zo veel ruimte van...
    Fijne zondag nog en lieve vrijheidsgroetjes Anna :-)))))

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ben het volledig met je eens Dien; Proost! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Klaproosje.

    Wat heb je prachtige foto's weer gemaakt.
    Echt genieten.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. een deur zoals ik die graag zie Roos

    en over het reilen en zeilen van Europa, mag ook wel eens nagedacht worden

    fijne zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooie foto's weer.
    Wat die Britse jongeren betreft: die moeten na afloop van de stemming niet zueren. Het grootste deel van die stomkoppen is gewoon niet gaan stemmen. Tja, dan moet ja na af loop natuurlijk niet gaan piepen. :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Vrijheid daar heeft men mijn hele leven zitten aan wrikken en bijna ben ik eraan ten onder gegaan... Krabbel nog altijd recht
    Brexit: ik vrees dat het windeieren gaan zijn van een paar koppige conservatieve steenezels. Niet dat ik sta te springen om EU, Ze kosten handen vol geld en al die ambtenaren gaan tikken de vrijdag morgen, pakken hun valies en hun vlucht naar huis om maar één voorbeeld te geven en betalen geen belastingen. Wat gaat het opleveren, de toekomst...
    Laten we gaan wandelen en tevreden zijn met onze familie en omgeving.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zou het daarom zijn dat ik me goed voel in de natuur ?? Al de rest is toch maar "namaak" Grtoetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  17. We laten te veel regels opleggen. We zijn toch niet dom.. ( op sommige naar, maar die trekken zich toch nergens wat van aan. ) Laat ons zelf ook eens nadenken over ons leven en niet indammen in regels en vrijheidsbeperkende maatregelen.

    Love AS Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ja een groot deel heeft in Engeland al weer spijt van hun keuze, maar geen weg terug.
    Prachtige foto's, de Ree en De lantaarnspin bekoren het oog. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Denk er ook zo over .... Je vrijheid is heel belangrijk

    BeantwoordenVerwijderen
  20. het referendum was sowieso een vergissing. Zo'n belangrijke zaak overlaten aan het (vaak onwetende) volk is om problemen vragen!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Zoiets overlaten aan een referendum (dat niet helemaal correct gebeurde) is eigenlijk waanzin...
    en wat nu met Ierland, Schotland, Malta, enz die overwegend pro Eu zijn ?
    Ik probeer geen zwartkijker te zijn, maar ik vrees voor de toekomst van Engeland...

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥