One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












12-04-2017

12.04. Dag lieve Rufus








*KLIK*
Marco Borsato - Mooi
Openen in nieuw venster en klein maken




Wanneer is een leven klaar,
dacht ik,
Daar moest ik lang over nadenken,


Mijn God, dat is een onmogelijke vraag
Wanneer,...... en heel lang wist ik het niet,
durfde er niet eens aan te denken
en dacht er constant aan

In de stilte komen de antwoorden

En vannacht was het me duidelijk,




Je bent vergeten waar je naar binnen moet,
je loopt s'nachts klagelijk door het huis te miauwen,
je bent de weg kwijt,
je bent ook vergeten waar je kattenbak staat,
en je slaapt de langste tijd van de dag..




Soms kijk je me aan... met oogjes die me niet lijken te zien,
en dan ben je weer de weg kwijt..
is het nog wel fijn voor jou hier ?




Vannacht wist ik ja, dit leven is klaar,
15 jaar geleden oktober 2001 kwam je bij me aanlopen,
en ik nam je in mijn armen, om je nooit meer te laten gaan,
om voor je te zorgen totdat het niet meer ging,
en vandaag m'n lieve knuffel beer,
laat ik je los in liefde.
en mag je naar een speeltuin waar je altijd blij bent..
Weet dat er heel veel van je gehouden is.
m'n kleine rooie tijger,




Ga maar slapen.. rust maar uit.
Dag m'n mooie rooie

We gaan je missen.
Rufus 21.10.2001 - + 12.04.2017











71 opmerkingen:

  1. Ach wat erg lieve Dien, Rufus is gestorven.
    Krijg een brok in mijn keel, want het is een groot gemis om je vriendje te missen en als ik Rufus doet hij me denken al de mooie rode katers die ik ook ooit heb gehad.
    Sterkte Dien met dit verlies. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach gut, hier krijg ik een brok van in mijn keel Dien, jullie zullen Rufus wel gaan missen, maar het is beter zo toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ahh, wat naar voor jullie. Zo'n viervoeter ga je na zoveel jaren enorm missen. Heel veel sterkte
    Met warme groet Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Sterkte meid, die vriend zal je voor altijd missen.......

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve Dien

    Rufus heeft een prinsheerlijk leven bij je gehad.
    Liefde is ook loslaten.....

    Dikke knuffel voor jou, Ace & Damian.

    We zien elkaar snel xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ach wat verdrietig, sterkte wat zal je hem missen.
    Groet El

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lieve Dien

    Rufus heeft een prinsheerlijk leven gehad bij jou.
    Liefde is ook loslaten. .....

    Dikke knuffel voor jou, Ace & Damian

    We zien elkaar snel xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het doet altijd pijn om afscheid te nemen van een huisdier dat je lief was en dat jou liefhad.
    Maar de mooie herinneringen blijven, een leven lang.
    Vijftien jaar, dat is een gezegende leeftijd voor een poes. Wat was hij mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. tot op het laatst toe hé Ria, misschien had hij wel 20 kunnen worden.... maar gun je dat een dier waar je van houdt?

      Verwijderen
  9. Liefde is ook loslaten maar oef wat een lastige opgave....
    Dag lieve mooie knappe Rufus doe je onze Bram veel kopjes en kusjes geven daar boven??
    Sterkte XXXX

    BeantwoordenVerwijderen

  10. Ach lieverd wat een vreselijk afscheid weer. dikke knuff3el

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat erg,Dien.En wat een moeilijke beslissing.
    Heel veel sterkte met het verlies van zo'n
    lief huisgenootje.

    Liefs Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een hele dikke knuffel Dien en ook ik weet zeker dat hij het meer dan goed heeft gehad bij je xx

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ach die lieverd toch
    maar de juiste beslissing Dien, wat moet het mooie beestje zich verward gevoeld hebben
    heel veel sterkte

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. nu terugkijkend denk ik weleens An, misschien was ik wel té laat ...:-(

      Verwijderen
  14. OOoo, wat is dit verschrikkelijk lieve Klapper, dat moet vreselijke pijn doen en net nu je het zelf zo moeilijk hebt.
    Maar je nam de juiste beslissing, geen enkel dier zou mogen lijden op het einde van het leven, ook de mens niet.
    Genadedood noemt met het, en dat is het ook hé... Heel veel courage gewenst meid!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. echt hé gerda, ja zo mag het heten, hij heeft niet geweten dat hij dood ging...

      Verwijderen
  15. De poes ziet er zo tevreden uit, heeft veel liefde gekregen.
    Moeilijk om los te laten, veel sterkte!

    (kwam hier via een ander blog)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Och Dien wat moeilijk!
    Heel veel sterkte !
    Rufus heeft een liefdevol leven bij jou gehad.
    Dikke knuf XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Klaproosje.

    Dat zal pijn doen een dierenmaatje die zolang bij je is geweest te moeten missen.

    Heel veel sterkte.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ja Klaproos, dat zijn de moeilijke dagen van een baasje, wanneer neem je de beslissing?
    Je bereidt je er op voor, langzaam naar het moment toe en dan weet je het, nu moet het.
    Dat is het juiste moment, dat je een beslissing in liefde neemt, onbaatzuchtig.
    Ik wens je veel sterkte. Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. je kunt niet anders dan aan zijn leven denken Jan, en ik denk echt nu....
      misschien had ik al eerder dat besluit moeten nemen...

      Verwijderen
  19. ahh, wat een verdrietig bericht......een diep, intens gevoel, afscheid van je dierenvriend te moeten nemen...Alle sterkte wens ik je toe. Hij heeft ongetwijfeld een fantastisch leven met en bij je gehad ...koester dat maar :-) hartelijke groet van Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ach Dien, wat is het toch een moeilijke beslissing, maar je hebt hem alle tijd gegeven die hij nodig had. Zo is het goed! Dag lieve Rufus, heel veel sterkte Dien. Dikke knuff XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Lieve dien,ze heeft een liefdevol tehuis gehad
    een beter baasje had zij zich niet kunnen wensen.
    afscheid nemen doet pijn,Dien je hebt je best gedaan.
    al wat blijft zijn mooie herinneringen.
    liefs dikke knuffel.
    Groetjes Christiene.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een fijn leven heeft hij bij je gehad. Mooi beschreven en sterkte met het gemis.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Lieve, lieve Dien. Je hebt Rufus in liefde laten gaan. Mooier kan niet. Maar waarom doet het afscheid dan zo zeer...?
    M'n mascara is doorgelopen. Ik heb een gezicht als een afdruiprek (-:
    Ik leef met je mee. En wat een ontroerend verhaal heb je geschreven. Morgen kom ik terug.
    Jij is lief ♥

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dank je wel kakeltje,
      rufus was een beste kat, een lieve knuffel, die ook erg lastig kon zijn afgelopen jaren, maar wat blijft is dankbaarheid, en een liefdevol gevoel
      xxx

      Verwijderen
  24. Ohhh Rooske....
    Ik weet er alles van...
    Een hele dikke knuffff
    Lieve groetjes van Anna xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Het leven is nooit klaar. Helaas komt er een einde aan, en dat is soms beter dan blijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een triest log om weer mee te beginnen. Rufus
    heeft bij jou zeker een heerlijk leven gehad. Het
    ergste is dat onze dieren nooit zo lang leven als
    wij zelf. Je hebt voor hem de juiste beslissing
    genomen, maar het is een beslissing die elke keer
    wanneer je hem neemt, weer verdriet geeft.
    Dag Rufus knappe kat, tot ziens achter de regenboog.
    Roos jij sterkte met het verlies van de mooie rooie.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat zal dit moeilijk zijn voor je om van Rufus afscheid te nemen. Ik heb zelf ook vaak afscheid moeten nemen van onze katten en honden en dat valt echt niet mee. Maar wat heb jij dit mooi beschreven ik kreeg een brok in mijn keel.
    Sterkte en lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  28. dat is pas jammer Roos...

    goed dat je juiste beslissing nam..

    groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Voor iemand die zo met dieren is begaan als jij moet dat echt wel een moeilijke beslissing zijn geweest...
    Ik wens je een nieuwe Rufus toe, die je lekker mag verzorgen en vertroetelen...

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Klaproos,

    Rufus had een goed leven bij jou!

    ---------------------------------------

    elk afscheid doet pijn

    ieder leven is eindig

    bewaar het goede

    ---------------------------------------

    jeer

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Dag lieve mooie rooie tijger, dag Rufus.... wat heb je het goed gehad!
    En dat je gemist gaat worden... Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ohhhhh...... dit is echt ontzettend verdrietig lieve Dien.
    Je ehbt dan wel de juiste beslissing genomen maar dat neemt niet weg dat het verdriet enorm is.
    Dit slaat een gat in je hart en ziel maar hij blijft bij je hoor, dat is iets wat ik zeker weet.
    Heel veel sterkte lieverd
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Ach.. wat ongelofelijk verdrietig om jouw lieverd te moeten missen..! Maar oh, wat heeft hij het fijn bij jou gehad, Dien! Wederzijdse liefde, dat was het en nog steeds. Want jij gaf hem een waardig afscheid van dit leven toen het klaar was, en dat is misschien wel het mooiste wat hij kon krijgen.. Dikke knuf xxxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Goede morgen Roos op deze eerste Paasdag zul je
    Rufus nog steeds wel missen. Maar je hebt hem
    een fijn leven gegeven en een kalm sterven. Ik
    wens je goede Paasdagen toe. X♥X

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Dit zijn hele zware beslissingen, zelfs met Felix, hoe ziek hij ook was, het enige logische antwoord... en toch.. in liefde losgelaten net als jij hebt gedaan nu.

    Sterkte lieve Dienie, ik weet hoe dit is...

    X

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Verdrietig dat je afscheid hebt moeten nemen van Rufus, Dien, maar laat het een troost zijn dat Rufus ongetwijfeld een mooi en liefdevol leven heeft gehad bij jou.
    Het gaat helaas nog steeds niet goed met die ellendige aandoening van mij. Mijn dagen worden nog steeds getekend door pijn. Binnenkort zal ik weer eens een stukje over die pijn, strijdlust en steeds weer vervliegende hoop schrijven. Maar t.g.v. Pasen maak ik eerst toch even een rondje door weblogland om wat mensen te bedanken voor de meelevende reacties in de laatste maanden. Ook jouw reacties worden elke keer zeer gewaardeerd. Bedankt daarvoor en prettige Paasdagen gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Och Dien, wat verdrietig. Dat werpt een grote schaduw over je paasdagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Heel veel sterkte hiermee Dien. Ik weet hoe erg het is om het proces mee te maken, en hoe moeilijk de beslissing is die genomen moet en gelukkig, kan worden. ☼

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Heel veel sterkte Dien
    Soms voel je dat het afscheid mag komen maar dan nog blijft het ontzettend moeilijk

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Ach wat sneu! Sterkte gewenst!
    Warme groet uit Sneek,

    BeantwoordenVerwijderen
  41. altijd zo verdrietig wanneer je afscheid moeten nemen van een vriend... Sterkte! x

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Er is niets zo moeilijk als afscheid nemen van iets dat nauw aan het hart ligt Veel sterkte

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Heel verdrietig maar een goede beslissing. Rufus heeft het goed gehad bij jou laat dat je troosten xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Ach, wat zal je Rufus missen.
    Veel sterkte toegewenst

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Goede morgen Roos. Ik kom je even een goed weekend toewensen.

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Dag lieve Klaproos, je kwam voorbij met Rufus, die in je woont. Fijne stille dagen met het wonder van verschijnen en verdwijnen in je hart. Christine Wonderwandeling

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Die lieve Rufus die ik nog gezien heb.... Ik zie er mijn eigen Apollo(tientje) in. Lieve groeten.

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Goede morgen Roos, weer een nieuwe week.
    Ik hoop dat het een goede week voor je gaat worden.
    In ieder geval voor vandaag een fijne maandag gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Dat was een zware beslissing maar voor Rufus het beste. En daar gaat het toch om. Als je hem in gedachten maar bij je houdt. En daar twijfel ik geen seconde aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Het blijft altijd zo intens verdrietig, een huisdier te moeten missen... Als mensen zeggen: tja, dat weet je altijd van te voren met huisdieren. Die gaan nu eenmaal eerder dan jij... Dan kan ik soms zo boos worden! Wat zegt dat nu over je verdriet?? Alsof dat niet mag... Blijf maar even heel erg aan Rufus denken, hoor lieve Klappertje. Hij was het waard!!

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Wat doet je dit heel mooi en liefdevol en respect voor de situatie. een knuffel.

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Hey Poppy!

    Dit in memoriampje had ik nog niet gelezen, mooi is het.
    Net zoals het leven van Rufus: hij heeft een mooi en tof leven gehad bij jou.
    Jij was z'n alles, ja... echt!

    Maar helaas... de eeuwige jachtvelden riepen hem en daar issie nu aan het dartelen met lekkere meiden.
    En 's nachts slaapt hij, want anders zwaait er wat! Die lekkere meiden zijn namelijk niet voor de poes!

    Het zal wel gek zijn, zonder Rufus.
    Dag rooie Ruuf... ik mis je ook hoor!

    Xxxxxxx, Marlou

    .

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Goede morgen Roos, ik kom je nu al
    een fijn weekend toewensen, het is
    nog maar vrijdag, maar voor veel mensen
    is dat een vrije dag na koningsdag.

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Ahhhhhhhh wat aandoenlijk vertederend is dit :) Sterkte roosje!

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Wat een ontroerend mooi blog, met tranen gelezen. Veel sterkte met dit afscheid en verlies van zo'n dierbare vriend.
    groetjes Mickey

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Goede morgen Roos, we gaan de week weer doorzagen.
    Fijne woensdag gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥