One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












01-10-2017

02.10. Oh Yeahhhhhh








*KLIK*
The one I love - Greg Laswell
Openen in nieuw venster en klein maken




Ohhh yeah het gewone elfenschermpje,
ziet er mooi uit, maar is dodelijk...
Je kunt het maar een keer eten,
en dan....
ben je helaas een lijk
het haasje, de pineut.... dúh




Deze daarintegen...
lijkt er op,
de amethist zwam,
de rodekool zwam ook wel geheten





En was bijzonder smakelijk
Vanavond heb ik 'm gegeten
Dus ehhh..
maar ehhhh ,als ik ga hallucineren
wartaal ga doen...

"huwwie huwwie,"
call the one i love...

en laat de dokter maar thuis




het recept
eenvoudig maar zalig
een uitje smoren, wat knoflookjes,
zout en peper
een courget, snipperen in blokjes,
en een heerlijke eekhoorntjesboleet erbij
Góed heet bakken,




En zo zag dat er uit,
en ik kan je verzekeren....


Alle geiten los, met een wijntje erbij...
pieste er een engelenkoor over mijn tong

Bij de wilde spinnen af zo lekker


* ga nooit zó maar paddenstoelen plukken*

weet wat je doet, want sommige eet je maar één keer,

en ben je wél een mooi dood lijk...

En dat willen we niet hé....
néé, dát willen we niet :-)

xxx







29 opmerkingen:

  1. Geweldig om zulke mooie paddenstoelen aan te treffen, en ze dan ook nog fraai op de foto te kunnen zetten Dien. Het is toch wel even iets anders dan champignons op je bordje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. IK hou het wel bij champignons. Dat is al gevaarlijk genoeg lees ik net.

    Love As Always
    di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, ze staan nu ook weer buiten, en die moet je maar lekker laten staan. Eten haal je uit de winkel!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ze lijken wel op elkaar, ik zou het niet durven. Ik haal mijn mengseltje wel bij d groenteboer.
    Ziet er wel lekker uit, je prutje...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit ziet er in ieder geval verrukkelijk uit.
    En nee,ik waag me niet aan paddenstoelen plukken.
    Daar ben ik een te grote amateur voor.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goede morgen Roos. Tja om in de natuur te kunnen
    plukken, moet je er veel verstand van hebben.
    Vroeger heb ik wel cantharellen in het bos geplukt
    en dat was ook alles wat ik aan paddenstoelen kende.
    Mijn tante bakte ze dan en we smulden ervan.
    Nu laat ik gewoon alles staan, wel zo veilig.
    Ik wens je een fijne maandag toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. oeh ze lijken goed op elkaar, zie maar dat jij je niet eens vergist
    ik koop gewoon zakjes in de winkel met div paddenstoelen, lijkt me iets veiliger :-)
    smakelijk

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik eet gewoon geen paddestoelen. Is dat slim of is dat slim? :P Je zal maar... En dat weet je zelf dan helemaal niet meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Liefdevol laat ik ze staan :-)

    Een fijne week alvast!
    ♥ Hilly

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Haaa Klapperdingetje,
    dat zijn nog eens mooie heerlijke paddestoeltjes!
    Die kun je in de winkel niet kopen...
    En daarom...
    nomnomnom...

    Het is een heel goed paddestoelenjaar...
    Ik ben er ook gek op! We weten gewoon de beste er uit te pikken.

    De bolletjes!
    X, Marlou

    .

    BeantwoordenVerwijderen
  11. je krijgt hier wel een enorme trek van.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ziet er heerlijk uit en als ik lees wat je schrijft is het dat ook.

    Klaproos de naam van mijn zwam klopt je bet een kanjer ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Eerlijk is eerlijk: het ziet er erg lekker uit op je laatste foto. Maar ik waag me toch maar niet aan het plukken, ik ben al lang blij als ik de kans krijg om er weer een paar te fotograferen

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat ziet dat er heerlijk uit !!
    Mooie foto`s van je recept ;-0

    BeantwoordenVerwijderen
  15. vandaag nog een artikel gelezen dat je voorzichtig moet zijn met wilde paddenstoelen te plukken
    je recept ziet er lekker uit

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtige foto's. Ik zou ze zelf niet durven plukken, ik koop ze wel in de buurtsuper voor de veiligheid.
    Groeten El

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Psssttttttttt Dien, is alles goed gegaan, niet de verkeerde geplukt? Geen ongelukje? Je bent me er toch ook ientje hè, paddo plukster! :-)
    Ik doe je het niet na, oh nee, voor geen goud!
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik laat het plukken graag aan anderen over.
    Het eten daarentegen niet;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. ik waag me er niet aan Roos

    wel "smakelijke" foto's

    fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ziet er smakelijk uit Dien maar ik haal ze maar bij de groenteboer .
    Ik durf het echt niet !
    Verleidelijk is het wel maar neem toch geen risico ��
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Het nummer The one I love past mooi bij de van de Bankplaat.
    Paddenstoelen zijn prachtig om te zien en heerlijk op je bord.
    Maar dan moet je wel weten wat je eet. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Gelukkig heb je het overleefd Roosje :) en je blog straalt van de mooie foto's en verhalen :D

    BeantwoordenVerwijderen
  23. wat ziet dat er ontzettend lekker uit!
    Heeft vast gesmaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Dien, had ik al eens tegen je gezegd dat je lef hebt? Nee? JE HEBT LEF!
    Ik doe het je niet na, paddo's plukken. Maar wat ziet je bordje er rijkelijk gevuld en smakelijk uit.
    Dikke kus ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Superknap dat je weet welke je kan eten. Lekker maaltje heb je gemaakt en dan..........met een glas wijn erbij, jij weet wel wat genieten is.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Een paar goede tips, Klaproos. Ligt eraan alleen waarvoor je de paddenstoelen plukt!
    Mooie foto's, daar hou ik het maar bij en dat deuntje hoor ik nog steeds, een blijvertje?
    Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hopelijk pluk je die niet zelf, of heb je echt zoveel verstand van paddenstoelen dat je het verschil tussen eetbaar en giftig weet? Dan ben je een echt crack hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Prachtige zwammen deze soort, ken ze, ooit ook op de foto gezet, maar dit zou ik dus nooit doen, ook al kan ik ze eten, en weet ik dat... ik ben ervoor om anderen ook te laten genieten, ik baal ervan als er al paddenstoelen of zwammen gewoon kapot zijn gemaakt.

    Maar fijn dat het zo gesmaakt heeft, hahaha

    X

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥