One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












12-10-2017

13. 10 Nem Eu








*KLIK*
Salvador Sobral - Nem Eu
Openen in nieuw venster en klein maken


Doe geen goed om iedereen te bevallen.

De Paarse galgordijnzwam-Cortinarius croceocaeruleus,
doemde plots voor me op,
ik had ze nog niet eerder gezien
en beviel me zo,
dat ik me prompt verlies in een liefdesliedje

Ik draag het op aan jou ❤




Não fazes favor nenhum em gostar de alguém
nem eu
nem eu
nem eu quem inventou o amor não fui eu
não fui eu
não fui eu
não fui eu nem ninguém
o amor acontece na vida
estavas desprevenida
e por acaso eu também
e como o acaso é importante querida
de nossas vidas a vida fez um acaso também
não fazes favor nenhum em gostar de alguém
nem eu
nem eu
nem eu
quem inventou o amor não fui eu
não fui eu
não fui eu
não fui eu nem ninguém





Doe geen goed om iedereen te bevallen.
ik ook niet
ik ook niet
ik ook niet
Wie vond liefde uit, was ik niet?
het was niet mij
het was mij niet
Het was niet mij of iemand
liefde gebeurt in het leven
je was onvoorbereid
en terloops, ik ook
en als kans is belangrijk schat
Het leven in ons leven was ook toevallig.
Doe er niets van als iemand het leuk vindt.
ik ook niet
ik ook niet
ik ook niet
Wie vond liefde uit, was ik niet?
het was mij niet
het was niet mij
Het was niet mij of iemand

Salvador Sobral









25 opmerkingen:

  1. Mooi, teer liefdesliedje Dien.
    En wat een prachtige paarse paddo!
    Vanmiddag was ik op pad in het bos en heb ook wat paarse exemplaren gezien.

    Liefs Petr@
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mooooooi zowel de paarse stoeltjes als het lied
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw, mooie paddenstoelen en liedje, van genoten.

    Fijn najaarsweekend!

    Hilly

    BeantwoordenVerwijderen
  4. zo mooi, heel speciale kleur, nog nooit gezien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bonjour Klappertje,

    ik spreek helaas geen Portugees... Maar wat een lief liedje...
    En die purple dinges ziet er gewichtig uit!
    Die is echt ALLEEN maar om te fotograferen!! Dus lieve schat... handjes thuis en mondje dicht.
    Hou jij je maar bij de boleetjes met de buisjes, maar dat weet je wel...

    Dagdag..
    Heb het goed dit weekend!

    X, Marlou

    .

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige paddo's Dien, die ze je toch niet vaak.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie paddenstoelen, een heel aparte kleur....

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Klaproosje.

    Prachtig deze Paddenstoel.
    Zeer mooi van kleur.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat goed dat jij ze herkent en de naam weet. Voor mij zijn het (oneerbiedig PP) Paarse paddo's.
    Mooie foto's!
    Knuff XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Goede morgen Roos, weer mooie foto's van
    bijzondere stoeltjes, knap dat je ze allemaal
    bij naam weet te noemen. Het lied is ook prachtig.
    Ik wens je een fijne vrijdag toe.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. nou Haba, ik doe wel mijn best om de naam erbij te vinden hoor,:-) pluis m'n boeken en internet na :-)

      Verwijderen
  11. Ik heb t niet nagezocht, maar alleen de kleur al is een reden om ze niet te eten.
    Een bijzondere vondst, Klaproos. Ik wens je een bijzonder weekend. Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Bijzondere paddenstoelen en een bijzonder mooi lied in een bijzonder lieflijke taal. Dank je.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Qua kleur doen die paddenstoelen me denken aan de rode koolzwam, maar dat is dan ook de enige gelijkenis.
    Zekerheidshalve laat ik elke paddenstoel lekker staan waar hij staat.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Lang leve de liefde!
    Deze paarse rakkers heb ik ook nog nooit gezien. Wat een mooie vondst. Echt een knap triootje (-:
    We hebben gesmuld van je Eekhoorntjesbrood, Dienelidino ♥
    Toen iemand schreef dat het verboden is om paddo's te plukken, smaakte ze nóg beter.
    Heel lief dat je dat allemaal voor mij/ons gedaan hebt. Ik proefde het plezier waarmee je het gedaan hebt.
    Dikke kus ♥

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik vind het zó leuk om mensen enthousiast te maken kakelino :-) graag gedaan héél graag gedaan
      xxx

      Verwijderen
  15. Een mooi liedje Dien,maar de paddenstoelen mogen er ook zijn!!
    Ook deze heb ik nog nooit gezien,prachtig deze paarse kleur.
    groetjes Christiene.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Nou je hebt echt kennis van zaken, de Paarse galgordijnzwam-Cortinarius croceocaeruleus alleen de naam al.
    Wel een heel mooie paddenstoel en wat ik lees ook heel zaldzaam. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Goede morgen Roos, een heel fijn weekend gewenst.
    Trouwens ik ken wel een beetje Portugees en de
    vertaling is wel een tikkie krom zou ik zeggen.
    Maar het gaat natuurlijk meer om de gevoelswaarde
    dan om de letterlijke tekst.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wederom prachtig mooi zo bij elkaar :D Maak er een heel mooie weekend van lieve Klaproos!

    X

    BeantwoordenVerwijderen
  19. De Paarse galgordijnzwam-Cortinarius croceocaeruleus heb ik nu eens nog nooit gezien, ik wist niet eens dat die bestond.
    Wat een knappe opnames maakte je er van maar ik hoop wel dat je van deze geen maaltje hebt gemaakt, hij ziet er niet heel gezond uit hihi.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Die paddenstoel heb ik nog nooit gezien, 't is wel een mooi exemplaar vind ik.
    bedankt voor het liedje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Joepie, ik heb hem vandaag ook in ons (klein) bos ontdekt toen ik daar kastanjes ging plukken!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥