One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












21-02-2019

22.02. Ik heb je lief









*KLIK*
Ik heb je lief - Toon Hermans
Openen in nieuw venster en klein maken




Wereld

we weten ‘t allemaal,
‘t is er een bende
‘t is er te eng, en te vijandig en te vol
het is in hoofdzaak grote rotzooi en ellende
op onze groene,
blauwe, grijze, grauwe bol


‘t is haat en nijd,
elkaar de pas afsnijden
en door de steden raast een ‘rücksichtlos’ geweld
maar of we vloeken, vechten,
vallen, lachen, lijden
er staan weer altijd boterbloemen in het veld




er zijn nog immer die momenten van vervoering
al lijkt dat bolletje
ook nòg zo negatief
tussen de puinhoop schemert altijd de ontroering
van mensen die nog zachtjes zeggen:
‘k heb je lief


Toon Hermans








36 opmerkingen:

  1. Vandaag schreeuwde iemand tegen mij....... of ben je zo geboren. Ik denk dat hij zei, ik vind je lief... of ben je zo geboren. kan me niet anders voorstellen.

    Love as always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ahhh die mens is vast in de war, en weet niet wat voor 'n lieverd jij bent di mario

      Verwijderen
  2. dan in die wereld toch
    de zachtheid van liefde
    die hoopvolle kleurige bolletjes

    Dien wat een hoopvol en mooi blogje.

    x Hilly

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja hé, dat vond ik ook hilly :-)
      dank je wel voor je bezoek

      xxx

      Verwijderen
  3. De mens is toch niet te redden. Dus beter genieten van mooie momenten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. altijd John, maar er lopen ook hele lieve goeie mensen rond op deze aardkloot hé :-)
      xxx

      Verwijderen
  4. Mooi! Foto's en tekst.
    Ja soms denk je wel eens, hoe moet het toch allemaal met deze wereld? Al die ellende die mensen aanrichten en elkaar aandoen.
    Gelukkig zijn er nog genoeg goede mensen.
    Het mooist op deze aarde zijn de dieren en de natuur.

    Liefs Petr@
    X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dat zeker Petra, daar hou ik me aan vast dieren natuur en ene paar goeie mensen :-)

      Verwijderen
  5. Hoi Klaproosje.

    Prachtig vers van Toon Hermans.
    Schitterende foto's van de bloemetjes.

    Je vasthouden aan kleine mooie dingen.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind het mooi! Vooral die eerste. 'Doe je voorzichtig,' vind ik er ook zo eentje.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hey girlie,

    wat was onze Toon toch een geweldige lieve woordkunstenaar.
    Met weinig woorden zoveel liefs zeggen... dat is knap!
    Ik ben er ontroerd van. Niet dat ik hier nou zit te huilen, maar gewoon een beetje ontroerd.
    En trouwens: jij bent ook een kunstenaar...
    Want die beeldschone kro-kusjes die geven licht...
    En daarvoor krijg jij een dikke kus!

    Komt-ie: X!

    Marlou

    .

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. mooi hé loutje,
      dank je wel voor je mooie reactie,
      ja toon is een spetter:-)
      in woord en beeld

      Verwijderen
  8. Ja, je hebt gelijk, 't is vaak een bende op de wereld.
    Maar om die mooie paarse krokusjes nou boterbloemen te noemen, daar wordt 't ook niet beter van ... ;-)
    Goed weekend, klappertje. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja, het benauwt mij ook af en toe, waar is de wereld mee bezig en maar achter de grote schreeuwers aanlopen, zonder je eigen verstand te gebruiken.
    Maar ik word blij van je mooie blije krokussen en daar kijken we naar hè ?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Goede middag Klappertje.
    Je begint met een mooie quote over de liefde, gevolgd door een schitterend gedicht van Toon Hermans, opgevrolijkt door je knappe foto's van de lentebloemen. Dit is weer een logje om U tegen te zeggen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Toon zal altijd bekend blijven, niet alleen vanwege die bal gehakt of Sinterklaas, maar toch zeker door zijn liedjes
    en zijn gedichten. Gecombineerd met jouw tekst staat er hier weer een ijzersterk blogje.

    Ach, van wie of waarvan je ook houdt,
    Kat of hond, of dat je graag een peer het hof maakt
    Of dat je van een mooie eik bedwelmd raakt
    Beter liefdeswarm dan super-egokoud.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. superegokoud, dat is snotverdorie een mooi scrabblewoord plaat:-)
      dank je wel ,
      heb een warm weekend hé man
      xxx

      Verwijderen
  12. Goede middag Roos, ik denk dat ik je nog nodig ga hebben om mijn nieuwe blogje goed onder de knie te krijgen. Ik ben er al even mee aan het modderen, maar ik snap dit concept nog niet helemaal.
    Je hebt weer mooie foto's neergezet ik krijg er helemaal een lentegevoel van.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haba...... je weet me te vinden toch, ik ben er voor je :-) xxx

      Verwijderen
  13. Toon is een artiest die weet waar hij de gevoelige plek vind. Hans

    Ot. Je verzoekje is gedraaid in de show.
    Het programma is beluisteren op de pagina “Bank’s Radio”

    BeantwoordenVerwijderen
  14. zo'n mooie krokusjes maken de wereld weer wat beter
    geniet van het lenteweekend

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Test.
    Ik heb opgeruimd. Te grondig. Nu weet ik niet meer met wat voor account ik reageerde.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Maar gelukkig bloeien de bloemen wel, ondanks de 'verrotte' wereld.
    Het is weer goed gekomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heerlijk hè, die versjes van Toon.
    Fijn weekend !

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik herinner mij een versje dat mijn opa in mijn poëzie-album schreef:
    "Als alle kinderen op aarde
    hand in hand samen gaan
    krijgt het leven veel meer waarde
    en breekt eindelijk de vrede aan."
    Een versje uit 1969. Ik was toen 7, ongelofelijk (-: (-:
    Dien, alle krokussen schitteren me tegemoet. En misschien vind ik het woord nog het mooist: kro-kussen ♥♥♥

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja Kakeltje, het wordt alleen maar erger lijkt het wel,
      maaaaaarrrr ik vind het heerlijk om jou hier te lezen,
      ik krokus je :-) met een vette omhelzing, menslief ik mis je

      xxx

      Verwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥