One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












05-03-2019

06.03. Takkenwijf








*KLIK*
Elbow - Gentle Storm
Openen in nieuw venster en klein maken




Takkenwijf :-)

ja hoor mag je gerust zeggen




"ik ben een takkenwijf"

voilá




Na elke storm zijn er weer mooie te vinden

De mooiste takken roepen me

"neem me mee naar huis:-)"

En dat doe ik dan :-)





Zodat ik er elke dag naar kan kijken
en van kan genieten:-)




Ik heb het met de paplepel ingegoten gekregen:-)

Mijn vader was bosarbeider,
en als kind
waren we in de vakanties héle dagen in het bos te vinden




Hij bracht in de herfst
de mooiste eikentakken mee naar huis voor mijn moeder
met mooie rode bladeren :-)

Dat werd met liefde ontvangen




En mijn moeder...
Maakte een kerststal van berkentakken

jawel hé...





Je ziet..
het zit in mijn bloed :-)

Ik kom uit een takkenfamilie :-)

Welke eigenschappen hebben jullie geërfd ?

xxx





36 opmerkingen:

  1. Wat grappig ik ben ook een takkenwijf. Ik kan helemaal blij van worden.
    Er zal nooit een dooie tak boven ons tafel hangen zei mijn Liefde en wat denk je?
    Haha, het staat hartstikke mooi. Vind ik dan.

    liefs voor jullie.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. whahaha yeahhhh dat is mooi, hier hangen ook takken en liggen takken, alles behalve ik ben geen tak :-)
      leuk om te doen hé

      Verwijderen
  2. Een Gentle Storm schut alleen maar, een opstandige gooit ze op de grond.
    De liefde voor de natuur is een mooie erfenis van je vader. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  3. owh. ik zeg altijd tegen Yaron en Shirel, wat in het bos gevonden is behoort tot het bos. Dat voorkomt dat wij thuis honderden kilo's aan hout en stenen hebben ;-) Verzamelen heb ik wel geërfd van mijn moeke. Maar ik hou het tegenwoordig in de hand.

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-) ik begrijp het di mario:-) de liefde komt later vást terug :-)

      Verwijderen
  4. wat een leuke hobby afgevallen takken verzamelen Dien,
    erg leuke foot's laat je er van zien, geen idee wat ik geërfd heb van mijn ouders :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mijn buurvrouw doet dat ook. En met alle houtjes die ze vind. Haar tuin staat vol. Hier staan en liggen ook heel wat takken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goede morgen lieve Klapper.
    Knappe foto's maakte je van die takken, het zijn kunstwerkjes op zichzelf hé.

    de takken van de treurwilg
    aan de slootkant
    reiken naar de takken
    van een treurwilg in de sloot
    een vis hapt lucht
    de waterkringen weiden er over uit
    © Willem Hussem

    Leuk dat je de liefde voor de natuur er door je vader met de paplepel ingelepeld kreeg!
    Mijn vader bracht me de liefde voor het heelal bij, ik ben er nog altijd verzot op!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. kijk dat zijn van die dingen, die neem je een heel leven met je mee :-) mooi hé

      Verwijderen
  7. leuk Dien!
    euhmmm, nee k denk niet dat ik zo iets speciaal geërfd heb

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goede morgen Roos, ik neem ook mooie takken mee, maar na een tijdje gaan die dan weer in de groenbak.
    Ik weet eigenlijk niet welke eigenschappen ik van mijn ouders heb geërfd. Als kind dacht ik wel eens dat ze mij ergens hadden gevonden en dat ik eigenlijk niet in mijn gezin thuishoorde. Dan plaagden ze me daar wel eens mee zo van :"Jou kregen we cadeau bij een pakje boter"
    Mijn zussen waren brave meisjes en ik was dat iets minder, buiten fikkie stoken, de oude bunkers buiten het stadje verkennen, in bomen klimmen en zelfs op het dak van het huis. Kortom ik heb geen idee of ik ook maar iets heb meegekregen van eigenschappen, misschien nog het meest van mijn vader, maar zeker weet ik dat niet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. whahaha leuk Haba, daar herken ik mezelf ook wel in, een kwajongen zei m'n moeder weleens,

      Verwijderen
  9. Hoi Klaproosje.

    Dit is heel mooi die takken nog zo mooi in je tuin te zetten.
    Staat ook nog eens heel leuk.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. hier nog zo'n takkenwijf, vooral die ik vind in de uiterwaarden al doorleefd in de rijn, aangespoeld..
    Soms wikkel ik er gekleurde draadjes om, gewoon omdat het leuk is :)
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. oh ja dat is ook leuk Es,
      ik hou het op puur natuur heb even zitten denken aan verven, maar nee ik hou ze zo :-)

      Verwijderen
  11. Takken kunnen echt een verhaal vertellen vind ik. Wat bijzonder dat je moeder er zelfs een kerststal mee kon maken zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. handige mamma van 10 kinderen dan moet je wel wat denk ik :-)

      Verwijderen
  12. takken.. en je maakt er iets kunstig van Roos

    geërfd ?.. meer dan we zelf denken..

    prettige dag

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi is dat.
    Ik heb daar ook wel wat mee, zij het dat ik eerder met stronken thuis kom dan met takken. Maar het idee is hetzelfde.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja leuk jan, stronken zijn ook leuk, mja daar is het hier te klein voor

      Verwijderen
  14. Haha ik heb altijd al geweten dat je dat was ;-)
    Mooi die takken, als je goed kijkt zie je er altijd wel een figuur of gezichtje in.
    Wij hadden ooit een kastje in de tuin waar we alle vondsten in deden. Schelpen, dat vooral, of mooie stenen, veertjes e.d.
    Maar het kastje verging en de inhoud? Geen idee.
    Misschien moet ik weer beginnen met oprapen, je brengt me op een idee ;-)

    Liefs Petr@
    X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. whaahha jááá ik zeg doen :-) jij daar aan zee, met drijfhout is zóveel moois te doen zoek maar eens op pinterest en drijfhout:-) prachtig

      Verwijderen
  15. Hey hey Takkenwijffie!
    Jaja... dat is een eretitel.
    Takken moeten mee naar huis genomen worden om aard door te leven.
    Ik doe dat ook met stenen. Tuin vol!
    Ik heb meegekregen: van mijn Aba de liefde voor taal en van mijn Iema: de onvoorwaardelijke liefde voor in medemens.
    Men neme een mens... precies zoals die is. (Is wel eens pittig)

    Nou doeiiii. Groetjes uit Narvik
    Net met de trein aangekomen in onze B&B pikkedonker hier, maar overal gezellige lampjes en volgens Henry nu: de noordelijkste stad van Europa met een spoorwegstation.

    Het treinreizen is zooooo tof!
    Xxx Marlou

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. heerlijk hé loutje dat takkenidee, is ook zalig, en jij genieten van het noorderlicht, wat een feest zal dat geven

      Verwijderen
  16. Je kunt er de mooiste dingen van maken Dien.
    Mooi om te erven, die liefde.

    Ik heb de liefde voor de natuur geërfd van mijn vader.
    Het creatieve van mijn moeder.

    Het maakt dat ik me nooit verveel:)

    X Hilly

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik vind je takken prachtig. En over het erven...van mijn vader heb ik mijn desoriëntatie én scheef parkeren geërfd. En van mijn moeder...ach, ik zou willen dat ik het wist. Er is niemand die het me vertellen kan en ik ben al ruim 50 jaar zonder haar.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dat is wel een hele mooie geërfde eigenschap.
    Raar woord takkewijf. Ik ken je niet heel goed, maar je lijkt me geen takkewijf. :-)
    Ik heb het pezige, het bikkelen, het handige, het klussen, het optimisme, de humor van mijn ouders geërfd. Ik noem alleen de positieve dingen als ode aan mijn ouders. ♥♥

    BeantwoordenVerwijderen
  19. wel wel... ik kom uit een beenhouwerij én metser familie.
    En toch doe ik totaal andere dingen als waar ik voorbestemd voor was :-)
    Als je doet wat je graag doet en je voelt je er goed bij...
    Meer moet het niet zijn he ? :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥