One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












18-04-2019

19.04. De stilte van het land








*KLIK*
zjef vanuytsel - de stilte van het land
Openen in nieuw venster en klein maken




Doe de dingen waar je hart van gaat zingen,




Ik las het en dacht, jawel hé,




stuur mij dan maar elke dag op stap naar Zuidlimburg
met m'n Beckesteijntje :-)




Het is daar zó paradijselijk mooi en stil




"mits er geen toeristen lopen"




paadjes
die als glinsterende linten door het landschap meanderen




kleinschalige fruitteelt,
met massa's andere blommekes in de wei




stilte,
niets dan stilte,
en ....




een veldleeuwerik hoog in de lucht




Ons lieve heerke
onder een beuk op veel hoeken van de veldweggetjes




ik vertaal het vrijblijvend als:

lieve heer als ik je zoek
vind ik je als 'n beuk,
of achter een beuk :-)

Wie het beter weet .....
mag het zeggen :-)


Geelgors,Emberiza citrinella


twiedeldiet twiedeldum.... pasen is zó weer um,

Geniet er van hé

xxx







16 opmerkingen:

  1. Dit weekend wordt het dus weer afzien voor je in de natuur. het beloofd een drukke bedoening te worden buiten met dat mooie weer.

    Love As Always
    Di mario

    BeantwoordenVerwijderen
  2. zalig is dat, k voel de stilte
    rust voor ogen, hoofd en hart

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goeiesmorgens!

    Wat een lieve stem van Zjef...
    Het is het eerst dat ik hoor vanmorgen, dus mijn dag begint zacht.

    Wat een wandeling hebben jullie gemaakt! Prachtig en zuiverend...
    Bekkestijn boft met zo'n wandelmaatje!
    En wat betreft de tekst: doe maar achter een beuk!

    Doei... fijne paas!
    Ik vier vanavond seideravond.

    Dikke pakkerd van Marlou

    .

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goede morgen Roos, het beloven prachtige Paasdagen te worden, laten we er volop van genieten, van het weer, van elkaar en van Pasen.
    Bij mij komen de eerste Paasdag mijn zoon, schoondochter en kleindochter om te brunchen. Straks na het zwemmen maar alvast wat inkopen gaan doen. Ik wens je een fijne vrijdag toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het wordt een warm en leuk paasweekend hier nu moeder terug uit het ziekenhuis is.
    Geniet van dit weekend met volle teugen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja de natuur is heerlijk, waar dan ook. Ik hou het wel dichter bij huis :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Klaproosje.

    Prachtige foto's heb je gemaakt, van een geweldige omgeving.
    Mooi de Koeien, de Geelgors is erg mooi.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk zo'n rustige omgeving .Ik wens je een heel fijn paas weekend
    Gr Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja, het is er zo te zien mooi, kleurrijk en stil.
    Maar gelukkig hebben we zulke plekjes ook nog in Fryslân, dat scheelt een eind reizen. :-)
    Fijne dag verder en gezellige Pasen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. van zulke zalige rust kan een mens toch nooit genoeg krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een prachtige plaatjes zeg! En was het er ook zo rustig en ledig als het er op de foto's uitziet? Of heb je om de mensen heen de foto's 'geschoten'?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik genoot even mee Dien, wat een prachtig gebied.
    Mooie foto's ook.

    Fijne paasdagen alvast gewenst.

    X Hilly

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooie opbeurende reeks foto's Dien! Fijne Paasagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. De 4de laatste foto... een groot en zalig WOOOW gevoel overspoelt me daar.
    Hoeveel kan je vertellen mét zo weinig ?!
    Minimalisme in zijn volle glorie weergeven is niet simpel, maar jij hebt hét gezien ;-)
    Van dit soort fotografie word ik blij Dien !

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Het is een prachtige wereld, weer heel anders dan hier.
    Ik kan geen Limburgs, maar ik denk dat de tekst het volgende betekent.
    Lieve Heer
    als ik U eindelijk zoek
    vind ik U aan het kruis

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥