One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












03-06-2012

04.06 ik ben een klaproos









*KLIK*



Vandaag was de regen mijn muze: -)

één grote bron van inspiratie...

De natte zonnestralen kwamen in bakken naar benee

en wij...

wij zijn héél tevree.







Een koning


wandelde in zijn tuin


en trof daar verdorrende en wegkwijnende bomen,






struiken en bloemen aan.

De eik zei dat hij dood ging




omdat

hij niet zo hoog kon worden als de pijnboom.





Toen de koning zich naar de pijnboom keerde,

bleek die er het er helemaal bij te laten hangen,



omdat hij geen druiven kon dragen zoals de wijnstok.

En de wijnstok was aan het doodgaan

omdat hij niet kon bloeien als de roos.




Maar plotseling zag de koning een klaproos
staan in het gras

die bloeide en straalde zoals het maar kon.



Op zijn vraag kreeg hij dit antwoord:

Ik ging er vanuit

dat u mij geplant hebt omdat u een klaproos wilde.





Als u een eik had gewild,

een wijnstok of een roos

dan had u die wel geplant.



Daarom dacht ik,

dat ik dat zo goed doe als ik kan,



en moet zijn wat u zich had voorgesteld.



Ik kan alleen maar zijn wat ik ben

en ik probeer dat zo goed

als ik kan



i am what i am....

en daar ben ik trots op.




Dag webbies,


Tot morgen


xxx











72 opmerkingen:

  1. Een sprookje.... mooi zo voor het slapen gaan.

    Love As always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. * truste mario*
      slaap lekker:-)

      * dekentje over je neus trek*

      xxx

      Verwijderen
  2. zijn wie je bent, dat is het beste Roosje
    mooie foto's van je blognaam!

    OT ja haar k heb wel een en ander gelezen van Toon Tellegen, heerlijke verhalen zijn dat

    BeantwoordenVerwijderen
  3. We nemen je zoals je bent, Klaproos..., zeker weten !
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. en zo hoort het ook hé lies,
      je mag niemand veranderen:-)

      wist iedereen dat maar

      xxx

      Verwijderen
  4. Ha Klaproos,

    Koning regen is ook hier langs gekomen, de planten en bomen zijn zeer tevreden. oma

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wees te allen tijde jezelf. Spiegel je niet aan anderen, alleen aan jezelf. Hoe teer de klaproos ook is, zij staat haar mannetje!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. En nog regent het, maar alle bomen en blommekes zijn heel tevreden.
    Dan is het goed hé.
    Fijne maandag.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je bent wie je bent,
    met recht en reden!
    Een klaproos @->--

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige foto's, die tweede is een toppie.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige tekst bij dit mooie klaproosje, zelfs de regen kan haar niet deren!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Roosje wat een prachtige bloem is dit toch, ik kan me voorstellen dat je hier een hele serie van maakt. Hier heb ik ze nog niet gezien, jammer.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. oh han wat jammer,
      ik zaai ze lek jaar inmiddel staan ze in de buurt ook al :-)

      Verwijderen
  11. Prachtig gewoonweg, een blog om aan je hart te koesteren! Het maakt me blij, want het stemt hoopvol voor wat de toekomst betreft: jij ziet die precies een beetje beter in als ik je woorden goed begrijp. En zoals je weet is een klaproos onverwoestbaar, die komt steeds weer terug. Zo jij ook Klappertjelief, zo jij ook...!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. jawel gerda,
      ik heb gisteren een héél erg leuk gesprek gehad met iemand, die me weer hélemaal op het paard geholpen heeft :-)
      zulke mensen verdienen een gouden lijstje:-)

      xxx

      Verwijderen
  12. Heerlijk dat jij bent wie je bent, en daarom komen wij ook bij je op bezoek!
    Natte zonnestralen, ik vind het helemaal geweldig..... xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zo is het en niet anders een prachtige serie foto's van de klaproos.
    De tekst spreekt voor zich.
    Dag en groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. De klaproos redt het wel door weer en wind maar wat wil je ook met zo'n uitstraling. Deze bloem blijft 'onverstoorbaar' terugkomen en weet steeds je aandacht te trekken. Goed zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heel mooi wijs verhaal en prachtig in beeld gebracht.
    Een klappertje buigt en buigt onder de wind en regen maar eens.....schijnt ze weer volop :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Klappertje je hebt me ontroert en ik slik even...een mooie boodschap gaf je me vandaag mee bedankt meid.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Een klaproos is tegen heel veel dingen bestand, dat laat je middels je foto's prachtig zien.
    Heel mooi !!
    Ga je goed vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mooie Klaproos, klaproos, klapperdeklappertje !! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-)
      dank je wel marjolein,
      mooie reeën voor jou morgen :-)
      xxx

      Verwijderen
  19. volop klaprozentijd...

    knap gebracht met de regen als muze...

    groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Prachtige Klaprozen post , de foto's zeggen het allemaal gelijk met de woorden.
    Lieve groet van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Fijn dat je jezelf bent, blijf daar op vertrouwen.
    Maak er een fijne dag van, lieve groetjes Cristien.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. In de grootste eenzaamheid wordt zelfs een nutteloze stem belangrijk.
    Een bloem op de puinhopen, een klaproos tussen al dat grauw.

    - Clem Schouwenaars -

    Jij bent zo'n Klaproos - een bloem op onze puinhopen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. zonder regen geen vruchtbaarheid...

    Fijne dag, Dientje!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hoi Roos,
    Een prachtige serie en inderdaad, zonder regen geen vruchtbaarheid.
    Fijne dag.
    gr.
    Ton

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een boodschap breng je ons vandaag weer: 'Je kunt alleen maar zijn die je bent'
    Hoop dat heel veel mensen dit lezen :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dat denk ik wel boomkruiper,
      je kan niet iemand anders zijn toch? dat hou j eniet vol,
      xxx

      Verwijderen
  26. dit moet wereld niews zijn o wat kan ik hiervan genieten je zou dit van de daken willen schreevwen.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Dag lieve klappert!

    wat een schattig verhaaltje!
    Die klaproos... zo bescheiden en zo ...
    tja... lief?
    Kan dat?

    nou ja... in het verhaaltje is het in ieder geval ontroerend.
    Dat heb je mooi neergezet als omlijsting voor je beeldschone fotoos...
    Zo haarscherp en toch ook bescheiden...

    Mooi meis!

    Heee, de regen is opgehouden.
    Ik ga gauw naar buiten!

    Dikke pakkerd van Marlou

    .

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. een lieve klaproos??
      nee dát bestaat niet :-)
      een klapzoen roos misschien dan :-)

      xxx

      Verwijderen
  28. Mooi die bedruppelde klappertjes.
    Hier houden de papavers hun knoppen in afwachting van beter weer nog stijf gesloten.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een prachtige ode aan De Klaproos. De druppels maken het beeld compleet.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Yes ze zijn er weer, prachtige foto's en mooie serie, genieten van al dei mooie bloemen en prachtige kleuren, jammer van al de regen de laatste dagen

    fine week, groetjes, Bram

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat weer ontzettend mooi lieve Dien,

    niet alleen je foto's maar ook je tekst erbij.

    ik was weer eens helemaal in de ban xxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Je bent er dus uit Klaproos, de tekst spreekt voor je, je bent wie je bent!
    En dat doe je zo goed als het maar kan...Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  33. en dát zeker weten jan:-)
    dat kan niemand me afnemen:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Heel mooie reeks van deze prachtige klaproos, de regendruppels zijn een meerwaarde.

    gr,
    jan

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Fantastisch! Klaprozen zijn mijn favoriete bloemen. Van weinig word ik gelukkiger als van een heel veld vol. Jouw foto's en sprookjesachtige woorden voelen aan als een cadeautje. Dankjewel :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Klaprozen zijn echt de mooiste bloemen die er zijn. En als er dan nog wat regendruppeltjes op liggen dan zijn ze nog mooier. Prachtig ... prachtig !

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Om heel stilletjes van te worden... Zijn wat je bent... niet meer of niet minder...

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥