One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












04-06-2012

05.06 Ha lekker









*KLIK*






Ha lekker


een ferme regenbui over je heen krijgen


dat wast je aura schoon,


je gedachten krijgen weer een frisse impuls






en


mede door wat aardige dames op mijn pad,


ziet het leven er ineens weer héél roosmantisch uit,



"dag Roos, en Joan " : -)


jawel het kan snel gaan,





soms moet je even door een diep dalletje


om er dan weer beter uit te komen,


en ik geloof dat ik dat nu aan de hand heb,






het is goed zo,


het besef is helemaal doorgedrongen tot in de laagste


regionen van mijn zijn....





en mijn kleine teentje fluisterde heel lievig tegen me,





"'k zei het je toch, 't komt goed"


et voilá petito:-)


je hebt gelijk;-)


en ik geef het je graag: -)




zondagmorgen zijn we gaan wandelen richting peel,





waar anders....

daar kun je me vinden in "alle"gemoedstoestanden


dus ook vandaag




we staan voor het hek, de druppels hangen er nog aan en wij gaan deroverheen,

we komen dan op een pad,

dat zó stil is, dat je je bloed hoort stromen,


je hart voelt kloppen,





het gras is nat,

Cuiza ook:-)


en ik,


ach dat ziet er al niet veel beter uit,


maar er stroomt een geluksgevoel door me heen,

amai, dat voelt goed: -)




Wij kunnen alle stormen aan hé Dien,

zeg ik tegen mezelf,


en ja dat is zo,

een mens heeft zóveel kracht in zich,


als hij/zij maar wil,





leg je ergens bij neer en je gaat ten onder


vecht en kom weer boven.


deds it:-)


niet meer niet minder




vlindereitjes in het gras...


een belofte van moederke natuur,

dat het hier niet stopt,




verderop een jonge reebok,

die een beetje


dwaas naar ons kijkt,





en je ziet 'm denken, zijn zij gek, of ehhhh..


wel joh, ja maakt niet uit, doe maar mee,





en een stukje verder nog twee hindes,


hebbie dan mazzel of of watte,





Ik hoor ineens een liedje,


“and its getting better”


Good old mamma Cass




enne...


als we thuiskomen hangt mijn lunch aan de poort:-)





dank je wel bakkerbuum:-)


't was lekker.





we kunnen er weer tegen ..






op naar morgen,


wie gaat er mee..?


*fluitend logje verlaat*



end it’s getting better oll de taaim…….






xxx










88 opmerkingen:

  1. Zo mag ik je horen Klaproos en natuurlijk ga ik morgen virtueel met je mee.
    Want in het echie is niet mogelijk, je bent veel te jong voor mij...dat hou ik niet bij.
    Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. goeiemorgen Jan,
      ik weet het niet: -)
      kun je nog over een hek klimmen dan mag je zeker mee:-)

      Verwijderen
  2. Ha Klaproos,

    Na deze warme toch, ook al regent het, gaan we morgen weer mee.
    Wie weet wat we tegen komen in de mooie Peel. oma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoewel de foto's weer schitterend zijn moet ik toch even foto vijf en zes eruit halen. Adembenemend. En dat mag ook wel eens gezegd worden.

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. da's waar mario, die damp over het water gaf het ook iets héél speciaals weet je:-)

      dank je wel hé,
      xxx

      Verwijderen
  4. Houden zo, Klaproos ! Ik geniet mee...
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een heel ander geluid dan hiervoor. Ben blij dat je jezelf weer gevonden hebt. Zo kennen we je weer.
    Natuurlijk ga ik morgen (in gedachten) met je mee. Nog even en ik kan ook weer. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. nog even en je kunt in het echt mee, dat gaat vast gezellig worden hanny:-)

      Verwijderen
  6. Wat een prachtige foto's, vooral die waarop de regen als met doorzichtige parels aan de draad blijft hangen... zo schoon @->--

    BeantwoordenVerwijderen
  7. zie je wel dat je het kan
    genieten zonder, maar met zoveel meer aandacht voor alles rondom je,
    zie foto 13, ik smelt
    natuurlijk morgen weer, wat dacht je wel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-)
      de eitjes, ik had het kunnen weten, er zit een mama in jou:-)
      xxx

      Verwijderen
  8. doe lekker
    waar
    je hart rust
    X esz

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauw.. dat hoor ik heel graag Dien! En je beeldverslag daarbij volg ik natuurlijk ook heel graag.
    Mooi, de planten en dieren, en heel mooi die bui op de vijver!
    Als iemand me nu ook een lunch kan komen brengen :) Of brunch. Ja dan..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. whaahahah
      jawel clemens dat kom ik wel doen:-)

      lekker genieten dan hé,

      xxx

      Verwijderen
    2. Ja! :)

      Leuk trouwens dat je vaker reageert! Maar hou het in de hand hè, want je hebt wel veel reakties...

      Verwijderen
    3. dat doe ik jongen,
      maak jij je dan geen zorgen:-)

      xxx

      Verwijderen
  10. Weer een hele mooie reeks natuurfoto's, met of zonder al die zware vermoeiende emoties ;-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ook in rotweer kan je foto's en gevoelens niet stuk ! xxx liefs uit...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. nee gevoelens blijven maakt niet uit wat voor weer ollie,
      xxx

      Verwijderen
  12. Wat een diepte in die eerste foto.
    Die van de boom en de roodachtige grond vind ik ook fantastisch, heel speciaal.
    Alleen een beetje jammer van de lucht in die foto, maar goed: you cannot have it all.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. de lucht was hélemaal grijs pieterbie:-)
      enne wie zegt dat je niet alles kunt hebben: -)

      Verwijderen
  13. Blij dat je uit dat diepe dal stilaan naar boven klimt mijn lieve Klapper, houden zo! Jij hebt zoveel wilskracht dat het je beslist allemaal goed lukken zal, daar ben ik van overtuigd... En ook al begon de meteorologische zomer kletsnat, je zal niet nog eens natter van de tranen worden hé. Daar duim ik voor!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. nee gerda, ik zal daarvoor waken,
      het is nu wel echt stilaan genoeg geweest:-)
      dat begrijp ik zelfs nog:-)
      xxx

      Verwijderen
  14. Ga Klappert...
    eh...
    ik bedoel......

    Ha Klappert.
    Maar Ga en Ha... is hetzelfde, dus.

    je klinkt een stuk beter.
    Komt natuurlijk van al die knuffels en impulsen die je krijgt.

    Blijf ontvangen. Je hoeft verder even niks.
    Alleen maar je armen openzetten en:

    "Wie komt er in mn hokje?!!"

    XXX, Marlou

    .

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. wahahahha
      ja marlou,
      zo gaat dat....
      ach, het is het ritme van het leven denk ik hé:-)
      xxx

      Verwijderen
  15. Het grappig is dat ik wanneer ik hier jouw foto's bekijk en naar beneden scrol soms de verwachting koester (of is het hoop?) om reeën te spotten. En ja hoor, verwachting werd wéér ingelost ;-) Het blijft supermooi... safari in eigen land

    BeantwoordenVerwijderen
  16. ja koen,
    er zitten er hier veel,
    ik zou zeggen,
    kom maar af, en breng je lenzen mee:-)
    ik breng je naar de reeën :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gaan we toch ooit eens doen hoor! het is toch slotte vlak over de grens.

      Verwijderen
  17. Niets is zo lekker als een verfrissend buitje met je gezicht dat nat wordt in de regen en ondertussen zingend door het leven gaan.
    Mooi toch ..... vandaag schijnt de zon weer.
    Wandelen doe ik graag dus tot morgen

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Roos, van een prutdag maak jij nog een prachtige fotoserie. KLASSE!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ha, ik heb de reetjes mét en door jou gespot. Ze stonden idd wel raar te kijken zeg !
    Wat een heerlijke druipnatte foto's, ik durf mijn camera niet uit te laten als het zo regent. Ben bang dat ze er daarna geen zin meer in heeft ;-( Maar niet getreurd, dat doe je ook niet (meer). :-)
    Grtjs. XXX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ach marjolein, er zijn zoveel winkels die graag een camera verkopen,
      ik durf het wel aan :-)

      Verwijderen
  20. Fijn wat de regen en een paar lieve mensen om je heen alle maal kunnen doen,
    en als je dan nog zoveel moois in de natuur tegenkomt moet je wel naar boven klimmen.
    Een geweldig mooie foto serie van een regenachtige dag, geeft toch een heel bijzonder tintje aan je foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. door de regen de zon zien,dat is kunst maar jij kunt het.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. een roosmantisch logje..

    met genoegen bekeken..

    groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Geweldig toch, dat je alles kwijt kan op je weblog
    Ruimt zo lekker op en ordent je gedachten
    En wij denken, gelukkig zijn we niet alleen :-)
    En we genieten van al je mooie vele druppels

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. heerlijk, sans gene:-)
      je moet het ergens kwijt toch:-)
      anders zou je stikken,

      Verwijderen
  24. Prachtig gedaan!

    Je voelt de onderstroom van liefde en kracht (-:

    Niets is zo sterk als zachtmoedigheid,
    niets zo zachtmoedig als ware sterkte

    x!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hoi maartje,
      wat leuk om jou weer te zien,
      tot gauw, tot blogs,

      xxx

      Verwijderen
  25. Een mens kan meer aan dan hij denkt.
    Soms lijkt het niet zo, maar de meesten krabbelen altijd weer op :)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat goed van je, en je beelden ik smelt!
    Groetjes Cristien.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Maar Klaproos, een paar dames tegelijk, dat durf zelfs IK niet. Mens, stel je voor dat ze onderling jaloers worden en gaan krabben, bijten en zo... daar moet je voor oppassen hoor. Enfin, het stikt ondertussen van de smeltende vrouwen hier. Dus het zal goed komen. Ik heb ook in de regen gelopen en ik smolt niet. Maar het was wel koud in mijn nek. Gelukkig heeft Maria mij warm gewreven :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. nu ja plaat, je kent me, ik begin voorzichtig: -)

      prijs jezelf maar gelukkig met maria:-)

      xxx

      Verwijderen
  28. Regenachtige dag met veel damp boven de slootjes geeft toch een bepaalde sfeer die ook zo herkenbaar is voor Nederland. Om kort te gaan een mooie herkenbare serie...

    BeantwoordenVerwijderen
  29. wat een mooi logje vol met positieve goed gevoel voelen ...... inderdaad op naar morgen

    BeantwoordenVerwijderen
  30. de regen geeft zo'n lekker geurtje af in de natuur,
    en jij hebt daar kunnen van genieten, Dientje
    Mooie foto's weer!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. da's zeker billy, en alleen hé, er is niemand buiten met dat weer :-)

      Verwijderen
  31. We zijn er weer Roos.
    En fijn dat je aura weer schoon is.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Dat was zeker van gisteren, het was a rainy day!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Zelfs in de regen zijn het mooie beelden en weer dieren gespot?

    BeantwoordenVerwijderen
  34. tjonge wat prachtige foto`s

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Feit dat je er lekker uitgaat is al positief, het levert ook of hele mmooie foto's op.
    Zelfs in de regen en kou.
    Mooie foto's van de reebok en de hindes. Die waren inderdaad verrast dat er met dat weer mensen op de been waren.
    Ik heb mee genoten van je foto's, want ik blijf binnen op zo'n dag ;-)
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Dat gaat de goeie kant uit hier, ik hiled mijn hartr vast maar ik kan het nou loslaten. Heerlijk
    Lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. maar riet toch, je weet toch hoe dat gaat :-)

      gaat het weer een beetje met je:-)
      xxx

      Verwijderen
  37. positief,logje verder doen hoor ,en je weet morgen lopen we weer mee

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Zo, jij weet een trieste dag heel zonnig in beeld te brengen. Wat een prachtige foto's Roosje. Jullie hebben een mooie wandeling gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  39. da's zeker gerda, een héél mooie wandeling,

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Jij maakt zelfs van de grootste regenbui nog een feestje. De damp slaat van het scherm :)) En wat ruikt het heerlijk!!! Hou vol Roosje!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Reken maar dat ik met jou meewil! Ik heb weer genoten van de prachtige foto's. Ik kon de vochtige buitenlucht ruiken. Alles wat een mens nodig heeft, ligt in de natuur. Soms kunnen we het alleen even niet zien...

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Wie niet bang is voor de regen ziet meer!
    En ja zelfs door regen en wind wil ik mee met jou!
    Klim maar langzaam naar boven uit dat dal!
    Knuf!
    Gr.
    P-TER

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Als ik hier kom lezen is mijn dag alweer goed ! Je hebt een aangename manier om te vertellen Klaproosje!

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Wauwwwwwwwww ben helemaal verliefd op het dwaas kijkend reetje Roozs
    weer een sprookjes wandeling ......
    Zo zie ik het graag bij jou...... zoooo mooi......
    :)
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. whaaaaaaaa. aaaltje, stap op je fiets en kom hierheen:-)
      ik neem je mee.

      xxx

      Verwijderen
  45. Goed gezelschap en gevoel van geluk allebei onontbeerlijk.
    Ik lees wel zo door de weken heen dat het bij jou wel een proces is van vallen en weer opstaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  46. We zijn weer in de positieve periode beland klaproos ... ik voel je weer dansen en zingen :-)
    Houden zo !

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥