One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












21-09-2012

22.09. Hebbes





*KLIK*
Openen in nieuw scherm, en venster klein maken

Graag zou ik je willen zeggen

Dat dit een wereld is

Waarin mens en dier

Vredig naast elkaar leven

Hond met kat kan spelen

Kat met muis kan huizen

Maar.. het tegendeel is waar
Soms kom je mensen tegen,
Die Hélemaal NIET bij jou passen

Die zóveel weerstand bij je oproepen..
Dat je er muiselijk ( misselijk ) van wordt : -)

En moet je daar dan wel mee omgaan…
Als je ze wel opvreten kunt : -)

Ik zal je de bloedige details besparen,
Maar ik zeg,
Néé,
Maak van je hart geen moordkuil,
Vreet op die hap, : -)

Webbies,
Wees niet het muisje , of het haasje
Blijf liever je eigen baasje,
Heb het goed hé.
xxx
Voor Anna van Anna’s vertellingen,
Zou je mij willen mailen, ik kan je niet meer bereiken.
Dank je wel ,


40 opmerkingen:

  1. potverdorie, t begon zo mooi, zo lief
    wel vreemd dat muisje het niet op een lopen zette

    prettig weekend Roosje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het spel was al even bezig toen ik buiten kwam ann
      Ik denk dat de muis al aan haar laatste reis begonnen was,

      Verwijderen
  2. Wat sneu voor dat muisje, maar daar zijn de katten voor.Ik kreeg er ooit een als ontbijt op bed,het was wel al dood

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook hier geldt de wet van de sterkste, Klaproos...
    Soms erg...
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het gebeurt hier ook al eens af en toe maar meestal zij het hagedissen die er moeten aan geloven. Heel soms komt ze af met een klein konijntje en dat is niet om aan te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het begon inderdaad zo mooi. En dat het muisje niet is weggerend.

    Jouw dierenverhaal valt te vergelijken met mensen onderling. Eerst lief en aardig. Ze hebben je vertrouwen.

    En uiteindelijk (vr)eten ze je met huid en haar op. (spreken ze kwaad, en roddelen dat het een lieve lust is)

    Niet persoonlijk hoor, het is maar een voorbeeld.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou moe... Vind het toch niet leuk.
    Maar ik weet dat het zo gaat hoor. Wel een heel goede reportage !!!

    Fijn weekend Dien !
    xxxClemens.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. I hope that was a kiss the cat gave the mouse in the last shot... Nice pictures.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oooo, jij bleef er gewoon naar kijken én fotograferen? Zelf zou ik dat niet kunnen, ik heb al meerdere keren onze katten van muizen weggejaagd, ik kan daar niet tegen... Voor mij is elk schepsel heilig. Nu ja, ze doen het toch als je er niet bij bent...
    Wel een knappe reportage alweer Klappertjelief en ik hoop dat je weekend even mooi mag ogen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi hoe dat je dit hebt kunnen vastleggen. Is het afgelopen zoals ik denk dat het is afgelopen?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Shirel vind het geweldig dat dat poesje het muisje kust en nu wil ze ook wel een knuffel van poesje. Ze vraagt het zelf wel even.
    Z
    gsxrtrdserrrrrrzze44erevfrwdffffffffffffff rdsyggggdcaqqqqqdDX4444444444444444444FDSCF

    Duidelijk toch.

    Love As Always
    Di Mario en Shirel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Whahahaha knuffeltke terug shirel shefkjskjsd
      Kvuaer
      A
      Kriikjasdbv
      Kuaehf
      Kueq

      Ahg
      Gh xxxxxxxxxxx van Ace.

      Verwijderen
  11. W at een prachtige foto's van Tom en Jerry lieve Klaproos maar ik kan me niet voorstellen dat het muisje niet een smakelijk hapje werd.
    Fijn weekend!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. grappige foto's hier van Tom en Jerry.
    Het lijkt mij inderdaad beter om de kat te zijn in dit geval.
    Je weet toch maar nooit.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Een kat en muis spel zoals alleen een kat en een muis dat kunnen spelen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat mooi dat je dit hebt kunnen fotograferen, die van mij brengt alles in huis en dat vind ik dan niet zo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat knappe foto's van dit kat en muis spelletje ! Ik hoop voor het muisje dat dit verhaal goed is afgelopen.
    Groetjes !

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een schattig muisje (zolang ze maak buiten blijven) onze rode poes zou er ook niets mee doen, maar die al 16 jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Waarom loopt die muis niet weg ???
    Ik heb pas iets gelezen op internet dat een kat een natuurlijkevijand is van de muis , maar als de muis ziekis dat dit gedeelte van zijn hersens dit nietmeer registreren en dapper op de kat af lopen.......muis dood.....kat ziek !!
    Dus houd Rufus in de gaten Klapper !!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee ria, rufus was al even aan het spelen met de muis toen ik het zag, het dier was al aan zijn laatste reis bezig,

      Rufus heeft hem smakelijk opgegeten, en is vandaag alive and kicking,
      Dank je wel voor je bezorgdheid,
      Xxx

      Verwijderen
  18. ik heb hier met enige verbazing naar gekeken...

    prettig weekend Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Zo Dien, dit natuurlijke spel heb je op
    een prachtige manier in beeld gebracht..., schitterend!
    Fijn weekend.
    gr.
    Ton

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Prachtige fotoserie Klaproos, top!!
    Wildlife in de Peel.
    Heb een goed weekend. Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel jan, jij ook een goed weekend, laat je niet vangen he

      Verwijderen
  21. Nee wat erg! het begon zo mooi! Ik ben dol op muizen. Ook op katten hoor maar ik vind t zo zielig voor dat muisje!
    Ik heb ooit bij n mevrouw gewerkt en haar 2 katten brachten de muizen levend binnen en lieten ze rond lopen in huis!
    kon ik ze vangen want zelf deden ze t niet ! Ik heb ze vervolgens gevangen en ver van katten buiten los gelaten (levend en wel!)
    O dat je dat kon Roos! Ik had Rufus weg gejaagd hoor! Brrr. Maar wel weer mooi gefotografeerd! Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. onze muizenpakker hier komt ook vaak met z'n prooi spelen aan onze tuindeur...
    Jammer van die zwakke muisjes

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Jammer van het muisje, had ze toch wat slimmer moeten zijn en benen moeten maken.
    Want ik denk dat een muis toch sneller kan zijn dan katten.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een schitterende fotoreportage van Rufus met z'n speeltje. Je lijkt David Attenborough wel. Hier hebben we alleen nep muizen, dus
    zijn ze stik jaloers op die dikke rooie! Whahahah!!!
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Heel mooi weergegeven Rooske... zo al het gaat, toch...
    Het is nooit leuk om te zien maar het gaat wel zo...
    Als je eens goed nadenkt over hoeveel dieren er voor ons... ;((
    Nu ik hier zit te schrijven vliegt er iedere keer een vleermuisje langs het raam... :))
    Fijn weekend en een dikke knufff
    Lieve groetjes Anna xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Nu begon je zo vredig, en dan eindig je zo! haha, dat is toch ook wat.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Het recht van de sterkste hé! Hele schone foto's @->--

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Een mooi verhaal met een bitter einde. Maar zo gebeurt het nou eenmaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ha Klaproos,

    Ja kat en muis spelen een spel, maar mis verliest mar al te vaak.
    Mensen spelen ook spelletjes, en die kunnen echt gemeen zijn. oma

    BeantwoordenVerwijderen
  30. dit is de natuur, en niet anders, maar ik dacht eerst wat een lieve poes die laat die muis met rust :-) maar helaas voor het muisje!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. zo gaat dat nu eenmaal in de natuur...
    het zijn wel bangelijk mooie foto's hoor...

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat kom je toch steeds verrassend uit de hoek, Klaproos!
    Wat een originele reeks zeg. Ontroerend en gruwelijk tegelijkertijd. Super !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dank je wel koen,
      een mooi compliment van jou, ik bloos er van :-)

      Verwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥