Als je er iets van geleerd hebt

was het geen tijdverspilling

Socrates












06-11-2013

07.11. Suiker city





*KLIK Sugar town *
Openen in nieuw venster en klein maken





Zo lang er in m'n tuintje nog een roosje bloeit
En langs de weg een boom staat waar een blad aan groeit



Zo lang er nog een zon schijnt in 't blauw
Zo lang, zo lang,
zo lang hou ik van jou




Zo lang er nog een ster straalt aan het firmament
Zo lang hoop ik dat jij dan heel dicht bij me bent



Ook in de zomer of in winterkou
Zo lang, zo lang,
zo lang hou ik van jou



Dit is een liedje over liefde
Dit is een liedje over trouw
Een melodietje over zonneschijn
Een roosje en "ik hou van jou"



Dit is een liedje over 't leven
Ik zing 't bijna elke dag



En wil jouw al mijn liefde geven
Omdat ik met jou leven mag



Zo lang de vogels zweven op de zuiderwind
Zo lang er na een nacht steeds weer een dag begint



Soms in de mooiste kleuren, soms wat grauw
Maar altijd, altijd,
altijd hou ik toch van jou



Dit is een liedje over liefde
Dit is een liedje over trouw



Een melodietje over zonneschijn
Een roosje en "ik hou van jou"



Dit is een liedje over 't leven
Ik zing 't bijna elke dag
En wil jouw al mijn liefde geven



Omdat ik met jou leven mag
En wil jouw al mijn liefde geven
Omdat ik met jou leven mag



Hanny,

Voor iedereen,die weet hoe fijn het samen is,
voor iedereen die fijn samen is,

xxx
eat pray love ook gezien....
* snuf * mooi hé


05-11-2013

06. 11. Stilte





*KLIK sound of silence *
Openen in nieuw venster en klein maken





Stil
alle woorden
op
geen tijd
verdwenen



Zoek mij
vind mij
neem mij
in uw mond
en spreek mij
fluisterend
maar sterk
zeker
en vast



Ik besta
tussen uw neus
en lippen
word ik
woord
leef ik
op

Tantieris
Hier wordt niemand doodgezwegen...
Ik ken een adres
waar vandaag héél wat stemmen door het huis zullen galmen,
Broer Paul jungske .....
van harte gefeliciteerd,
en een heerlijke dag gewenst.

xxx


04-11-2013

05.11. Laat het los





*KLIK Laat het los*
Openen in nieuw venster en klein maken


Soms heb je van die dagen
dan kun je maar een zanger horen :-)
de beurt is aan Marco vandaag :-)



goddikkie, niet kwaad meer,
maar wel een énorm leeg gevoel,
en nu moet de tijd weer haar werk doen,
webbies,
hier spreekt s'werelds grootste domoor,



ik zing marco mee, uit volle borst,
en maak mezelf vrij...
kijk een mooie film intouchables,
en pink der nog een paar weg...
sterk spul hé..



Laat het los
`T is al zo lang geleden
Maak een nieuw begin
Als een koele wind door je hart



Laat het gaan
Je bent al moe gestreden
Rust maar even uit
En kijk vooruit



Je hebt zoveel om te geven
En zoveel om voor te leven
Als je loskomt van de eenzaamheid
Blijf niet kwaad op het verleden
Maar wees dankbaar voor het heden
Zet je tranen en je zorgen opzij
En je maakt jezelf vrij
Alleen of met mij
Oh! Maak jezelf vrij



Laat het los
Het trekt je naar beneden
Kijk niet achterom
Maar volg de zon



Laat je gaan
En laat je hart weer spreken
Wie de weg bepaald, oh!
En de eindstreep haalt
Is vrij
Is vrij



Je hebt zoveel om te geven
En zoveel om voor te leven
Als je loskomt van de eenzaamheid
Blijf niet kwaad op het verleden
Maar wees dankbaar voor het heden



Zet je tranen en je zorgen opzij
En je maakt jezelf vrij
Alleen of met mij
En je maakt jezelf vrij
Alleen of met mij
Oh, je maakt jezelf vrij

Marco Borsato,




Lieve zus,
Van harte gefeliciteerd,
tot straks, ik hang mijn slabbertje vast klaar: -)

gezellig, ik heb er zin in.
xxx





03-11-2013

04.11. zwart en wit





*KLIK*
Openen in nieuw venster en klein maken


Ik zie je lachen
met je ogen dicht
Je draait de jaren even terug
Naar een herinnering van jou en mij
Mijn God, wat gaat de tijd toch vlug
Het geluk straalt af van jouw gezicht
Je was toen al mooi
Maar nu nog zo
Veel meer
En al gleed de tijd aan ons voorbij
We herleven haar nog keer op keer



Alles wordt mooier in zwart en wit
Alsof er achteraf meer kleur in zit
Soms zie je beter met je ogen dicht
Behalve dit
Jij hier dicht bij mij



Zoveel momenten samen ingelijst
Ze verwelkomen mij telkens weer
Het is alsof jouw hand naar buiten reikt
Ik sluit mijn ogen en beleef ze weer



Alles wordt mooier in zwart en wit
Alsof er achteraf meer kleur in zit
Soms zie je beter met je ogen dicht
Behalve dit
Jij hier dicht bij mij



Dus kom bij me liggen
En geef me een zoen
We maken momenten
Nog mooier dan toen
En laat ons genieten
Van al wat nu is
Als ik bij jou ben is er niets dat ik mis



Ik zie de tranen in je ogen staan
En ik besef hoeveel ik van je hou
Wat de soms van het verleden is
Telt op tot hier en nu
Met jou

Marco Borsato

Met je herinneringen leef je een tweede keer,
Da’s mooi hé,
Ik doe het dunnetjes over …

xxx


02-11-2013

03.11. Een met de bomen





*KLIK een met de bomen*
Openen in nieuw venster en klein maken





Een met de bomen en met elkaar
in het hoge gras, ze gelooft het pas,
als ik in haar armen knijp.
Begrijp je nou, hoeveel ik van het leven hou?



een met de bomen



dat waren wij ook,



Iets te laat dit jaar,



de bomen hadden hun blad al laten vallen,



de kleuren al aan het vervagen



zo gaat dat in het leven dacht ik


Dat wat veel kleur heeft


en in het zonlicht staat vervaagd


uiteindelijk om te vergaan tot...
mest



een mooi einde,



en terwijl we daar door de bladeren liepen te stampen



dacht ik aan jou,en wat ik zeggen zou



als ik je weer zou zien,



en wat je zou zeggen



en ik zou de rimpels om je ogen zien,je mond vertrokken
die geeft je weg



en ik weet wat jou bezighoudt.



ach Dienke trieneke troelala trutje,
wat loop je nou te mijmeren..



alles gaat voorbij...



Wie de wegen altijd maar bewandelt,
precies zoals het wordt verwacht.
En nooit wat impulsiever handelt,
ligt niet onder een boom vannacht.



weet je wel hoeveel ik van het leven hou,
begrijp je het inmiddels:-)



oké dan laat ik je gaan en zoeken we een weg



tussen het blad door naar huis,



Het kan even duren, want ehhhh
ik wil niet naar huis,
nog even niet



daar liggen de herinneringen levensgroot opgeslagen



herinneringen die pijn doen



dag webbies,
ik ben der morgen weer hoor,
blij van zin
met een grote suikerspin
Een mooi einde deze herfst..
ik wacht op een prachtig nieuw begin...

xxx