*KLIK*
The Last of the Mohicans - Promontory
Openen in nieuw venster en klein maken
Vannacht ben ik gered van een wisse dood
door de bende van *Jan de Lichte KLIK*
Jawel hé :-)
Voor wie hem niet kent..
mensen die iets mispeuterd hebben en als banneling in het bos zijn gaan wonen
en goed doen voor mensen in nood..
( een mooi kostuumdrama op netflix)
In nood Dien ??
was jij in nood ??
Ja,
Héél ergsterderre
Ik was die demsel in destress:-)
Dat kwam zo...
Ik was aan het wandelen,
en een van mijn jongens raakte te water
in een héél erg vieze smerige stinksloot
Er dreven dode varkens in,
en ik zag schapen drijven:-(
Een beeld wat niet meer van mijn netvlies gaat,
een schip met 14.000 schapen aan boord kapseisde,
en alle schapen zijn jammerlijk verdronken :-(
( echt gebeurd)
Afschuwelijk..... al die verre veetransporten...
ze moeten stoppen, ze bezorgen me nachtmerries
Maar.....Ennieweej.....
dit even weer gezegd hebbende
ik aarzelde géén moment en sprong het water in,
en greep mijn jongen bij z'n halsband
( gek hé, dat ik niet kon zien wie het was, Ace of Damian :-))
En ik sleurde hem op de kant
Ondertussen lag er een schaap een meter verderop koppie onder te gaan
maar leefde nog..
als een gek er naar toe, en de kop boven water gehouden
Grote angstige ogen keken me aan ....
help me, help me, alsjeblieft..
Als een schaap te water raakt,
zuigt de vacht zich vol met water,
en wordt het dier loodzwaar
Daar heb je een sterke arm voor nodig
om die uit het water te krijgen
Boven op de dijk stonden twee schapen te bléten,
ze hadden allebei een kroontje op, ( echt waar) :-)
( zoiets ) foto www.
Bléhhhhhh stonden ze te mekkeren...
hadden we nou maar niet over de dam gegaan
zei zij, Mevrouw Schaap ...
dan hadden we dit niet gehad blééééh ..
Méhhhhhhh zei hij,meneer Schaap, maar lieverd,
we willen toch dat het volk volgzaam is bléééééh :-)
en ik riep naar ze,
haal Jan de Lichte,
die helpt ons
"vlug alsjeblieft"
Méhhhhh zei hij, meneer Schaap
heb je wel gezien hoe groot die honden zijn die daar bij hun lopen??
ze zullen ons zeker verscheuren ??
Nee man schiet op nou,
beet ik hem toe,
koning of niet..:-)
ik hou het haast niet meer
en na veel gesoebat,
is mevrouw met het kroontje in der krullen,
naar het kamp gehuppeld
Mevrouw hé..... niet meneer... :-)
en kwam Jan de Lichte,
met zijn kornuiten aanrennen
en heeft ons gered..:-)
van een wisse dood...
"heus echt wezenlijk waar"
Jan... ik kan je wel zoenen
Maar dát gaat zelfs in mijn droom te ver :-)
En gelukkig
héél erg gelukkig , werd ik toen wakker...:-)
phewwww hey...
wat een avontuur kan een mens meemaken zeg
Als er iemand onder mijn webbies aan droomduiding doet...
Ja dan hoor ik het graag hé :-)
Het weekend komt eraan,
enne, dat is vol lieve gezellige fijne beloftes..
Ik spreek jullie maandag... óf dinsdag weer
baai baai , zwaai zwaai :-)
xxx
♥
*KLIK*
Friends · Bette Midler
Openen in nieuw venster en klein maken
Een gezegende mirabel ben je
als je leuke mensen om je heen hebt
en gezellig mee kunt wandelen
soms hevige discussies hebben waarna we elkaar
een tijdje niet willen zien :-)
Maar toch altijd weer bij elkaar uitkomen
Deze lieve goof
is al meer dan 50 jaar in mijn leven:-)
En soms kan ze me schieten.... :-)
en ik haar :-)
Maar meestal kunnen we góed met elkaar opschieten :-)
gaan we goed door een deur :-)
m'n bellefleur
En maakt ze me blij :-)
Dát vind ik vriendschap :-)
En zo heb ik er nog een paar...
onmisbare goudstukken, die al een levenlang meegaan
en ineens....
komen er soms ook héle nieuwe bij:-)
die mij wel kennen maar ik niet hun...
omdat ze jaren stillekes meelazen hier :-)
Een fijn gevoel, je te leren kennen:-)
Hebben jullie fijne vrienden?
xxx
♥
*KLIK*
Minnie Riperton - Loving you
Openen in nieuw venster en klein maken
Als ik s'morgens mijn ogen open doe,
blijf ik altijd nog even liggen
Even luisteren naar de geluiden
de Duifjes die koeren, roekoe roekoe...
De merel zong zijn madrigalen al om 6.00 vanmorgen :-)
de koolmeesjes die het al druk hebben
een hegge-musje dat een vrolijk riedelke zingt
en het ongeduldige trippelgeluidje onder aan de trap
van mijn jongens
Even wachten nog Boy's
Nóg even mijmeren en dan sta ik op..
Even van mijn hartjes genieten
even een voor een aankijken :-)
Mijn uitzicht is grandioos vind je ook niet :-)
Dit is mijn slaapkamergeluk
Voilá...
Nu kan mijn dag beginnen :-)
Laat je hart vol van liefde zijn vandaag webbies
xxx
♥
*KLIK*
Openen in nieuw venster en klein maken
Toen ik langs kwam gereden
en dit tafereeltje zag...
Moest ik aan mijn moeder denken....:-)
Deze maand is het al weer 26 jaar geleden
dat ze overleed
En och....
Wat zou ik toch nog graag
zo'n intens dikke knuffel van haar willen hebben
waarbij ik me als kind een soort van moest losworstelen :-)
een vette knipoog en een smile mam...
heerlijk schaap van me
Je wordt niet vergeten
xxx
♥
*KLIK*
The Walkabouts - The Light Will Stay On
Openen in nieuw venster en klein maken
Het is maar weer eens fijntjes aangetoond,
dat een mens NIET
Lees : "NIET "
héél veel nodig heeft om
"géweldige mazzel" te voelen :-)
Dat had ik met dit geweldige boek :-)
In plaats van 40 eurie's
betaalde ik er 5,95 voor :-)
Hiep hap Hoeraaaaaa
Voor iedereen een dikke stekelzoen :-)
Dussssssssss
ik ga jullie regelmatig fêteren,
op wat heerlijkheden uit dit boek
Gerenomeerde namen als Hans Andreus,, Herman Gorter, Geert de Kockere,
Bart Moeyaert... ik bedoel maar:-)
"holy water to maai lips "
Heb ik het nog niet eens gehad over de schitterende tekeningen
waarmee het boek gelardeerd is,
Zó supertof :-)
Heerlijk toch hé,
ik hoop dat jullie er ook van kunnen genieten
misschien net zo veel als ik,
of misschien wel meer
Alle lof voor bomen, mooi beschreven toch :-)
genieten :-)
en dan nog dit :-)
Een zalig boek,
helemaal naar mijn smaak:-)
een grote schat in mijn boekenkast :-)
ehhmmm wees maar niet afgunstig :-)
ik had écht erg geluk
én jullie mogen allemaal meelezen :-)
...... afgunst.....
hmmmm * fronzend kijk *
ervaren jullie wel eens afgunst ??
xxx
♥