One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












07-06-2013

07.06. Dat ik je mis





*KLIK*
Openen in nieuw venster en klein maken


Je kust me, Je sust me, Omhelst me, gerust me
Je vangt me,
Verlangt me
Oneindig ontbangt me
Je roept me
Je hoort me
Je redt en verstoort me
Gelooft me,
Berooft me Verstikt en verdooft me

Je ademt en leeft me
Siddert en beeft me
Vertrouwt me,
Beschouwt me als mens
En weerhoudt me
Van bozige dromen
Die op komen dagen
De eenzame vragen van eindig geluk

Met je krullen
als nacht
Hoe je praat, hoe je lacht
Hoe je stem zo dichtbij als een engel verzacht
In mijn dromen doorstromen,
Oneindige leegtes
Je remt me
Je temt me
Je roert en beweegt me

Ik mis je
Ik mis je
Ik grijp je, ik gris je
Ik wil je
Bespeel je,
Ik roer en beveel je
om bij me te blijven
In donkere nachten
Niet meer te smachten naar jou

Laat me los
Ik moet nu alleen
en houdt me vast als het nodig is
In gedachten
ik zoek je in alles om me heen
maar al denk ik soms dat het zo beter is
Kan ik het niet helpen dat ik je soms mis

Ik smoor je
Bevroor je
Verlos, en verloor je
Weg naar een andere plek maar ik hoor je
Omarm je
Verwarm je
Ik zie je en voel je
Ik aai je
Ik streel je
Ik knuffel en kroel je

Je rijpt me
Begrijpt me
Verwart en misleidt me
Het schrikt me soms af
Hoeveel ik op je lijk nu

Mijn glimlach
Mijn tranen
Mijn liefde voor leven
Het spijt me van alles
Kom help en bevrijd me

Laat me los
Ik kan het alleen
maar houd me vast als het nodig is
In gedachten
Ik vind je in alles om me heen

Maar al denk ik soms dat het zo beter is
Kan ik het niet helpen dat ik je mis

Ik kus je
Ik sus je
Ik doof en ik blus je
Je blijft heel dichtbij me
Maar in mijn hoofd rust je

Maaike Ouboter

Kom help en bevrijd me ,en laat me nu los,

Want soms is loslaten het beste wat je kunt doen,

Om niet ten onder te gaan,

Maar wat een móói liedje toch…
het raakt de harten...

xxx



24 opmerkingen:

  1. Jaaa... dat is een natuurtalent ! Heel mooi he. Kwa taal, kwa zang, kwa liedje.
    Loslaten is helaas veel nodig en vaak net als het slecht uitkomt. Grrr.

    Zo'n typische fotoserie van jou voegt echt een dimensie toe, op hetzelfde niveau
    als het liedje is, gelukkig. Anders is het ook weer zo sneu, voor één van de twee.
    Mooimooi!

    Liefs en zon,
    Clemens. ☼

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Knappe macro's die mooi samengaan met een lied.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een mooie combie van foto's en tekst..!!
    Heb het goed meis.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldig he.... Wens je een hele mooie dag Dien xx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. zo mooi!
    ten onder gaan is geen goed idee, dan inderdaad maar het touwtje loslaten

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat liedje is prachtig maar je druppels zijn schitterend Roos.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig beschreven, maar je druppels mogen er ook zijn, hoor !
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wij hebben ook (met tranen) zitten kijken, wat mooi. Dat een jong meisje zo'n mooie tekst kan schrijven!
    Maar ze heeft ook al heel wat meegemaakt.
    Je foto's zijn schitterend Dien!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig is dit, ik heb met ontroering gekeken, en ik was niet de enige als ik alle reacties op het www mag geloven.
    Mooi geïllustreerd!
    Fijn weekend Klapper!
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb haar opgezocht op you tube. Ben er stil van.........
    Wat een verfijning en toch zo duidelijk.....zo gaaf, zo helder.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. volgens mij waren de foto,s er eerst en is het liedje er toen bij gemaakt(het is allebei heel bijzonder mooi.)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een prachtig lied en heel mooi gezongen. Je foto's zijn er heel toepasselijk bij Klapperdeklappertje. Prachtige combi!!
    XXX Fijne vakantie,

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Er vloeien heel wat tranen bij het oren van dit lied.
    Prachtig, werd ook regelmatig gedraaid bij de reportages van de Alpe 'dHuZes.
    Kippenvel, Klaproos kippenvel, bij 25 graden. Mooi aanvulling je foto's, top.
    Heb een fijn weekend. Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dag lieve schat,

    laat los laat los laat los laat los.... etcetera...

    Zeg 100 keer per dag tegen jezelf:

    "Ik laat moeiteloos gaan..."
    "Met het grootste gemak laat ik gaan..."

    Doen!
    Denk aan jezelf.
    Hou van jezelf...

    Dikke pakkerd en sterkte en good luck!
    XX, Marlou

    .

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Een prachtig lied en het heeft zeker ook mijn hart geraakt.
    Los laten is het moeilijkste wat er is.

    lieve groetjes
    Lia.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. ik hoorde het eerder deze week op mijn favoriete radio, het is een heel mooi liedje!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Een heel bijzonder liedje, je hebt er echt iets moois van gemaakt!
    Liefs van mij!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik heb een klein stukje van het lied gehoord en gezien, en het klonk indrukwekkend. Je foto's zijn weer buitengewoon.
    Fijn weekend met veel zon :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Als jij denkt dat loslaten beter is
    voor alles,
    laat dan snel los...
    Heb een fijn weekend, waar je ook uit mag hangen.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Een prachtig liedje. Zelfs de juryleden hadden tranen in de ogen. Terwijl zij toch wel wat gewend zijn op muzikaal gebied.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Zit ademloos te lezen en naar prachtige
    foto's te kijken. Wat weer een innig mooi geheel.
    Zegt ook iets over je innerlijke pijn die
    dan weer opspeelt xxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥