One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












09-12-2016

10.12. Er zijn geen problemen








*KLIK*
Ray LaMontagne Trouble
Openen in nieuw venster en klein maken




Er zijn geen problemen.
Er zijn slechts gedachten die je vertellen
dat wat er is een probleem is.


Er zijn geen fouten.
Er zijn slechts gedachten die je vertellen
dat wat er is een fout is.


Er zijn geen mislukkingen.
Er zijn slechts gedachten die je vertellen
dat wat er is een mislukking is.


Er zijn alleen maar onjuiste gedachten.

Nin Sheng


Dat lees jij ook weleens toch,
en denk je dan,
ja ja, jij hebt mooi praten,


wáárom voel ik dit, en denk ik dat...
dat is er tóch écht ...


Zó moe word ik er van :-)

Wat doe jij ermee?
xxx









22 opmerkingen:

  1. Zucht..... ja Dien inderdaad vermoeiend.
    Een wandel of fietstochtje doet soms wonderen.
    Fijn weekend
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik parkeer het ergens.. iemand anders mag het meenemen.. ik doe er niets mee.. dat is een persoonlijke keuze.

    Love As Always
    Di mario

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wanneer je ouder wordt, til je steeds minder zwaar aan problemen, en denk je....dat zien we morgen dan wel weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. pffffff het ging even helemaal mis met inparkeren...het kwam van alle kanten tegelijk, maar dan wordt en een snoet in je hand gedrukt..aandacht....wij zijn er ook en dan weet je weer waarom je hier bent.....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Naar je mooie foto's kijken en dan schuiven de problemen één voor één weg....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Erg mooie tekst.
    En dat hebben we allemaal op zijn tijd,om dingen
    in gedachten anders te denken,dan ze in werkelijkheid zijn.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik maak er geen probleem van dat zulke teksten er zijn. Maar mensen die zo praten laat ik links liggen. Fijn dat voor hun alles probleemloos gaat, maar de wereld is groter dan hun leven.
    Zo denk ik er over :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goede morgen Roos. Eerlijk gezegd doe ik er ook niets mee.
    Ik lees zo'n tekst en denk ach problemen zijn er genoeg.
    Laat ik hier geen probleem van maken. Dan schenk ik mezelf
    een kop thee in en ga verder met mijn dag.
    Ik wens je een fijne zaterdag toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ach ja, doet me gelijk denken aan dat prachtige nummer van Maarten van Roozendaal, gisteren geweldig vertolkt in onze kleine dorpstheater, door Elke Vierveijzer.... 'Red mij niet'...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. in al zijn eenvoud, een prachtige foto Roos...

    ik probeer de dingen te relativeren


    een prettig weekend gewenst
    wat vandaag belangrijk is, is morgen allicht een detail

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Tuurlijk zijn er problemen, dat is altijd in het leven, plussen en minnen. Problemen wegstoppen en ontkennen kan niet, maar je hoeft er ook niet de hele tijd mee bezig te zijn, parkeren is prima.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Onjuiste gedachten wuif ik zo snel mogelijk uit. Opgeruimd staat netjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik zeg (bijna) nooit: "Ik heb een probleem..."
    Ik zeg (bijna) altjd: "Ik heb een situatie..."

    Dat werkt bij mij:
    Ik heb een slaap-situatie.
    Haha... lekker makkelijk! Klinkt toch anders.

    Xxx!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Als ik bijvoorbeeld geen geld heb om een rekening te betalen, dan heb ik een probleem, en dat is geen gedachte......
    Des al niet te min, dit soort teksten bevatten tussen de regels door wel een waarheid...
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Goede avond Klappertje. Tja, problemen zijn door de mens uitgevonden, ze bestaan niet echt. En Nin Sheng heeft dat allemaal meer dan mooi op woorden gezet!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. De kern is natuurlijk dat je gedachten bepalen of iets een fout, een probleem, of een mislukking is. Maar ik vind deze tekst ook wat te kort door de bocht. Er zijn namelijk ook échte zorgen, en die wuif je niet weg met deze tekst. Al is een beetje relativeren op z'n tijd natuurlijk heel belangrijk... ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. ja Dien dat lezen we wel eens,
    en dan denk ik ze hebben gelijk maar vaak denk ik ook ze hebben makkelijk schrijven
    wat doe je er mee? gewoon doorgaan met leven en de hindernissen nemen, aanvaarden, en eens sakkeren :-) ...

    BeantwoordenVerwijderen
  18. soms moet je problemen met beide handen aanpakken en er definitief komaf mee maken...is dat gemakkelijk ? Neen hoor, het is zelfs aartsmoeilijk, maar nadien is het probleem echt wel weg...voor altijd. En heb je ergens een laagje eelt erbij...

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Die foto...machtig mooi!
    Soms als ik denk dat ik het niet zie zitten, ga ik zitten en denk ik opnieuw (-:
    Dikke knuffel voor je prachtige blog, Dienelidino ♥

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥