One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












05-07-2012

06.07.Genieten










*Je hoeft niet veel van me te houden*




Een rijke fabriekseigenaar zag tot zijn afschuw


een visser lui naast zijn boot liggen en een pijp roken.


‘Waarom ben je niet aan het vissen?’


vroeg de fabriekseigenaar.


‘Omdat ik genoeg vis heb gevangen voor vandaag,’


zei de visser.




‘Waarom vang je er niet nog een paar?’


‘Wat zou ik ermee moeten?’


‘Je zou geld kunnen verdienen,’


luidde het antwoord.




Daarmee zou je een motor op je boot kunnen laten monteren


om verder de zee op te gaan en meer vis te vangen.


Dan zou je genoeg verdienen om nylon netten te kopen


en die zouden je nog meer vis en meer geld opleveren.





Al gauw zou je genoeg geld hebben om twee boten te bezitten...


Misschien wel een hele vloot.


Dan zou je een rijk man zijn, net als ik.’


‘Wat zou ik dan doen?’ vroeg de visser.


‘Dan zou je werkelijk van het leven kunnen genieten.’


‘En wat denk je dat ik nu aan het doen ben?’ antwoordde de visser.






Mijn adagium is:




"geniet van het leven"





Laat mij die visser maar zijn.



En ben jij wie jij wilt zijn,


En laten we elkaar in onze waarde,


Ik ontspannen in de natuur,


En jij lekker druk in de stad: -)



Tot morgen webbies,

wij gaan ons laven aan de kersen:-),



en ja,


ik pluk er wat voor jou: -)

dikke vette rode sappige kersen : -)






* sprietje gras tussen de de tanden neem*

xxx



















59 opmerkingen:

  1. mooie foto's zijn dat
    ik geniet van natuur en zo nu en dan wat stad :-)
    maar heel zeker van kersen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schuif eens een beetje op met die boot.. anders zit je in mijn rook van de pijp.

    Love As always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. mario.... rook jij nog :-)

      dan ehhhhh, niet in het gras ermee hé:-)
      xxx

      Verwijderen
    2. Alleen in een boot op het water.... ;-)

      Love As Always
      Di Mario

      Verwijderen
  3. mmmmmm lekker kersen!!! ik woon in de stad, maar gelukkig veel natuurgebieden in de buurt. Met mijn fietsje fiets ik er dan ook heel wat af klaproosje. Truste voor zo en blijf lekker genieten!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ha gejo, wat gezellig dat je er nog eens bent:-)
      ja hé jij gaat ook graag de natuur van zwolle in :-)

      Verwijderen
  4. Een tekst waar ik me helemaal in kan vinden, klaproosje.
    De mooie, fijne foto's van de grashalmen maken het logje helemaal af!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. lekker hé jan,
      zo'n zacht gras:-)
      het tingeltangelt aanje handen :-)

      Verwijderen
  5. Heerlijk..ik kende het verhaaltje ook...
    Ben misschien altijd al de visser geweest.
    Nu ben ik het me bewust en dat voelt toch beter!
    ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ahh walter, jawel hé, je lijkt me de man er wel voor,
      :-)
      ik ben het altijd geweest, en het voelt gewoon goed.

      Verwijderen
  6. Kortgeleden las ik een tegeltjeswijsheid:
    Wie rijk wil zijn, moet niet zijn vermogen vermeerderen maar zijn hebzucht verminderen.
    Je bent rijk als je kunt genieten van de schoonheid van de foto's van vandaag. En dat doe ik. Je hebt me rijk gemaakt. Dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. graag gedaan hanny,
      dit geluk delen is een fijn gevoel,
      dit meemaken is rijk zijn:-)
      ik zou met niemand willen ruilen,
      xxx

      Verwijderen
  7. tjee
    kersen
    zehebbensteeltjesallebei
    X esz

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Laat mij ook maar gewoon dat vissertje zijn.
    Wat kunnen mensen hebberig zijn, bij sommigen begint het op hebzucht te lijken
    en dan denken ze dat ze de gelukkigste mensen van de wereld zijn.
    Zelfs in hogere kringen, heb het meegemaakt en de echte waarheid is dat ze in hun hart
    graag dat vissertje willen zijn, maar status... niet voor bepaalde mensen onderdoen.
    'k moet er van op de pot...
    Blij te lezen dat we collega-vissers zijn Dien.
    Heb een goed weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. nou minke mijn idee,
      daar kan ik niet mee omgaan,
      maar je moet elkaar in waarde laten hé,
      wat een doet, prima, maar laat mij dan maar,
      dechiness was erg gezellig en lekker,

      altijd fijn om bij die meiden te zijn:-)

      xxx

      Verwijderen
  9. In de stad - of in een pittoresk ministadje :)
    Maarrrr natuur is super. En jouw verwennerij van onze ogen nodigt toch uit tot het zelf verkennen, gelukkig. Prachtig dat fijne spul Dien!

    Liefs en een stadsroosje,
    Clemens.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. jawel clemens jij bent er ook zoeentje die geniet van het kleine hé.
      ik voel het aan mijn water:-)
      als ik denk aan je tafeltje met de rozen ....
      dan wete ik het zeker:-)

      staan ze nog??

      xxx

      Verwijderen
    2. Ja, tuurlijk! Genoeg water, mooie muziek en zachtjes praten he! Dan blijven ze lang goed.

      Verwijderen
  10. Dit weekend doe ik de visser na ! Prettig weekend schat xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. goed zo ollie, en daarna zie je wel weer hé:-)

      dag lieverd

      xxx

      Verwijderen
  11. Genieten van alle dingen die goed zijn.
    Zo'n vissertje ben ik ook.
    Smakelijk kersenfeest meis en op naar een fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. heerlijk idee zoveel vissers bij elkaar:-)

      fijnw eekend marjolijn,
      xxx

      Verwijderen
  12. Wel opletten dat er geen bison tegen gepiesd heeft ...
    Euh... ik bedoel tegen dat sprietje gras ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. whaaaa, ik hoop van niet wim,

      een geluk... hier lopen geen bisons: -)

      Verwijderen
  13. Mooie serie van deze tere grasjes en ik ben ook liever de visser ;) Iedereen wilt maar meer en
    meer en vergeten daardoor helemaal te leven, wat van jou niet gezegd kan worden ;) Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dank je wel monique, jawel met hart en ziel leven dat is wat ik wil en doe,

      een fijne vakantie voor jou hé,
      xxx

      Verwijderen
  14. Ik ben ook liever die visser dan die andere dodo, maar dat wist je vast al. :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja redstar, dát wist ik van je:-)

      een tramper in je hart, met een dak boven je hoofd net als ik :-)

      Verwijderen
  15. Ieder het zijne maar niet teveel vissers hoor want dan vind ik het te druk worden aan de waterkant ;-)

    Geniet van de dingen die je doet en ook van de dingen die je soms moet doen.
    Kersen eten is heerlijk tijdverdrijf Roos, geniet ervan want ze zijn heerlijk kan ik je vertellen maar de eigen ervaring telt hé.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. whahahaha jawel hé ada, het wordt stilles gezellig druk hier, maar ehhh is het niet zo dat gelijkgestemden elkaar aanvullen,
      dus kom maar op dan :-)

      Verwijderen
  16. Je hebt niet veel nodig om gelukkig te zijn.

    Menselijk geluk ligt in tevredenheid.
    Hij die niet tevreden is,
    hoe veel hij ook bezit,
    wordt een slaaf van zijn verlangens.

    Mahatma Gandhi

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ahhh Han,
      dát is mooi gesproken: -)


      aai lof it.

      Verwijderen
    2. Je brengt ons hier een klassieke wijsheid op een andere manier gebracht dan ik gewoon ben.
      Leuk!

      Verwijderen
  17. Kijk je eerst of er geen teek op het sprietje gras zit!! ;-) Of wormen in de kersen, whahahahah!!! Neuh, ik ben echt niet jaloers
    dat jij lekker in de kersenboogaard aan het snoepen gaat. Heus nie....!!!! ;-))
    Veel plezier hé Klapperdeklappertje.
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. whaaaaa marjolein,
      jawel hé,
      dat zou wat zijn....
      * krak* oeps een teekje, :-)
      nee hoor we letten op .

      Verwijderen
  18. Ik ben de visser.....
    wat moet je met al dat geld, komt alleen maar ruzie en rottigheid van
    als ik me maar kan redden en genieten van alles om me heen, ben ik dik tevreden...
    je kan dromen van rijkdom, maar daar moet je het bij laten..
    weer een heel wijze blog Roos en dat zo voor het weekend..
    mooie foto's erbij trouwens, dat vergeten we wel eens door al je mooie teksten.
    je het echt oog voor fotografie.. ;)

    Dikke complimenten en fijn weekend, lg Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  19. wat is dit heerlijk hoe kan je mooi omschrijven wat genieten is ,helaas moet je daar eerst ouder door worden om het te kunnen zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. En zo is het.
    Fijne dag.

    Groetjes van Ann

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Velen denken het te zijn
    iedereen wil het zijn,
    slechts enkele zijn het,
    de levensgenieter.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Een wijs verhaal.....laat ze je smaken xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Dit vissertje had geen latijn nodig om het duidelijk te maken.....
    Mooie tekst en prachtige foto's, heel fijn getekend...
    Geniet van het weekend. Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik voel er ook wel wat voor om even die visser te zijn hihi.....
    En kersen snoepen....mjammie, majammie.......

    Jij ook heerlijk weekend Dien,
    ik heb weer eens werkweekend xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Vaak kunnen wij ook van jou(w logjes) genieten, Klaproos !
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ik ben ook een vissertje...heb niet veel nodig.
    Wens je veel plezier met kersen proeven...lekker zeg.
    Dan kijken wie het verst de pitjes kan weg spugen ;-)
    Gezellig weekend en groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. hebzucht is me wat Roosje...

    ik hou het bij de visser..

    groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Pluk de dag en geniet van wat je hebt in plaats van steeds maar te streven naar meer en meer en meer... geef mij maar de vissers filosofie :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  30. het kan zowat mijn levensfilosofie zijn, Dien
    Ik benijd die rijkelui geenszins, ik geniet van wat ik heb en wat ik kan doen. Meer hoeft dat niet te zijn...

    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ha Klaproos,

    De visser heeft helemaal gelijk, want het spreekwoord is, boompje groot, plantertje dood. oma

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Hihihihi Ik ben al een paar ochtenden vroeg naar het strand geweest
    gewoon zitten turen naar de golven de schreeuwende meeuwen
    stilte gemaand :-)))
    Hopend zeehondjes te zien :-))
    Nou heb alleen een naakte vent gezien hahahhaaa die genoot van het koude noordzee water.Brrrrrrr....
    Heerlijk met mijn blote voeten in het zand op het strand.
    Het visserke heeft gelijk net als oma
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  33. leuke verhaal van de visser en fabriekseigenaar
    Die visser heeft het heel goed bekeken, altijd maar meer meer
    genieten van de kleinste dingen en van het leven, dat is het belangrijkste

    Groeten, Bram

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Mooi verhaal, en inderdaad genieten is heel belangrijk en daar heb je soms maar weinig voor nodig!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Genieten zit in eenvoudige dingen, dat blijkt wel weer uit je verhaal.
    Lekker kauwen op een grassprietje.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥