One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












08-01-2019

09.01.Wind van vandaag








*KLIK*
The Way It Is - Bruce Hornsby
Openen in nieuw venster en klein maken




Wat een winderige dag vandaag hé
brrr, stikkeskoud ook nog
mja... met honden móet je de deur uit
vandaag mag Spur mee
de hond die vorig jaar een gouden mand kreeg bij Chris en Carin :-)





In het begin was het een beetje knokken tussen de heren
haantjesgedrag zeg maar:-)
Maar inmiddels gaat het goed,




en verstaan ze elkaar wel beter
en kunnen zelfs neus aan neus staan
als ze iets ruiken wat interessant is voor ze
Damian vind het geweldig om met hem te racen
op een bepaald ogenblik vliegen ze samen weg
dat blijft erg vermakelijk om te zien




Ace is de lone ranger als we met z'n drietjes gaan
die doet niet mee




Er vliegt een groene specht weg bij deze boom
hij heeft 'm vakkundig ontmantelt,
en lekker vette torren kunnen vangen




Oei... denk ik.. ik zie het somber in voor deze bomen
die gaan gerooid worden, zoveel is zeker
ik wordt er een beetje misselijk van, die ontbossing gaat maar door en door :-(




terwijl er op sommige plekken in het bos nog omgezaagde bomen liggen waar NIKS mee is gedaan
te triest voor woorden, en snappen doe ik het al hélemaal niet




Mijn kleine prins Damian, waar ik ga staat hij naast me,
met glimmende pretoogjes te kijken
of er weer wat te beleven valt :-)




Nog een spechtenboom:-) een soort van flatgebouw zeg maar




prachtig hé, hoe dat zich voltrekt.. de boom wordt steeds mooier




Een uitgegraven wespennest... met spuug en afgekauwde stukjes hout
hebben ze een ondergronds nest gemaakt
De winterperiode geeft de geheimen van het bos prijs




Hier een plukplaats van een roofvogel, buizerd of sperwer,
die een koolduif geslagen heeft
Er gaat iemand met een lekker vol buikje slapen vandaag
deds just de weej it is....



Oei.. deze spechtentoren staat op omgaan...
een hard windje en zeg maar dag swietie




:-) Spur, met een uitdagende blik loeren naar Damian,
kom op dan man, we gaan racen over de fietspaadjes :-)




dat vinden ze zo tof,
en ik ook, alhoewel ik me voorgenomen had,
met harde wind alleen op de grote paden te blijven ivm met vallende takken,




maaaaaaaaar :-) :-) aaif got the sun sjaaining for me....
vandaag is nog geen goeie dag om op te stappen....
Geen tak waagde het om op ons te vallen :-)
zelf de regen hield zich in,


aju paraplu webbies,
laat je meeevoeren op de wind van vandaag hé...


xxx


Dirk en Willy,
ik kan geen reacties achterlaten bij jullie ??
geen idee waar dat nu weer door komt





16 opmerkingen:

  1. Mooi verslag van jullie wandeling weer. Vooral de derde foto vind ik erg mooi met dat dartele drietal op een rijtje achter elkaar.
    En wat die takken betreft: als ze willen vallen, dan vallen ze ... ook bij grote paden, vrees ik. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Op grote paden lopen. brrrrr, dat klinkt als vloeken in het bos. Ik heb zo'n afkeer naar als die geasfalteerde paden in het bos. In het bos moet je op zand lopen. Modder voelen en je enkel kunnen verzwikken. En dan het liefst met weinig pijn. ;-)

    Love As Always
    Di mario

    BeantwoordenVerwijderen
  3. The Way It Is, is net als regeren op een weblog, het blijft techniek.
    Dan kun je beter je vriendjes hebben, die reageren altijd naar het vrouwtje.
    En het voordeel van ze is dat je ook echt naar buiten gaat.
    Nou ontbossing, daar heb ik donderdag een logje over.
    Het mooie van het bos is dat er eigenlijk niet dood gaat er is altijd weer een herbestemming in de natuur. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een lieverd die Spur ;-) een leuk vriendje erbij!
    Dat was een heerlijke wandeling in het bos. Mooie foto's heb je gemaakt.
    Wij gaan morgen naar zee, ben benieuwd hoeveel duin er weggespoeld is.

    Liefs Petr@
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een mooi bebost bericht! Tussen ons, vandaag viel ik om door de wind! Blijft tussen ons hoor! :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goede morgen Roos, je zou natuurlijk een helm op kunnen zetten tegen vallende takken, maar erg charmant zal dat niet staan. De honden hebben samen weer een hoop plezier gehad zo te zien. Molly hier houdt niet zo van dit weer, ze maakt een rondje buiten en gaat daarna lekker warm binnen naar de waaiende blaadjes zitten kijken. Moos vloog vroeger achter die blaadjes aan, die had met dit weer altijd de wind in zijn kop.Maar Molly is meer een dame, terwijl Moos de wilde kerel uithing. Shadow was meestal ook binnen met veel wind, die vond het niet fijn dat haar vachtje omhoog waaide:)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geweldig mooi het is net alsof ik met je meeloopt.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. mooie wandeling, mooie foto's
    wat een grote gaten kunnen die spechten toch maken, k zag het deze week ook nog

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hier aan de kust heeft het gister flink gespookt, en vannacht hadden we opeens nog een staartje waar ik zelfs wakker van werd.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een mooi blog, en leuk om "de jongens" bezig te zien. Zo'n specht laat wél een slagveld achter hè?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Goede morgen lieve Klapper.

    Tja, begrijpe wie het begrijpen kan, alsmaar meer bomen gaan de vlakte op terwijl er met het dode hout niets wordt gedaan. Het is alsof de mens de natuur maar niet zijn gang laat gaan, overal wil men zich mee bemoeien en je ziet tot wat een resultaat dat leidt...
    Bij ons in de straat zijn er weer een aantal gesneuveld zonder dat daar een aanwijsbare reden toe was.
    Een echt wild bos zit er niet meer in, soms heb ik de indruk dat het mensDOM liefst van al een kale planeet onder zich wil hebben.

    Wat een mooie serie foto's maakte je weer van je wandeling en je lievelingen. Ik heb je Damian ziet spurten op je FB, wow, het is precies een raspaard hihi.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Klaproosje.

    Prachtige foto's van al dit moois wat in het bos te zien is.
    Heerlijk zo met de honden.

    De boom met spechten gaten vind ik super.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Dientje,

    jaaaa... wandelen in de wind.
    Dat is het lekkerste wat er is.
    Helaas kon ik gisteren de wind alleen maar "zien"... In de aula, achter de kist hadden we zicht op een bomenrij, die vervaarlijk heen en weer zwiepte.
    Echt dramatisch.
    Het paste precies bij mijn gevoel...

    Dag Moppie... wat lief dat Spur zo met jullie mee mag... ohohoh dat is genieten!
    Heerlijk!

    Liefs van Marlou

    .

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Eem heerlijke uitwaaiserie in het bos
    Prachtige hondenkoppenfoto`s

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat weer een natuur legde je vast Dien, van genoten.

    X Hilly

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Jij en je viervoetige rakkers halen jullie hartje op in de bossen hé :-)
    Maar wat is dat daar in NL met het bosbeheer ? Daar is duidelijk wel iets verkeerd aan het lopen :-(
    Waarom je geen reactie kunt achterlaten op mijn blog ?... ik heb geen flauw idee waarom niet. 'k heb alle instellingen van Wordpress nagekeken en niets abnormaal gevonden. Bij Willy had ik ook hetzelfde probleem als jij hebt, ineens werkt dat bij Willy terug. 'k heb hier ook geen idee waarom. Maar je 'like' die komt er wel door, waarvoor mijn dank reeds :-D Hopelijk raakt dit snel opgelost ! Ik houd je op de hoogte

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥