One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












08-07-2019

08.07.druk doen om niks








*KLIK*
Jamie Woon - Shoulda
Openen in nieuw venster en klein maken




De hoornaar kan tot 3,5 centimeter lang worden
en is hiermee de grootste wespachtige van België en Nederland




Ondanks de indrukwekkende lichaamsgrootte
en het luide gezoem
is de hoornaar niet agressief
behalve als men te dicht bij het nest komt of het nest verstoort.




Lijkt me ook normaal,
wegblijven van dat nest :-)




ze zijn prachtig om te zien
en wij hebben rustig staan kijken
hoe deze diertjes het boomsap opzogen,
je moet toch aan je vocht komen als het zo warm is hé :-)




Geen reden tot paniek dus

ZZZZZZZZZZZZZZZoem :-)
jawel hé
je hoort ze aankomen,

bukken dus :-)


xxx








19 opmerkingen:

  1. mooie foto's van die wespachtige.
    Laten we maar uit hun buurt blijven.
    En druk maken om niets is verspilde energie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. In Frankrijk zie je heel veel, frelon heten ze daar. Meestal is er dan paniek als ze een frelon zien.
    Als je rustig blijft is er niets aan de hand, net als met de gewone wesp.

    Liefs Petr@
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tja, wanneer is iets Niets en wat is 'druk'maken eigenlijk? Een beetje in de lucht meppen misschien... :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Klaproosje.

    Mooi op de foto gezet.
    Hij is erg mooi.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik blijf er liever ver vandaan Dien....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Tjonge, die heb je er fraai opgezet Dien, je kunt ze toch maar beter niet in je kraag hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een kanjers, krijg er schrik van! Liever niet op mijn lijf!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie serie. Ik heb hier eens eentje in de tuin heb die ik uitgebreid heb kunnen portretteren.
    Het zijn mooie beesten, die vanwege hun kleur nog een stukje interessanter zijn dan gewone wespen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi in beeld gebracht.. Het blijven prachtige dieren om te zien.

    Love As Always
    Di mario

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Sinds mijn allergische reacties op alles dat prikt, houd ik ze toch liever op afstand. Mooi om naar te kijken, maar liever miet té dichtbij.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik schrik er toch altijd weer van, ze zijn zo groot.
    Eigenlijk ben ik er bang voor...

    Mooie foto's heb je er van gemaakt Dien.

    X Hilly

    BeantwoordenVerwijderen
  12. 35 cm lang

    dan blijf ik liever uit de buurt

    maar ik maak me er wel niet druk over

    prettige dag Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dit zijn wel hele grote, maar ze zien er wel prachtig uit

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik laat ze met rust. Een nest hoornaars in mijn habitat vind ik wat minder geslaagd. Een beetje afstand tussen hen en mij dat bevalt mij het beste. 😃

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ze moeten ook niet aan mijn nest komen, hè! En al helemaal niet wanneer ik slaap!
    Weer een "nieuw" soort beest dat ons land gevonden heeft. Ik maak me niet zo snel druk om al die fladderkens. Ze zijn meestal banger voor mij dan andersom. Roos wordt al gillend gek wanneer ze ze op 5 meter afstand ziet... Mooie foto's weer, darling ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Tsjah, van een afstandje vind ik ze prima, en zo nu en dan even om mij heen buiten, maar nu, dit jaar, op de 1 of andere gekke manier, op mijn balkon, en dan heb je een peuter van 15 maanden... en 1 dag om je heen... en die stoort onbewust, dus nu ben ik er minde blij mee ;-)

    Plus dat ik rare insecten zie ook op mijn balkon, insecten die ik nooit eerder heb gezien, nee heb geen foto, en eigenlijk wens ik dat ze nu wegblijven.

    X

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hier heb ik een nest hoornaars in mijn tuin.
    Eerlijk gezegd heb ik er nog geen last van gehad :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥