One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












21-04-2020

22. 04. Waarom








*KLIK*
Haasje overDSCN6370
Openen in nieuw venster en klein maken
Geluid uitzetten vanwege storende wind

Toen we uit het bos kwamen vandaag
zag ik een paar stelletjes kievitten over elkaar heen buitelen,

En ik stopte even om te kijken
Toen zag ik de haasjes aankomen :-)





Wat is dat toch een prachtig schouwspel.





In de verte zie je de rookpluimen van de brand in de Mariapeel





aangestoken.... door wie of wat.. ??
een raadsel




Maar wie DIT op zijn geweten heeft
die wil ECHT niet weten wat ik 'm gun

Het broedseizoen is in volle gang
jonge diertjes zijn er..
ik ben er zó verdrietig van


Lieve lieve mensen pas toch alsjeblief op met vuur
en als je ergens vuur ziet, blijf weg




je loopt de hulpdiensten alleen maar voor de voeten


De foto's zijn van een stuk bos waar wij vaak lopen,
daar was van het weekend een stuk afgebrand...




ook aangestoken.. :-(

"Waarom" ???
Geen woorden voor zo'n misdaad :-(




chinooks vliegen af en aan ,
brandbestrijding: onder de helikopter wordt een zogenaamde bambi bucket bevestigd,
een flexibele oranje waterzak waarmee per keer maximaal 10.000 liter water op een brandhaard kan worden gestort.
Ook kan een watergordijn worden gelegd;

Hóe kun je jezelf nog aankijken in de spiegel als je zoiets op je geweten hebt....
ik walg van je :-(
en hoop dat ze jou te pakken krijgen....
en de zwaarste straf denkbaar geven...





22 opmerkingen:

  1. Hier in het zuiden staat de heide van de Meinweg bij Herkenbosch in de brand. Ook zoiets.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach wat triest!! Ik zou daar ook heel boos over worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een trieste aanblik. Van brand, zo allesverwoestend word ik altijd verdrietig en stil.
    Hier in de buurt is ook vanmiddag brand geweest. Het is goed opletten tegenwoordig.
    Aangestoken? Ik mag toch hopen dat het per ongeluk was, door een weggegooide peuk of zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik las het vanmorgen, wat een verdriet. Hoe kun je toch zoiets doen. Zelfs per ongeluk toch niet.

    Love As Always
    di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat erg Dien
    en alles staat al zo droog
    hopelijk is het niet opzettelijk want wie weet slaat die dan nog eens toe...
    je mag er niet aan denken

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik snap die brandstichters dus ook niet. Die hebben geen hart. GEen hart voor leven in ieder geval.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goede morgen Roos, ik denk dat geen normaal mens van brand houdt, dan moet je goed ziek in je hoofd zijn, ik hoop dat ze hem vinden en opsluiten, maar ik vrees dat de straf niet lang genoeg zal zijn. Van mij mag het levenslang zijn , maar ik ben gelukkig geen rechter.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat erg.
    De natuur is zo droog, ik hoop dat iedereen voorzichtig is.
    Hoe mooi het weer ook is momenteel, de natuur heeft water nodig.

    De haasjes zijn mooi Dien, toch een beetje blij:)

    Fijne dag en lieve groet,
    Hilly

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lieve Dientje,

    nee... ik snap die lui ook niet.
    Ik snap eigenlijk een heleboel niet.
    Wat een gore kl.... ik gun het ze niet eens om ze uit te schelden.
    Bah!
    Ik spuug op ze!

    Sorry... dat moest er even uit...

    X, Marlou

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Klaproosje.

    Het is erg dat er zoveel natuur verloren gaat.
    In en in triest.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het is vreselijk Dien, zo'n stuk natuur dat verloren gaat, en die arme dieren, om te janken!
    Van mij mogen ze degene die dit heeft geflikt, een paar jaar opsluiten.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ha Dien,

    je weet het niet zeker?
    Maar zulke mensen zijn er altijd al geweest
    Een Zieke geest zullen we maar zeggen.

    X Groetjes
    Christiene

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Vreselijk zo'n misdaad. Daar wordt een mens niet goed van. Wat zit er in de gasten hun hoofd ?

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Triestige aanblik in tegenstelling tot het filmpje haasje over 🐇🐇!

    Olivia ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Je begint met een leuk filmpje, maar daarna wordt het toch een stuk minder leuk.
    Gruwelijk dat dergelijke natuurbranden worden aangestoken. Het is met de enorme droogte nu voor de brandweer net zo moeilijk vechten als tegen de zorgmedewerkers doe tegen de grote coronagolf daar bij jullie in de buurt.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hierin geef ik je 100% gelijk Dien !
    De vuur maker(s) moesten zelf levend verbranden !

    BeantwoordenVerwijderen
  17. hoe gek moet je zijn, vraag ik me af Roos

    groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik zag het op het nieuws, wat een ramp.
    Ook in Limburg een brand, arme dieren.
    wie doet zoiets? gaat toch niet vanzelf. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Het lijkt een thema te worden vandaag, waarom... kom net bij John vandaan en zijn verhaal van de vrachtwagen bijv... waarom... waarom dit... vuur... is het een peuk geweest? Een auto in de berm die nog warm is onder de kap, hoorde ik ook al op tv dat dit mogelijk is... waarom inderdaad...

    Haasjes zijn leuk om naar te kijken :D

    X

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Gisteren hier ook een grote heidebrand.
    Aansteken? Wie doet nu zo iets?

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een in en in triest gezicht dit
    En ja dan al die diertjes zo erg......
    ik kan me je reactie dan ook heel goed voorstellen!!!
    Ik heb even geen woorden.

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥