One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












08-08-2020

08.08. La Mama

 







😊

Vooruit  dan, 
 omdat  het  zó speciaal is wat ik zag  vanmorgen 
 Zigeuners op weg  naar ergens, 

en het  mooie van deze gebeurtenis is,


12 jaar geleden  kwam ik hier wonen,
en  zag  ze staan ergens langs het  water,

Lang  daarvoor had ik een  droom,
die steeds  terugkwam,
dat ik op  weg  was met een  woonwagen,
hondjes bij me op de bok,

en trekken maar,
Vriendinneke  toen  vroeg  me,
en waar was ik....


Ik zei: jij was er niet bij ??

Gek hé.

jaren later  woon ik hier alleen, 
met m'n  jongens  en  kom ze wéér tegen.

(voor de hitte een  plek  zoeken )
ze zorgen  goed voor hun  dieren.





Op vandaag  een heel  speciale dag,


Mijn moeder  zou 100

geworden zijn  vandaag.


Toch  een héél  speciale dag .



Hitteplan  webbies....

Nat  washandje op je  hoofd,  en  zoek de schaduw op ,

zien jullie dieren die het  zwaar  hebben.


Bij  twijfels over het  welzijn van  dieren  bel 144 ( dierenpolitie) 

of bij  spoed  112 





Fijne vakantie 



💙







29 opmerkingen:

  1. Goede morgen Roos, mooie nostalgische foto ik wist niet dat er nog steeds zigeuners met paarden rond reden, ik dacht dat de meesten nu een auto als trekkracht bezaten.
    Ik probeer het koel te houden, maar makkelijk is dat niet, de hitte is al aardig binnen gekomen, ondanks de pogingen tot nachtelijke doorstroming de boel koeler te krijgen. Maar niet mopperen, ik hou me wel zoveel mogelijk binnen op en doe haast niets, alleen de noodzakelijke klusjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. La Mama, heeft voor jou met dit blogje een dubbele betekenis Dien.
    Probeer het koel te houden hoor!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Klaproosje.

    Lijkt mij heerlijk zo vrij te kunnen leven.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. mooie woonhuizen trekken ze voort, heel wat anders dan een caravan
    en dan nog met paard, dat zag ik nog nooit

    je mama, ja dat had een heel bijzondere leeftijd geweest, 100
    er zijn er steeds meer die dat halen maar toch niet weggelegd voor de meesten, en in welke staat ben je dan nog hé

    hitteplan is hier in de ochtend de benen strekken, is nodig anders zou een mens te stram worden
    en voor de rest is het binnen zitten in het duister, leuk is anders
    maar hittegolf en mondmasker is toch iets te lastig hé
    voetjes in een bakje fris water helpt ook
    jaja k had het gezien dat je je pauze doorbrak :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Haha, het doet me meteen aan Pipo de clown denken. En ze krijgen het voordeel van de twijfel... waar leven deze mensen van.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. lang geleden dat ik hier nog zigeuners zag. Toen ik klein was kwamen ze bij ons aan de waterpomp. Nooit problemen mee gehad.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De zigeuners die ik verleden jaar heb gezien reden met luxe mobilehome's en de auto's waren dikke bmw , audi of mercedes. Wel een heel ander beeld dan het vredig tafereeltje dat jij ons voorschotelt :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een pracht. Ik kan me voorstellen dat je dit even wilde delen.

    Love As always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mijn halve familie woont nog in woonwagens. Wel andere als je hier ziet maar toch.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Goede morgen Roos, ik kom je even een fijne zondag wensen, bij deze dus gedaan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Bijzonder gezicht. Dit is wel een hele authentieke manier van reizen.
    Fijne zondag en de dagen erna. 💙

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk dat je dit even deelde.

    Geniet he Dien!

    xxx Hilly

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi Dien, wat lief dat je dit mooie beeld en verhaal deelt weer... dank je wel en fijne vakantie xx

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wauw, ja, dat is bijzonder, vooral ook van je mama dan nog, vandaag 100. Wauw, wauw, wauw!

    Picasso komt zelf weer binnen als het te heet wordt buiten, gelukkig maar, als hij dat doet, gaat ook de deur dicht, dan is het tijd om dat te doen. Onderweg so far, so good, wel zag ik gisteren een kind in een auto zitten nog, maar de airco draaide, de auto dus stationair aan, en een raampje open... het kind was ook al wat ouder en zat voorin.

    X

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Een héél speciale dag, dat kun je wel zeggen. Mooi hè, La Mama !

    BeantwoordenVerwijderen
  16. los gitanes...

    Wat een gave foto en wat apart dat je ze eerder zag en nu juist nu,
    op deze bijzondere dag van La Mama, de zigeunerkoningin...

    Même ceux du sud de l'Italie...

    Wat een lied, wat een lied.
    Ik heb er een singeltje van!! Zeker 50 jaar oud en nog steeds heb ik het
    Van de grote Aznavour...

    Voor jou liefste moedertje heb ik een kaarsje gebrand...

    Dagdag... en nu weer verder vakantie houden he!
    Dikke pakkerd van Marlou

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Goede morgen Roos, ik kom je een heerlijke maandag toewensen. Probeer koel te blijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. ja als ik erlijk ben is dit toch wel genieten ik hoop dat ze een pracht plek vinden waar ze menswaardig behandelt zullen worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dit zijn schandalig mooie foto's (-: Logisch dat je die met ons wilt delen ♥
    Je moet het maar kunnen: een zwervend bestaan leiden. Al zullen de zigeuners er niet aan willen dénken om een vaste verblijfplaats te kiezen.
    Apart, je droom... Jij bent een beetje een zigeuner. In je hoofd ben je altijd op weg, toch? Met je jongens erbij!
    100 jaar. La mama, wat een bijzondere dag.
    Baai baai darling Dien.
    Dikke liefs en een knuffel ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Mooi zo eigenlijk iets om jaloers op te worden (zijn) Stel me wel de vraag :vanwat leven die mensen ?? Moeten toch eten en de dieren ook niet ?? Sterke foto Klappertje (maar je dat zijn we al gewoon he) Hou het "COOL"

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hi girlie,

    ik zou nu best met een zigeunerwagen door het land willen trekken.
    En dan zo hier en daar aan en watertje staan en mn kleurige zigeunerjurk wassen...
    En m'n haren wassen in de beek...
    En dan parkeer ik bij jou en dan gaan we heerlijk barbecuen...

    haha! Ik zie het wel zitten.
    Maar even alle gekheid op een stokkie: ik ga een weekje niet bloggen.
    Het is me te warm. Dolce far niente... 💙

    Xxx, Marlou

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Het lijkt me een bijzonder bestaan, zoals zigeuners. Heel vrij, stel ik me zo voor.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Dat zijn nog echte Zigeuners, zo zie je ze niet vaak meer.
    Ik vind het wel iets voor je met een huifkar onderweg gaan.
    Mijn vader zou dit jaar 98 jaar zijn geworden.
    Ik red me nog redelijk goed tijdens de warmte, zelf nog wat gewandeld vanmiddag. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hoe mooi is dit en speciaal. Soms heb ik ook het gevoel dat sommige dingen "tekens" zijn. Zoiets heet dan "bijgeloof" zeker? ;-) En toch... Zigeuners met nog echte woonwagens zie je bijna nooit meer. Uit het dorp naast ons komt Circus Ronaldo, eerder commedia dell'arte dan gewoon circus. Zij trekken ook nog rond met van die echte woonwagens. Prachtig gewoon. Moest je ze ooit kunnen zien, zeker doen! Een aanrader.
    Jij ook een fijne vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hoi lieve Dien,
    toch nog een blog van jouw hand met inderdaad bijzondere foto's.
    Zo vaak zie je dit niet langs de weg!
    ook op de dag dat je moeder 100 zou zijn geworden.
    Een hitteplan had geweldig geweest want inmiddels is het 25 augustus en ik begin net weer een beetje bij te komen van die vreselijke hitte 🥵
    Liefs van mij
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Goede middag Roos, ik ben weer terug van mijn vakantieweekje. IK zie dat je nog niet de puf hebt gehad om een nieuw log te maken, ik dacht dat ik wel wat nieuws zou lezen nu ik terug thuis ben. Maar logjes hoeven niet op bevel te worden gemaakt natuurlijk, dat kan ook helemaal niet. Ik wens je een prettige dag toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Een mooie tekst bij deze heerlijke foto's. Hoe passend allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥