One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












03-03-2021

04.03. Mezzjik

 




Magic In The Air Feat. Chawki * klik*



Echt hé.

geloof in  magie,

en het  zal gebeuren :-)








Van de week  s'morgens  vroeg  ik  hoorde de kraanvogels aankomen 
en ik  snelde naar  binnen
op weg  naar  mijn  fototas..
tssssssssssk 

twee lieve jongens  lagen  héérlijk midden op  mijn  pad,

en  verblikten  of bloosden niet :-)




Slechts  2 foto's kunnen  maken  
waarvan  een in het  gouden ochtendlicht...

kan het  nog  mooier  dien???


jawel  hé...

de wind stond goed en  s'middags
van hetzelfde laken een pak...





en  was ik wéér te laat :-)

doeme  nog...


s'avonds legde ik  m'n  gerei  klaar,
mij  zouden ze niet meer  hebben .... dacht ik...







Staat de wind anders en  komen ze niet  over :-)

hier zag ik ze in de verte, 
stillekes verdwijnen  richting
vriendinneke...
nog  gauw  even een  apje sturen...

maar  helaas




de vogels  waren gevlogen.....

op weg  naar  hun  rustplaats


Tienduizenden kraanvogels

die overwinterd hebben in Spanje en Frankrijk 

trekken naar het noordoosten, 

richting de broedgebieden in Noord-Europa.

Kraanvogels hebben tamelijke vaste verblijfplaatsen

 en dito trekroutes,

 zowel in het voor- als najaar.

 Ze trekken in lange slierten,

V's of in rommelige groepen.



Nou  dat  moge duidelijk zijn...


Zie je  kraanvogels foerageren,

maak een  foto  en vertrek,

ze hebben  hun  energie hard  nodig.



namens  de piepkuikens in het  ei...


iepe  iepe...


wat  zoveel wil  zeggen  als 


Muchas  Gracias  



💚




22 opmerkingen:

  1. Hoezo te laat, je was precies op tijd, jouw tijd. Nu moet je die nog even afstemmen met die kraanvogels.

    Love As always
    Dimario

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goede morgen Roos, kun je die vogels niet eens naar de kust sturen, zodat ik ze ook kan zien? Nou in ieder geval mooi dat jij ze ziet vliegen, die vogels bedoel ik natuurlijk :) Fijne donderdag gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Niks doeme te laat! Prachtige foto's. Ik heb ze trouwens nog nooit weten overvliegen. We wonen vast op de verkeerde plek. :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  4. verre van te laat, wat een mooie foto's
    wie weet passeert er nog een groepje en kan je nog eens helemaal los gaan met foto's nemen
    ik zag die vogels nog nooit

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je hebt echt mazzel gehad dat bij jullie in buurt kwam vliegen. Dit is echt schitterend om te zien vliegen in de lucht. Zijn zoveel te zien. Heel mooie foto's heb je gemaakt.PRACHTIG!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Iepe Iepe Dientje,

    dank je voor dit wonder...
    Ik zit helemaal te genieten en natuurlijk ook van "Magic in the air"!

    Oh ja... naar aanleiding van jouw plaatje links ben ik ook ANNE met een E aan het kijken.
    Leuk! Ook MAGIE!

    Xxx, Marlou

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Klaproosje.

    Super deze foto's van de Kraanvogels.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtig gezicht Dien, en je foto's zijn prima gelukt, erg mooi hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik heb ze helaas niet gezien, maar ik kan me jouw euforie wel voorstellen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Inderdaad, er is veel magic! Het is een kwestie van bewust kijken... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel mooie foto's hoor klapper.
    Hier heb ik ze niet gezien.
    Fabrieksgebouwen en havens zijn niet mooi inderdaad, maar meestal hebben ze veel te vertellen.
    Fijne dag nog.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat kun jij mopperen zeg ...
    Wees 'ns blij met wat je hebt!
    Ze zou dit jaar een westelijker koers volgen ..., zeiden ze ...
    Ik dus elke dag zoveel mogelijk naar buiten ... en maar turen en maar koekeloeren ...
    Maar nu heb ik nog steeds geen kraanvogels gezien ... ;-(

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-) mopperen ... moi...
      er is geen blijer mens dan ikke Jan :-)
      fantastisch wat ik gevangen heb, maar een mens wordt hebberig hé :-)

      Verwijderen
    2. Ja, ik begrijp 't. Zo gaan die dingen ... :-)

      Verwijderen
  13. Ohhhhh, wat mooi!!! Dat heb ik nog nooit gezien. De enige vogels die hier overtrekken zijn ganzen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mooie foto's Dien.
    Een gelukje dat je ze zag.

    xxx Hilly

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Met de foto waarop de 2 kraanvogels mooi gedetailleerd te zien zijn mag je al héél tevreden zijn Dien :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Niet mopperen, Dienie (-: Jij zag ze tenminste vliegen en hebt foto's kunnen maken. Hier vliegen ze niet, hè? (-:
    Ik snap je wel, hoor. Dat van die honden die in de weg liggen, dat ken ik. Het liefst midden in de keuken, of voor het fornuis, of languit in de kamer in de zon. De luiaards (-: Het is een compliment dat ze blijven liggen...
    Ik duim voor je dat er nog meer kraanvogels komen overvliegen en je een heel rolletje *proest* kan volschieten.
    Toen ik je titel las, dacht ik meteen aan Coldplay maar deze muziek is ook top.
    Dikke liefs ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik zou een 'moord' doen voor zulke gouden foto's.
    Vanwege de waarnemingen had ik dit jaar de hoop dat ze ook over ons zouden komen. Helaas.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. kraanvogels heb ik nog niet gezien, vind het wel bijzonder.
    Prachtige foto's, de lente is goed bezig. Hans

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥