Als je er iets van geleerd hebt

was het geen tijdverspilling

Socrates












05-05-2018

06.05. Jarige pierewaaier









*KLIK*
Monkey dancing turkish happy birthday song
Openen in nieuw venster en klein maken




Hij kwam zag en overwon:-)
mét vlag en wimpel :-)
M'n clowntje
m'n paljas,
m'n pierewaaier




Maakte Ace héél gelukkig,
en mij misschien nog wel meer:-)




En nu...
Is het mijn knuffelbeer




M'n uitdager :-)
z'n oogjes kijken me voortdurend glanzend aan..
baas tóe doe wat geks... ik doe mee :-)




Alle hoge stompen zijn voor hem,
zó trots als een pauw kijkt hij me aan :-)




M'n pierlalatje :-)




Ja jij ja:-)
aai woof joe ❤



whoooohooo,

en dat vieren we
4 jaar is niet niks hé lieverd

xxx










04-05-2018

05.05. 1 miljoen









*KLIK*
Calum Scott, Leona Lewis - You Are The Reason
Openen in nieuw venster en klein maken

​a hors a hors, a kingdum for a hors..
je kent het wel hé,
wel ik zou bijna zeggen..
a kingdum for a bie,




want ondanks dat er miljoenen blommekes
in mijn rose regen staan te geuren en te kleuren​




zie ik verdorie maar weinig wiebelende kontjes
van zoemende bijtjes,




wat zeg je ik wil bij je horen zoen me?




ja hoor ik wil óók bijen horen zoemen,
maar tot dusver
is het een enkeling die zich laat showeren in deze regen van zoete geuren,




ik juich bijna als er een zie,
door alle gifstoffen, waarmee gespoten wordt,
staat de toekomst van de bijen er heel erg slecht voor,




en dat merk ik al een paar jaar op rij,




Einstein heeft gezegd,
Als de bijen er niet meer zijn is de mens aan de beurt...




zonder al te doemdenkerig te willen zijn,
denk ik hetzelfde als mijn goede vriend Albert




Miljoenen blommekes.....
"is dat niet overdreven flappie miljoenen blommekes??




nope.... ik vertel de waarheid en als ik overdrijf doe ik het goed ook,
Ik zeg dus "MILJOENEN blommekes "




en slechts 5 bijen zag ik op een héle zonnige middag..




Ik vraag U mevrouw van Buren en meneer van Santen...




Plant eens lekker wat bloeiende planten en vergeet het gif,
bespuit ze niet...




Dat bespaard ons allen op het eind,
een héle hoop verdriet




Zie eens....
MILJOENEN blommekes..
Toch niks overdreven hé :-)
xxx






03-05-2018

4mei









*KLIK*
Johnny Logan - Hold me now
Openen in nieuw venster en klein maken




2 minuten
voor duizenden jonge mensen,
2 minuten
je gedachten naar hun en hun familie




2 minuten
stilte voor hen die ons bevrijden




2 minuten
intens respect




2 minuten
voor onze vrijheid


4 mei,
dodenherdenking
2 minuten stilte....









02-05-2018

03.05. Haast








*KLIK*
Stacey Kent - What A Wonderful World
Openen in nieuw venster en klein maken




Op een ochtend werd de schildpad wakker en merkte tot zijn schrik dat hij haast had.
‘Hola’, riep hij.
Maar voordat hij iets kon doen was hij al op weg.
Met grote snelheid schuifelde hij vooruit
en tegen de middag was hij al een heel eind verder.
Hij jammerde en snikte en sprak zichzelf af en toe ernstig toe,
maar het hielp niets.
Hij had haast.
Ten einde raad schreef hij een brief aan de slak:




Geachte slak,
Tot mijn grote verdriet heb ik haast.
Wat moet ik doen? Vlug!
De schildpad.
Aan het begin van de avond dwarrelde een langzame,
nette brief voor zijn neus neer:




Dierbare schildpad,
Wat een tragedie voor u.
Haast is zo wreed.
Strijd tegen hem en versla hem,
vouw hem
op tot hij een onbeduidend propje is.
Stop hem vervolgens in de grond.
Blijf vooral kalm.
Als u en ik onze
kalmte zouden verliezen,
wat dan?
De slak.




De schildpad vouwde zijn haast zo kalm mogelijk op.
Laat in de avond was hij daarmee klaar.
Hij stopte het onbeduidende,
maar nog wel rusteloze propje in de grond.
Inderdaad,
dacht hij,
nu heb ik geen haast meer.
Hij bleef die nacht staan waar hij stond.
Hij deed zijn ogen dicht en zuchtte zelfs niet meer.
He he,
was het enige dat hij nog dacht.




De volgende dag schuifelde hij heel kalm terug naar de eik waaronder hij woonde.
Eigenlijk,
dacht hij,
moet ik de slak bedanken.
Maar niet te vlug.




Pas over geruime tijd.
En kalm en bedaard vergat hij dat hij ooit haast had gehad.
Toon Tellegen

kalm en bedaard:-)
heerlijk hé, om nergens haast mee te hebben

Behalve met de dieren in de Oostvaardersplassen
morgen stopt het bijvoeren, maar er is nog niet genoeg gras...

Harold.Hofstra@flevoland.nl
kan iets betekenen voor de dieren
sturen jullie hem ook een lief verzoekje
om nog even door te voeren alsjeblieft

xxx






01-05-2018

02.05 Petite Fleur









*KLIK*
Sidney Bechet and Claude Luter - Petite Fleur
Openen in nieuw venster en klein maken




Blije jongens in de boomgaard :-)




" gewoon" gelukkig zijn
Met wat er is, met wat je hebt




En geloof me maar,
dat heeft NIKS met geld te maken, :-)




Iedereen gelukkig zien
voelen en weten




Dat is genoeg:-)
Wat mooie koeien er bij




voor het sfeertje van landelijkheid




En 'n zoen onder de Maretak,
vogellijm, óf mistletoe :-)

en je hoort mij niet klagen :-)




Wat een bijzonder plant is het toch hé
blijft mooi om te zien
ook al is het een parasiet..




De perenbloesem gaat al weer vallen,
dus wie nog bloesem wil zien...

Huwwie huwwie...




Deze poort sluit ik even:-)
morgen gaat er vást weer een andere open

xxx