Als je er iets van geleerd hebt

was het geen tijdverspilling

Socrates












11-11-2015

11.11. Kijk nou....








*KLIK*
Stef Bos - Ik mis jou
Openen in nieuw venster en klein maken




Kijk nou.....




een vliegtuig,
is dat bijzonder..




eigenlijk niet zo,

maar tóch blijf ik kijken..
jij ook...?
want we zien dezelfde maan




Ik hoop het,
:-)
anders heb je deze boodschap gemist.

ja..
nog steeds

xxx







10-11-2015

10.11. Niemand zoals jij








*KLIK*
Leonie Meijer - Niemand Als Jij
Openen in nieuw venster en klein maken




Jouw handen,
ze zijn bij mij gebleven,
ik voel je nog alsof jij hier bij me ligt.
Mijn ogen raken nooit uitgekeken,
ik zie je nog ook al ben je uit mijn zicht.

Het voelt alsof ik jou al ken van voor die tijd
Het maakt niet uit want je dromen
zijn nog steeds voor altijd blij


Leonie Meijer






08-11-2015

08.11. Wachten








*KLIK*
Emarosa - I'll Just Wait
Openen in nieuw venster en klein maken




In lichte nevelen zie ik je......

soms een halve dag niet,

maar meestal wel.
nee
ik ben je niet vergeten,
want weet je,
ik wacht op jou,​


Het zal nog wel even duren
voor je komt,
Op liefde staat geen houdbaarheidsdatum


Ik blijf hier...
en wacht nog wat meer.


©dien








03-11-2015

03.11. Niemand doet iets ?







*KLIK*
Triumphal March from Aida
Openen in nieuw venster en klein maken




De tijden zijn veranderd,
en Staatsbosbeheer veranderde mee.
​Zo staat te lezen op de site van Staatsbosbeheer,
en inderdaad, vroeger mocht er niets,
geen takje mocht er afgebroken worden,
geen stap van de geijkte paden mocht er worden gezet

en nu mag ​schijnbaar "alles"
Daar waar Staatsbosbeheer bomen kapt,
is het bos verminkt,
een groot slagveld:-( je hart bloedt,




en als het omwille van de natuur was,
kon ik het misschien nog billijken,


maar nee,
het gaat om "geld"
bomen worden gerooid, om er biomassa van te maken,
héle vrachtwagens vol worden verkocht,
om vervolgens versnipperd te worden:-(


een oorlogsgebied is er niks bij,
en dat allemaal omdat onder het beleid van Bleeker minder geld voor de organisatie beschikbaar is.


maar er móet toch geld komen om kantoorbanen te behouden?
dus rooien en verkopen we maar bomen die we kappen kunnen,
alles voor het geld, na ons de zondvloed:-(




Een groot bord aan de rand van de weg
kondigt de oorlog aan in de peel,


De blauwe trosbessen zijn aan de beurt in de Mariapeel,
ze gaan dit najaar allemaal gerooid worden,
omdat het zogenaamde exoten zijn,
die niet thuishoren in de Mariapeel,:-(
De natuur heeft ze hier gebracht,
dus horen ze hier




omdat ze het veenmos verdringen?
wel Staatsbosbeheer, leven is veranderen,
mos is niet zo sterk als struiken,
dat is helaas waar,
dan zal dat mos elders een plekje moeten zien te krijgen..
de sterkste overwint.
zo werkt dat in de natuur,




De blauwe bessen die spontaan ergens opkomen,
waar mensen van genieten,
mensen én dieren,
getuige de uitwerpselen die vól zaadjes van de bessen zitten,
vogels die hun buik er van rondsmullen,
dé antioxidant aller tijden,
De hommels en bijen die hun buikjes vol eten,
de bijen waar we zó zuinig op moeten zijn...
"ik kan het wel uitschreeuwen"
zie dan toch wat er aan de hand is??




en já
De tijden zijn veranderd, en Staatsbosbeheer veranderde mee.
maar niet ten goede,
mijns inziens
wij mogen geen stap van het pad af om de natuur niet te beschadigen,
zij gaan zo meteen met grote bulderende machines roekeloos tekeer
en letten niet op een boompje meer of minder,
en vernietigen "alles" wat onder hun wielen komt:-(
dat is geen beleid,
dat is puur vandalisme.




Staatsbosbeheer, heeft niet in de gaten dat het veranderende landschap
gewoon vooruitgang is, de natuur zijn gang laten gaan,
iets mooiers is er toch niet?




Staatsbosbeheer verander eens écht mee,
en laat de peel haar gang gaan,laat de sterkste overwinnen,
gun hen die eer, en laat het dierenparadijs blijven.
en maak er géén gecultiveerd bos van.
*KLIK*




Actievoerders hebben kunnen stoppen dat er 200 hectare bomen gerooid zouden gaan worden,
Staatsbosbeheer??? waar staat die naam voor,
dat is niet beheren dat is verpesten voor alles en iedereen,
inclusief de natuur,




​prachtige foto's maken , als deze behoren tot de verleden tijd,
een landschap mág veranderen, nét als de mens.
sterker nog, het móet,
niets blijft...
Mensen gaan graag naar de peel, méde door de blauwe bes,
Laat ze staan, en verzin een ander plan,




Ik teken hartgrondig protest aan tegen de komende actie van Staatsbosbeheer,


Wilt U ook prostest aan tekenen.
stuur dan een brief aan Staatsbosbeheer
postbus 1300
3970 BH Driebergen
tnv van Sylvo Thysen
directeur van SBB.


Jullie zouden me een groot plezier doen om me te steunen in deze actie,
en eventueel dit bericht willen delen

en denk niet, oh het gaat om Brabant,
dat is de ver van mijn bed show,


want morgen staan ze bij jou voor je deur bomen te rooien,
De natuur is ten dode opgeschreven,
en waar gaat het om... "geld"


De triompf mars, want ik wil blijven geloven,
dat we met vereende krachten,
ook deze strijd tegen het vandalisme kunnen winnen.


Niemand doet iets...
Ik ben niemand,.............. en jij?

"help me alsjeblieft"
xxx





25-10-2015

25.10 Leven gaat door








*KLIK*
Kirtana - The Train Song
Openen in nieuw venster en klein maken




De draad weer oppakken,
en doorgaan, met leven,
met bloggen... met alles,

Ik vind het niet gemakkelijk weet je,
Blogs gaan bezoeken en vrolijk reageren,
terwijl je van binnen verdriet voelt,

en tóch moet het.. want het leven gaat door,
Het is wonderlijk wat afgelopen tijd gebracht heeft,
aan verdriet,
maar ook inzicht in dingen en mensen,
Er zijn mensen waarvoor ik in slechte tijden,
"dag en nacht heb klaargestaan"
uren mee heb zitten praten,
om hun leed te verzachten, die niet thuis gaven nu,
Verwachtingen... die moet je niet hebben...

dan wordt je teleurgesteld,
Mensen van wie ik dacht,
daar hoor ik nooit meer wat van,
hebben de moed gehad me te benaderen,
en me te troosten,​

Verwachtingen.... als je ze niet hebt... komt het..
wonderlijk
Met 'n lieve kaart van mensen die ik niet of nauwelijks ken,
troostende woorden,
dat geeft steun,

ook zo wonderlijk.
en dan... is alles achter de rug, de crematie is geweest,
het verwerken kan beginnen,
in alle heftigheid.
Rouwen is werken,
tot het verdriet om de overledene een plekje gekregen heeft,

Ik heb het geluk, dat ik twee harige stoere makkers heb,
die me elke stap waarheen we ook gingen volgden, en me troosten,
de natuur die de stilte bood om mijn gedachten op een rijtje te krijgen,
te overdenken wat m'n broer in z'n laatste uren gezegd heeft,
zó waardevol, en ik hoop dat ik het nooit meer vergeet,

Wat is het fijn, dat je een mens in je leven had,
die zo dacht,
en waarvan je het eigenlijk wel wist maar nooit gehoord hebt,

omdat hij in al zijn bescheidenheid,
zich nooit voorop zette,

Wat is het toch een toffe gozer,
wat ben ik trots op zijn vrouw en kinderen.
Hoe ze afgelopen tijd,
met het ziek zijn en overlijden van Jan zijn omgegaan.
"petje af"
Dank je wel voor iedereen die er voor ons was.

xxx