One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












12-03-2012

13.03. Enfin Ariebele







*KLIK*



Dit kleine rebelse ding,


was een dingske met een missie,


vol enthousiasme kroop ze naar boven,


zonder te weten wat daar was,





ze wilde gewoon naar het hoogste punt,


draaide wat nerveus in het rond,


liep weer naar beneden en


kwam weer terug: -)






daar lag ik op mijn buik in het gras,


gelukkig scheen de zon,

en was mijn stemming opperbest


en bijzonder geduldig vandaag:-)




als het de natuur aangaat,


kan ik alle geduld opbrengen weet je:-)


met mensen daarintegen.... heb ik géén geduld,

slechte zaak hé....



kom op jonk, doe het ..


je kan het zei ik tegen die kleine poempernikkel


alléz hop,waag de sprong,


heb ik ook gedaan... : -)






enfin "arieble" hihi,

we liggen te wachten op de eerste


lente vlucht van dit kleine pompelpieneke,


en zie,


na wat heen en weer gesjees,






het lijkt goddikkie wel


of het beestje koudwater vrees heeft


slaat het dan toch....


hé hé z'n vleugelkes uit,...






* bof*


pen twoen was 'k pimpewoentje met wosse twandjes :-)






* proest*

en zie dat gekreukelde goedje nou maar weer netjes onder je schildjes


te frommelen manolito:-)




je zal maar een pimpelpoentje wezen,

dás net zo erg als een flappie


met een gebwoken hawtje:-)
kom hier dan zal ik je knuffelen:-)
lievediensbeestje..... zeg maar gerust "beest"




momsdewurd,

en lik je wonden en gaan met die banaan

it’s oll in de geem : -)




hoppelakee, we zijn weg...


pak je boeltje op en kom naar me toe,


ik weet een schón plekske in de peel,






ik neem oew mee:-)



tot morrrrrrrrrrrrgen maar weerrrrrr webbies:- )




xxx












57 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijke serie heb je neergezet. Echt genieten.

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geduld is een schone zaak, je hebt t bewijs geleverd Klaproos. Top.
    Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik heb er vandaag nog naar gekeken. Was de auto aan het wassen, ineens zag ik het lieveheersbeestje, vergat alles rondom me

    BeantwoordenVerwijderen
  5. enfin arieble het is weer formidable liefs xx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Klappertje wat een lief lenteblogje.Ik heb vandaag ook mijn eerste lieveheersbeestje gezien buiten leuk he? mooi blogje meis daag tot morgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. In gedachten zie ik je liggen, Klaproos... Af en toe waag jij ook de sprong hé... En je krijgt ook alles weer op z'n plaats...
    Altijd mooi in 'De Peel', hoe klein het plekske ook is !
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Rooske een prachtige serie ben er jaloers op ;-)

    Spaar zelf nog voor een goede macrolens mar helaas komt er telkens iets wat urgenter is.
    Maar zoals jij geduld wist op te brengen voor deze foto's probeer ik het voor een lens.

    Kunffel van E en F

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Roosje wat zijn ze druk in de weer hé die poentjes
    en ik raak er ook niet op uitgekeken en uitgefotografeerd, wat zijn het leuke beestjes

    oooh geen geduld met mensen, het is net met mensen dat je heel veel geduld nodig hebt
    een puntje om aan te werken ;-) als dat nog kan

    maar het is je vergeven met deze prachtige foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een fantastische vliegles is dit! Een les voor ons allemaal. Durf de vleugels uit te slaan vroeger of later in dit leven. En zie zelfs de vlucht heb je vastgelegd!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ha Klaproos,

    Zo kwam hij aan het einde van de middag op mijn hand en vertelde het verhaal over jou en je mooie foto toen hij weg vloog.
    Voorzichtig heb ik hem neergezet, op het hekje, want ik had belooft de rozen ten snoeien. oma

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een leuke reportage en hoe leerzaam deze vliegles.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtige foto's van deze misschien wel grootste moordenaar van het ganse dierenrijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Gaaf gedaan Roosje....
    Prachtig...ik heb er zelfs nog niet eentje gezien dit jaar, laat staan eentje vast kunnen leggen tijdens het vliegen...
    Je hebt er een heel mooie serie van kunnen maken...Super gedaan....
    geduld is een schone zaak!! complimenten

    Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  15. niets is
    wat het lijkt
    ek vin
    dat
    biezonder.

    X esz

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Pimpelpoentje nuttige wezentjes ... Deze naam zou jou ook mooi staan Roosje !xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heerlijk log lieve Klapper, boordevol toch wel schitterende macro's met heel veel geduld genomen! En dan die zin ertussen, dat jij de sprong weer zal wagen... daar ben ik ontzettend blij om. Spreidt je vleugeltjes meid, vlieg welgezind de dag in!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Klapper wat een leuke prachtige serie heb je hier weer gemaakt. Ja ik kom naar je toe om te zien hoe je dit fraais maakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Geduld wordt wél beloond. wat een heerlijke serie om naar te kijken Roos.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Indrukwekkende serie. Heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ja mooi zo'n liefheersbeestje - prachtig neergezet en die vliegende liefheers beestje is echt supper

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een mooie foto's en leuk zoals je daar een hele scene van maakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat mooi Klaproos, je foto's je woordjes, geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat is dit een mooie serie van je `vliegende` lvhbeestje.
    Prachtig en oh zo toepasselijk aan elkaar gebreid met jouw woorden.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Prachtige serie met een mooi verhaal erbij!! Je ziet ze ineens overal tevoorschijn komen. Gisteren een nogal tegenstribbelende dooie struik uit de tuin gehaald en daar zaten genoeg van deze beestjes, dus ook druk ermee om die even ergens anders neer te zetten. Snel opvliegen doen ze nog niet echt.
    Groetjes en blijven genieten van de natuur !

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Goede morgen Roosje!!
    Ik vind je begin gedichtje erg mooi, want op een gegeven moment kan iemand idd niet goed meer voor je halen. Raar is dat wel. Al hou je nog van diegene tot in den doet...
    Ja toch??

    Ik ben begonnen aan een blogje hier ook bij blogspot. Al weet ik niet of ik doorga...haha zit alweer zo'n tijd bij Punt..
    fijn dagje meis en geniet van de ontluikende natuur...zo mooi!!xx

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Er zijn genoeg mensen die nooit proberen. Maar wel oordelen. Ik zie het niet echt als verliezen, maar een gemis voor die mensen.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een mooie blog heb je weer geschreven.
    Fijne dag.

    Groetjes van Ann

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een prachtige foto's! Als kind was ik weg van lieveheersbeestjes.Terwijl ik heel bang was voor alle andere insecten. haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat een heerlijke foto's! Ze ruiken naar de lente! Zalig

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Dat zijn echte leuke lente foto's, jammer dat de zon het hier laat afweten vandaag, was net zo lekker gisteren.
    nog ff geduld hebben.
    groetjes en prettige dag verder.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. snotverpielleks wat een mooie foto`s Klapper.
    Kijk um daar opvliegen.
    helemaal super!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. een logje war ik vrolijk van word Roosje..

    heel knappe fotografie en een heerlijke tekst


    groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Ahaaaaa mijn favorietigste logster is der weer :-) Gelukkig Klapperke!
    En wat een super log heb je hier geplaatst qua foto's en tekst. Zo ken ik je weer :-)

    XXX
    beuzeblaadje

    BeantwoordenVerwijderen
  35. ze komen weer met duizenden tevoorschijn, die nuttige diertjes!
    Dat ze maar veel bladluizen eten, dan gaan onze plantjes niet stuk...

    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Hoi Roos,
    Wat een geweldig blogje.De tekst in combinatie met de foto's, geweldig. Ik heb er echt weer van genoten.
    En...je geduld is beloond!
    Fijne dag.
    gr.
    Ton

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Het gaat beginnen ook hier in mijn bollenstreek.....mag ik 1 foto ervan fb zetten? ...xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  38. o wat heerlijk ja het leven van een kapoentje gaat ook niet altijd over rozen maar de volhouder wint.wat heb je dit mooi vastgelegd.

    BeantwoordenVerwijderen
  39. dat is heerlijk genieten :-) , de eerste lentevlucht van een lieveheersbeestje

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Prachtige macro-fotografie met een leuk verhaaltje erbij. Meer moet dat niet zijn om ons te verblijden.
    Groetjes !

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Je bent er weer uitgekrabbeld klappie.
    Alles gaat voorbij en ieder moment is anders net als al die mooie heerbeesfotootjes.
    Vlieg er maar weer op uit meis.
    Jij bent nog lang niet uitgefloten
    ;-o)

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Wat een heerlijk lievedienesbeestje
    Dat jij toch weer plat in t gras gaat liggen rroske !!!
    Ik zou niet meer overeind kunnen komen whahahahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  43. ...op en neer lopen, en vliegen als je zin hebt...je reinste voorbeeld van vrijheid...groetjes Roosje van rené

    BeantwoordenVerwijderen
  44. ha kon je blog ff niet vinden...is wat veranderd maar zag je ineens tussen de volgers staan dus toch weer hier...
    Geweldig wat een engelen geduld moet je hebben om zulke foto's te kunnen maken. Prachtig...

    BeantwoordenVerwijderen
  45. helaas heeft blogspot niet de mogelijkheid een antwoord te geven in het reactie vak...jawel hoor bij mij kan ik gewoon antwoorden!

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Ze zijn er weer! Mooie serie!
    Groet, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  47. PRACHTIG !!! Het is net een slow-motion-filmpje dat je bekijkt ! Zalige fotografie.

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Wat een geweldige serie Klaproos. En wat een vrolijke kleuren, past mooi bij de vrolijke tekst. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Heel mooi beeldverhaal!
    Die eerste foto is gewoon subliem.

    BeantwoordenVerwijderen
  50. WoW wat een geweldige serie foto's, is dat voorjaar of niet een lieveheersbeestje en narcissen, nou mijn grijze dag :-) van vandaag en gisteren kan niet meer stuk, erg mooi Dien!

    BeantwoordenVerwijderen
  51. O die lieveheersbeestjes zijn wel heel lief en leuk! Samen met de narcis ook heerlijke 'lente'.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥