One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












18-03-2012

18.03. op de puinhopen






*KLIK i can't make you love me*






het land waar ik me eigenlijk verloren voel,

nietig en klein,


en toch ook,




land van hoop,


land dat zegt,


laat de tijd zijn werk doen dan komt alles goed,





want als je hier loopt zie je,


dat de tijd al héél veel verzet heeft





er zit groei in, de weg naar boven wordt groener en groener


as is vruchtbare aarde, en op puinhopen zie je vaak


de mooiste bloemen staan,






dat is wat er door mijn hoofd gaat als ik over de desolate vlakte sjouw,


met m'n liefste makkertje en jou,




een mens


is nog nooit doodgegaan aan een gezonde portie verdriet




dat sterkt 'm,

dat maakt dat íe strijdbaar wordt,

maar het is niet persé nodig die pijn te hebben



dat leert de natuur me,




ik heb geen goeroe nodig om dat te weten.




Het vuur van een paar jaar geleden heeft alles


met zich meegenomen, maar...




nú zit er weer groei in, het wordt hier steeds mooier.





vuur is een allesvernietigend wapen,




maar in de liefde is vuur hét belangrijkste item


om iets aan de gang te brengen en te houden..




ik heb het vuur in me,





wil jij de fakkel aannemen


en grazige weides laten onstaan


om mooie blommekes te laten bloeien ?




Of wil je achteroverleunen en wachten


tot het bij je komt en aan je tenen likt.




doe der dan wat aan,





heb het fijn webbies,




wij hebben een zalige zaterdag gehad,


en ik bedank jou,


je bent een mooi mens,


en ik ben héél erg blij met je,

het was fijn om bij je te zijn


dit logje is voor jou,


tot gauw,





xxx














38 opmerkingen:

  1. een liefdevol logje, vol hoop...

    Ik wens je een even mooie zondag toe!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mooi hoe alles terug in de plooi begint te vallen daar
    prachtige kleuren, prachtig logje
    en blij dat je genoten hebt van je uitstap

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo blij dat je genoten, hebt, Klaproos...
    Mooi logje !
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha Klaproos,

    De foto's spreken boekdelen, maar er is hoop de natuur komt terug.
    Net als het overwinnen van jezelf, vroeg of laat. oma

    ot, En dank je ook voor het compliment van de show.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De natuur is zo sterk. Die komt er bijna altijd weer bovenop. Zo sterk ben jij ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Cuidado fuego mata! zeggen ze hier.
    (Opgepast! Brand doodt!)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Pffff, toch een schitterende log die je hebt afgeleverd.

    Love As Always
    Di mario

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Vind ik altijd zo droevig een stuk bos dat door vuur opgevreten is.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Fijn dat je genoten hebt.
    Vandaag nog maar zo'n dagje.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoop is goed Dien. Wie hoopt kijkt vooruit naar beter, en heeft een doel...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. De natuur is zo mooi en zo zijn jouw foto's ook lieve Klaproos. Hoop en liefde?
    Fijne Zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het heeft zijn tijd nodig maar eens....Het ziet er troosteloos uit maar het komt het goed.Je hebt het mooi in beeld gebracht Klaproos
    Voor jou een mooie zondag.
    Groetjes Christiene.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heerlijk blog en ga d'r voor. Geduld is soms oh zo'n schone zaak zij mijn oma altijd.
    Fijne zondag
    marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Goede middag,
    wat mag ik zeggen voor naam?
    Voor mij was het ook een heerlijke dag. Fijn gewandeld in een van de mooiste stukken van Nederland, met een vriendin die ik al jaren ken en steeds meer ga begrijpen.
    Wat zijn wij mensen toch rare wezens in feite, wat kunnen wij elkaar toch verdriet doen, hoe is dat nu mogelijk, de tijd die wij hebben is immers zo kort.
    Onze meter hier op aarde wordt elke dag een stukje korter, laten wij meer elkaar willen begrijpen, en daarnaast genieten van de intense schoonheid van de natuur.
    Ik hoop nog een paar dagen zoals gisteren met je te mogen meemaken.
    Nogmaals mijn dank hiervoor, to ziens.
    Pietje Bunker

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een liefdevolle blog heb je geschreven.
    Fijne dag.

    Groetjes van Ann

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ja as is idd heel vruchtbaar en wat het vuur verteerd heeft, daaruit ontstaat weer een heel ander stuk natuur dan voorheen, alleen het duurt wat lang en je heb geduld nodig...dus afwachten maar en af een toe eens kijken hoe het er voorstaat, heb je weer en wandeling en foto voor je blog...
    Weer mooi om er met jullie gewandeld te hebben...prima fotowerk...

    Fijne zondag, lg Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Fijn dat je zo genoten hebt Klaproos, en daar heb je een pracht van een log van gemaakt.En met jou woorden heb je mij uit een dip gehaald. Dank daar voor.

    Lieve groetjes
    Lia.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Jij hebt altijd een klein tondeldoosje bij je :)
    Wat een kracht heeft de natuur weer na de verschrikkingen

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Probeer niet iemand van je te laten houden, spontaan of niet. Maar de Peel die houdt van jou en jij van de Peel!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dat is nog eens een mooie vergelijking Klapper.
    Een door brand verwoest gebied dat er uiteindelijk mooier uit komt.
    die houden we er in meid!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Een prachtig logje Klappie.
    De foto's, de tekst, zo harmonieus samen. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. afgebrand worden en dan weer sterkt er uitkomen, nieuwe blaadjes, nieuwe knopjes, nieuwe kansen.

    En ook al was ik er een tijd niet, ik voel me altijd welkom bij klaproos

    zo ken ik jou in ieder geval wel (*_*)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Vuur kan sneller iets kapot maken dan dat het hersteld is.
    De natuur, zo kwetsbaar, en toch zo sterk.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. de natuur geeft zich nooit gewonnen....

    prachtig logje !

    BeantwoordenVerwijderen
  25. ...wat valt daar aan toe te voegen Roosje...groetjes van rené

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Mooi plekje Roos, daar wil ik ook wel eens op een mistige dag naar toe.
    Prachtige foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. een pracht van een log,en ik wens nog van die mooie dagen

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Het is de tijd van het jaar voor hoop .... dat alles weer zal groeien en bloeien.
    Je foto's getuigen ervan, mooi Roos.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Heerlijke blog weer!
    Ja, liefde is het belangrijkste in het leven. En hoop. En als je goed om je heen kijkt, is er altijd wel aanleiding om hoop te zien. Soms is je blik alleen weleens vertroebeld...
    Dan is het goed om blogs zoals die van jou te lezen. Dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. een vurig betoog in je blogje Roosje, in de natuur werkt vuur louterend, is as de meststof voor het nieuwe mooiere en sterkere leven, zoals een feniksvogel uit zijn as verrijst...

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Hoi Klaproos
    Een geweldige log Klaproos
    Met mooie foto's en bijpassende tekst.Het vuur verwoest..Maar de natuur hersteld gelukkig weer.
    En komt sterker terug. Toch doet het zeer als je ziet dat stukken bos / duin afbranden..Zeker als de mens daar de oorzaak van is.
    Ik heb het de laatste tijd altijd druk :) ...Maar bij mij blijft er voor jou altijd een waakvlammetje branden Klaproos.
    Fijne Avond

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Kan niet bij je vorige log reageren, d`r zit alweer een mooie foto over je `reactie plaatsen heen ;-0
    Dus heb ik dubbelop van de Peel genoten. Heerlijke tocht met `fotostoppies`

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Jij zit vol met positieve energie Roosje!
    Heerlijk om dit hier te bewonderen!
    Gr.
    P-TER

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Dankjewel voor dit schitterende logje vriendinneke! De natuur is vaak een goede les voor ons al was het alleen maar om ons te laten zien dat het zelfs na de donkerste nacht weer dag wordt.........

    XXX
    beuzeblaadje

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wat zeg je dat toch weer mooi over dat vuur. Het is inderdaad een hel voor de natuur maar een intens item in de liefde.

    Weer prachtig verwoord met nog mooiere foto's. xxx

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥