One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












18-03-2012

19.03 met de baas op stap









*KLIK Friend of mine*





Jawel hé,


Een pakkende tekst, : -)


“met de baas op stap”





Maar nu kan ik eigenlijk beter zeggen


Met een vriend op stap,




Inmiddels kennen we elkaar zo’n ehhhhh


32 jaar..


Maai koodness man Alje waar is de tijd gebleven :-)))







Je was toen zó oud als ik nu ben??


*ploink* van m’n geloof val.

zó fit nog:- )




Maar alléz mannekes dat mag de pret niet drukken: -)


Als je over een hek kunt klimmen ,……….





Dán gaan we naar de peel :-)




Stapje voor stapje jazeker,

want met twee fotogragen op pad sta je “elk hondsgezeik” stil : -)


En hóeveel dat is, :-)

weet elke honden eigenaar je “precies” te vertellen





Een drama,

voor wie niet van foto grafie houdt: -) zoveel is zeker,


Wij fotograagjes gaan daarom meestal “alleen “ op pad,





Dat maakt dat we parende padjes zien,

deze gaan wel samen "op pad"


die storen we niet met gekwebbel: -)





En al komt er wat getrubbel langs,


Die twee gaan gewoon door,


Morgen liggen er paddensnoeren in het water waar gauw jonge padjes uitkomen…







De peel is een brok energie,


Een brok stilte


Een bonk kracht,





Een bak vol inspiratie,


Een bad troost




Waar moeder de gans haar pullekes laat komen






De peel zal je vertrouwen nooit schaden,





De peel , da’s vertrouwen uit een stuk,


En als we staan te genieten van het landschap… schieten er reeën weg




Dit is er maar een, maar wil je geloven dat we er 6 zagen…


Mijn dag was al goed met jou m’n vriend, maar …





Vandaag fluit ik als nóg een liedje van genoegen,


Om het genieten van gisteren : -)


Koester je vrienden webbies,


Die zijn der altijd…


Wanneer het je slecht gaat…


Vrienden verlaten je nooit,


Tenzij…..


Het geen echte vrienden zijn….



Tot morgen….


Dan neem ik je mee de kraamkamer in van moederke natuur.



xxx













53 opmerkingen:

  1. Rosie roos,ik ga met jou overal mee naartoe,ik heb vandaag genoten, zoals jij gisteren genoten hebt
    ik bel je gauw,
    xxx
    K.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vriendin fotografeeert vriend ! En wat voor één, 32 jaar vriendschap... Schitterend, Klaproos ! Koesteren !
    Machtig mooie foto's laat je ons weer zien !
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. weer mooie foto,s gemaakt met je foto vriend klasse met die 2 padjes
    groetjes xx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Laat het maar lente worden, ik heb wel genoeg van die kale takken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Klaproos
    Heerlijk met zo'n vriend op pad..Ja..en als er dan Reeën te zien zijn..Wat blijft zoiets altijd een geweldig gezicht he!..
    Ja de Peel..Wat een reclame voor dit gebied.
    Groetjes henk

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Klaproos
    Heerlijk met zo'n vriend op pad..Ja..en als er dan Reeën te zien zijn..Wat blijft zoiets altijd een geweldig gezicht he!..
    Ja de Peel..Wat een reclame voor dit gebied.
    Groetjes henk

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ha Klaproos,

    Als je al zolang samen aan het fotograveren bent, ken je elkaars wensen maar al te goed.
    We hadden de padden ook weer in de vijver.
    Het was zeker vandaag een mooie wandeldag, Benno had er ook veel plezier in.
    Maar eerst leek er zware regen te gaan vallen, maar het werd zonnig. oma

    ot, onze honden en katten krijg je ook niet in een Stofhoes.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. nee, k vind het niet eerlijk Roosje ;-)
    zoveel mooie foto's, jij die zomaar elke dag naar de Peel kan, zo mooi dat het daar is en dan nog op stap met zo'n goeie 'ouwe' vriend
    mooier kan niet hé
    en gelukkig mogen we meegenieten, dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ben ook altijd met mijn fototoestel
    onderweg in de natuur, alleen blijven ze bij mij op de stic staan
    om ze te gebruiken in Photo-shop

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie serie Klaproos, mooie wandeling ook.
    Slim van die pad om een sjaal om te doen,
    bóven water kan het net wat frisser zijn.....
    Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  11. De authenticiteit van de Peel mooi in beeld gebracht.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooie verstilde serie van de Peel, op het geknetter van de solexjes na dan :) Hahaha, ja het is echt een ramp om met een niet-fotograaf op stap te gaan, die staan te trappelen van ongeduld en manen je voortdurend om toch eens eindelijk door te lopen :) Daar hadden jullie gelukkig geen last van! Een heel fijne dag Roosje!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat wil een mens nog meer Klappertje.
    Een mooi tochtje over de Peel met goed gezelschap, meer hoeft toch niet hé..!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Belangrijke boodschap geef je ons hier mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Elke dag kijk ik naar de Peel , onze en jou foto's onvergetelijk !xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dat was een dag met een gouden randje en een mooie serie weer van de Peel.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik kan dat gevoel van samen op stap voelen in je foto's

    BeantwoordenVerwijderen
  18. 32 jaar klinkt als een mooie vriendschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dag Klappernootje,

    en ik...

    ik krijg een brok in mijn keel bij het zien van zoveel schoonheid!!!

    De Peel...
    Wel heeeeel erg mooi!

    Enne...
    ik wil ook op de SOLEX!!

    Dikke pakkerd van Marlou

    .

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ze zeggen weleens dat zeven het getal van de volmaaktheid is. Dat kun je ook wel zeggen van je zevende foto van vandaag.

    Love As Always
    DiMario

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat is het daar mooi en zoals jij het weet te vertellen en laat zien, dat geeft nog even dat beetje extra.

    Klaproos tot .....ik den wel morgen ;-)

    Gr. Frans

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Jij maakt van de peel een sprookjesbos!
    Je kan van je foto's zo een sprookje maken!
    KNAP!
    Gr.
    P-TER

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Avonturen met je baas/vriend in de Peel! Je kan nu wel zeggen dat je reeën hebt gezien, maar ik zie er geen op je foto. Bij de padjes dacht ik: 'Heh een nijpaard in de Peel', maar nog ff goed kijken en idd padjes hoor.
    Fraaie foto's en dito tekst!
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Mooi hoor....en dat al 32 jaar lang...
    daar kun je van genieten en ik geniet van je foto's van het bejubelde stukje Peel...

    Lg, Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Gelukkig was je dus met een leuke baas op stap.
    Je hebt het weer prachtig verwoord.
    Fijne dag.

    Groetjes van Ann

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hoi Roos,
    Mooi toch..., 32 jaar vriendschap!!
    En...wij genieten mooi mee van jullie foto-wandelingen. De Peel...een schitterend gebied....ik ben benieuwd naar het vervolg.
    gr.
    Ton

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Volgens mij is mijn vraag beantwoord.... op de buik voor mooie foto's! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. zo,n vriend is onbetaalbaar en zo,n dag met vriend is heerlijk genieten en wij ,wij mogen mee genieten van jullie bevindingen en die zijn niet mis.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Dat was duidelijk weer een mooie en sfeervolle wandeling. Een kuier met zo'n 'oude' vriend moet wel speciaal zijn. Wees er zuinig op.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hallo Dien,
    Bedankt voor het verwoorden van een fijne dag, ondanks dat wij geen sprietje zon hadden, hebben wij toch wat kunnen schieten en al heeft Marjolein ze nog niet gevonden op de foto's, als ze nog eens kijkt zal ze het wel zien, niet alle zes tegelijk maar een staat er echt op. Mijn foto's heb ik ondertussen bij www.sluiterke.com ondergebracht bij alje, je weet wel die oude grijze baas van 32 jaar geleden.
    Het was een superdag, en ik ben blij als *baas* dat ik nog zo'n dag mag meemaken met medewerkers van onze zaak destijds.
    We kunnen nog steeds respect voor elkaar opbrengen, zo was het vroeger en zo is het nu nog.
    En dat kunnen ze helaas niet allemaal zeggen.
    Maar voor jou met zoveel webvrienden om je heen is het helemaal super en ik ben stikjaloers op je dat jij zo goed met dat ding (de p.c.) kunt omgaan, was ik er maar vroeger aan begonnen, nu zijn veel dingen voor mij veel moeilijker te begrijpen, en ik snap er nog steeds maar een klein beetje van.
    Tot ziens.
    je oude baas
    Alje

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Nog altijd in de herfstige sferen maar die padden hebben er duidelijk zin in en denken: tis lente ik voel het aan mijn instrumenten. In de schuur en op de slaapkamer heb ik ook nog twee solexen. Je wordt ouder papa en ook gekker. Mag ik? Een leuke serie...

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Oké Klapperdeklappertje ik heb het overtuigende bewijs na heel goed kijken gezien: 1 ree! :-)

    Fijne avond, XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  33. T is allemaal kinnesinne hoor, Klapperdeklappertje, want ik heb nog nooit een reetje in het echt gezien. Laat staan 6! Meid ik gun het je van harte hoor, maar toch.... ;-(

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Whahahah, met mij rondsjouwen hihih, dat zal je niet meevallen. Maar als ge een rolstoel, booster of rollator hebt, dan zal het wel lukken. Dan ga ik mss wel 6 reetjes zien!

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  35. 32 is een hele tijd, bijzonder zulke vriendschappen!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. prachtig hoe zo een vriendschap op een plaatje vastgelegd word,en wij hebben heerlijk genoten tot morgen

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Wat woon je daar toch lekker, fijn dat je dit zo samen kunt delen en ja echt vriendschap is zo fijn!
    Lieve groetjes en van mij mag je zingen, dank je wel voor je mooie woorden en een fijne avond verder.

    Cristien.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Ja, dat lijkt me een goed plan! ;-)
    doei, XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Prachtige reclame maak jij voor de Peel :)) En weer die hemelse berkenstammen en het nevelig licht. Jouw vriend is een verwoed fotograaf zo te zien :)

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Klapper je hebt hardop lopen genieten. Wat een feest h'e , .....

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Ha is wel puur genieten op zo'n trubbel whahaha
    Hebben wij ooit met de meidendag gedaan...18 solexjes op een rij...en allemaal blij!
    Ja en je foto's zijn weer mooi gekozen...grtjes

    BeantwoordenVerwijderen
  42. OH Klaproos toch, ik moest zo lachen om ieder hondsgezeik dat is zo heerlijk Brabants en ik gebruik het nog regelmatig. Je foto's van die prachtige Peel zijn weer zo geweldig, dat is genieten hier.
    Lieve groet van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Mooi dat de boekenweek nu precies in het teken van de vriendschap staat. Op deze manier draag jij daar nu een heel erg mooi steentje aan bij,

    BeantwoordenVerwijderen
  44. ...prachtfoto's Roos...wat zo een 'baasvriend' kan teweegbrengen hé..groetjes van rené

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Mooie wandeling hebben jullie samen gemaakt.
    De parende padden stelen de show.

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Jij parende padden gezien? Ik parende pauwen!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Elke keer weer flikker ik bijna van mijn stoel als ik naar jouw foto's kijk. Vanmiddag bij mijn vriendin in haar vijver staan speuren naar kikkers, hagevisjes ;-) en de schillies (schildpadden) maar nog niets gezien... Daarom ben ik des te blijer met jouw prachtige foto's.
    Fijn dat ik je gevonden heb!

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Wat mooi om zo lang een vriendschap in stand te kunnen houden. En dan heerljk in de mooie Peel wandelen. Fraaie foto's !!!
    Zie dat de Solexen ook weer los zijn. Zie je hier ook wel eens, maar een stuk rustiger dan die motoren.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  49. De natuur was weer op z'n best bij jou. Hij voelde aan dat je iets moest krijgen, een klein geschenkje, een diertje

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Wat is het toch allemaggies mooi daar bij jou in de Peel Klapperke!
    Je hebt weer een pracht serie geschoten en dat samen met een goede vriend: dat moet ongetwijfeld een topdag zijn geweest! En ik geloof nog steeds steenvast in het gezegde: "een vriend die geen vriend meer wil zijn is nooit een vriend geweest"

    XXX
    beuzeblaadje

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Een topdag met je ouwe makker, dat was het! :-)
    Aangezien het buitenrij seizoen binnenkort gaat beginnen hoop ik ook weer reetjes te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Gezellig om samen op stap te gaan met een maatje die hetzelfde voelt als jij in de natuur.

    Ik ben onder de indruk van je schitterende foto's. Mooie landschappen, bomen en andere natuurverschijnselen. Prachtige compo's meis xxxx

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥