One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












19-03-2012

20.03 kraamkamer van moeder natuur









*KLIK we all stand together*



*klik foto's van Alje*
wie graag foto's van zaterdag wil zien, die Alje gemaakt heeft.




20 maart, begin van de lente...

ojeetje.. wat spannend jongens:-)

dat hart van mij......


Het huppelt dartel door de wei :-)




ehhh in mij




of ehh in mei

kan ook :-)


maar dan moeten we nog even wachten



luister eens

hoor je het?? :-)

al die kleine stemmetjes,hoor je het?? :-)


joepieeeee, jaaaaa hoiiiiiii hoor je het?? :-)


we komen er aan : -)hoor je het?? :-)

hoor je het?? :-)

hoor je het écht?? :-)


oké da's goed hé,hihi:-)


dan ben ik niet de enige die kierewiet is:-))) :-)



Tussen het gras,


liggen miljoenen kinders verborgen,






en als je dichterbij komt laat ik het je zien,




achter een voile van pijpestrooitjes ligt het geheim


van nieuw leven te wachten,


de kraamkamer van moeder natuur,




kijk,


een handvol kindertjes


van de bruine heidekikker,( denk ik)




in de poeletjes op de heide waar het water al snel op temperatuur is,


liggen hele eilanden kikkerdril,







gezellig en zacht te wachten op lieflijk gekwaak,


uit duizenden kikkerkeeltjes,




op warme zomeravonden om een concert te geven


van jewelste,


dat is een geluid waar ik erg veel van hou,






Een geluid waar je naar ligt te luisteren als een geestverruimend middel tegen stress,


daar kan geen mindfulness tegenop,


óf... is dat misschien ook mindfulness,


hoe dan ook,


handenvol glinsterend zacht zilver leven

prinsen en prinsessen om te kussen:-)





Vele kikkertjes lijken het nu,maar heel veel zullen het volgende jaar niet halen,


die dienen als reigervoer,


en wie zegt dat vadertje langbeen niet gezellig een kikkerbilletje lust:-)





jawel,ik weet dat jij loopt te griezelen van deze verhalen,


maar een beetje pesten mag ik jou er wel mee,


want... we halen toch ook net zo gemakkelijk een kilo gehakt...


denk eens aan die zielige varkentjes...


jong kikkerleven....


het zijn er mucho veel,


en ik zie ze gráág komen.







het voelt zacht in mijn handen....


dat doet me ergens aan denken :-)




Wat is de natuur toch mooi hé jongens:-)


xxx













45 opmerkingen:

  1. De dieren zijn volop bezig om nieuw kroost op de wereld te zetten. Zie het zelfs in mijn tuin met de pimpels in mijn nestkastje. Ze schijnen echt weer even hier te komen wonen. Mooie serie over de kikkers, althans die het moeten worden!
    Groetjes en op naar de lente!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je ziet aan alle kanten dat de lente eraan komt.. heerlijk.

    Love As always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  3. whaw Roosje, dat zijn heel veel kindjes of veel voedsel voor reiger en ooievaar ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie ode aan de natuur breng je hier. En niemand heeft ooit zo mooi kikkerdril gefotografeerd.
    Groetjes !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie serie Klaproos.
    Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Kikkerdril ... alweer zo'n mooi voorjaarsverschijnsel.
    Als kind had ik daar bijna elk jaar wel wat van in een pot. Elke dag zat ik dan wel even te kijken om de verschillende stadia in de ontwikkeling van de kikker te bekijken. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo gaat het in de natuur,eten en gegeten worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ha Klaproos,

    Oh, bij jullie zijn ze er al, het kikkerdril.
    Zal ze morgen eens aansporen anders blijft de vijver leeg.
    Nog een paar uurtjes en het is zover. oma

    BeantwoordenVerwijderen
  9. De natuur is een wonderbaar iets... iets dat we moeten koesteren en eerbiedigen, je voorstelling van kikkerdril is onwijs gaaf ! een handvol toekomstig kwaakleven... Schitterend vind ik dat !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. mooie foto's, er nog nooit aan gedacht om dat eens uit het water te vissen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ja het is overduidelijk het is lente... wat gaan we hiervan genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een prachtige serie. Mooie plaatjes, woorden en muziek.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Nog even, en alles staat volop in bloei.. Heerlijke tijd gaan we op.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Kikkers staan voor voorspoed - laten we dat niet alleen in de vijvers kweken - ik denk dat iedereen dat kan gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Roos,
    Dat zal over een tijdje een gekwaak geven. Heerlijk om van te genieten. Laat die lente nu maar snel komen..., en ik wandel graag met je mee!
    Fijne dag.
    gr.
    Ton

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heerlijk om de lente door alle webbies ogen te zien toch
    Zoveel variatie :-)
    En die toekomstige concerten....oh daar ben ik gek op.
    Ga dus aub maar terug met je microfoontje
    Dag en genietse

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Je hebt toch niet al die eilandjes van kikkerdril gekust? Of zat er naar jou gevoel een prinsesje tussen?? ;-)
    Zijn de reigers en ooievaars al aan het buffet begonnen?

    Fijne 1e lentedag, XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een schone reportage zeg ! Leve' de lente , leve de nieuwe kikkertjes !

    BeantwoordenVerwijderen
  19. jaja kikkertjes in wording..je hebt dus wel het gekwaak gemist van de parende kikkers..
    Bij ons in de vijver was dat altijd een bedrijvigheid!!

    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Sorry voor het plakbriefje... maar ik wou je toch bedanken voor al die steun en lieve wensen van de voorbije dagen!
    Morgen kom ik terug en ga dan wat uitgereider op je blog reageren. Maak er ondertussen een fijne eerste lentedag van hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. kikkerdril....

    zo had ik het nog niet bekeken....

    knap uitgewerkt thema !


    groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Mooi he !!
    Ik heb het hier in de vijver, zo mooi om te zien.
    Het gekwaak van de kikkers is heerlijk om te horen.
    Echt lente !!!Mooiste seizoen, mijn idee.
    Gezellige dag en geniet ervan.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. De natuur is SCHITTEREND als je het weet te zien! Je bent lekker in de weer geweest met die kikkerdril Flappie; over "kierewiets" gesproken :-)
    Maar jij mag dat :-)

    Liefs,
    beuzeblaadje

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Een prachtig lente logje klaproos.En de foto's zijn ook weer super mooi.Nu nog wat meer het zonnetje en dan is het helemaal goed.

    Lieve groetjes van Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  25. De natuur is heel erg mooi.
    Fijne dag.

    Groetjes van Ann

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ja zeker de natuur is prachtig en dat laat je ons wel even weer zien. Wat super mooi, lieve groetjes Cristien.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Mooi is dat die kikkerdril en straks de kikkertjes maar als jij die wil fliepsen Klaproos,ze zijn super snel
    en dan het kikker concert het is een flink koor maar wel mooi he.
    En de kaartjes zijn Gratis.
    Groetjes Christiene.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Een mooi logje Klaproos,
    Die foto's zijn byzonder, vooral die waar de kikkereitjes zo va je hand afdruipen, lijken wel pareltjes. ( dat zijn het ook natuurlijk, pareltjes van de natuur).
    Tja....lente....ik hoor het hier ook.....
    Groetjes leo.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. dat de natuur mooi is, zien we praktisch iedere dag op jouw log, Dien!

    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ja, dát geloof ik klappertje, heerlijk ontstressend, de natuur!

    De lente begint goed hé, fijne verdere week gewenst; geniet maar lekker van het mooie weer!

    Dagdag, xx, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  31. He bah, wat is dat kikkerdril toch ook vies spul.
    Het is maar goed dat er kikkertjes van komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. heerlijk zeg om het kroost te zien zeg
    met een mooi muziek er op
    en nu genieten maar

    BeantwoordenVerwijderen
  33. nu is het zeker......het is voorjaar.
    Ook al liep ik te bibberen in de tuin nu ik dit drilgedril zie is het zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Héérlijk 'lentig', Klaproos ! Weer heel knap is mekaar gestoken van je !
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wat een boel kikkerdril Klappie!
    Ik heb genoten van je vrolijke logje en foto's. En van de foto's van Alje. :-)
    De lente is onstuitbaar, je ziet 'm nu overal om je heen.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. een prachtig stukje voorjaar,mijn dag is weer fijn

    BeantwoordenVerwijderen
  37. ik word er week van !Oh sorry vergeet te groeten !! hééél erg Groetjes ikke

    BeantwoordenVerwijderen
  38. De natuur is zeker mooi Klaproos maar dat kikkerdril hoeft voor mij nou ook weer niet. hihi Je foto's zijn weer prachtig en al die kikkeroogjes kijken we wel erg aan. hihi.
    Lieve groet van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Wat laat je hier de natuur weer op z'n mooist zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  40. ...amaai Roos je bent een puur natuurmens, een gewoon mens ziet zoiets bijna nooit, mooi,maar dat zijn we gewoon van je...groetjes van rené

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Hey meissie,

    wat een schitterende foto's weer waarvan ik die met dat kikkerdril in je hand toch wel de mooiste vind. Zo helder heb ik dat dril nog nooit gezien. Werkelijk magnifiek xxx

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥