One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












28-09-2016

29.09. Stilte








*KLIK*
Hossein Alizadeh
Openen in nieuw venster en klein maken




Iedere ziel moet zich zo nu en dan terugtrekken van de wereld
om de vrede te vinden die alle verstand te boven gaat.
Iedere ziel heeft het nodig z'n evenwicht te vinden
en dat kan alleen gebeuren in vrede en stilte.
Wanneer dat innerlijke evenwicht eenmaal gevonden is,
kun je overal gaan en alles doen zonder dat uiterlijke chaos en verwarring
je op welke manier ook raken.




Geniet je ervan om stil te zijn,
voel je je prettig in de stilte?
Of maakt het je onrustig wanneer je jezelf in de stilte vindt




en verlang je naar geluid en actie om je heen?
Wil je altijd bezig zijn met dingen te doen
en vind je het moeilijk je lichaam en gedachten tot stilte te brengen?




Er zijn miljoenen zielen in de wereld die stilte niet kunnen verdragen,
zij moeten altijd geluid en actie om zich heen hebben.
Ze zijn rusteloos van binnen en van buiten.




Ik zeg je,
momenten van vrede en stilte zijn erg kostbaar in een verwarde wereld.
Zoek ze,
vind ze en blijf in ze.

Eileen Caddy


Mooi hé.... uit het boek : open innerlijke deuren, van Eileen Caddy
aanradertje :-)
xxx






19 opmerkingen:

  1. Als ik op mijn balkon zit draai ik altijd cassettebandjes af, maar tijdens wandelingen kan ik wel echt genieten van de stilte.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Elke avond neem ik een moment voor mezelf. Om tot rust te komen voor het slapen gaan. Belangrijk, zodat ik ook rustiger slaap. Want dan rust je ook pas goed uit.

    Lailatov

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De stilte kan zo mooi zijn, weg dromen onder de wolken die steeds sneller voor bij trekken.
    De zon op je neus, heerlijk. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig foto's heb je gemaakt. Luchten kijken kijk ik ook vaak. Dan is de stilte omheen.
    Echt genieten met deze mooie verhaal en rust omheen.
    Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat een prachtig breed zicht in die eerste foto, en prachtige wolkjes hier ook in je post.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goede morgen Roos. Ik hou van stilte, dat kan
    voor mij de mooiste muziek zijn. Bijna overal
    wordt je bestookt met geluid, er zijn zelfs
    mensen die in de natuur lopen met oordopjes in.
    Om maar geluid te horen. Ik denk dan dat ze veel
    missen. Een fijne donderdag gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Momentjes van stilte zijn goed voor de mens.
    Ik hou er van...!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig Dien, dit boek staat hier ook in de kast! Maar de woorden raken me nu weer alsof ik ze nog nooit eerder las..! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. magnifieke foto's Dien
    rust en stilte mijn favorieten :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Goede morgen Klapperje. Wat een mooie tekst, heel indringend en ook heel waar. En jij wist er weer maar eens even mooie foto's bij te nemen, dit blog is een pareltje!
    OT: ik heb geen nieuwe camera, ik kocht er eentje voor mijn Lefla, dat heb ik eerder al op mijn blog geschreven...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ha lief Klappie!

    ja, Eileen is een beetje mijn meester.
    Ik leer zo veel van haar.
    En die stilte.... daar heeft ze het vaak over, althans... dat wordt gechanneld, want ze leeft niet meer...

    De muziek uit Iran die je hebt gezet is eigenlijk ook een beetje verstilde muziek.

    Be still...

    Ik hou daar enorm van en je moest eens weten wat een stille oase ik heb midden in de stad...

    Dagdag...
    Heb het goed vandaag... stttt...

    Dikke pakkerd van Marlou

    .

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Klaproosje.

    Hele mooie wijze woorden bij hele mooie foto's.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. een mooie tekst waarin ik me kan vinden Roos

    prettige dag

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een prachtig geluid he.... die stilte .....

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een aparte muziek. Hoe heb je die nou weer gevonden?
    Is was ook zo'n mens, Dien, die altijd maar aan het hollen rennen en vliegen was. Niet zitten, want als ik ging zitten, ging ik denken en ik wilde niet denken. Linksom of rechtsom moeten we ons levenspad bewandelen tot we leren wat we moeten leren... Ik hoop dat ik binnenkort eens een keertje langs een speeltuin voor volwassenen kom (-:
    Heel mooi, de tekst in combinatie met de wolken. We zouden ons minstens 1 x per week moeten verplichten om een half uur op de rug naar voorbij glijdende wolken te kijken...
    Dikke kus

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik houd van stilte.
    Op de rug liggen en dan kijken naar jouw prachtige luchten, wat wil een mens nog meer. Ik niets meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik ervaar dezelfde innerlijke rust als ik achter mijn tekentafel werk, mét achtergrond muziek van Flairck of John Renbourne, of wanneer ik in de natuur ben op een of andere landschap of macro fotoshoot... Dat is voor mij de batterijtjes opladen :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥